PAS maalis-toukokuussa

Heippa vaan kaikille.
Mä olen ollut poissa täältä netissä muutamia päiviä ku on vähän masentanut.. päästiin kylläkin keskiviikkona siirtoon mut kaikki viisi alkiota oli pitänyt sulattaa ja nyt on pakkanen tyhjä. kaks suht hyvää alkiota siirrettiin..lääkäri vanno et tällaisistakin on lähtenyt raskaus.. Mut mulla vähän ajatuksen toiset. No uutta ivf kohti ehkä kesä-elokuussa..pitää miettiä sitä vielä sit jos tää ei tärppää.
Et tälläistä täällä. pp2 menossa.
Kysymys Otatteko luget suun kautta vai alakautta? 200mg x 2 annos.

Ihana ku nuij moni on päässyt onnellisesti siirtoon! Tsemppiä kaikille piinapäiviin.

Jos jollakin on toinen ivf menossa kuinka nopeesti ootte tehny toisen hoidon. lääkäri mulle sanoi et vaikka voi tehdä jo seuraavaa kiertoon ku viimeksi punktio tehty tammikuussa. Mut ajattelin et sen vois tehdä vaikka kesäkuussa tai elokuussa..Ja lääkäri puhu et tehdään ehkä pitkällä kaavalla..no sen näkee sit.
 
Sannulille tsemppiä! Älä suotta masennu, sulla on kaksi kyytiläistä matkassa ja pidetään peukut pystyssä että tarraisivat kunnolla kiinni!!! Onhan se masentavaa että pakkanen on tyhjänä, mutta toivotaan ettei sitä tarvitsekaan murehtia.

Muillekin piinailijoillekin tuubikaupalla vauvaliimaa!

Lugeista: Otan alakautta ja kolme kertaa päivässä.

(.) Tänään limisultrassa kaikki oli mallillaan ja siirto on ensi ke jos alkiot selviävät!
 
[/url][color=Green3]

Mukana menossa perjantaina 27.3.2009:[/color]

Poloinen.............1.IVF 2.PAS.......17.3.........pp10

haltia................. 1.ICSI 1.PAS..... 18.3....... pp9

Hipkukka............2.ICSI 3.PAS.......24.3........pp3

Sini78................ 2.ICSI 1.PAS..... 25.3....... pp2

Merilintu............ 1. IVF 3.PAS.......25.3........pp2

Sannuli-81........ 1.IVF 1.PAS....... 25.3.........pp2

Tao74................ 2.IVF 3.PAS....... 30.3........pp--

Pikku-Tintti........ 2.PAS..................1.4..........pp--

millis1981.......... 1.IVF 1.PAS....... ? .........pp--

Miimi78.............. 2.ICSI 1.PAS..... ? ........pp--

wilsson...............1.IVF 2.PAS........? ............pp--

Viinirypäle76......1.ICSI 3.PAS......? ..........pp--

kolmisin............ 1.ICSI 2.PAS...... ? .........pp--

jerpuska........... 2.IVF 2.PAS........ ? .........pp--

Tirlittan-75.........1.ICSI 1.PAS.......? ..............pp--


[color=Green3]Plussanneet:[/color]




 
Tervetuloa Tirlittan mukaan!

Sannuli Tsemppiä sinulle piinailuun! Toivotaan, että alkiot kiinnittyy. Luget laitan alakautta ja 200mgx4 päivässä.

Pikku-Tintti Meillä sitten ens viikolla jännät paikat, kun sulatukset edessä!!

).( Tänään ultrassa selvisi, et mulla ei olekaan kystaa munasarjoissa vaan ilmeisesti follikkeli, jota ei pitäis näilllä lääkityksillä periaatteessa kasvaa... Pistin sitten äsken pregnylin ja maanantaina sitten siirto, jos se ainokainen blasto sieltä hengissä selviää. Että ei taas menny ihan perinteisen kaavan mukaan tämä homma!!

Hyvää viikonloppua kaikille tasapuolisesti! :wave:
 
erminea
Vieläkö mahtuu mukaan? Pp 3 menossa vasta (siirto oli 25.3.) ja piinailutovereita kaipaisin. Kaksi alkiota siirrettiin ja pakastin on tyhjä, uusiin hoitoihin ei enää lähdetä. Mulla on endometrioosi ja hyperprolaktinemia, luonnollisella tavalla en voi raskautua ja nää hoidotkin on fyysisesti ihan kauheita. Takana yksi IVF, silloin siirrettiin yksi top-alkio ja siitä negaa, pakasteeseen jäi silloin 1 top ja 2 huonompaa alkiota. Näistä sitten se top-alkio kuoli sulatukseen ja siirrettiin nuo 2 heikkolaatuisempaa. Olivat kuulemma ihan nätisti lähteneet kehittymään molemmat niin sen takia lääkäri halusi molemmat siirtää ettei laiteta kehityskelpoista tavaraa roskiin.

