Passattava mies

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nainen28
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

Nainen28

Vieras
Me ollaan jo pitkään seurusteltu pari (11 vuotta takana), itse oon 28v ja mies on 33v.
Me olemme alkaneet yrittämään pienokaista nyt kohta 6 kuukauden ajan, koska miehelläni on ollut tähän asti käsitys, että mun kanssa ei saa lapsia tehdä...oon ihmetelly tätä, mistä se on tämmöisiä ajatuksia edes saanut päähänsä, kun ollaan kuitenkin puhuttu lapsista jo aivan ensimmäisinä vuosina ja yhtäkkiä tullut kielteiseksi.
Täs kohtaa tulee miehen isosisko juttuun mukaan...hän soittelee miehelleni joka päivä ja käskyttää mieheni kautta mua passaamaan miestäni, mun pitää hakea joka päivä posti ja viedä se sänkyyn luettavaksi, pitää passata miehelle sänkyyn herkkuja, laittaa hänen auto lämmitykseen ku on menos vaikkapa kyläilemään sukulaisilleen, joudun maksamaan hänen laskunsa (omalta tililtään), viemään roskat pihalle vaikka roskis täyttyisi hänen aikana, siivota pöytä joka päivä kun hän on yöllä käynyt jääkaapilla, avata hänelle tietokone, ostaa ruokaa hänelle (maksaa kyllä mulle oman osuutensa, vaikka siskonsa sanoo, ettei mulle saa maksaa mitää), sitte jos hän menee käymään kaupassa ja olen kotona, niin hän tekee vain OMAT OSTOKSENSA, kun siskonsa on määränny, että mun ostoksia ei saa tehdä...meillä on lähimpään kauppaan 30 km, joten jos on asiaa kauppaan, niin pitää mennä kahdella autolla, miehen sisko yrittää lisäksi pakottaa mua myymään autoni pois, kun pärjätään mukamas hyvin miehenkin autolla. Kaikki tämä vituttaa, ku mies sokeasti luottaa siskoonsa, että näinhän se on, että mun on passattava miestäni VITUSTI!!! Lisäksi ku ollaan molemmat työttömiä, niin joudun kirjoittamaan myös hänen täyttölappunsa, kun hänen siskonsa on sanonu, että hänen veljensä on sen verran yksinkertainen ettei osaa tehdä mitää...oikeesti mun mies on todella fiksu kaveri ja osaa täytellä lappuja ja maksella laskuja itsekkin koneella, mutta isosiskonsa on niin päällekäyvä hirviö, ettei mies uskalla olla omaa mieltä...miten saisin mieheni uskomaan, että hän osaa itsekkin tehdä kaikenlaista kunhan ei vaan niin sokeasti kuuntelisi isosiskoansa!!!

Hermot meni toissapäivänä, kun olin oikein kunnolla kipeänä, niin mies sanoi, että meen tos parin tunnin päästä käymään serkun luona, että saat nukkua ku oot tosi kipee ja kalpea ja sanoi loppuun vielä käyppäs laittamas auto lämmitykseen, niin pääsen lähtemään...tiuskaasin viimeisillä äänenrippeilläni, että mee vittu itte laittamaan autos lämmitykseen!!! Pakkasta oli melkein -30...
Nyt kun oon ollu kipeä, niin on ollut riitaa, kun en ole tehnyt ruokaa, enkä jaksanut postia hakea, enkä ole jaksanut hänen työttömyyden ajalta täyttää hänen täyttölappujaan, enkä kaupassa ole jaksanut käydä...

Empä voi muuta sanoa, kuin voi vittujen kevät (mummoni voimasana).
En tiedä onko tämä totta, tai jotain aivan muuta.
Nainen ei ole tarkoitettu miehen passaajaksi ja miehen isosisko vielä kuvioissa.
Meinaatko tosiaan tehdä vielä lapsen tuon miehen kanssa, no mies itsessään käy jo suurikokoisesta lapsesta.
Vauvat vaativat 24h hoivaa..yövalvomiset ym. koliikki ehkä, nuhakuumeet ja lisäksi tuo mies.
Lopeta passaaminen jo tänään. Muutoin saat tehdä vielä vuosikymmeniä.
Hui kauhistus..

