PCO+clomiannostuksesta

Heips!
Kysyisin teiltä joilla todettu PCO (mulla todettiin eilen) onko teillä minkälainen clomiannostus? Mulla oli syksyllä 1 tab/pv ja nyt lääkärin kanssa sovimme että kokeilen vielä pari kuukautta samalla annostuksella. Olen lukenut kuitenkin että joillakin annostus on jopa 2tab/pv. Tiedän että siinä on riski monisikiöisyyteen, mutta auttaisikohan annostuksen suurentaminen...kuitenkin olen menossa ultraan ovulaation aikana, että seuranta on ok. Jos clomit ei auta niin sitten jotakin muuta hoitoa mietittävä. Mikä on seuraavana edessä jos tää ei nyt toimi?
 
Kiitti vastauksesta!Oliko teillä lääkärin kanssa puhetta monisikiöisyysriskistä? Meetkö sit käymään ultrassa? Mä tosiaan siis kävin yksityisellä lääkärillä ja tää kyseinen lääkäri on töissä myös väestöliiton puolella lapsettomuusjutuissa ja oli heti sinne mua lähettämässä. Itse kuiteski haluisin vielä kokeilla noita clomeja ja painonpudotusta ennen kuin lähden muihin pistos ym hoitoihin. Täytyy sit testata et tuleeko sitä ovista vai ei...sitä just mietinki että jos ei tuu niin uskaltaako sitä annostusta sit nostaa siihen 2tab. Tuntu vaa et se lääkäri halus musta uuden maksavan asiakkaan sinne väestöliiton puolelle eikä esitellyt kovin muita vaihtoehtoja...

Oisko muilla vielä kokemusta?
 
Nyt kahden tabletin aikana en ole käyny ultrassa. Ovulaatiotestillä tikutin sen.. Oli meillä sillo puhetta monisikiöisyys raskaudesta ku lääkäri määräs ne, se itte oli sitä mieltä, että mun kannattaa kokeilla niitä ennen kuin aletaan "rankempiin" hoitoihin. Pco on sen verran lievä, et nämä pelkästää vois auttaa..
 
Siitä määrästä ei koskaa ole ollu puhetta. Juu, jännät paikat on tuossa Helmikuun alussa.. =) En kylläkään tiä miten yleistä on, et tärppi tulee jo ekasta kierrosta.. Oon kylläkin kuullu, et joillain olis tärpänny jos ekasta.. =) Toivossa on hyvä elää...
 
Minullakin todettu pco ja clomeja olen syönyt nyt 3 kiertoa, joista kaksi ekaa 1 tbl/pv ja vika 2 tbl/pv. Ekalla kerralla ultrattiin ja näkyi follikkeli kasvavan ja s-progesteroniarvot katottiin verikokeella ja niitten mukaan ovis tapahtui, mutta ei tärpännyt. Toisella kierrolla koitin tikuttaa ovista, vaan ei löytynyt, eikä kyllä tullut menkkojakaan. Raskaustesti oli negatiivinen. Nyt siis 3 kierto isommalla annostuksella ja 2 kertaa olen käynyt seurantaultrassa, viimeksi tiistaina kp 14/31? eikä mitään näy... :attn: Perjantaina kävin verinäytteen jättämässä. Siitä katotaan insuliini ja sokeriarvot... Ja clomit nyt sitten loppu, enkä uutta reseptiäkään saanut. Jos noissa arvoissa sitten on jotain, niin joudun ehkä ottamaan kuvioihin jonkun diabeteslääkkeen, jonka pitäisi sitten tehostaa clomien vaikutusta. Terolutit käski alottaa nyt kun en todennäköisesti ovuloinut, eikä tietenkään menkat sitten tulisi ilman niitä. Juu, ja tulokset saan vasta 7.2, eli menkat on sitten olleet ja menneet ja kp ties mitä, eli ensi kiertokin menee sitten harakoille... Vähän potuttaa... :headwall:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.01.2006 klo 18:01 vieras kirjoitti:
Otatko Hansuliinu ne kaks tablettia kerralla vai esim aamulla yhden ja illalla toisen?
Et kylläkään kysynyt minulta :D mutta minä nyt vastaan... Minä olen ottanut aina kaksi kerralla, koska lääkäri ei ole puhunut mitään siitä miten tabletit pitäisi ottaa... No, reilu pari vuotta sitten kyllä tärppäsi 2 tbl annostuksella 5:llä kierrolla... Ja tuolleen otin ne silloinkin. =)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.01.2006 klo 21:21 Hansuliinu kirjoitti:
Olen ottanut toisen aamulla ja toisen illalla. Välissä oli 12 tuntia (esim. itte otin 7.30-8.00 ja 19.30-20). Näin lääkeainepitoisuus pysyy elimistössä tasaisena eikä tule ns. lääkeaine piikkejä..
Jaa... Pitääpä nyt sitten kysäistä lääkäriltä jos vielä niitä saan, että onko merkitystä. Mulla on meinaan jonkun verran niitä sivuoireita (mm. tunnepuoli heittelee laidasta laitaan...) jos niitä sitten saisi tuolla menetelmällä kuriin... Tosin en sitten tiiä miten tuo mahdollinen lisälääkitys vaikuttaa. :/
 
Sehän tässä Hansuliinu vain on kun lääkäri on määränny nyt vain yhden tabletin ja ihmettelen miksei nostanut annostusta vaan heti pitäs mennä muihin hoitoihin. Pitäs varmaan kysyä jonkun toisen lekurin mielipidettä että kannattaako annostusta nostaa. Aattelin varata kunnalliselle puolelle ajan ja koittaa saada lähetettä sinne hoitoihin ja samalla kysyä kuiteski että oisko apua jos nostais sitä annostusta ennen kuin aloittaa ´rankemmat´hoidot. Onhan ne kunnallisella puolella pitemmät jonot mutta yksityisellä menee niin paljo rahaa...samalla vois sit jonossa ollessa kokeilla mahdollisesti sitä clomiannostuksen nostamista ja painonpudotusta jos se tärppäiski ennen ku ne muut hoidot täytyy aloittaa.

Nyt siis lähinnä painiskelen sen kanssa että uskaltaako sitä annostusta sit nostaa...onhan siinäkin riskinsä
 
Itte pudotin painoa sillon vuosi sitten (12 kg), ennen kuin clomihoitoihin ryhdyttiin ja lääkäri määräsi terolutit pitämään kiertoa yllä ja diforminiä (diabetes lääke), lisäämään aineenvaihduntaa ja näin ollen myös lisää munasarjojen toimintaa.. Difirminiä menee 2 tbl vrk ja sitä syödään siihen plussaan asti.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.01.2006 klo 20:27 Hansuliinu kirjoitti:
Itte pudotin painoa sillon vuosi sitten (12 kg), ennen kuin clomihoitoihin ryhdyttiin ja lääkäri määräsi terolutit pitämään kiertoa yllä ja diforminiä (diabetes lääke), lisäämään aineenvaihduntaa ja näin ollen myös lisää munasarjojen toimintaa.. Difirminiä menee 2 tbl vrk ja sitä syödään siihen plussaan asti.
Minulla saattaa kanssa olla tuon lääkkeen aloitus edessä... Onkohan kovinkin kalllista? Vissiin parin kierron päästä, kun menkat ehtivät näillä näkymin alkaa ennen kun saan tietää sokeri- ja insuliinitestin tulokset. Harmittaa vähän, mutta siinähän olisi aikaa koittaa saada tuota painonpudotusta alkuun. :whistle: Yritän nyt tosissaan keskittyä siihen.
 

Yhteistyössä