PAS tammi-helmikuussa

Pahoittelut kaikille negan saaneille ja niille, jotka eivät siirtoon asti päässeet.

ON: tänään kävin pas:sissa ja 'poika' laitettiin kyytiin. Oli selvinnyt hyvin sulatuksesta ja alkanut edelleen jakautumaan. Ei ollut kärsinyt etes sulatuksesta. Nyt vaan sormet ja varpaat pystyyn ja piinailemaan. Testipäivä on vasta 20.2. Siksi pitkä piinailu, kun mulle pas tehtiin hormonikiertoon.
 
Siirtoon päästiin ja nelisoluinen alkio laitettiin kyytiin. Kai tähän jotenkin tottuu, oli viimeksi ihan erilaiset tunnelmat siirron jälkeen.
Kaikki Tampereen lähellä asuvat 16.2 Ovumian luennolle taysille!! On varmaan tosi mielenkiintoinen. Mimuttun viestissä lisää aiheesta.
 
Firefox ja Milliäinen: Onnea ja tarrasukkia masuasukeille!!!

Milliäinen
: Joo, katsoin tiedot luennosta. Ihan mielenkiintoinen. Ihmettelen vain, että miten saavat noin paljon asiaa mahtumaan puoleentoista tuntiin... Eniten kiinnostaisi tuo kohta "uusimmat tiedot hedelmöityshoidoista". On muuten mun testipäivä... joten saas nähdä olenko silloin onneni kukkuloilla vai syvään masennukseen vaipunut...
 
Onnea kovasti piinailjoille!!!! JA suuret voimahalit neganneille ja niille, joiden huru-ukot eivät kestänett sulatusta :'( :'(
Voimia ja jaksamista, todellakin...

Ellastiina ja muut Taysiläiset jotka olette jo päässeet siirtoon, oliko lääkärin kanssa mitään keskustelua näistä yhden vai kahden alkion siirroista? Entäs blaston onnistumismahdollisuuksista muutoin?

).( Itse odottelen vasta menkkoja näinä päivinä alkaviksi, joten olen siellä helmikuun loppupuolella vasta siirtoon pääsemässä, aika menee niin sikahitaasti....! Ihana (ja kamala) jännäillä täällä taustalla teidän muiden tilannetta kuitenkin!
 


NIMI*********** HOITO *********PAS -pvm******pp
[/align]

Merilintu..........................1.PAS/1.IVF..........23.1.09...........pp 13
PeePee77 (TAYS).............1.PAS/2.IVF.........27.1.09...........pp 9
Kipsu (TAYS).....................1.PAS/3.IVF.........27.1.09..........pp 9
Lion32 (TAYS)...................1.PAS/1.IVF(+)....28.1.09...........pp 8
Wilsson (KSKS).................1.PAS/1.IVF(+)....28.1.09...........pp 8
Kainni (Väest.liit.).............1.PAS/1.IVF.........28.1.09...........pp 8
Ellastiina (TAYS)................1.PAS/1.IVF ........2.2.09............pp 3
Milliäinen (Väest.liit./Tre)..1.PAS/1.IVF..........3.2.09............pp 2
Firefox(OYS)......................1.PAS/2.IVF........4.2.09.............pp 1
Kentia...............................1.PAS/1.IVF..........vko 5..............
kolmisin (OYS)...................1.PAS...................vko 7..............
Janniina (P-KKS)................1.PAS/2.ICSI........vko 8-9...........
Pikku-Tintti.......................1.PAS/1.ICSI(+)....vko 9...............
Poloinen............................1.PAS/1.IVF............???.................
Pupuvaimo........................1.PAS/1.IVF............???..................
Hipkukka (TYKS)................3.PAS/2.ICSI..........???..................
Aliisa08.............................3.PAS/1.IVF............???..................
Junnu (TAYS).....................1.PAS/3.ICSI..........???..................
Retuli82............................1.PAS/2.IVF............???...................
Pohtijatar.........................1.PAS/1.IVF............???....................
Sani-Sani..........................1.PAS/1.IVF............???...................
Nippe81............................1.PAS/1.IVF............???...................
Vanha...............................2.PAS/1.IVF............???..................
Sitrus79 (Väest.liit./Tre)...1.PAS/1.IVF.............???...............
Maricce (TAYS)..................1.PAS/2.IVF.............???...............