Huh, oikein teki pahaa lukea moista tekstiä. Siis ei voi olla totta! Nyt eletään 2010-lukua eikä 1700-lukua. Missä on itsetuntosi, nainen!?!? Eihän tuollaisesta tule yhtään mitään. Nyt järki käteeen, haloo. Lapsi tuollaiseen "parisuhteeseen" on viho viimeinen ajatus, mieti nyt herran tähden. Hae apua heti, olet läheisriippuvainen.

Oletko sitä mieltä, että mies voi oikeasti rakastaa sinua, jos hullun siskon sana menee jatkuvasti prioriteettilistalla ykköseksi?

Ulkoruokintaan tuo vauva, muuten sinulla on niitä kohta kaksi...

Alkuperäinen kirjoittaja vilpitön kysymys;10811948:
Oletko sitä mieltä, että mies voi oikeasti rakastaa sinua, jos hullun siskon sana menee jatkuvasti prioriteettilistalla ykköseksi?

Ulkoruokintaan tuo vauva, muuten sinulla on niitä kohta kaksi...

Tämä ilmiö on tullut ilmi vasta tämän kuluneen 6 kuukauden aikana ja kun yhteistä historiaa on 11 vuotta ja muuten on ollut hyvä parisuhde, niin on vaikeata edes ottaa puheeksi tätä asiaa - teen kyllä kaikkeni, että saan kantani esille, nyt kun uhkaavan keuhkokuumeen olen saanut taltutetuksi ja jaksan puolustautua, jos tulee vastaan sanomista, että naista ei ole tarkoitettu miehen palvelijaksi...jos jatkuu samaan tapaan, niin HYVÄSTI ISO LAPSI!!!
Vaikka tämä on ainoa mahdollisuus saada lapsi elämäni aikana, niin valitsen mieluummin yksinelämisen...

Jos on 11 vuotta oltu yhdessä, niin kai siinä toinen on jo niin läheinen, että voi paukauttaa suoraan asiat päin naamaan. Esimerkiksi sen, että miehen kannattaisi muuttaa avoliittoon siskonsa kanssa. Tai sen, että sä et ole mikään palvelija.

Kunnon white trash meininki :D

Siis ei voi olla totta. Itsestään selvä ratkaisu on, että naurat päin naamaa etkä todellakaan passaa. Minä en uskoisi korviani, jos mies käskisi minun mennä lämmittämään hänen autonsa kun hän on lähdössä jonnekin. Ihan uskomatonta. En osaa päättää kuka teistä kuullostaa hulluimmalta; sisko, mies, vai sinä joka suostut passaamaan. Aseta äkkiä rajat moiselle älyttömyydelle.

Sitäpaitsi, jos mies on 10 vuotta osannut lämmittää autonsa ja avata tietokoneensa niin miksei hän enää osaisi? Jos teillä on tähän asti ollut normaali ja hyvä suhde niin mitä nyt on tapahtunut? Koita keskustella miehesi kanssa että mistä ihmeestä on kyse. Jos hän sanojesi mukaan on järkevä ihminen, niin onko hänen mielestään järkevää vaikkapa mennä kauppaan kahdella autolla? Siis oikeasti?

No oli syy mikä tahansa niin toivottavasti et ole vielä raskaana ja nyt ensimmäiseksi joku ehkäisy kehiin. Eihän nyt tuohon voi lasta tehdä.

Siis ei voi olla totta. Itsestään selvä ratkaisu on, että naurat päin naamaa etkä todellakaan passaa. Minä en uskoisi korviani, jos mies käskisi minun mennä lämmittämään hänen autonsa kun hän on lähdössä jonnekin. Ihan uskomatonta. En osaa päättää kuka teistä kuullostaa hulluimmalta; sisko, mies, vai sinä joka suostut passaamaan. Aseta äkkiä rajat moiselle älyttömyydelle.

