koti+mies+voimattomuus

• Viestiketjun aloittaja Tara-Milana
  • Ensimmäinen viesti
Tara-Milana
Mä en tiedä mitä enää voisin tehdä. Olen sairaslomalla ja ihan uupunut. Tänään oli miehen harvinainen vapaa päivä ja tietenkin sen pitää siivota, kun mä en j a k s a . Se osaa tehdä siitä niin suuren numeron ja aina samat tappelut aiheesta. Yleensä jaksan selittää sille mikä on tilanne ja miksen itse jaksa tehdä mitään. Mutta tänään en enää jaksanut, viimeksi riideltiin tästä asiasta, samoilla sanoilla vajaa viikko sitten. Alan kohta pelkäämään mieheni vapaapäiviä, kun se tietää aina sitä riitaa. Kun silloin tällöin saan jotain aikaiseksi, mies valittaa, etten ole tehnyt tarpeeksi, se lamauttaa taas toimintakykyni miniimiin. Yleensä yritän siivota kun mieheni on töissä, koska tiedän tekeväni kaiken hitaammin kuin hän. Tää on turhaa valitusta. Moni varmaan ajattelee, että "ota itseäsi niskasta kiinni" ja tee miehellesi kerrankin kiva vapaa-päivä eli kuuraa ja pese ed. päivä (niinhän voisin tehdä ja olla sitten ihan väsynyt koko hänen vapaapäivänsä, millä sinäänsä ole mitään merkitystä, koska muutenkin nukun paljon). Sitten tulisi varmaan riita siitä, ettei voida tehdä mitään yhdessä. Mä en tiedä, piti jonnekin purkaa tämä paha olo. On se depressio vaan itsearvoa laskeva sairaus.

sinnepäin tulossa
Heippa

tunnistin itseni, en ole ihan noin depis VIELÄ, mutta kovaav vauhtia matkalla....
mies mollaa ja vähättelee, ei osallistu iKINÄ kotitöihin, mutta väheksyy niitä jatkuvasti. En ole tarpeeksi hyvä hänelle. Tekisi mieli lähteä vetämään ja kauas, mutta ei taida voimat riittää tällä erää.

Tara-Milana
Tuttu tunne tuo "tekis mieli lähteä vetämään".. Mä sanon aina, että hankin kohta oman kämpän jne. Kun ei jaksa!

Mutta hei, yritä muistaa, ettet sä ole yhtään muita huonompi, ihmisillä on kausia, ettei ne jaksa. En muista kirjoitinko tossa, että meillähän on tilanne vielä sekin, että mies tekee normaalitöitä ja sitten vielä viikonloppuja -> kun mä olen saikulla.

Oli sinäänsä kiva tietää, ettei ole ainut, mutta... Ei tietenkään sillai kiva, kun tietää mitä tää on ja, että joku muu on tässä samassa tilanteessa. No lohdutusta sinne. (Voimia kun ei paljon ole lähetettävänä).

Mä sain eilen mieheni kanssa tilannetta purettua hieman, kun sanoin sille siitä, että kohta pelkään sen vapaapäiviä ja niistä koituvia riitoja. Ja käskin sen miettiä, että mikä olisi tilanne, jos täällä olisi kaikki ihan tiptop -> siistiä ja pyykit pestynä, tiskit tiskattuna.. Sanoin miehelleni, että silloin se alkaisi marista "mitä nyt tehdään. kivaa kun vapaapäivä menee tähän, ettei ole mitään tekemistä, kaikki on tylsää".. Auta armias kun se keksisi jotain tosi kivaa ja vauhdikasta ja mä sanoisin siihen "mä en jaksa kulta".. Riita se siitäkin tulisi. Kyllä mun mies taas ymmärsi, kun jaksoin vähän sille selittää tilannetta. Se vain pelkää, että tää on pysyvää ja että liikaa totun tähän, enkä ikinä enää tee mitään. Mutta eihän se niin ole, mä haluaisin tehdä!

Maria1982

Kuvitteli, että sun edellinenkin vastaus oli kommenttina tuohon aloittajaan, eli itseesi.. Vaikka puhuitkin hälle, joka kommentoi sun jälkeen jo.. Vaikeeks menee.

M

fluoksetiini
Hankkikaa masennukseenne täsmälääkkeet,nykyisin on hyviä serotoniinin takaisinoton estäjiä ja tereapiaa lisäksi. Eihän tuollaisessa makaamisessa ole mitään järkeä.

sama juttu :ashamed: tuntuu päivä päivältä hankalammalta välillä on parempia välipäiviä ja sit tuntuu taas et kaikki sortuu niskaan..ootko ajatellu mennä perheneuvolaan keskustelemaan*itseäni se on auttanut*sen minkä se nyt pystyy :eek: toisinaan tekis mieli huutaa ja kiljua kun on vaan niin väsynyt..erota ei tahdo mut koko ajan on joku este"joka vie voimia koko ajan toisinaan tuntuu et ne "esteet syö hengiltä"mut tyttöni mun pikku prinsessa antaa voimia!*koita jaksaa ja voimia sulle*elä anna sen lannistaa sua:)jos sä päästät sen siihen se rupee helposti käyttää sitä hyväx ku näkee miten reagoit..hauskoja syksyn jatkoja!

Tara-Milana
Kyllä meillä menee toistaiseksi jo paremmin. Mä olin tässä kipeenä ja kuumeessa ja silloin jostain syystä riitti virtaa tehdä kaikkea. Tiskaamista ja lakanoiden vaihtoa ja pyykin pesua -> yleistä järjestelyä. Ukko ollut myös paremmalla päällä sen vuoksi. Voimia sullekin Anne -> kyllä tämä tästä, toivottavasti sielläkin. (Mulla oli terapia jakso, mutta kela ei nyt suostu sitä jatkamaan, joten vähän aikaa pitää jaksella yksin).

Yhteistyössä