PAS tammi-helmikuussa

Kelakovauksista edelleen... Hipkukka eli eikös kuitenkin lääkkeistä saa aina korvauksia, vaikka olisi esim. jo 5. hoito menossa? Lääkkeet saat hakea apteekista ja saat sieltä ne korvattuina (paitsi ikä tietysti rajoittaa). Tarkoitan sitä, että eikös se 3 hoidon korvattavuus koske itse niitä hoitomaksuja ei siis lääkkeitä? Korjatkaa jos olen väärässä...

Täällä odotellaan innokkaana helmikuun alkua, josko silloin päästäisiin siirtoon :p Täytyy sitä ennen jännäillä teidän muiden jo siirtoon päässeiden kanssa. Ja toivoa tietenkin parasta =)
 
Heissan pitkästä aikaa ja tervetuloa uusille :wave:
Laskeskelin tuossa juuri kalenteria, ja menkkojen pitäisi alkaa alkuviikosta. Kohta alkaa tapahtumaan! Kun menkat alkaa, voin varata ajan polille n. kp10 ultraan, ja siitä sitten selviää mitä tapahtuu. Alan kait tikutteleen ovista ja sitten varailen siirtopäivää. Hui, ihan alkaa jänskättään!

Mulla ei ole mitään tietoa miten alkiot on pakastettu eikä siitä mikä lääkitys tulee oleen. Luulisin että luget, eikä muuta. Mutta eiköhän nuokin asiat vielä selviä..

Miten marakatille kävi? Joko saatiin pinon eka plussa? :D
 
1.ivf takana ja yksi pas...molemmat negoja. Pakkaseen saatiin 2 josta toinen selvisi top1/7soluinen, mutta ei kuitenkaan kiinnittynyt. Tammikuussa alkaa uusi hoitokierros ja toivotaan parasta(punktio vko.9). Viime passissa olisivat laittaneet molemmat alkiot jos toinen olisi selvinnyt. Kaksi lasta on entuudestaan, "normaalisti" he saivat alkunsa.
Nykyisellä miehellä(40.v) ei lapsia, joten pieni olisi ihana saada vielä. Lääkeet Synarela ja Menopur. Pyydän että siirettäisiin 2 alkiota jotta mahdollisuus olisi parempi. Tsemppiä muille kirjoittelijoille =)
 
Juuh, en mie ihan varma ole tuosta lääkkeiden KELA-korvaus jutusta. Jotenkin vain sellainen mielikuva, että KELA voi evätä niistäkin korvaukset, jos katsoo, ettei asiakas niitä tarvi. Liian monimutkaista miun pienelle päälle...

Tänään oli sitten se kauan odotettu hoidonsuunnittelu. Ja kunhan seuraava kiero lähtee käyntiin niin aloitan estrogeeni-laastarin ja Luget ohjeiden mukaan. Saas nähä miten tämän kierron käy, joudunko vähän avittamaan Teroilla... Eli ainakin kolme viikkoa menee hoidon alkuun. Lääkkeelliseen PASsiin päädyttiin, koska kierto on mulla mitä sattuu ja ovulaatio millon sattuu, jos ollenkaan. Ja johan tämä on hyväksi havaittu lääkitys, joten mitä sitä muuttamaan :D

Niin ja tervetuloa uusille :wave: Onnea hoitoihin :D
 
....että siksi ivf koska minulle tehty sterilisaatio n. 6v.sitten. Purkua eivät ruvenneet enää tekemään kun ikää jo. Miehellä sperma ok. Pas minulla tehtiin luonnolliseen kiertoon, kierto ok. ja ovulaatiokin toimii. Luget tietty meni. Limiskin oli 13mm. Mutta ja mutta....
 
