PAS tammi-helmikuussa

Nea-Milla :hug: Mulle lääkäri sanoi siirrossa, että seuraava pas voidaan tehdä vaikka jo seuraavaan kiertoon, mut me mennään luomuna

Älä Tao vielä luovuta, sulla oli kuitenkin lupaavia oireita

).( Oireista, mulla on kiristänyt pinnaa muutaman päivän (tai sit mies on ollut tampio-tuulella :kieh: ). Alavatsa tuntuu turpealle, painavalle, ei muuta. Ja toi turpea tunne voi johtua ihan mistä vaan...
 
Täälä ihanan moni jo piinailee, ja monella siirto lähestyy. Suuret halaukset :hug: pettymyksiä kokeneille ja pidän peukkuja pystyssä piinailijoille.

ON: pelkään kauheasti, että huomisessa ultrassa limakalvo ei ole kasvanut yhtään ja ovulaatiota ei tapahdu. Mä en tiedä mikä mun kierrossa on vialla, kun kaiken pitäisi kuitenkin olla kunnossa. Luulen, että mun kroppa ihan kiusaa vaan, ja reagoi jännittämiseen aina niin, että kaikki menee pieleen. Mitään ovisoireita ei vielä ole, ja digitaalinen testi on näyttänyt negaa perjantaista alkaen. Tikussa on hailakkaa viivaa kuitenkin näkynyt. Nyt pelkään, että koko PASia ei päästä tekemään, jos ovista ei tapahdu. Olen henkisesti aivan rikki. Pelkään, ettei me koskaan saada vauvaa, ja tuntuu, ettei tämä ikinä onnistu. Miksi tämän pitää olla näin saakutin vaikeaa.
 


NIMI*********** HOITO *********PAS -pvm******pp
[/align]

Tao74 (TAYS)...................1.PAS/2.IVF..........20.1.09..........pp 12
Merilintu..........................1.PAS/1.IVF..........23.1.09...........pp 9
PeePee77 (TAYS).............1.PAS/2.IVF.........27.1.09...........pp 5
Kipsu (TAYS).....................1.PAS/3.IVF.........27.1.09..........pp 5
Lion32 (TAYS)...................1.PAS/1.IVF(+)....28.1.09...........pp 4
Wilsson (KSKS).................1.PAS/1.IVF(+)....28.1.09...........pp 4
Kainni (Väest.liit.).............1.PAS/1.IVF.........28.1.09...........pp 4
Ellastiina (TAYS)................1.PAS/1.IVF ........2.2.09...........pp -1
Janski71 (Felicitas/HKI).....1.PAS/2.IVF.........3.2.09............pp -2
Firefox(OYS)......................1.PAS/2.IVF........4.2.09............pp -3
Kentia...............................1.PAS/1.IVF..........vko 5..............
Haltia (Väest.liit./Hki)........1.PAS/1.ICSI.........vko 6..............
kolmisin (OYS)...................1.PAS...................vko 7..............
Janniina (P-KKS)................1.PAS/2.ICSI........vko 8-9...........
Pikku-Tintti.......................1.PAS/1.ICSI(+)....vko 9...............
Poloinen............................1.PAS/1.IVF............???.................
Pupuvaimo........................1.PAS/1.IVF............???..................
Hipkukka (TYKS)................3.PAS/2.ICSI..........???..................
Aliisa08.............................3.PAS/1.IVF............???..................
Junnu (TAYS).....................1.PAS/3.ICSI..........???..................
Retuli82............................1.PAS/2.IVF............???...................
Pohtijatar.........................1.PAS/1.IVF............???....................
Sani-Sani..........................1.PAS/1.IVF............???...................
Nippe81............................1.PAS/1.IVF............???...................
Vanha...............................2.PAS/1.IVF............???..................
Sitrus79 (Väest.liit./Tre)...1.PAS/1.IVF.............???...............
Milliäinen (Väest.liit./Tre)..1.PAS/1.IVF.............???...............
Maricce (TAYS)..................1.PAS/2.IVF.............???...............
Miimi78 (Ava/Tre).............1.PAS/2.IVF/ICSI......???................


