Pehmeä vai kova vaunukoppa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mää

Vieras
Oon ostamassa/tilaamassa Teutonian Mistral S yhdistelmiä ja askaruttaa onko parempi perinteinen kova vaunukoppa vai sellanen pehmeä "varioplus" kantokoppa. Pehmeä kalliimpi, mut jotenkin tuntuu, että monikäyttöisempi. Kuitenkin ollaan hankkimassa turvakaukalo lisäksi jossa vauvaa voi liikuttaa. Talvivauva tulossa joten kummassa parempi nukuttaa?

makuasia .. mulla ollut molemmat. pehmeä oli meillä käytännöllisempi, siinä sai vauvan heijattua uneen jos oli kipeä ja siinä vaan sänkyyn jne. Pienissä tiloissa on myös kätevämpi. Tuleeko vaunuihin kovan kopan kanssa erillinen ratasosa? Meillä noissa pehmeällä kopalla olevissa ei ollut vaan samaisesta kopasta pohjalevy pois ja se oli nostettavissa istuvaan asentoon. Oli kätevä. Lapset on syntyneet helmikuussa ja lokakuun lopussa. Hyvin tarkeni pakkasilla.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Korjatkaa jos olen väärässä, mutta mulla on sellainen käsitys, että kovaan vaunukoppaan vauva mahtuu pidempään kuin pehmeään kantokoppaan.

Huomasin saman nimimerkin kuin itselläni tuossa ylhäällä.. joten en ole siis sama vieras. Joo kyllähän kova koppa on isompi. Pienemmässä tuntee itsensä pieni vauva turvallisemmaksi?

Makuasia se on, mutta meillä on kova koppa yhdistelmissä, ja ollaan tykätty siitä. Mahtuu pidempään vauva siihen, ja meillä myuös vauva on reissussa nukkunu yöt siinä kopassa.

Alkuperäinen kirjoittaja Sisu harmaana:
Makuasia se on, mutta meillä on kova koppa yhdistelmissä, ja ollaan tykätty siitä. Mahtuu pidempään vauva siihen, ja meillä myuös vauva on reissussa nukkunu yöt siinä kopassa.

Tuokin on totta. Tosin vauvoja on erikokoisia, oma kakkoseni nukkui reilusti 2vuotiaaksi vaunuissaan (pehmeä koppa), syntyessään oli yli 3250 ja 52cm.

Alkuperäinen kirjoittaja joo:
ehdottomasti pehmeä. Pitkä käyttöikä myöhemmin lämpöpussina, ei vie tilaa säilytyksessä, kevyt kuljettaa. Sitä paitsi talvella ehdottomasti lämpimämpi.

Mut kesällä kauheen kuuma. Kovaan koppaan voi laittaa täytettä enemmän talvella, kesällä mukavan viileä.

Meillä on ollut molemmat ja vain kovaa on lopulta käytetty. Vauva on siinä hyvä kuljettaa nukkuvana sisälle jos tarve vaatii, käy vierassängystä reissussa, on tilava ja helppo käyttöinen yms. Pehmeä oli kovin ahdas ja kuuma aina. Lisäksi mielestäni vaikea käyttöinen. Mutta nämä ovat makuasioita.:)

Yhteistyössä