... Koska viime yönä heräsin punaisesta merestä... :LOL: Ei siis tullut plussaa, ei vaikka kuinka toivoin... Mutta toivonpoikanen elää PAS:in myötä, jos siirtoon saakka päästään... Aloitin aamulla progynova-tabut. Onko muilla samaa lääkettä PAS-hoidon yhteydessä? Luin lääkepaketin tuoteselostetta, enkä löytänyt siitä mitään mainintaa lapsettomuushoitoihin liittyen, mutta napsin nyt niitä sitten, kun käsky näin on käynyt... Naikkarille en ehtinyt tänään puhelinajalla soitella, mutta huomenna sitten varaan aikaa ultraan... Millaisia kokemuksia muilla on ko.hoitopaikasta? Itselläni on pääsääntöisesti ollut mukaa hoitohenkilökuntaa hoitojen aikana, mutta marraskuussa, kun suunnittelimme lääkkeetöntä PAS:ia, joka sitten meni mönkään, oli siellä minulle uusi naislääkäri, joka oli melkoisen tympeähkö ja mietinkin tässä voisiko sinne esittää huomenna toivetta, ettei tarvitsisi samalle lääkärille mennä nöyryytettäväksi... Kommentoi aika tylysti minun fyysisiä mahdollisuuksiani, esim. kun sulla nyt on näin huono kierto, niin ei tähän kannata mitään aloittaa... Kiukuissani jatkoin silti oviksen tikutusta ja kierron 21.pvä oli selkeä h-hetki. Hän ei uskonut koko ovulaatiota tapahtuvan... Että sellainen täpsykkä! :kieh:
Mutta nyt plop,plop,plop-onnea kaikille ja voimia hoitoihin!
 
Heipsan täältäkin!

No niin, päästäiskös sitä kohta piinailemaan jo ensimmäisten siirtoon menevien kaa? Omaan on vielä tovi aikaa, ainakin se kuukausi, eli tässä ois nyt aikaa kanssa-piinailuun :LOL: Luomuyritystä täällä suunnalla ja arvatkaa vaan, että kohta alkaa taaaas se iänikuinen oireiden katsastelu... mutta miksipä se luomusti onnistuis nytkään kun ei oo näinä yrittämisvuosina muutenkaan onnistannu :/

Mukavaa viikonloppua :wave:
 
Nuista oireitten tuijottamisesta luomukierrosa. Mikä kumma homma se on, että niitä mahollisia oireita ja oireettomuuksia pittää näisä luomukierroisaki seurailla? Vaikka meiläki on yritystä takana jo sen 6 vuotta eikä luomusti ole tärpänny koskaan (ei tosin kyllä lääkkeiläkkään..), niin silti sitä kaiken maailman tuntemusten myötä miettii, että jospa se nyt kuitenki ois.. Mulla alakaa jo ihan tosissaan ärsyttämmään tuo asia! En ymmärrä, että mikä sitä onnistumisen toivoa jaksaa näin luomukierrosaki nostattaa.. Asiaa ei tietenkään yhtään helepota se, että kerroin työkaverile kohta kaks viikkoa kestänneestä päänsärystä ja reilun kaks viikkoa kestänneistä univaikeuksista, nii hän tokas siihen että oot raskaana.. Pikkusen pänni seki tokasu.. (työkaveri ei tiä yrityksestä) Aivan ku en itte tietäis eelä mainittujen oireitten lisäksi kokeneeni usiampana iltana pahoinvointiaki.. Ja niin sitä on taas kovasti toivottu vaikka on yritetty piettää jalakojaki maasa ajatellen, että se on mahotonta iliman lääkityksiä.. Mietityttää vain kuinka luijjaa sitä sitten taas tipahtaa turhine toivoineen ku menkat alakaa.. Huoh..

Sori, oli vain omia pohintoja, mutta ei pääsä nyt muutakkaan tunnu liikkuvan ja asiat junnaa paikoillaan. Piti vain pikkusen purkaa siinä toivosa, että ajatukset vois lähtiä muilekki urile.


Muoks. Eipä ollu tarkotusta tuota naamaa tuone laittaa..
 