[align=center]
[/align]
[align=center]
[/align]
Anksu2008 (Oys).............1.PAS/1.IVF......... :flower: :flower: :flower:

[align=center]
[/align]


Myöhemmin onnistuvat :hug:
Soleil76 (Väest.liit/Tre).....1.PAS/1.IVF......... :hug:
Himpunpimpula.................1.PAS/1.ICSI....... :hug:
Nea-Milla ........................1.PAS/1.IVF.......... :hug:


 
Tao74: kiitos! Hermot ovat aika kireällä. Pelottaa tosin paljon tässä vaiheessa, että alkiot eivät selviä sulatuksesta. On jo valmiiksi masentunut olo. Miten te muut olette saaneet nukuttua tämmöistä ennen? Mulla olisi nukahtamislääkettä, mutta nyt haluan valmistaa kroppaani jo "myrkyttömyyteen".
 
Mullakin käytössä nuo progesteronit eli yliopiston apteekin omaa tuotantoa. Minusta ne on jotenki miellyttävämpiä käyttää, eivät "sottaa" niin paljon. Mielenkiintoista tuo keskustelu liikkumisesta ja sekstailuista. Ivf:n jälkeen meillä taisi olla 2vk tauko :) Ei uskallettu riskeerata, mutta kun ei tuottanut tulosta, niin nyt ei olla välitetty ollenkaan. Harrastan juoksua yleensä, mutta nyt oon kyllä vaan laahustanut menemään tän viikon - siis sisällä. Ei uskalla lähtee repimään lenkille, vaikka se tekisi varmaan ihan hyvää. Fiilikset vaihtelee epätoivosta pieneen toivonkipinään. Tämän hoidon jälkeen sitoudun vuodeksi akupunktioon jotta saan elimistön tasapainoon, ja Ehkä sen jälkeen kokeilemme loput siirrot ihan luomukiertoon ettei edes lugeja käytä. (pitää kysyä saako tehä noin) Ainaki mun limis oli nyt luomukierrossa 11,7mm ja keltarauhanen mollotti, lääkäri sanoi että se riittäisi ylläpitämään raskautta. Mutta sitten luomusiirtojen jälkeen on adopio edessä. heti kun ikä sallii.. :) eli paljon toivoa täällä ei oo. välillä pieni toivonkipinä nostaa päätänsä että jospa se kortisoni tekisi tehtävänsä .. niin voi jospa :)

Täytyy nostaa hattua teille jotka ootte jaksanu kauemmin kuin minä.. ja niille jotka ovat jo olleet hoitorumbassa 5-10v.. mistä he saavat voimaa. Minäkin tarvitsisin sitä.

 
Meillä on huomenna siirto, jos alkio kestää sulatuksen. :heart:
Toisaalta on ihan turhaa miettiä voiko siirron jälkeen juoda kahvia tai harrastaa liikuntaa tai seksiä ja syödä raskausvitamiineja kun toisella puolella maailmaa ihmiset näkee nälkää, sairastaa aidsia ja silti lisääntyy tahtomattaankin räjähdysmäisesti. Tuskin tää läpsettomuus on kiinni mistään ihan pikkuasiasta, mutta silti varmaan kaikki olisi vaikka päällään piinapäivät jos se vaan auttaisi.
Jaksamista kaikille ja toivottavasti saadaan Anskulle paljon seuraa plussapinoon!
 


NIMI*********** HOITO *********PAS -pvm******pp
[/align]