Sitäpaitsi, jos mies on 10 vuotta osannut lämmittää autonsa ja avata tietokoneensa niin miksei hän enää osaisi? Jos teillä on tähän asti ollut normaali ja hyvä suhde niin mitä nyt on tapahtunut? Koita keskustella miehesi kanssa että mistä ihmeestä on kyse. Jos hän sanojesi mukaan on järkevä ihminen, niin onko hänen mielestään järkevää vaikkapa mennä kauppaan kahdella autolla? Siis oikeasti?

No oli syy mikä tahansa niin toivottavasti et ole vielä raskaana ja nyt ensimmäiseksi joku ehkäisy kehiin. Eihän nyt tuohon voi lasta tehdä.

Epäilen, että syynä mieheni käytökseen on hänen siskonsa. Hän on nimittäin vihannut/inhonnut minua siitä asti kun aloin seurustelemaan mieheni kanssa, hänen siskonsa on haukkunut minua huoraksi miehelleni, mieheni ei tietenkään koskaan ole uskonut ja joka kerta kun hänen siskonsa suosikkiserkku on tullut meille kylään, niin myös hän on koittanut vakuutella, että olen huora ja petän jatkuvasti häntä - luojan kiitos, mieheni ei koskaan ole uskonut näitä puheita ja yhdessä olemme heitä vastaan "sotineet".
En ymmärrä, miksi miehen siskolla on näin kova into erottaa meitä, mutta näköjään on ottanut mun ärsyttämisestä elämäntehtävän itsellensä...sillä häntä sanonkin hulluksi isosiskoksi. Eiköhän mieheni ole huomannut vielä, että tämä on hänen isosiskonsa uusin tapa ärsyttää mua? Kiitokset vastaajat kommenteista...selvisi tämäkin syy, miksi hänen siskonsa soittaa joka päivä miehelleni ja käskee mun passata häntä...KIITOS!!!

Viimeksi muokattu:
Onko miehelläsi äiti elossa? Tuntuu kuin tämä pirttihirmu sisko olisi äidin korvike. Eikö siskolla ole omaa elämää, kun työntää nokkansa teidän asioihin, jotka eivät pätkääkään hänelle kuulu. Sinun pitää sanoa siskolle, ettei teidän asiat ja tekemiset hänelle kuulu. Miehesi vaikuttaa nyhveröltä, kun suostuu siskon komentoon. Lopeta passaaminen, se on ensimmäinen askel. Täyttäköön mies itse lomakkeensa ja avatkoon tietokoneensa jne.

mikä ihme tämän ketjun aloittaja on ihmisiään.
Jos miehesi todellakin käyttäytyy noin, niin.. enpä voi muuta sanoa kuin, että paskan jätkän olet puolisoksesi valinnut. Ja vielä 11 vuotta hänen kanssaan jo elänyt ja tuollasta käytöstä sietänyt.

Jos olet aikuisten oikeasti se millaiseksi itsesi kuvaat, niin en voi muuta sanoa kuin, että sitä saat mitä tilaat.

Parisuhde on kahden tasavertaisen ihmisen suhde. Molemmin puolinen rakkaus ja kunnioitus ovat hyvän parisuhteen avainsanat. Kumpikaan ei ole toisen palvelija vaan tasavertainen kumppani. Vaikeudet ratkotaan yhdessä, onnelliset hetket eletään yhdessä.
Elämää eletään yhdessä eikä lasketa joka sekunti kuinka paljon kumpikin maksaa päivän ruuasta tai vessapaperista.

Yksikään ihminen ei pääse toisiaan rakastavien ja kunnioittavien puolisoiden väliin.
Vaikka tämä ihminen olisi sisar, äiti, ystävä tai kumminkaima. On turha syyttää ulkopuolisia tilanteestanne. Sinä olet sinä ja miehesi on hän ja vain te kaksi elätte samaa taloutta.