PeePee Täällä ollaan flunssan kourissa. Oireita on siis jos jonkinlaista varmaan suurimmaks osaksi tuosta taudista johtuen. Tuo lievä ällötys on kyllä zumeista johtuvaa, koska sitä mulla oli viimeksikin. Aika helpoltahan tää tuntuu, kun ei tarvi piikkejä pistellä. Kunhan vaan muistaa ottaa lääkkeet joka päivä...

Noista zumeista vielä sen verran, et niiden tarkotushan on vissiin vahvistaa kohdun limakalvoa. Mikäs muu tarkoitus niillä sit on tässä vaiheessa? Onko kellään tietoa missä vaiheessa alkio(t) mahdollisesti siirretään? Jostain vanhasta ketjusta muistan lukeneeni, et kp 19-22. Tulipas monta kysymystä eli tässä näätte, et en tiedä yhtään mitään tästä hoidosta!!

Tao :wave:
 
Nippe , kylläpä hyvinnii, komppaan ajatuksiasi ihan kympillä :hug: Ja todellakin, ihmisiltä voi tulla todella satuttavia tokaisuja ja kommentteja, vaikkei he mitään pahaa tarkoitakkaan... Muutama viikko sitten töissä työkaverini näytti meidän seinäkalenteria ja siihen piirrettyjä pieniä varpaita, oli laittanu ylös toisen työkaverimme lasketun ajan. Minä ensin hoomoilasena sitä tuijoitin, ja työkaveri sanoi vaan iloisesti, että "laitoin tähän ylös hänen lasketun ajan näkyville". Yritäppä siinä sitten virnistellä, kun itsellänikin olisi ollut laskettu aika niihin aikoihin :headwall: Tietty olen sinut työkaverini raskauden suhteen ja toivon heille paljon onnea, mutta asia tuo kipeitä muistoja omasta keskenmenosta :ashamed: Mutta nyt hän on jäänyt äippälomalle, en vaan ole yhtään varma haluanko mennä vaavia katsomaan kun hän syntyy. Riippuu varmaan omasta tilanteesta, jos olen jo silloin raskaana, ehkä se on helpompaa. Mutta jos ollaan taas epäonnistuttu, niin rankkaa tulee muutenkin olemaan :snotty: Mitäs minä nyt, minunhan piti kirjoittaa että KUN olen sitten raskaana eikä mittään jossitteluja enää :kieh:

Mullakaan ei hirveesti ole tietoa Passista, mutta miten noi lääkkeelliset Passit eroaa luonnolliseen kiertoon tehdyistä? Onkohan noiden onnistusprosenteissa mitä eroa tai muuta?

 
Hei naiset!

Täällä podetaan päänsärkyä. Raskaustestinkin tein tänään, kun ajattelin, että saa varmuutta siihen, minkälaista särkylääkettä uskaltaa napsia. Noh, tulos oli tietenkin negatiivinen. En silti ole uskaltanut ottaa särkylääkettä... Tämä on ikuinen jossittelu -tauti.

Menkkoja odottelen. Oikeastasan tästä päivästä alkaen on realistinen aika niiden alkaa. Nyt siis viiden päivän sisällä, kun kierto on normaalisti 23-28.

Mitenkäs te Zumeja napsivat olette päätyneet lääkkeen ottamaan? Siis mihin kellonaikaan?
 
Hei, tähän pinoon...! :wave: Meikäläinen on sairastellut viime päivät, työterveyshuollosta epäilivät A- tai B-virusta, joka on pitkällinen. Enää ei ole muuta oireilua, kuin illasta aina nouseva lämpö. Ei nouse kuumeeksi asti, mutt sen verran, että tulee hervoton väsymys, huippaa... Nyt ongelmana, etten tiedä uskallanko Pas:iin. Voiko sairastelu vaikuttaa epäsuotuisasti...?! Klinikalta väitettiin että ei, mutta miksi en usko...

