passinhankinta 3 vuotiaalle?!

hei oltaisiin lähdössä pikaisestikkin ulkomaille reissuun ja tarvis saada passi tuolle 3 vuotiaalle. paljonko maksaa? maksetaanko passi jo tilatessa, vai vasta passia hakiessa? Kauanko kestää ennen kuin passi tulee? riittääkö kuvaksi vuosi sitten otettu tarha tarrakuva? kertokaa kiitos :flower:

Ammattilainen
Ei taida onnistua tarrakuvalla. Nykyään passissa on tosi tarkat vaatimukset kuvan suhteen. Suosittelen kuvan ottattamista liikeessä, niin tulee varmasti oikeanlainen. Automaatissakin voi olla vaikea saada lapsesta hyväksyttävää kuvaa. Passin saa hyvällä tuurilla viikossa, mutat voi mennä 2-3 viikoakin. Poliisilaitoksella osaavat varmaan kertoa tarkemin. Pikapassin (voimassa 1v) saa nopeammin mut maksaa enemmän. Molempien huoltajien suostumus pitää olla passin hankintaan. Maksu voi olla joko heti tai noudettaessa. Mä oon tehny niin että oon maksanu heti niin sitten se passi on lähetetty kotiin, ei oo tarvinnu hakea erikseen. Lapsi pitää olla mukana kun passihakemus jätetään.

pitää olla mustavalkonen ja nimen omaan joko liikkeessä otettu passikuva tai poliisilaitoksen kuva-automaatista. mikätahansa kuva ei kelpaa. passi maksaa 46e ja se maksetaan tilatessa ja on voimassa 5 vuotta.

pollerolle
Tuo on kyllä hauskaa kun pienelle ottaa passin ni 5v päästä on pikkasen erinäkönen lapsi passissa.Meillä myös otettiin 2v ja 3v passit ja etukäteen harjoteltiin miten pitää olla kuvassa.On aika tarkkaa...

amlo
Alkuperäinen kirjoittaja pollerolle:
Tuo on kyllä hauskaa kun pienelle ottaa passin ni 5v päästä on pikkasen erinäkönen lapsi passissa.Meillä myös otettiin 2v ja 3v passit ja etukäteen harjoteltiin miten pitää olla kuvassa.On aika tarkkaa...

Meidan molemmat neidit on passikuvissa 10 paivan ikaiset, ja passit on voimassa 10 vuotta! Aika monesti on jo kuultu paivittelya rajoilla, etta otappa naista vauvakuvista nyt selvaa...Nimella ovat tyttoja kutsuneet, etta kaantyyko paa :LOL:

Just kävin viime viikolla esikoiselle omat passin tilaamassa kun oli mun passilla ennen ja nimi vaihtunu ja tarvisin itelleni uuden passin, joten tytsikin sai nyt omansa. Viikossa saa ja 46e maksaa+passikuvat.

Kuopuksella on passissaan kuva joka otettu 9kk iässä :D Kyllä siitä vielä tunnistaa, kun tyttö on nyt 2v6kk.

Yhteistyössä