[align=center]
[/align]
[align=center]
[/align]
Anksu2008 (Oys).............1.PAS/1.IVF......... :flower: :flower: :flower:

[align=center]
[/align]


Myöhemmin onnistuvat :hug:
Soleil76 (Väest.liit/Tre).....1.PAS/1.IVF :hug:
Nea-Milla ........................1.PAS/1.IVF :hug:
Tao74 (TAYS)...................1.PAS/2.IVF :hug:

[align=center]
[/align]


Alkio(t) ei selvinnyt sulatuksesta :'(

Tahoma.........................1.PAS/1.IVF :'(

Himpunpimpula.................1.PAS/1.ICSI :'(

Janski71 (Felicitas/HKI).....1.PAS/2.IVF :'(



 
Onnea kaikille siirtoon päässeille! :flower:

Junnu Meillä olis siirretty kaksi viimeksi, jos olisivat molemmat selvinneet. Nyt odottelen kans menkkoja alkavaks tän negatestauksen jäljiltä, mut nyt niitä ei vaan kuulu eikä näy.

:wave:
 
Moikka :)

Mulla on karmee tauti päällä. Jos ei mua tapa, niin kai se alkio on jo mennyttä kalua :/ Tänään tuli vetäistyä oikein kunnon itkuraivarit. Siitähän epätoivoinen jo hakee raskausoiretta :/ Ei vaan, se on meillä nykyään säännöllisin väliajoin enemmän sääntö kuin poikkeus, että hermot pamahtaa. On tämä lapsiaika kaikessa ihanuudessaan myös raskasta kaikkine rahahuolineen ja väsymyksineen. Ja lisää lapsia vaan halutaan...

Niille, joilla ei vielä lapsia ole, sanoisin, että kun tarpeeksi kauan yrittää, niin onnistuu. Minulla on vakaa uskomus, että ne, jotka jäävät lopullisesti lapsettomiksi, ovat väsyneet hoitojen määrään. Tsemppiä kaikille! Minä tilasin netistä raskaustestin, ettei tarvi täältä maalta lähteä sen takia apteekkiin. En taida jaksaa odottaa ensi tiistaihin asti testaamista...
 
Junnu: meillä toinen oli heikko laatuisempi kuin toinen ja sen takia lääkäri sanoi, että siirrettään molemmat. En tiedä sitten, jos molemmat olisivat olleet priimaa...

Kipsu: Voimia sulle sinne taudin kouriin! Jospa se on niin sitkeä pikkuinen, että sitä eivät taudit hetkauta. Huomasitko edellisessä raskaudessasi selviä oireita ennen plussaamista?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ellastiina:
Junnu: meillä toinen oli heikko laatuisempi kuin toinen ja sen takia lääkäri sanoi, että siirrettään molemmat. En tiedä sitten, jos molemmat olisivat olleet priimaa...

Kipsu: Voimia sulle sinne taudin kouriin! Jospa se on niin sitkeä pikkuinen, että sitä eivät taudit hetkauta. Huomasitko edellisessä raskaudessasi selviä oireita ennen plussaamista?
Ensinnäkin kohta 1: Meille tuli plussa kutakuinkin samanlaisesta tilanteesta aikanaan. Plussa nukkuu nyt ulkona.

Kohta 2: Kiitos! Mä en voi valitettavasti sanoa, että mulla olisi ollut muita oireita plussatessa kuin mitä oli jokaisessa epäonnistuneessakin siirrossa. Joka kerta mulla oli hormonien seurauksena "varmat" raskausoireet eli kohdun nipistelyä, turvotusta ja ehkä vilua. Tosin se hajuhomma oli se, kun huomasin jo utopistisen kaukaa yhdestä henkilöstä valkosipulin hajun. Sen sijaan kun plussa tuli, olin satavarma, että menkat alkaa, kun alavatsa oli justiinsa sen tuntuinen. Mutta pisaraakaan ei tullut :)

Me kaikki vielä onnistutaan!