Limakalvoultra on ensi viikolla ja Zumeja napsin. Mutta totuus on, etten minäkään tiedä niistä sen enempää kuin mitä täällä palstalla on jo esiin tullut! :eek: Eli jos joku tietää, niin tietoa kehiin...? Onko niillä muuta vaikutusta, kuin tuo limakalvon kuntoa vahvistava...?

Ellastiina Olen napsinut 3 krt. päivässä, mutta heittoja on ollut joskus 2-3 tuntiakin, tyhmä minä :(. Toivottavasti en tällä pilaa mitään...Sivuoireita en ole Zumeista huomannut. Aika aikaisin taisit testailla. Malta vielä! :hug:

Anteeksi viestini itsekeskeisyys, lämpöily on taas tältä ilta alannut ja olo on hervoton...:( Yli viikon tätä on nyt kestänyt... :/ Ja tämä on jo erä 2. Tauti uusiintui :(

Kaikille voimia, jaksamisia, plussia... :heart:
 

Ajattelin ilmottautua jatkoksi jonoon.. Olen 23v, 3v yritystä takana, 4 luomuraskautta - joista neljä keskenmenoa. Ja siihen raskaututeni sitten loppuivatkin, viimeisestä km nyt parisen vuotta aikaa. PAri inssiä tehty, tuloksetta. Ja ensimmäinen IVF nyt marraskuussa väestöliitolla. Joka oli tietenkin nega. Pakkasessa olisi 4 olkea eli 8 alkioita, joista 5 top-alkioita. Nyt pitäisi sitten olla ensimmäinen pas tammi-helmikuussa, katsotaan miten sitä edes ovuloi ja selviääkö pikkuiset sulatuksesta. Mulla prednison alkaa nyt tukilääkkeenä. Ihan keskenmenojen ja vasta-aine epäilyjen takia. Toivoa pitäisi löytyä jostain. Onko täällä muita jotka ovat olleet ensin luomuna raskaana ja sitten raskaudet loppuneet yks kaks, tai meinaan että onko hoidoista ollut hyötyä enää? Nyt kp 6 ja kierto pyörii siinä 30pv kieppeillä, eli odottelua on vielä :(
 
kainni Tervetuloa mukaan!

Noista zumeista vielä eli mulla ainakin tulee heittoja lääkkeen ottamiseen. Mulla on välillä tekemistä, et muistan ottaa päivällä lääkkeen. Eiköhän se limakalvo siellä kasva, kun kuitenkin kolme pilsua nappaa päivän aikana. Oon muuten käyttäny vehnänalkioöljyä syksystä lähtien ja käytän myös sellasta monivitamiinia missä on foolihappoa. Kaikkeahan sitä on pakko kokeilla! =)
 
Mulla on huomenna siirto... IIK. Tietenkin sillä varauksella, että sulatuksesta selviää joku yksilö siirtoon. No, eiköhän, kun niitä on viisi kappaletta.

Oli jo koko homma vaarassa, kun kohdussa näkyi joku nestekertymä tai jotain, mutta viime ultraan mennessä se oli onneksi hävinnyt.

Mulla PAS tehdään siis lääkkeelliseen kiertoon. Zumeja 2 per päivä ja niitä ällöjä lugepalleroita perjantaista lähtien. Maanantaina on kp 21. Piinapäivät alkakoon...
 
Kainni Tervetuloa mukaan! Lisäsin tietosi ensimmäiselle sivulle listaan.

Soleil Mahtavaa! Tosi paljon onnea sulle huomiselle! Eli siirto menee tosiaan noin myöhäiseen vaiheeseen kuin kp21... Sitä joku jo vissiin kyseli ja itsekin mietiskellyt. Kuvittelit, että se olisi siinä kp 14 paikkeilla... Olet ensimmäinen piinailija... Kuinka monessa seurantaultrassa jouduit käymään?

Mitä mieltä olette, otammeko listan ketjun mukaan kulkemaan, kun piinailijoitakin alkaa tulla??? Silloin sitä voisi päivittää kuka ensin ehtii...
 
