PAS toukokuussa

Löytyykö palstalta muita toukokuussa PASsiin menijöitä? =)

Minulla on siirto huomenna eli alkioita sulatellaan parasta aikaa. Jännittää hieman kuinka pikkuiset selviävät...

Positiivista viikonloppua kaikille! :flower:
 
Hei Kaitlin! Kiva kun löytyi juttuseuraa :)

Lauantaina päästiin siirtoon asti ja kaksi nelisoluista kyytiläistä lähti mukaan. Kumpikaan ei tosin ole mitään ihan priimalaatua, toinen hieman parempi kuin toinen, mutta raskaaksi voisi tulla kummasta tahansa. Lääkäri empi pitkään, suostuuko siirtämään kahta, mutta jätti lopulta asian meidän ratkaistavaksemme. Mies oli mukana siirrossa ja halusi ehdottomasti, että molemmat siirretään. Ja kyllä minustakin olisi tuntunut jotenkin kamalalta heittää se toinen heikkolaatuisempi menemään... Siirrot itsessään on aina olleet mulle helppoja ja kivuttomia. En edes tunne sitä katetrin laittamista.

Mutta näillä mennään nyt. Toiveikkain mielin, mutta jalat maassa =)

Onko sulle tehty PASsia aiemmin vai onko kyseessä eka kerta? Nimimerkkisi kyllä vaikuttaa tutulta jostain aikasemmista keskuisteluista.

Mukavaa päivää ja toivotaan, että saadaan lisää porukkaa tänne piinailemaan B)
 
Tervehdys!
Tulen myös seuraksenne tänne toukokuun passilaisiin.
Edellinen pas ei tuonut toivottua tulosta, joten nyt yritetään heti uudelleen. Meillä mennään lääkkeellistä kiertoa ja siirto olisi todennäköisesti vkolla 20 tai 21. Ens viikolla ultra, jolloin saadaan varmaan tarkempi ajankohta tietoon.

Mithril ja Kaitlin, onko teillä eka pas kyseessä?
 
Ilmoittaudun joukkoon mukaan! Huomenna Ultra ja sitten Ovista metsästämään. Siirto luultavasti viikon päästä maanantaina tai tiistaina, mikäli joku viidestä pakastetusta alkiosta selviää hengissä. Ainoastaan viisi alkiota saatiin pakkaseen eli ei kovin hyvin onnistunut keväinen IVF-hoito.
 
Tervetuloa suru-llinen ja hopotittar! Yhdessä on helpompaa hermoilla, vai mitä :hug:

Yritän tehdä mukanaolijoista sellaisen hienon listan, mutta jos tässä on virheitä, älkää suuttuko. Olen hieman kokematon näissä jutuissa :ashamed:

Mithril 1 IVF 2.PAS siirto 3.5.
Kaitlin siirto vko 21-22
Popsy siirto vko 20-21
suru-llinen 1 IVF 1. PAS siirto 6.5.?
hopotittar ? IVF 1. PAS siirto vko 20


Miten suru-llinen kuulumiset? Sullahan pitäisi olla siirto tänään, vai mitä?
 
Tervehdys!

Ilmoittautuisin mukaan tähän pinoon. Meillä 1. IVF tuoresiirto ei tuottanut tulosta ja nyt välikierron jälkeen suunta kohti PASsia. Pakkaseen saatiin vain kaksi alkiota ja toivon mukaan päästään siirtoon jossain vaiheessa.

Siirron aikataulusta ei siis ole tarkempaa tietoa, mutta nyt ylihuomenna torstaina 8.5. on ultra ja silloin kai selviää enemmän.

 
Hei!

Tulen mukaan tähän ketjuun!

Takana 2 PASia (poika 1 v 2 kk IVF:n tuoresiirrosta), jotka molemmat negaa. Eka tehtiin maaliskuussa omaan kiertoon, toka huhtikuussa lääkkeelliseen kiertoon. Kolmas tehdään lääkkeelliseen kiertoon ja siirto luultavasti toukokuun viimeisellä viikolla, jos alkio(t) selviää sulatuksesta. Pakkasessa 4 alkiota, kahdessa oljessa. Vielä on luget käytössä edellisestä siirrosta, joten menkkoja odotan alkavaksi loppuviikosta.
 
Suru-llinen pääsitkö siirtoon?
Mithril Nyt vasta ymmärsin toivotella hyviä piinailupäiviä ja plussatuulia sinne
=)

Minulla tämä on 2 IVF ja eka PAS tästä hoidosta. 1IVF tuoresiirto nega ja molemmat PAS antoi plussan (ja KM). Jospa tämä 2IVF toisi jo pysyvämpää tulosta...
Eilen oli ultra ja siirto päiväksi varmistui tiistai 13.5. Limis oli nyt onnettoman ohut, vain 6mm, mistä johtuneen? Siirto tehdään luonnolliseen kiertoon.
 