Mulla on lääkkeellinen PAS joten mitään oireita tässä on turha tarkkailla. En ole kovin toiveikas ollu näiden hoitojen suhteen koska mulla on tuo alavatsa aika lailla solmussa endon takia ja tämän jälkeen me siirrytäänkin adoptioneuvontaan. Ikää mulla on pian 30 v. ja miehellä 33 v.




 
[/url][color=Green3]

Mukana menossa lauantaina 28.3.2009:[/color]

Poloinen.............1.IVF 2.PAS.......17.3.........pp11

haltia................. 1.ICSI 1.PAS..... 18.3....... pp10

Hipkukka............2.ICSI 3.PAS.......24.3........pp4

Sini78................ 2.ICSI 1.PAS..... 25.3....... pp3

Merilintu............ 1. IVF 3.PAS.......25.3........pp3

Sannuli-81........ 1.IVF 1.PAS....... 25.3.........pp3

erminea...........1.IVF 1.PAS..........25.3..........pp3

Tao74................ 2.IVF 3.PAS....... 30.3........pp--

Pikku-Tintti........ 2.PAS..................1.4..........pp--

millis1981.......... 1.IVF 1.PAS....... ? .........pp--

Miimi78.............. 2.ICSI 1.PAS..... ? .......pp--

wilsson...............1.IVF 2.PAS........? ...........pp--

Viinirypäle76......1.ICSI 3.PAS......? .........pp--

kolmisin............ 1.ICSI 2.PAS...... ? ........pp--

jerpuska........... 2.IVF 2.PAS........ ? .......pp--

Tirlittan-75.........1.ICSI 1.PAS.......? ............pp--


[color=Green3]Plussanneet:[/color]




 
Äsken testasin samoilla vanhentuneilla testeillä pp 11 Haamujen haamujen haamun. En kertonut miehelle. Se on joko todellinen haamu, tai sitten viivan paikka, mutta viimeksi ei tullut mitään viivan paikkaa. En kyllä siihen vielä luota, koska se näkyy vain pinnistelemällä kaikki tahdonvoimansa, ja katsomalla kirkkaassa valosa valkoista taustaa vasten, mutta kuitenkin. Nyt sitten odottelen vielä, että alkaako ne kuukautiset, vai mennänkö miehen kanssa ostamaan uusia kunnollisia testejä. Nyt kyllä oireiden puolesta olis hyvin voimakas raskautumisen olo, kuvottaa koko ajan, ja on sellainen kuumeinen ja krapulainen olo. Tuntuu välillä ihan niinkuin kuukautiset olis alkamassa. pelottaa, ja silti on hirveän toiveikas olo.
 
erminea
Toivotaan että haltian haamu vahvistuu kunnon viivaksi vielä!

Mites muuten teillä muilla on tuo testauspäivä? Mie ymmärsin että mulla olis vasta pp 16. Viime yönä heräsin koviin menkkamaisiin kipuihin, epäilen vähän että tuskin pääsen edes testaamaan... IVF:ssäkin kävi niin että vuoto alkoi jo pp 9. Tai sitten joku endometrioosipallukka pamahti taas jonnekin, kipu tuntui tuossa vasemmalla puolella joka mulla muutenkin kipuilee jatkuvasti. Jäin töistä pois, otin särkylääkettä ja nukuin 5 tuntia putkeen niin on jo parempi olo vaikka vieläkin jomottaa tuohon vasemmalle. Saattaa kai nuo PAS lääkkeetkin aiheuttaa kipuja kun kaikkea muuta ne onkin jo aiheuttanut. :LOL: Pahaa oloa mulla on ollut jo kuukauden, maha löysällä ja nyt vielä tissitkin kipeytyi kun aloitin nuo keltarauhashormonit estrogeenin rinnalle pari päivää ennen siirtoa. Enkä tietenkään muista enää oliko mulla tissikipuja silloin IVF:n jälkeen ja jos oli niin minkälaisia.
 