Kävin kahdessa seurantaultrassa. Yksi olisi varmaan riittänyt, ellei olisi ollut sitä nestekertymää.

Usko onnistumiseen on todella pieni ja stressiä on valtavasti työasioiden takia juuri nyt, joten jos tästä tulee plussa, niin henkinen puoli ei ole siihen ainakaan vaikuttanut tippaakaan! Heh. =)
 
Tervetuloa mukaan kainni ja soleil ja kaikki muut uudet, joille en ole vilkutellut. :wave:

Tsemppiä ja onnea tälle päivälle soileil kiva kuulla, miten homma etenee. d:)b

Ellastiina mun mielestä listan voi ottaa mukaan kulkemaan, nyt kun tosiaan alkaa olla jo piinailijoitakin. :)

(.) Tänään vihdoin se ensimmäinen ultra ja PAS:n suunnittelu. Ens viikolla pitäis alkaa vuoto ja siitä sitten zumet kehiin, muuta en vielä tiedäkään, kun on ihka ensimmäinen PAS kyseessä. Meillähän ei ekasta hoidosta jäänyt mitään pakkaseen. :( Toivottavasti tämä meidän ainokainen huuru-ukko selviää sulatuksesta ja päästään sitten n. kolmen viikon päästä piinailemaan. :)

Halituksia ja mukavaa uutta viikkoa kaikille. :wave:
 
Tervetuloa Kainni mukaan :D

Jihuu, eli nyt päästään sitten virallisesti aloittelemaan piinishommelit, kun Soleil menee/on mennyt tänään siirtoon :D Onnea ihan hirveesti :heart: Tuu kertoo tilanneraportti heti kun kynnelle kykenet! Ja tosiaan se lista vois kulkee mukana, niin olis helppo seurata piinailijoiden tilannetta.

Kentialle voimia viruksen tainnuttamiseen! Mokomakin ilkeä tauti :kieh: Ja uskon kyllä että voit siirtoon mennä, jos klinikallakaan eivät sitä evänneet. Jaksuja!

Mulla onneksi tänään vapaa päivä, tuli nimittäin viime yönä vähän valvottua vatsakipujen takia. Ne oli sellasia kouristavia, lähinnä tuolla ylävatsalla, ja kesti kerrallaan noin minuutin. Litalginia oli kaapissa jäljellä, tuota lääkettähän määräsivät vatsakipuihin sillon tyhjennyksen aikaan, ja se vissiin vähän helpotti kipuja. Mutta nyt ei enää koske, onneksi.

Mukavaa viikonalkua toverit :D
 
Kyytiläinen mukana! Selvisi sulatuksesta täydellisesti, oli siis edelleen nelisoluinen top-alkio.

Meidän klinikalla alkio sulatetaan vähän ennen siirtoa, eikä siis odotella ja katsota, että miten se lähtee jakautumaan. Lääkärin (Tre, Väestöliitto) mukaan uusimmat tutkimukset ovat osoittaneet, että paras paikka alkiolle on kohdussa (suloinen ajatus). Mutta tosiaan joka klinikalla tuntuu olevan omat tapansa ja perustelut niille. Välillä sitä ihan hämmästelee, miten eri paikoissa toimitaan niin eri tavalla.

Lista on hyvä idea, tietäisi vähän kuka menee missäkin. Onko muita vielä tässä vaiheessa vai ehdinkö tosiaan ekana?
 
Soleil76 onnea kyytiläiselle!
Kainni tervetuloa!