 
Talvinen tervehdys :)

Jospa minäkin kaivautuisin kolostani. Olen käynyt säännöllisesti lukemassa kuulumisianne, mutten ole saanut itsestäni sen vertaa irti, että olisin itse jotain naputellut. :ashamed:

Ensinnäkin isot onnittelut Anksulle plussasta! :heart: Toivottavasti kyytiläinen pitää tiukasti kiinni. Nauti raskausoireistasi! :D

Sitten lohtu :hug: tavalla tai toisella pettyneille: Soleil, Nea-Milla, Tao, Tahoma, Himpunpimpula, haltia ja Janski. Voimia teille kaikille!

Piinailijoille peukutusta! Ja Kipsulle voimia taudin selättämiseen. :wave:

).( Itse olin sirottelemassa tuhkaa päälleni jo tämän pas:n alkumetreillä. Ihan kertauksena: Meille pas tehdään lääkkeelliseen kiertoon ja Estradot-laastareita olen tästä syystä ahkerasti liimaillut alavatsalle. Hoidoissa olemme varsinaisesti VL:ssa, mutta koska asumme täällä periferiassa, ultrissa olen käynyt omalla paikkakunnalla. Kävin siis paikallisessa lääkärikeskuksessa ultrassa kp 10, jolloin limis oli vaivaiset 6 mm ja lisäksi kumpaankin munasarjaan oli ilmaantunut endometriooma. :( Tätä mieltä ainakin ultrannut lääkäri oli. Endoahan minulla on ollut sisuksissa oikeastaan kaikkialla muualla paitsi ovarioissa, joten amatöörin korviini tilanne kuulosti huolestuttavalta. Olin siis melko alamaissa, kun estrogeenilaastarit näyttivät tehneet lähinnä tuhoa. Ilmoitin VL: on ultran tulokset ja siellä olivat sitä mieltä, ettei endometrioomista ole hoidoissa mitään haittaa. Sovittiin, että lääkitystä jatketaan samalla tavalla ja siirto sovittiin viikon päähän. Reunahuomautuksena; onko täällä muita, joilla on endo-diagnoosi? Onko lääkitys saanut endon villiintymään vai onko teille pyritty tekemään pas luonnolliseen kiertoon?

Siirto meillä oli 29.1. ja kyytiin laitettiin nelisoluinen alkio, joka oli säilynyt sulatuksessa 100-prosenttisesti. Ja siirron jälkeen ultratessa ei munasarjoissa näkynyt mitään poikkeavaa, joten jospa endometrioomat olivat pienentyneet tai sitten olivat tavallisia kystia, jotka olivat puhjenneet. Molempi parempi. Ihan hyvillä fiiliksillä siis taas mennään. Meille kävi siirrossa muuten niin "hassusti", että alkio ei ensimmäisellä tujauksella ollutkaan siirtynyt kohtuni lämpimään vaan oli jäänyt katetriin ihmettelemään. :eek: Toivottavasti kyse oli siitä, että vauvantaimi on tullut isäänsä eli on rauhallinen ja harkitseva (lue: vähän verkkainen). :LOL: Saattoihan tuo käydä katetrin nokassa kurkkaamassakin, että "juu ei, ei tuonne". :whistle: Jää nähtäväksi. Onko jollekulle muulle käynyt niin, että alkio täytyy "asentaa" uudelleen? Eihän alkio kärsi siitä?

Tarinaa riittää näköjään liikaakin, kun harvoin poikkeaa. Yritän jatkossa olla aktiivisempi palstailija ja antaa elonmerkkejä useammin. Reipasta torstaita kaikille!
 
Mieki täältä pitkän hiliasuuen jäläkeen avvailen äänihuulia..

Ensin; oikein isot :hug: kaikile sitä tarvittevile, siirrosta neganneile, siirtoon pääsemättömile, epätoivon valtaamile ja kaikile, jotka halausta tarvii muuten vain.

Piinailijat taas, yrittäkää kestää kyllä se tulos sieltä seleviää! plussapuhureita lähettelen..