Mithril 1 IVF 2.PAS siirto 3.5.
Kaitlin siirto vko 21-22
Popsy siirto vko 20-21
suru-llinen 1 IVF 1. PAS siirto 6.5.?
hopotittar 2 IVF 1. PAS siirto 13.5.
Hapsu 1 IVF 1.PAS 1. ultra 8.5.
Angela77 1 IVF 3. PAS siirto toukokuun lopulla


:flower: :flower: :flower: :flower: :flower: :flower:
 
hopotittar: Onnitelut siirron vahvistumisesta =)
Miten teillä pystytään ennakoimaan tuo noin hyvin? Mulle on molemmat PASsit tehty luomukiertoon ja siirtoa ns. arvottiin nytkin vielä kolmea päivää aikasemmin (follikkeli oli epäilyttävän pieni vaikka ovistesti näyttikin positiivista) Mutta älä huoli. Kyllä se limis siitä paksunee!

Ja kiitoksia onnentoivotuksista. Alkaa muuten hermo kiristymään sillä molemmilla aikasemmilla kerroilla tiputtelu on alkanut jo 5-6 päivää siirrosta. Nyt on siis pp4 menossa ja jokainen vessakäynti on jo silkkaa painajaista... Onneksi on niin hirveä kiire töissä ja kotona sisustusprojekti kesken. Eipähän tule ihan koko aikaa mietittyä, että mitä tuolla oikein tapahtuu :LOL:

suru-llinen: Miten kävi?
 
Hopottitar, eiköhän toi limis vielä viikossa hyvin ehdi paksuuntua :) Voidaanko sulla tosiaan nyt jo tietää siirtopäivä vaikka luonnolliseen kiertoon tehdään?

Mithril, tosiaan hyviä piinailupäiviä minunkin puolesta! En huomannut aiemmin niitä toivotellakaan :whistle: Onko vielä mitään tuntemuksia? Oliko sulla muuten kyseessä lääkkeellinen vai luomu kierto?

Mites suru-llisen siirto?

Meillä kyseessä 1. ivf:n 2.pas ja ajatukset heittelee kyllä aika lailla, toivosta epätoivoon. Välillä saa hirveän tsempin päälle ja välillä sitä miettii, että miten sitä nyt onnistuisi kun ei aiemminkaan ole yhtään mitään tapahtunut (vaikka niinhän se yleensä menee ;) ) Ja vielä ei mennä edes piinapäivissä! :D
 
Mithril 1 IVF 2.PAS siirto 3.5.
Kaitlin siirto vko 21-22
Popsy 1 IVF 2. PAS siirto vko 20-21
suru-llinen 1 IVF 1. PAS siirto 6.5.?
hopotittar 2 IVF 1. PAS siirto 13.5.
Hapsu 1 IVF 1.PAS 1. ultra 8.5.
Angela77 1 IVF 3. PAS siirto toukokuun lopulla


Eli nyt on Popsynkin tiedot oikein. Toivottavasti :)
Molemmat PASsit on tehty luomukiertoon. Onhan se oviksen kyttääminen ja ultrassa ravaaminen hieman hermoille käypää, mutta kyllä sen jaksaa. Tuntemuksia ei ole minkäänlaisia, kiitos kysymästä. Edes luget, jotka ovat nyt käytössä jo viidettä päivää, eivät ole aiheuttaneet mitään oireita. Hieman ihme juttu sinänsä, sillä aikasemmilla kerroilla on ollut huimausta, alavatsan viiltelyä, rintojen arkuuttaa, lämmönnousua jne jne. Voisikohan niihin hormoneihin jotenkin tottua...? Muuten fiilikset on ihan samat kuin sinulla: meillähän on itse asiassa ihan saman verran hoitoja mittarissa. Mutta ei sille vaan voi mitään, että nuo aiemmat epäonnistumiset kummittelee mielen taustalla... Tässä vaan päivä kerrallaan yritetään elellä ;)
 
Minäkin hyppään tänne tuolta huhtikuisista.
Huhtikuun siirrosta siis plussa, joka meni kesken viikon päästä.
Vaikka suosittelevat välikiertoa, en aio sitä pitää, jos vain oviksen löydän. Ultra ensi maanantaina ja kolmanteen, luomupassiin siis tähdätään.
/Bantsku
 
Heippa!