Tao74 (TAYS)...................1.PAS/2.IVF..........20.1.09..........pp 13
Merilintu..........................1.PAS/1.IVF..........23.1.09...........pp 10
PeePee77 (TAYS).............1.PAS/2.IVF.........27.1.09...........pp 6
Kipsu (TAYS).....................1.PAS/3.IVF.........27.1.09..........pp 6
Lion32 (TAYS)...................1.PAS/1.IVF(+)....28.1.09...........pp 5
Wilsson (KSKS).................1.PAS/1.IVF(+)....28.1.09...........pp 5
Kainni (Väest.liit.).............1.PAS/1.IVF.........28.1.09...........pp 5
Ellastiina (TAYS)................1.PAS/1.IVF ........2.2.09............pp 0
Janski71 (Felicitas/HKI).....1.PAS/2.IVF.........3.2.09............pp -1
Firefox(OYS)......................1.PAS/2.IVF........4.2.09.............pp -2
Kentia...............................1.PAS/1.IVF..........vko 5..............
Haltia (Väest.liit./Hki)........1.PAS/1.ICSI.........vko 6..............
kolmisin (OYS)...................1.PAS...................vko 7..............
Janniina (P-KKS)................1.PAS/2.ICSI........vko 8-9...........
Pikku-Tintti.......................1.PAS/1.ICSI(+)....vko 9...............
Poloinen............................1.PAS/1.IVF............???.................
Pupuvaimo........................1.PAS/1.IVF............???..................
Hipkukka (TYKS)................3.PAS/2.ICSI..........???..................
Aliisa08.............................3.PAS/1.IVF............???..................
Junnu (TAYS).....................1.PAS/3.ICSI..........???..................
Retuli82............................1.PAS/2.IVF............???...................
Pohtijatar.........................1.PAS/1.IVF............???....................
Sani-Sani..........................1.PAS/1.IVF............???...................
Nippe81............................1.PAS/1.IVF............???...................
Vanha...............................2.PAS/1.IVF............???..................
Sitrus79 (Väest.liit./Tre)...1.PAS/1.IVF.............???...............
Milliäinen (Väest.liit./Tre)..1.PAS/1.IVF.............???...............
Maricce (TAYS)..................1.PAS/2.IVF.............???...............
Miimi78 (Ava/Tre).............1.PAS/2.IVF/ICSI......???................


[align=center]
[/align]
[align=center]
[/align]
Anksu2008 (Oys).............1.PAS/1.IVF......... :flower: :flower: :flower:

[align=center]
[/align]


Myöhemmin onnistuvat :hug:
Soleil76 (Väest.liit/Tre).....1.PAS/1.IVF......... :hug:
Himpunpimpula.................1.PAS/1.ICSI....... :hug:
Nea-Milla ........................1.PAS/1.IVF.......... :hug:




 
Kipsu ja kainni: Mulla kans on käytössä tämä yliopiston apteekin lääke...Progesteroni...mut ei siitäkään saanut kelakorvausta. Katsoin apteekin kuittia, kun kipsu mainitsi, että siitä olisi saanut korvausta; mulle ei ainakaan myönnetty.

Kela on paljon vähentänyt näitä lapsettomuushoidoissa käytettävien lääkkeiden korvattavuutta. Ja nyt kun vielä rajaavat hoitojen määränkin korvattaviin.

Eikö se olisi sama homma sitten kaikkien 'sairauksien' kohdalla. Jos 3 kertaa hoidetaan eikä tuo toivottua tulosta, niin sitten maksat itse kaiken. *ilkeästi ajateltu*
 
Tsemppiä Janskille ja Firefoxille siirtoihin! Mitenkäs Ellastiinan siirto meni?

Mitenkäs piinailijoilla on mennyt? PeePee, Kipsu, Wilsson, Kainni? Itselläni on ollut parina viime päivänä hiukan paha olo keskellä päivää. Ja mahassa outo tunne. Ihan erilainen kuin silloin tuoresiirron jälkeen. Onhan nyt tilanne/lääkityskin erilainen... Mutta toivon, että nämä olisivat hyviä enteitä... Aikaa testaukseen on vielä pitkä, en malta odottaa :/
 
Alkuperäinen kirjoittaja kainni:
Mielenkiintoista tuo keskustelu liikkumisesta ja sekstailuista. Ivf:n jälkeen meillä taisi olla 2vk tauko :) Ei uskallettu riskeerata, mutta kun ei tuottanut tulosta, niin nyt ei olla välitetty ollenkaan.
Pikainen kommentti vaan tähän kesken töiden: minäkin olin IVF-punktion jälkeen 2 vkoa liikkumatta (kävelemässä kävin 2. viikolla), lääkärin määräyksestä (kun hyperinkin sain). Taisin aiemmassa viestissäni sanoa vahingossa muuta...mutta siis insseihin ja pasiin on ohje ollut, että normaalisti voi elellä.

Toivottavasti Ellastiina sait kyytiläisen(t) matkaan. Taolle oikein paljon plussatuulia huomiseen! PUUUUUUUUHHHHH!
:heart:

Mulla ei ole edelleenkään mitään oireita ja tuntuu aika mahdottomalta ajatukselta, että onni vihdoin kääntyisi. Ei kai tämä plussaaminen ajatuksista voi olla kiinni...niitä kun ei voi kahlita ajattelemaan aina pelkkää hyvää...

kainni tsemppiä sinulle! Toivon todella, että sinua vihdoin onnistaisi.
 
