"Pekka on Anniinan neljäs isi", selitti tyttäreni melkein 7 v

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Anatolia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tämä palsta on aika suosittu, tuhansia käyttäjiä kerrallaan palstalla niin kannattaako näin tunnistettavasti kirjoittaa? Jokainen palstaa vähänkin seurannut tietää Anatolian lasten nimet ja iät, toisen lapsen koulun, perheen asuinpaikan jne. niin jos tuo Anniinan äiti on nyt palstalla niin varmasti tunnistaa itsensä tuosta. Oletko kysynyt asiasta suoraan Anniinan äidiltä? Ehkä hän kertoisi itse miksi hänellä on ollut niin monta miestä.

Käykö sun lapset jo netissä? Jos eivät vielä, niin tulevat jonkin ajan päästä käymään. Saavat sitten olla ylpeitä kun äiti on vuodattanut vaikka mitä elämästään osoitteiden, kuvien ja olen-parempi-kuin-muut-keskustelujan kera mammapalstalla :)

Käykö sun lapset jo netissä? Jos eivät vielä, niin tulevat jonkin ajan päästä käymään. Saavat sitten olla ylpeitä kun äiti on vuodattanut vaikka mitä elämästään osoitteiden, kuvien ja olen-parempi-kuin-muut-keskustelujan kera mammapalstalla :)

Ei käy, ja siinä vaiheessa kun pääsevät nettiä itsekseen käyttämään niin ovat joka tapauksessa "siis mutsi, sä oot NIIN nolo"- iässä että nou hätä....sitäpaitsi, en mä täällä juurikaan esim. kuvia esittele, ne mitä laitan niin poistan yleensä melkein heti. En ole kuvapinojen vakiokasvoja todellakaan.

Ihan ensiksi, lapset voivat sanoa paijon sellaista, mikä ei ole ihan totta. Toisekseen, jos lapsi ei vaikuta häiriintyneeltä ja/tai hylätyltä, niin miksi asia sinua noin paljon vaivaa?

Mä en tässä asiassa mietiskele sitä, kuinka mones uusi mies naisella on ja miksiköhän. Tuo on hänen asiansa eikä kuulu mulle. Se, mikä muakin kummastuttaa, on tuo Iskäksi kutsuminen. Sanoilla "aiti" ja "isä" on ainakin mun lähipiirissäni erilainen sisältö kuin esim. sanoilla "Pekka-setä" ja "Paula-täti". Vanhemmuussanat sisältävät ajatuksen pysyvyydestä. Mikäli noita sanoja käytetään tiheästi vaihtuviin henkilöihin, murenee, ainakin minun mielestäni, ajatus pysyvyydestä.

Mielestäni Anatolia ei keskittynyt taivastelemaan kumppanien vaihtuvuutta vaan sitä, että noille vaihtuville kumppaneille ilmeisen nopeasti annetaan pysyvämerkityksinen nimitys.

Ihmettelen sitä, miksi niin moni älähti tästä aloituksesta. Ainoana syynä tulee mieleen, että nämä naiset itse ovat näitä "vaihdan miestä kuin paitaa, koska minulla on oikeus" -naisia - viis siitä, miten se vaikuttaa lapsiin. Samaiset naiset voisivat miettiä, olisivatko yhtä lailla hyväksymässä, jos heidän ex-puolisoillaan vaihtuisi nainen yhtä tiheään ja lapsen pitäisi kutsua jokaista näistä naisista äidiksi.

Olipa kivien heittelyä tai ei, mutta jokainen, joka vähänkään tietää yhtään mitään lasten kehityksestä, ymmärtää, että tuollainen alkuperäisen kuvaama perhemalli ei vaan ole hyväksi lapsen kehitykselle. Saa itkeä ja parkua, mutta ei se asia siitä muuksi muutu.

Surullista. :(

Mä en ole edes esitellyt kaikkia seurustelukumppaneita likalle. Mun mielestä tuolla asialla ei ole ollut kiirettä, miksi turhaan sekoottaa toisen elämää jos suhde ei ole edes varmalla pohjalla vielä.

Sitä mä en ymmärrä, että pitää sanoa jokaasta uutta miestä isäksi. Mun likalla on ainakin yksi äiti ja yksi isä ja omia vanhempiaan hän noilla nimillä kutsuu. Exän avovaimoa likka kutsuu tämän lempinimellä.

Näin on... mä aikanaan esittelin vaan itteni nykyisen mieheni lapsille heidän isänsä ystäväksi ja kaveriksi. Edelleenkin olen heille isän kaveri ja en heille äiti!!!