(.) Minä oon täällä ihan ärrinmurrin |O Menkat alkoi tänään, ja soitin tietenkin heti onnellisena itselleni ultraan aikaa. Siellä oli joku aivan toope täti puhelimessa, otti tietoja, mietti, otti tietoja, kattoi koneelta. Ilmoitti soittavansa huomenna mitä tehdään. Eikä voinut antaa aikaa ultraan, vaikka yritin selittää että tää homma on jo kertaalleen sovittu ja piti vain ilmoittaa mihin kiertoon suunnitellaan siirtoa. AARGH! Nyt se keskustelee toisen HOITAJAN kanssa miten pitäisi toimia. (onneksi ei menkat vaikuta tähän mielentilaan yhtään B) )
 
[align=center]

NIMI*********** HOITO *********PAS -pvm******pp
[/align]

Soleil76.........................1.PAS/1.IVF.........12.1.09................ 0
Tao74 (TAYS).................1.PAS/2.IVF.............???...................
Ellastiina (TAYS).............1.PAS/1.IVF ...........???..................
Poloinen.......................1.PAS/1.IVF............ ???.....................
Haltia (Väest.liit./Hki).....1.PAS/1.ICSI...........???....................
Pupuvaimo....................1.PAS/1.IVF.............???...................
Wilsson........................1.PAS/1.IVF(+).........???...................
Lion32 (TAYS).................1.PAS/1.IVF(+).........???....................
Hipkukka (TYKS).............3.PAS/2.ICSI.............???..................
Pikku-Tintti....................1.PAS/1.ICSI(+)........???.....................
Aliisa08.........................3.PAS/1.IVF..............???.....................
Junnu (TAYS).................1.PAS/3.ICSI.............???.....................
Himpunpimpula...............1.PAS/1.ICSI..............???.....................
Retuli82........................1.PAS/2.IVF...............???....................
Pohtijatar......................1.PAS/1.IVF...............???....................
Sani-Sani.......................1.PAS/1.IVF..............???.....................
Firefox...........................1.PAS/2.IVF..............???......................
Janski71 (Felicitas/HKI).....1.PAS/2.IVF...............???......................
PeePee77 (TAYS)..............1.PAS/2.IVF.............???.....................
Kentia.............................1.PAS/1.IVF..............???....................
Janniina (P-KKS)................1.PAS/2.ICSI.............???...................
Nippe81............................1.PAS/1.IVF..............???....................
Tahoma............................1.PAS/1.IVF..............???...................
Marakatti72 (naist.klinik.)....1.PAS/2.IVF/ICSI.......???..................
Vanha................................2.PAS/1.IVF...............???..................
Kainni (Väest.liit.)................1.PAS/1.IVF...............???................
Merilintu.............................1.PAS/1.IVF..............???................
Sitrus79 (Väest.liit./Tre).......1.PAS/1.IVF...............???...............
[align=center]
[/align]

 
Soleil: Tsemppiä juuri alkaneeseen raskauteesi! Raskaanahan olet, kunnes toisin todistetaan. Toivomme kovasti, että sekin on sitten vasta ensi syksyllä; siis tämä toisin todistaminen, kun pienokaisenne syntyy.

Mullakin on töiden osalta paineita, sillä olen äskettäin aloittanut uusissa tehtävissä, jotka vaativat perehtymistä. Stressaan ja nukun huonosti. Nyt on vielä "armonaikaa" semmoiset kolme viikkoa päästä tästä mielentilasta eroon. Kyllä se varmaan helpottaakin, kun pääsen vauhtiin ja sisäistän homman. Huomaan, että monet muutkin haluaisivat elämänsä täydelliseen harmoniaan, johon ei kuulu sairastelu tai stressi tai hammaslääkärillä käynnit ennen PAS:sia.

Harmoniaa ja levollista mieltä toivottelen kaikille näin maanantai-illan kunniaksi!
 
Heippa Ellastiina ja muut!

Olen käynyt täällä harvakseltaan taustailemassa mutta en ole kuitenkaan hypännyt aiemmin mukaan juttelemaan. Laitoin uuden keskustelunoston äsken tänne lapsettomuus-osastoon, kun mua mietityttää, voidaanko PAS tehdä luomukiertoon vaikkei ovisplussa yhtäkkiä olisikaan selkeä. Olisiko täällä asiasta tietäviä? Jos on, käykää pliis vastaamassa....

Tsemppiä teille kaikille kovasti lähestyvään - tai jo tehtyyn - PASiin!
 

Yhteistyössä