Oireista; välillä on kyllä äklö olo, ja alavatsa tuntuu turpealle, mutta noi voi johtua melkeinpä mistä vaan. Huumorintaju on kans ollu hukassa muutaman päivän... Elikkäs ei mitään normaalista poikkeavaa :D Testipäivä vois kyllä jo tulla, en onneksi ole kovinkaan malttamaton B)
 
Mut voi sitten tiputtaa listalta. Kävi juuri niinkuin pelkäsin, eli ultrassa limakalvo oli vain 6mm ja munarakkula 12mm ja koska kierrosta näyttää tulevan hyvin pitkä niin pitää siirtää seuraavaan kiertoon, ja toivoa, että se olis normaali, että uuden elämän alku olisi paremmin mahdollista. Tiesin kyllä jo ultraan mennessä, ettei kaikki ole kunnossa - niin hyvin tässä jo oman kroppansa tuntee. Itkin silti koko päivän. Ei tästä hommasta tule yhtään mitään. Päätin alkaa laihduttamaan ihan kunnolla, ehkä se kroppakin alkaa sitten toimia. Elämä on niin paskaa.

Toivottavasti Ellastiinalla siirto onnistui. myös muille peukut pystyssä, että menee paremmin kuin mulla.

Minä siirryn pois pinosta, ja toivotan kaikille parasta mahdollista lopputulosta :heart:

P.s te joilla lääkkeellinen PAS, minkä hintaisia ne lääkkeet on?
 


NIMI*********** HOITO *********PAS -pvm******pp
[/align]

Tao74 (TAYS)...................1.PAS/2.IVF..........20.1.09..........pp 13
Merilintu..........................1.PAS/1.IVF..........23.1.09...........pp 10
PeePee77 (TAYS).............1.PAS/2.IVF.........27.1.09...........pp 6
Kipsu (TAYS).....................1.PAS/3.IVF.........27.1.09..........pp 6
Lion32 (TAYS)...................1.PAS/1.IVF(+)....28.1.09...........pp 5
Wilsson (KSKS).................1.PAS/1.IVF(+)....28.1.09...........pp 5
Kainni (Väest.liit.).............1.PAS/1.IVF.........28.1.09...........pp 5
Ellastiina (TAYS)................1.PAS/1.IVF ........2.2.09............pp 0
Janski71 (Felicitas/HKI).....1.PAS/2.IVF.........3.2.09............pp -1
Milliäinen (Väest.liit./Tre)..1.PAS/1.IVF..........3.2.09............pp -1
Firefox(OYS)......................1.PAS/2.IVF........4.2.09.............pp -2
Kentia...............................1.PAS/1.IVF..........vko 5..............
kolmisin (OYS)...................1.PAS...................vko 7..............
Janniina (P-KKS)................1.PAS/2.ICSI........vko 8-9...........
Pikku-Tintti.......................1.PAS/1.ICSI(+)....vko 9...............
Poloinen............................1.PAS/1.IVF............???.................
Pupuvaimo........................1.PAS/1.IVF............???..................
Hipkukka (TYKS)................3.PAS/2.ICSI..........???..................
Aliisa08.............................3.PAS/1.IVF............???..................
Junnu (TAYS).....................1.PAS/3.ICSI..........???..................
Retuli82............................1.PAS/2.IVF............???...................
Pohtijatar.........................1.PAS/1.IVF............???....................
Sani-Sani..........................1.PAS/1.IVF............???...................
Nippe81............................1.PAS/1.IVF............???...................
Vanha...............................2.PAS/1.IVF............???..................
Sitrus79 (Väest.liit./Tre)...1.PAS/1.IVF.............???...............
Maricce (TAYS)..................1.PAS/2.IVF.............???...............
Miimi78 (Ava/Tre).............1.PAS/2.IVF/ICSI......???................