Sitrus79; Mulle kävi tuoresiirrosa niin, ettei alakio ens yrittämälä lähteny katetrista mihinkään. Lääkäri ei asiaa outona pitäny ja anto ymmärtää ettei alakio siitä vahingotu mitenkään. Saattohan tuo alakio minunki kohala miettiä, että "kuka tuota hormoonien sekottammaa hourupäätä nyt äitiksi tahtois" tai sitten sillä vain oli ahtaan paikan kammo.. :)

(.) En pitkään aikaan tosiaa oo kiriotellu, ku ei mittää ole varsinaisesti tapahtunukkaan. Olen jopa yrittäny vähentää näitten juttujen lukemista välilä, jonka takia ei ossaa oikein henk.koht. nyt kommentoiakkaan mittään. Vaikka pas:iin valamistautuminen alako vasta nyt tiistaina eikä sinänsä mittää oo tapahtunu, niin on täsä saanu tepistä, että pää on pysyny ees joten kuten kasasa.. Olen jopa alakanu harkittemmaan etten jatka hoitoja näitä kahta passia enempää. Sen toki aika sitten näyttää, mutta tulle mietittyä hormoonien vaikutuksia kroppaan ja varsinki korvien välliin; alakaako se jo olla liian voimakasta? Nyt tosiaan kuiten tiistaina aloin Merimono-lääkkeitä syömään ja kp14 eli 16.2. olis sitten ultra. Siirto sitten (jos alakiot seleviää sulatuksesta) on joko samala tai seuraavala viikola. Eli näilä evväilä etiä päin! Yritän kuite jatkosa olla aktiivisempi ja ottaa kantaa asioihin..
 
Kiitos Peepee77, Tao74 ja Ellastiina vastauksistanne, olen edelleen hämmentynyt lääkärin minulle antamista vastauksista tätä kysyessäni. Peepee77; oliko sinulla siis alkiot viljelty blastovaiheeseen ennen pakastusta? Olivatko selvinneet sulatuksesta 100%:sesti?

Menkat alkoi tänään (tuhruna), joten huomisesta popsii Zumeja myös hän =) =) Laskeskelin että mahdollinen siirto menee sinne kuun viimeiselle viikolle, jihuu! Onneksi on kiireinen kuukausi, niin toivon mukaan aika menee kuin siivillä! (wishful thinking)

Joku kyseli nuista raskausoireista....itse olen plussannut kolmesti (joista yksi ihme puhisee tuolla pinniksessään) ja jokaisella kerralla ovat oireet olleet erilaiset ja eri voimakkuuksilla. Ei ne mene kaavan mukaan ja tunnen ihan oireettomiakin tapauksia kuten myös niitä jotka ovat ykäilleet pahoinvoinnista sisuskalunsakin pihalle....:p

Minullekin voisi joku teistä päivittäjistä lisätä plussan tuohon viimeiseenkin ISCI:in kohdalleni, sehän päättyi keskenmenoon...kiitos kaunis!

Jännä kuulla miten Merilinnun testin käy, plussahan siihen tietty tärähtää!!!!!! Saadaan vihdoin sitä plussatilastoakin korkeammaksi... :ashamed: :)
 


NIMI*********** HOITO *********PAS -pvm******pp
[/align]

Merilintu..........................1.PAS/1.IVF..........23.1.09...........pp 14
PeePee77 (TAYS).............1.PAS/2.IVF.........27.1.09...........pp 10
Kipsu (TAYS).....................1.PAS/3.IVF(+)....27.1.09..........pp 10
Lion32 (TAYS)...................1.PAS/1.IVF(+)....28.1.09...........pp 9
Wilsson (KSKS).................1.PAS/1.IVF(+)....28.1.09...........pp 9
Kainni (Väest.liit.).............1.PAS/1.IVF.........28.1.09...........pp 9
Sitrus79 (Väest.liit./Tre)...1.PAS/1.IVF...........29.1.09.......... pp 8
Ellastiina (TAYS)................1.PAS/1.IVF ........2.2.09............pp 4
Milliäinen (Väest.liit./Tre)..1.PAS/1.IVF..........3.2.09............pp 3
Firefox(OYS)......................1.PAS/2.IVF........4.2.09.............pp 2
Kentia...............................1.PAS/1.IVF..........vko 5..............
kolmisin (OYS)...................1.PAS...................vko 7..............
Janniina (P-KKS)................1.PAS/2.ICSI........vko 8-9...........
Pikku-Tintti.......................1.PAS/1.ICSI(+)....vko 9...............
Poloinen............................1.PAS/1.IVF............???.................
Pupuvaimo........................1.PAS/1.IVF............???..................
Hipkukka (TYKS)................3.PAS/2.ICSI..........???..................
Aliisa08.............................3.PAS/1.IVF............???..................
Junnu (TAYS).....................1.PAS/3.ICSI(+).......vko 9..................
Retuli82............................1.PAS/2.IVF............???...................
Pohtijatar.........................1.PAS/1.IVF............???....................
Sani-Sani..........................1.PAS/1.IVF............???...................
Nippe81............................1.PAS/1.IVF............vko 8.................
Vanha...............................2.PAS/1.IVF............???..................
Maricce (TAYS)..................1.PAS/2.IVF.............???...............



