Patti rinnassa, mitä voisi olla? Pelottaa kamalasti!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "pelottaa"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

"pelottaa"

Vieras
Minulla on noin kolmen viikon ajan ollut oikeassa rinnassa eräänlaista turpeuden tunnetta ja välillä kuumotusta. Mitään ei ole näkynyt päällepäin. Kävin tänään opiskelupaikan lääkärillä ja hän tunnusteli rinnat ja kainalot. Oikeassa rinnassa tuntuu lääkärin mukaan noin 2 x 3 cm kokoinen kiinteä kyhmy. Ei tuntunut kipeältä kun hän paineli. Sain kiireellisen lähetteen mammografiaan ja lääkäri ohjasi terveydenhoitajan soittamaan minulle heti ajan. Sain ajan ensi maanantaiksi.

Suvussani on paljon nuorella iällä ilmennyttä rintasyöpää ja minua pelottaa. Lääkäri oli tosi ymmärtäväinen ja sanoi, että löydöksen ja pelonkin vuoksi asia pitää selvittää pian. Olen 37-vuotias, joten jos olisi syöpä, niin mitä teen sitten? :,(

mä löysin joulun alla patin rinnasta. kävin gynellä ja ultrassa. todettii kyhmyksi. Kyllähän tuo patin löydös pysäytti ja laittoi asioita miettimään. Olen 30 ja syöpä olisi ihan mahdollista jo tässäkin iässä. Toivottavasti sullakin olisi kyse vain kystasta tms.

no ainahan ne patit tutkitaan mahdollisimman pian ja hyvä niin. ei kannata aina heti
pelätä pahinta. vaan odotaa tutkimukset rauhassa. ja sitten tulosten perusteella
elämän jatkumista miettimään. ja rintasyöpäkään ei nykyisin ole enää kuolemantuomio

Toivotaan, että se on vaan kysta. Jos se on kasvain, se voi olla hyvän- tai pahanlaatuinen, mutta se joka tapauksessa leikataan pois. Vaikka se olisikin syöpä, niin nykyiset hoitomenetelmät on tosi hyviä ja kehittyneitä.

Nyt raskaana mulla on ollut kaikenmaailman patteja rinnassa, mitkä on tulleet ja menneet.. Tosin varmaan vähän erijuttu kun et taida olla raskaana.. No mutta pääasia että sulla on nyt mammografiaan lähete ja asia on hoidossa, yritä olla stressaamatta siitä että mikä se on kun sielä se on ja sille ei nyt mitään voi, se voi kuitenkin olla vaaraton kysta tai ihan mikä tahansa muu kun rintasyöpä. Toivotaan parasta ja toivottavasti pääset vastaanotolle mitä pikimmiten!

Paaaljon voimia ja tsemppiä sinulle!! ?

Lääkärikin rauhoitteli ja totesi, että se voi olla kysta tai muuta "hyvän laatuista" ja kehotti vain rauhallisin mielin ensin odottamaan mammografian. Tosin kertoi kyllä ymmärtävänsä pelkoni ja sen että pelottaa se syöpä.

Tulosten odottelu on varmasti inhaa. Totta kai se voi olla se syöpä, niin kuin tietenkin tiedätkin, mutta voi se tosiaan vielä olla vaikka mitä muutakin, aivan vaaratonta.

Nyt on tärkeintä, että asia on hoidossa: menit lääkäriin ja ajat on nyt varattu. Tästä eteenpäin on lääkäreiden tehtävä selvittää patin laatu ja hoitaa asia kuntoon. Koeta olla murehtimatta syöpää: ehdit sen murehtimispuolen hoitaa sittenkin, JOS on pakko. :)

Tsemppiä, toivottavasti kaikki on kunnossa!

Tiedän niin tunteen. Mulla löytyi patti kaulasta ja nyt odottelen koepalan tuloksia. Inhottavaa on, että tulosten tuleminen kestää niin kauan. Eli täydellistä varmuutta pattien laadusta saa vain koepalasta.

Yhteistyössä