Ilmoittaudun mukaan. 1 IVF:n 1. PAS perjantaina eli 9.5. Normaalin kierron mukaan mennään. Vielä ei jännitä, mutta katotaanpa muutaman päivän jälkeen uudestaan. Viikonloppuna ajattelin harrastaa kevyttä kevätsiivousta ja vaihtaa kukkiin mullat yms. yms. Edellinen kerta oli jotenkin tähän astisista pettymyksistä suurin, toivottavasti selvitään nyt vähemmällä.
 
Mithril 1 IVF 2.PAS siirto 3.5.
Kaitlin 1 IVF 6. PAS vko 21-22
Popsy 1 IVF 2. PAS siirto vko 20-21
suru-llinen 1 IVF 1. PAS siirto 6.5.?
hopotittar 2 IVF 1. PAS siirto 13.5.
Hapsu 1 IVF 1.PAS 1. ultra 8.5.
Angela77 1 IVF 3. PAS siirto toukokuun lopulla
Bantsku 1 IVF 3 PAS ultra 12.5.
Suuri ihmettelijä 1 IVF 1 PAS siirto 9.5.

:flower: :flower: :flower: :flower: :flower:
 
Bantsku Täytyy sanoa, että ihailen asennettasi :hug: Mutkikasta on elämä joskus, mutta "good things come to those who wait"!

Kaitlin Nyt minäkin muistan sinut! Nimimerkkisi vaikutti tosiaan hyvin tutulta. Ihanaa kuulla, että kaikki on taas hyvin ja hoidot käynnissä :hug:

Suuri ihmettelijä Tervetuloa mukaan! Ja tulehan sitten kertomaan, miten siirto meni :)
 
Jaa, tämä taitaa hipoa jonkilaista epätoivoa jo, ettei tässä mitään ihailtavaa ole!
Kun vaan ymmärtäisi mikä tämän koulun opetus on. Ehkäpä se selviää jonakin päivänä....
Mulla on muuten ICSI ei IVF jos joku osaa päivittää listaa. Kiitos!
/Bantsku
 
Mithril 1 IVF 2.PAS siirto 3.5.
Kaitlin 1 IVF 6. PAS vko 21-22
Popsy 1 IVF 2. PAS siirto vko 20-21
suru-llinen 1 IVF 1. PAS siirto 6.5.?
hopotittar 2 IVF 1. PAS siirto 13.5.
Hapsu 1 IVF 1.PAS 1. ultra 8.5.
Angela77 1 IVF 3. PAS siirto toukokuun lopulla
Bantsku 1 ICSI 3 PAS ultra 12.5.
Suuri ihmettelijä 1 IVF 1 PAS siirto 9.5.


Voi Bantsku! En toki tarkoittanut vähätellä suruasi. Tarkoitin vain, että hienoa, kun lähdet vaan rohkeasti uuteen yritykseen. Itse olin edellisen epäonnisumisen jälkeen lähellä antaa periksi ja kyse oli kuitenkin ihan vaan "tavallisesta" negasta. Mutta pahoittelen, jos ilmaisin asiani kömpelösti. Voimia Ovathan tietosi nyt oikein? :hug:
 
=) Pääsimme siirtoon 6.5. Meillä hoidot on luovutetuilla munasoluilla ja sen verran surua matkassa, että tämän elämäni ensimmäisen siirron jälkeen meillä on pakkanen tyhjä... Me ei päästy tuoresiirtoon ollenkaan. Kaksi alkiota siirrettiin PAS:ssa! Nyt vain jännätään näiden menkkakipujen ja jomotusten kanssa testipäivään, joka on 22.pvä! Onko muilla ollut outoja tuntemuksia heti siirrosta alkaen?! Olen vähän laiska kirjoittelemaan, mutta varmasti taustailen ja toivotan onnea kaikille piinistelijöille :heart:
 
No niin, ultra on takana ja jatkoaikataulua on taas selvillä. Elikkäs suunniteltu siirto olisi sitten ensi viikon keskiviikkona eli 14.5. Hui!

Tää on meidän ensimmäinen PAS ja en oikeestaan ole tutkinut yhtään, millaiset mahikset PASissa on onnistua suhteessa tuoresiirtoon. Ehkä ihan hyväkin etten tiedä, ei tule mitään ennakko-odotuksia. Eka PAS siis edessä, kun ekassa tuoresiirrossa ei ollut minkään näköistä kiinnittymisyritysä.