[align=center]
[/align]
[align=center]
[/align]
Anksu2008 (Oys).............1.PAS/1.IVF......... :flower: :flower: :flower:

[align=center]
[/align]


Myöhemmin onnistuvat :hug:
Soleil76 (Väest.liit/Tre).....1.PAS/1.IVF :hug:
Nea-Milla ........................1.PAS/1.IVF :hug:
Tao74 (TAYS)...................1.PAS/2.IVF :hug:

[align=center]
[/align]


Alkio(t) ei selvinnyt sulatuksesta :'(

Tahoma.........................1.PAS/1.IVF :'(

Himpunpimpula.................1.PAS/1.ICSI :'(

Janski71 (Felicitas/HKI).....1.PAS/2.IVF :'(


 
Päivitin listan valmiiksi huomiselle... Lisäsin muutamalle "lapselliselle" plussat. Aika moni on jo toisella kierrokselle... Tuntuuko, että kaksi on sitten sopiva luku vai haaveileeko joku kolmesta?

Kun tulin raskaaksi IVF:stä (joka meni alussa jo kesken), niin mulla oli ainoa "oire" se, että menkat tuntui alkavan. Olinhan jo pari päivää aikaisemmin testannut negan. Testi aamun testin tein, jotta uskaltaisin ottaa kunnon särkylääkettä... Ja se olikin plussa sitten, vaikkain heikko sellainen. Olisi ihanaa, jos pärähtäisi oikein kunnon vahva plussa... Se olisi rohkaisevaa.

Niin, TAYS:lla ainakin piti odotella, että katsottiin, että katetri on tyhjä, sillä välillä aina käy tosiaan niin, että alkiot eivät olekaan ulostautuneet... Ei kuulemma huolestuttavaa, jos niin käy.

Merilinnulle erityisesti tsemppiä... Jännitän jo kovasti sun puolesta.
 
Meillä on tainnut Kipsun kans olla vähän samat ajatukset tänään :ashamed: Minäkin mietin et mikä siinä on kun lapsia pitää yrittää tehdä lisää, vaikka yhdessäkin tuntuu olevan hommaa... käytin tänään tyttöä 2 kertaa päivystyksessä ja kumpikin oli onneksi turhia reissuja.
Mutta en tiedä, haaveilen salaa kolmesta lapsesta, mutta kahtoos nyt. Pitäisi pitää jalat vaan tukevasti maan pinnalla ja lopettaa höpsiminen.
 
Siis missä mun kuukautiset on :headwall: Nyt kp35 ja Teroja söin kp22-31. Ja ei kuulu ei näy |O . Ja normaalisti Terot käynnistä jo kahdeksannen pillerin jälkeen vuodon. Argh, kai se on pakko nöyrtyä ja hakea taas raskaustesti, jotta voi soittaa klinikalle ja kysyä, että mitäs nyt. Mie olen tänä vuonna jo kolme turhaa tehnyt, ei enää huvita lisää tehä. Miun luomukierrot kyllä voi venyä 62 päiväsiksi, mutta ei nyt tarttis...

Raskausoireista Mulla oli esikoisesta vain lugejen aiheuttamat oireet ja tunne alkavista menkoista. Positiivisen raskaustestin jälkeen hävisi kaikki tuntemukset. Klinikalla kävin varhaisultrassa rv7 ja seuraavana päivänä oksensin ekan kerran ja alkoi väsymys-kuvotus oireet. Mulle raskausoireet tuli vasta ultran jälkeen, sitten oli kehollakin lupa olla raskaana, kun alkio oli todettu oikeassa paikassa olevaksi :D Mutta kyllä mie olin huolissani kun mitään ei tuntunut. Oikeastaan vasta tukilääkityksen lopettamisen jälkeen alkoi oireet. Kai omat hormonit oli niin paljon tujumpia kuin keinotekoiset.
 