[align=center]
[/align]
[align=center]
[/align]
Anksu2008 (Oys).............1.PAS/1.IVF......... :flower: :flower: :flower:

[align=center]
[/align]


Myöhemmin onnistuvat :hug:
Soleil76 (Väest.liit/Tre).....1.PAS/1.IVF :hug:
Himpunpimpula.................1.PAS/1.ICSI :hug:
Nea-Milla ........................1.PAS/1.IVF :hug:




[/quote]

 
Nyt on sitten kaksi kyytiläistä matkassa! Toinen oli täydellinen ja toinen oli 75 prosenttinen. Kuulemma yli 50 prosenttisilla alkioilla on ihan hyvä mahdollisuudet. Mutta kyllä jännitti soittaa ja kuulla pääsenkö siirtoon... Ihme ja kumma nukuin yön hyvin, mitä pidän pienenä ihmeenä. Nukuin jopa pommiin, kun kello ei soinut. Nyt sitten vain odotellaan...

Firefox: täh, ettei siitä Progesteronista saisi enää Kela-korvausta vaikka syksyllä sai!

Kyselin lääkäriltä, että voiko käyttää limittäin Lugesteronia ja Progesteronia (laittaisi esim. yötä vasten Progesteroni). Voi kuulemma käyttää. Progesteron on kirkkaampaa ja ei siksi niin tahraavaa (kuten Kainnikin totesi), mutta mun mielestä Progesteron taas valuu helpommin ulos -- silleen lorottamalla. Lääkärin mielestä niiden käytöllä ja vaikutuksilla ei ole eroa. Tuntuu, että näihin lapsettomuushoitoihin liittyy niin paljon psyykkisiä tekijöitä, jotka jokainen yrittää minimoida omalla tavallaan. Jostain asiasta tulee helposti neuroosi ja sitten kun epäonnistuu, on ihan varma, että siinäpä se syy. Ehkä se tuo toivoa siitä, että seuraavalla kerralla, kun toimin toisin, niin sitten onnistuu. Ehkä "neuroosi" silloin palvelee hyvää, jos tulee hyvä mieli ja varmempi olo, kun kokee toimivansa "oikein".
 
Milliäinen, Janski ja Firefox: Tsemppiä huomiselle! Toivottavasti kaikki menee erinomaisesti ja pääsette siirtoon!

Haltia
: kurja juttu, että siirto siirtyy. Kärsivällisyyttä sinulle kovasti! En laittanut sinua tuohon myöhemmin onnistuvien listaan, koska et ole vielä ollut siirrossa tai alkioitasi ei ole sulatettu. Se vääristäisi "tilaston". Olen kuitenkin varma, että myöhemmin onnistut.
 
Hienoa Ellastiina, että sait kaksi hienoa yksilöä kyytiin. Lähetän täältä paljon vauvaliimaa ja tarrasukkia, että tarttuvat kovasti kiinni. :whistle:

Voi harmi haltia, että siirto siiryi eteenpäin. Mulla on käytössä Zumenonit ja Lugesteronit. Zumeista saa kelakorvauksen, eivätkä mun mielestä olleet kovin kalliita. Tarkkaa hintaa en osaa sanoa, kun mulla oli viime vuonna katto täynnä, kun ne ostin. ;) Luget on aika kalliita, kun niistä ei saa korvausta, mutta mitäpä sitä ei tekisi... Tsemppiä tulevaisuuteen sinulle. :hug:

Kiitos tsempityksestä kaikille. Tulen sitten huomenna kertomaan, kuinka meidän alkion kävi. Jänskättää... :ashamed:
 
Meille kävi nyt niin että PASiin päästään vasta maaliskuussa (ehkä vko 11). Tarkoitus oli että olisin alkanu syömään terjoja nyt ja niistä menkoista PAS. Mut nyt mulla alkokin menkat itsestään ja hcg-arvo oli edelleen 12, joten lääkäri suositteli että odotetaan seuraavaan kiertoon.. kuulemma paremmat mahdollisuudet onnistua jos hcg alle 10.
 
Ellastiina Tsemppiä piinailuihin!

Janski ja milliäinen Onnea huomiseen siirtoon!