Mun mieheni ei ikinä hyppyyttäisi minua noin, enkä minä häntä.
Ja jos joku sanoisi minua huoraksi, ihan sama kuka, mieheni vetäisi sanojaa päin pläsiä samantien eikä varmasti enää vastaisi yhteenkään tuon ihmisen puheluihin eikä olisi missään tekemisissä ko. ihmisen kanssa. Niin iso loukkaus se miehelleni olisi, jos hänen rakastamaansa ihmistä joku haukkuisi noin. Tästä olen satavarma.

Minä voin vallan hyvin vaikka sitoa mieheni kengännauhat hänen lähtiessään lenkille tai tuoda aamupalan viikonloppuna hänelle sänkyyn, pestä pyykit tms.
Mieheni puolestaan saattaa tehdä ruokaa, siivota, pestä autoni, ostaa kukkia tai varata extempore matkan jonnekin yllätykseksi minulle, pyytämättä käskemättä.

Kirjoitustyylisi ja kielenkäyttösi ei kerro kovinkaan sivistyneestä ihmisestä.
Pitäisikö sinun pikkasen mennä itseesi ja miettiä millainen itse olet ihmisenä?
Missä voisit parantaa jotta sinulla olisi parempi olo?
Miten voisit muuttua ettei kukaan enää kävele sinun ylitsesi tuolla tapaa?
Siis jos kertomuksesi on tosi?

Minun on kuitenkin pakko sanoa tähän loppuun, että tämä on taas sen yhden sekopään, näitä kauhujuttuja tasaisin väliajoin tälle palstalle tehtailevan ihmisen uusi provo.

Nyt on sitten lähtö kevät edessä. Ihan oikeesti. Olet 28v tee se lapsi mutta älä tämän miehen kanssa.
Sisko joko on miehen päässä oleva käskijä joka oikeuttaa mielipuolisiin pyyntöihin. Mulla oli myös vastaava mies 19v 8kk. Ei ole enää eikä sen jälkeen kyllä ole ketään muutakaan tullut. Meillä ei kanssa roskat kulkeutuneet ulos sinä aikana. Kaikki oli manjana, huomenna.

Älä tee sitä virhettä minkä minä tein katselin siis liian kauan. Sillä elämä meni ohi ja miestä mielisairatonta en sitten enää lähelleni uskalla päästää. Mistä sitä tietää jos tuo sinun hullu miehesi keksii lapsenkin hankeen jättää kun sisko käskee ??

Sinulla on selkeesti pirullisen sairas mies.

Me ollaan jo pitkään seurusteltu pari (11 vuotta takana), itse oon 28v ja mies on 33v.
Me olemme alkaneet yrittämään pienokaista nyt kohta 6 kuukauden ajan, koska miehelläni on ollut tähän asti käsitys, että mun kanssa ei saa lapsia tehdä...oon ihmetelly tätä, mistä se on tämmöisiä ajatuksia edes saanut päähänsä, kun ollaan kuitenkin puhuttu lapsista jo aivan ensimmäisinä vuosina ja yhtäkkiä tullut kielteiseksi.
Täs kohtaa tulee miehen isosisko juttuun mukaan...hän soittelee miehelleni joka päivä ja käskyttää mieheni kautta mua passaamaan miestäni, mun pitää hakea joka päivä posti ja viedä se sänkyyn luettavaksi, pitää passata miehelle sänkyyn herkkuja, laittaa hänen auto lämmitykseen ku on menos vaikkapa kyläilemään sukulaisilleen, joudun maksamaan hänen laskunsa (omalta tililtään), viemään roskat pihalle vaikka roskis täyttyisi hänen aikana, siivota pöytä joka päivä kun hän on yöllä käynyt jääkaapilla, avata hänelle tietokone, ostaa ruokaa hänelle (maksaa kyllä mulle oman osuutensa, vaikka siskonsa sanoo, ettei mulle saa maksaa mitää), sitte jos hän menee käymään kaupassa ja olen kotona, niin hän tekee vain OMAT OSTOKSENSA, kun siskonsa on määränny, että mun ostoksia ei saa tehdä...meillä on lähimpään kauppaan 30 km, joten jos on asiaa kauppaan, niin pitää mennä kahdella autolla, miehen sisko yrittää lisäksi pakottaa mua myymään autoni pois, kun pärjätään mukamas hyvin miehenkin autolla. Kaikki tämä vituttaa, ku mies sokeasti luottaa siskoonsa, että näinhän se on, että mun on passattava miestäni VITUSTI!!! Lisäksi ku ollaan molemmat työttömiä, niin joudun kirjoittamaan myös hänen täyttölappunsa, kun hänen siskonsa on sanonu, että hänen veljensä on sen verran yksinkertainen ettei osaa tehdä mitää...oikeesti mun mies on todella fiksu kaveri ja osaa täytellä lappuja ja maksella laskuja itsekkin koneella, mutta isosiskonsa on niin päällekäyvä hirviö, ettei mies uskalla olla omaa mieltä...miten saisin mieheni uskomaan, että hän osaa itsekkin tehdä kaikenlaista kunhan ei vaan niin sokeasti kuuntelisi isosiskoansa!!!