Onko muuten teillä kenelläkään tietoa, että miten alkiot oikein selviää, jos niitä sulatetaan pakastetaan kahteen kertaan? Me ollaan siis naistenklinikalla hoidossa ja koska on nyt eka IVF/PAS menossa, niin eivät siirrä kahta (hyvää ) kerralla, vaikka selviäisivätkin nyt sulatuksesta ja niinpä pakastaisivat toisen sitten uudelleen. Mä kysyin, että eikö ole ollenkaan mahdollista siirtää kahta, jos tilanne tulisi eteen, niin vastaus oli tylysti suoraan, että ei. No ei sitten. Mutta mietityttää vaan, että jos ne molemmat nyt jostain ihme syystä selviäisivätkin sulatuksesta, niin eikö se kuitenkin heikkene tosta pakastus-sulatus-pakastus -rumbasta? Toisaalta nehän ei todennäköisesti molemmat selviä, niin eiköhän tää mun pohdinta ole jo aika turhaa ajan hukkaa.

Ja muutenkin mä vähän jännään sitä laatua, koska mulla iski hyperi tossa kasvatteluvaiheessa (ei onneks pahana loppujen lopuksi) niin heikentääköhän se alkioiden laatua.... Mutta ei sillä tietenkään enää merkitystä ole, ne on nyt millasia on ja niillä mennään, kunnes seuraava IVF odottaa. Kuten huomaatte, mä suhtaudun aikas skeptisesti nyt tähän hommaan, vaikka tottakai takaraivossa on kauheet toiveet yllä (salaisesti). :D

 
Mithril, en toki loukkaantunut viestistäsi, sori jos viestini kuulosti siltä! Itse vaan pidän itseäni hätäisenä hölmönä, kun jokainen väliin jäävä siirroton kuukausi tuntuu niin tuskaiselta....kiitos tietojeni korjauksesta!

Suru-llinen, onnea piinailuun. Minulla on yleensä myös tuntemuksia heti siirron jälkeen.

Hapsu, en osaa tuohon sulatus-pakastus-juttuun sanoa mitään, mutta jäin ihmettelemään ehdotonta yhden alkion siirron politiikkaa.
Olen väestöliitolla, ja siellä lääkäri oli ihan myötämielinen kun kerroin haluavani kahden siirron. Sanoi jopa että hänestä se on hyvä ajatus. Tosin silloin oli jo takana 2 yhden alkion siirtoa, joten sekin voi vaikuttaa. No, emme kuitenkaan kahden siirtoon päässeet, mutta jospa tällä kerralla olisi parempi onni!
/bantsku
 
Mithril 1 IVF 2.PAS siirto 3.5.
Kaitlin 1 IVF 6. PAS vko 21-22
Popsy 1 IVF 2. PAS siirto vko 20-21
suru-llinen 1 IVF 1. PAS siirto 6.5.
hopotittar 2 IVF 1. PAS siirto 13.5.
Hapsu 1 IVF 1.PAS 1. siirto 14.5.
Angela77 1 IVF 3. PAS siirto toukokuun lopulla
Bantsku 1 IVF 3 PAS ultra 12.5.
Suuri ihmettelijä 1 IVF 1 PAS siirto 9.5.

:flower: :flower: :flower: :flower: :flower:
 
Bantsku Odottaminen kai tässä ruljanssissa pahinta onkin eli ymmärrän tosi hyvin, miksi et halua pitää mitään välikuukausia :hug:

Suru-llinen Hieno juttu! Onnea matkaan!

Hapsu PASsin onnistumisprosentti on kai pikkuisen alhaisempi kuin tuoresiirrossa, mutta toisaalta olen kuullut, että osalle PAS sopii paremmin. Siirrettävien alkioiden määrästä voi ainakin meidän hoitopaikassa keskustella lääkärin kanssa. Ensisijaisesti se kai riippuu alkioiden laadusta. Eli jos on oikein hyvälaatuinen alkio, siirretään vain yksi, mutta heikkolaatuisempia voi siirtää kaksikin. Mullakin lukee hoitosuunnitelmassa, että ensisijaisesti siirretään yhtä alkiota, mutta molemmissa PASseissa on laitettu kaksi.

Minun kohdaltani tämä siirto taitaa nyt olla tässä. Edellisistä siirroista tuttu tiputteluvuoto alkoi eilen. Kokemuksesta tiedän, että tätä tulee nyt pari päivää ja sitten vuoto alkaa muuttua runsaammaksi. Tämä oli kyllä piinapäivien lyyhyyden ennätys. Aikaisemmin vuoto on alkanut pp6-7 mutta nyt oli menossa vasta päivä 5.... On kyllä aika epätoivoinen olo. Minun logiikallani tämä tarkoittaa sitä, että ne alkiot ovat hiipuneet hengiltä heti siirron jälkeen :'( Feidaan nyt taustalle keräämään itseäni ja yritän ottaa esimerkkiä Bantskusta. Jospa sitä yrittäisi uudelleen jo seuraavassa kierrossa.
 

Yhteistyössä