Tänään testasin negan ja kuulin työkaverin olevan raskaana. :'( On ollut taas näyttelijäntaidot koetuksella.

Kiitos kaikille teille ihanille tsemppauksesta ja voimia piinaajille! Mun voimat on loppu, mutta koitan lähteä niitä taas keräämään, ei tässä muukaan auta.
 


NIMI*********** HOITO *********PAS -pvm******pp
[/align]

PeePee77 (TAYS).............1.PAS/2.IVF.........27.1.09...........pp 10
Kipsu (TAYS).....................1.PAS/3.IVF(+)....27.1.09..........pp 10
Lion32 (TAYS)...................1.PAS/1.IVF(+)....28.1.09...........pp 9
Wilsson (KSKS).................1.PAS/1.IVF(+)....28.1.09...........pp 9
Kainni (Väest.liit.).............1.PAS/1.IVF.........28.1.09...........pp 9
Sitrus79 (Väest.liit./Tre)...1.PAS/1.IVF...........29.1.09.......... pp 8
Ellastiina (TAYS)................1.PAS/1.IVF ........2.2.09............pp 4
Milliäinen (Väest.liit./Tre)..1.PAS/1.IVF..........3.2.09............pp 3
Firefox(OYS)......................1.PAS/2.IVF........4.2.09.............pp 2
Kentia...............................1.PAS/1.IVF..........vko 5..............
kolmisin (OYS)...................1.PAS...................vko 7..............
Nippe81............................1.PAS/1.IVF............vko 8.............
Maricce (TAYS)..................1.PAS/2.IVF.............vko 8 ............
Janniina (P-KKS)................1.PAS/2.ICSI........vko 8-9...........
Pikku-Tintti.......................1.PAS/1.ICSI(+)....vko 9...............
Junnu (TAYS).....................1.PAS/3.ICSI(+).......vko 9............
Poloinen............................1.PAS/1.IVF............???.................
Pupuvaimo........................1.PAS/1.IVF............???..................
Hipkukka (TYKS)................3.PAS/2.ICSI..........???..................
Aliisa08.............................3.PAS/1.IVF............???..................
Retuli82............................1.PAS/2.IVF............???...................
Pohtijatar.........................1.PAS/1.IVF............???....................
Sani-Sani..........................1.PAS/1.IVF............???...................
Vanha...............................2.PAS/1.IVF............???..................




[align=center]
[/align]
[align=center]
[/align]
Anksu2008 (Oys).............1.PAS/1.IVF......... :flower: :flower: :flower:

[align=center]
[/align]


Myöhemmin onnistuvat :hug:
Soleil76 (Väest.liit/Tre).....1.PAS/1.IVF :hug:
Nea-Milla ........................1.PAS/1.IVF :hug:
Tao74 (TAYS)...................1.PAS/2.IVF :hug:
Merilintu..........................1.PAS/1.IVF :hug:


[align=center]
[/align]


Alkio(t) ei selvinnyt sulatuksesta :'(

Tahoma.........................1.PAS/1.IVF :'(

Himpunpimpula.................1.PAS/1.ICSI :'(

Janski71 (Felicitas/HKI).....1.PAS/2.IVF :'(


 
Voi merilintu miten ikäviä uutisia sinulla. :'( Lämpimän halauksen lähetän sulle :hug:

Vähän nyt näyttää huonolta tuo meidän lista. :( Kuulkaapas nyt: pitäis saada vähän toiseen suuntaan kallelleen tuo homma. ;)

Tsemppiä kaikille ja voimia neganneille. :hug:
 
Voi voi Merilintua :hug: Samaan sarjaan ollaan täältä varmaan tulossa, menin ennakkotestaamaan jo tänään pp 10 ja nega tuli. Mutta en masentunut, koska en odottanut mitään. Testaan uudelleen ensi tiistaina, kuten kuuluisikin. Viimeksi plussa näkyi kyllä jo pp 10 aika selkeästikin... :/

Mutta hyvää viikonloppua kaikille!
 

Yhteistyössä