Hermot meni toissapäivänä, kun olin oikein kunnolla kipeänä, niin mies sanoi, että meen tos parin tunnin päästä käymään serkun luona, että saat nukkua ku oot tosi kipee ja kalpea ja sanoi loppuun vielä käyppäs laittamas auto lämmitykseen, niin pääsen lähtemään...tiuskaasin viimeisillä äänenrippeilläni, että mee vittu itte laittamaan autos lämmitykseen!!! Pakkasta oli melkein -30...
Nyt kun oon ollu kipeä, niin on ollut riitaa, kun en ole tehnyt ruokaa, enkä jaksanut postia hakea, enkä ole jaksanut hänen työttömyyden ajalta täyttää hänen täyttölappujaan, enkä kaupassa ole jaksanut käydä...

Viimeksi muokattu:
Ihan ensimmäisenä hoidat ehkäisyn kuntoon. Ei tuollaisen päsmärin kanssa lapsia tehdä.

Jos miehesi ei kohtele sinua tasavertaisena, vaan pitää sinua orjanaan, niin lähde orjuudesta. Sinulla on tulevaisuus yksin tai jonkun toisen miehen rinnalla.

Miehesi on mahdollisesti kertonut sisarelleen, että te yritätte lasta. Sisar on saantu sätkyn. Veljen elämässä on ennestään vaimo ja nyt tulossa on vielä liuta penskoja. Sitähän ei veljestään riippuvainen sisar sulata.

Onko miehesi perheessä muita asioita, jotka vaikuttavat. Onko esimerkiksi joku kuollut tai sairastunut vakavasti.

Jos miehesi ei ymmärrä, että te olette tasavertainen pari, niin lähde. Lähde kun teillä ei vielä ole lasta.

Alkuperäinen kirjoittaja Nyt ryhdistäydyt;10812676:
Miehesi on mahdollisesti kertonut sisarelleen, että te yritätte lasta. Sisar on saantu sätkyn.
No niinpä tietenkin, miksi en tuota tajunnut!

Ihme nyhverö mies kyllä on kun kuuntelee siskoaan joka vaikuttaa täysin kreisiltä. Ja ihan oikeastiko päästät kattosi alle kylään ihmisen joka haukkuu sinua huoraksi? Meille ei kyllä olisi mitään asiaa.

Sinun täytyy laittaa rajat miehelle miten sinua saa kohdella, ja miehen siskolleen että hänellä ei ole puuttumista parisuhteeseenne. Jos teillä on 10 onnellista vuotta takana niin antaisin miehelle vielä mahdollisuuden. Nyt vakava keskustelu miehen kanssa ja jos asiat eivät muutu pikaisesti niin lähdet lätkimään. Siinä tapauksessa tietysti sisko saa tahtonsa läpi (mikä ainakin minua risoisi ihan älyttömästi), mutta parempi sekin kuin pilata oma elämänsä.

Yhteistyössä