Haltia ja Miimi78 Ikävää, kun hoidot siirtyy teillä. Voimia :hug:

).( Huomenna siis testataan. Oireet on kyllä niin mahtavat, et suuri pettymys on jos nega rapsahtaa tikkuun. Hermot jo aivan riekaleina!! :LOL:
 
Moikka

Mä en kyllä sitten tiedä, että tuliko siitä progesteronista kela-korvausta ollenkaan. Ei sitten varmaan. Mies haki lääkkeen mulle. Lääkäri itse kysyi, haluanko sitä, koska siitä saa kela-korvauksen. Hänellä oli varmaankin vanhaa tietoa... :/ Voi hitto. Onko se kalliimpaa kuin Luget?

Mulla on tänään pp6 iskenyt lämpöä 37 astetta ja kipeä olo. Ihan kuin olisi pää tukossa ja kurkku turvonnut. Ei nuhaa eikä yskää :| Kohdussa tuntemuksia, mutta niitä on ollut aina progesteronin aikana, myös nega-kerroilla.

Eli ei mitään positiivista tässä viestissä :)

Toivottavasti Tao74 plussaat ja tuot vähän tasapainoa tuohon ranking-listaan!
 


NIMI*********** HOITO *********PAS -pvm******pp
[/align]

Tao74 (TAYS)...................1.PAS/2.IVF..........20.1.09..........pp 14
Merilintu..........................1.PAS/1.IVF..........23.1.09...........pp 11
PeePee77 (TAYS).............1.PAS/2.IVF.........27.1.09...........pp 7
Kipsu (TAYS).....................1.PAS/3.IVF.........27.1.09..........pp 7
Lion32 (TAYS)...................1.PAS/1.IVF(+)....28.1.09...........pp 6
Wilsson (KSKS).................1.PAS/1.IVF(+)....28.1.09...........pp 6
Kainni (Väest.liit.).............1.PAS/1.IVF.........28.1.09...........pp 6
Ellastiina (TAYS)................1.PAS/1.IVF ........2.2.09............pp 1
Milliäinen (Väest.liit./Tre)..1.PAS/1.IVF..........3.2.09............pp 0
Firefox(OYS)......................1.PAS/2.IVF........4.2.09.............pp -1
Kentia...............................1.PAS/1.IVF..........vko 5..............
kolmisin (OYS)...................1.PAS...................vko 7..............
Janniina (P-KKS)................1.PAS/2.ICSI........vko 8-9...........
Pikku-Tintti.......................1.PAS/1.ICSI(+)....vko 9...............
Poloinen............................1.PAS/1.IVF............???.................
Pupuvaimo........................1.PAS/1.IVF............???..................
Hipkukka (TYKS)................3.PAS/2.ICSI..........???..................
Aliisa08.............................3.PAS/1.IVF............???..................
Junnu (TAYS).....................1.PAS/3.ICSI..........???..................
Retuli82............................1.PAS/2.IVF............???...................
Pohtijatar.........................1.PAS/1.IVF............???....................
Sani-Sani..........................1.PAS/1.IVF............???...................
Nippe81............................1.PAS/1.IVF............???...................
Vanha...............................2.PAS/1.IVF............???..................
Sitrus79 (Väest.liit./Tre)...1.PAS/1.IVF.............???...............
Maricce (TAYS)..................1.PAS/2.IVF.............???...............
Miimi78 (Ava/Tre).............1.PAS/2.IVF/ICSI......???................


[align=center]
[/align]
[align=center]
[/align]
Anksu2008 (Oys).............1.PAS/1.IVF......... :flower: :flower: :flower:

[align=center]
[/align]


Myöhemmin onnistuvat :hug:
Soleil76 (Väest.liit/Tre).....1.PAS/1.IVF :hug:
Nea-Milla ........................1.PAS/1.IVF :hug:

[align=center]
[/align]


Alkio(t) ei selvinnyt sulatuksesta :'(

Himpunpimpula.................1.PAS/1.ICSI :'(

Janski71 (Felicitas/HKI).....1.PAS/2.IVF :'(
 
Heip vaan,

Tsemppiä Tao testaukseen. Jännittää sun puolesta. Peukkuja olen pitänyt koko päivän ja jatkan edelleen. d:)b

(.) Kyllä nyt jännittää, että koska soi puhelin, ja lääkäri ilmoittaa, ettei tarvi tulla, alkio ei selvinnyt. :headwall: En millään jaksais enää odottaa....

Plussatuulia kaikille lähettelen +++++++++++++++ :whistle:
 

Yhteistyössä