Paskamutsi täällä hei.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kowalski
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Pömppiäisten äiti:
Uusimmassa kaksplussassa oli neuvo, että romut viikoksi jätesäkkiin varastoon ja jos jotain lelua kysytään, niin saa takaisin, mutta jos ei mitään kaivata, koko läjä roskiin.

Voi, kun tää onnistuis.
Meidän 4v. neiti muistaa suurinpiirtein jokaisen vuosi sitten saadun kinder-yllätyksenkin.
Ja vaikkei viikkoon leikkisi, mutta kun yritän jemmata niin takuulla kysyy.

Sillälailla nyt onnistuin viimeksi, että tyttö halusi uuden ison Bratz-nuken.
Sanoin, että ensin on katsottava vanhoista leluista kaikki, minkä saa viedä kirpputorille. Niistä saa sitten varmasti sen verran rahaa, että voi ostaa sen nuken.
Kaiken huipuksi löysin sieltä kirpputorilta sen ison Bratzin kolmella eurolla :D

Mie oon tehnyt tuota jo pari vuotta, että tyhjennän lapsen huoneen "roskasta" kun on isällään. Siellä on kans liput ja laput, kiveä, keppiä, karkkipaprua, pakkauslaatikoita...huoh, siis ihan selvää roskaa...

Alkuperäinen kirjoittaja Sanna:
Meidän tyttö (3v.) aina sanoo, että äiti, viedäänkö tää lelu/tavara kirppikselle?! :D Et vissii oon tainnu pitää kirppistä muutaman kerran...
Ainakin täällä meillä päin, jos lahjotti vaatetta vastaanottokeskukselle, niin ne vaattet meni MYYNTIIN heidän kirpputorille, eli pakolaiset sai ostaa niitä toisten lahjottamia vaatteita!!! Törkeetä...

:o toi on törkeetä...
Mut mä tein vasta viime viikolla niin et napattiiin siskon kanssa yhtä pakolaista kiinni jututettiin ja sanottiin et oisko tarve et meillä ois. Saatiin osote ja vietiin suoraan kohde henkilöille ne vaatteet ja ilomielin kelpasivat joka ikinen vaate ja lelu mitä vaan oli :)
Ainaskin tietää että menee oikeeseen paikkaan ettei välikäsien kautta :(

Ite oon ton siivousjutskan just tehny et saatiin kamaa vietyä niille

Neitin huoneesta voi tyhjentää melkein mitä tahansa, mutta ei niitä kaikista ärsyttävimpiä suklaamunaylläreitä ja hese leluja..

Se leikkii pikkuperhettä harvase päivä, ja pikkuperheeseen kuuluu pikkubarbien lisäksi ne pienet ukot ja örkit joilla kaikilla on oma roolinsa..

Se söis multa pään jos heittäisin ne menemään. :x

meillä lapset osallistuu tuohon siivoukseen. kaikki kinderyllätykset yms. pikkutilpehöörit säilötty isoon purkkiin. purkki on jemmassa ja aina välillä sitten otetaan leikkiin mukaan about viikoksi ja sitten taas jemmaan odottamaan seuraavaa kertaa. on erittäin hyvä esim. silloin kun joku kysyy mitä tehtäis, aina keksivät leikkejä niistä. kun niillä on selkeä säilytyspaikka niin meillä ainakin tottuneet siihen, että joka ilta siivoavat ne pois sitten silloin kun leikeissä mukana.

tuota lelunmäärää olemme yrittäneet vähentää niin että kun kysytään synttärilahjoja, pyydämme askartelutarvikkeita, kirjoja yms. ettei tule turhaa krääsää ihan hirveästi. olen kyllä huomannut, että monilla on 10 kertaa enemmän leluja, mutta eipä tuo näytä lapsia haittaavan, eivät ole kommentoineet kavereiden leluista tai mankuneet samoja.
no joitain poikkeuksia lukuunottamatta, esim. naapurin isoa trampoliinia....

Alkuperäinen kirjoittaja Pömppiäisten äiti:
Uusimmassa kaksplussassa oli neuvo, että romut viikoksi jätesäkkiin varastoon ja jos jotain lelua kysytään, niin saa takaisin, mutta jos ei mitään kaivata, koko läjä roskiin.

hitsin hyvä idea!

Mä olen oikein raivauksen spesialisti. Tulee oikein vimma heittää jätesäkkiin kaikki tarpeeton. Ihan myös omia tavaroita.

Ihan surutta heitän noita hese leluja sun muita rojuja roskiin (ja ihan lasten luvalla), käytöstä pois jääneitä annan pois. Ihanimmat säilytän lapsenlapsille =)

Nykyään en edes osta enään mitään roinaa kun tuntuu turhalta ihan ekologisesti ja taloudellisesti ostaa kamaa mikä hajoaa tai lojuu nurkissa. Parempi ostaa tasokkaampaa vaikka maksaisi.

Meillä leikeissä kestää vuodesta toiseen esim. legot ja playmobilit.

No meillä nakellaan kaikki tarpeeton eli rikkinäiset lelut roskiin kun niitä etten tulee. Joten ei tollaista raivaamisen tarvetta ole. Lapset jopa itse tuo niitä välillä näytille ja kysyy voiko korjata vai laitanko roskiin
Siitä meillä kyllä syttys sota jos noita kinder juttuja olis joku nakellu mäkeen. Niillä nimittäin oikeesti leikitään tai jotain. Ei tietty niillä kaikilla jotka hajoaa osiin ja on muutenkin omituisia mutta niissä on paljon "hahmoja´" jotka on oikeesti tärkeitä vaikka minun mielestä krääsää

Alkuperäinen kirjoittaja Q-kupille:
Alkuperäinen kirjoittaja Q-kuppi:
Jassoo, paskamutsilla on sitten huomennakin lapsivapaa päivä B)
Tytön pk:ssa on isovanhempien juhla, ja koska ukki menee sinne niin on kai ihan suotavaa että likkakin on siellä esiintymässä :D. Enkä onneksi meinannut unohtaa koko juhlaa... :ashamed: . Onneksi mun faija soitti. Mutsi on Seiskan bileristeilyllä :laugh: eikä pääse juhlaan.
Ja Ava-klinikalta soitettiin, tarttis mennä verikokeeseen taas, kun mun kuppatestin tuloksia ei kuulemma ole missään :| . No, sinne huomenna siis.
Pojan kyllä käyn hakemassa kotiin päiväunille, tykkään nukkua sen säheltäjän vieressä :heart: :) . Mutta likkaa en hae ennen kun juhlat on juhlittu.

Miks sulta on otettu kuppatesti?

Johtuuko se siitä sun miehesi laivareissusta?

Ava-klinikka... :whistle: eli liittyy munasolun luovutukseen.

Yhteistyössä