Mäkin olen ihmetellyt tuota testauspäivää, kun luulin että PASissa olis ollut ennemmin kuin pp 14. Tänään illalla tehtiin miehen kanssa yhdessä raskaustesti ja kyllä se nyt selvää viivaa näytti, vaikka oli todella paljon vaaeampi kuin kontrolliviiva. Oireita on hirveät finnit naamassa ja niskassa, joita ei ole ollut sitten teini-iän, ja järkyttävä päänsärky monena iltana. Kuvottavaa oloa, ja heikotusta, hajut etoo. Vielä en silti uskalla olla ihan onnellinen, viimeksi kun oli se tuulimuna. Ajattelin testailla nyt joka päivä, ja käydä klinikalla veritestissä.

Tsemppiä muillekin piinailijoille. !!
 
Haltia, mahtavaa, onnittelut plussasta!! Toivotaan, että tällä kertaa kaikki menee hyvin. Milloin meet veritestiin?

Täällä on vasta pp5 eli testipäivään vielä siis runsaasti aikaa, mutta tuskin jaksan ihan pp14 odottaa.. Viimeksi plussa näkyi jo monta päivää ennen. Mutta silloin siis kyseessä kohdunulkoinen. Mulle sanottiin, että kotitesti periaatteessa riittää, mutta jos haluaa varmistuksen tai testissä on jotain epäselvää niin kannattaa käydä verikokeessa. Ja aion kyllä käydäkin, just ton kohdunulkoisen taustan takia.

Erminea, toivotaan, että kivut ei enteile menkkoja. Mullakin on ollut pientä juilintaa vasemmalla puolella, mutta oon pääasiassa yrittäny unohtaa "piinailun" ja oireiden tarkkailun, koska viikko vielä pitäis kärvistellä ennen testiä. Ja menkkojen alkua pelkään ihan sikana...Välillä on ihan toiveikas olo, välillä taas tuntuu ihan toivottomalta. Aika näyttää miten tässä käy...

Keväistä viikkoa kaikille!
 
Moikka! Täällä olisi vielä yksi kohtalotoveri, tulisin mielelläni mukaan tänne pinoon. Ekan ivf:n toinen PAS siis tiedossa, huomenna ultraan tarkistelemaan tilanne ja mikäli kaikki menee kuten on suunniteltu niin siirto (luomukiertoon) olisi ennen pääsiäistä. Sekä tuoresiirrossa että eka pas:ssa tulos on ollut nega, kuukautiset alkaneet ennen testipäivää. Tällä hetkellä pakkasessa on 4 alkiota kahdessa oljessa.

Tsemppiä kaikille piinailuun ja toivotaan paljon plussauutisia tähän pinoon! :)
 
Ihan mahdottoman paljon ONNEA ison halin kera Haltijalle!!!! :heart: Mut vois tuosta pinosta seuraavan päivityksen mukana poistaa...en ole testaillut,mut vuoto on ihan kunnollista. :'( Vielä yks olki siis pakkasessa...
 
Poloiselle suuret lohtuhalaukset täältä! :hug:

Haltia Hieno juttu! Suuret onnittelut! :flower:

HepaH Tervetuloa mukaan piinailemaan!

erminea Toivotaan, et vuoto pysyy pois. Mulla on lisätty lugejen määrää neljään ja sillä on saatu vuoto pysymään pois. Kolmella lugella päivässä alko aina vuoto pp 11 tienoilla...

).( Siirto takana! Meidän ainokainen blasto oli selvinny hienosti sulatuksesta eli nyt sitten aletaan piinailla täälläkin suunnalla. Testipäivä meillä on 13.4. eli pp 14. Vissiin hiukan vaihtelee nuo testipäivät eri paikoissa....
 
[/url][color=Green3]

Mukana menossa maanantaina 30.3.2009:[/color]

haltia................. 1.ICSI 1.PAS..... 18.3....... pp12

Hipkukka............2.ICSI 3.PAS.......24.3........pp6

Sini78................ 2.ICSI 1.PAS..... 25.3....... pp5

Merilintu............ 1. IVF 3.PAS.......25.3........pp5

Sannuli-81........ 1.IVF 1.PAS....... 25.3.........pp5

erminea...........1.IVF 1.PAS..........25.3.........pp5

Tao74................ 2.IVF 3.PAS....... 30.3........pp--

Pikku-Tintti........ 2.PAS..................1.4..........pp--

millis1981.......... 1.IVF 1.PAS....... ? .........pp--

Miimi78.............. 2.ICSI 1.PAS......7.4...........pp--

wilsson...............1.IVF 2.PAS........? ..........pp--

Viinirypäle76......1.ICSI 3.PAS......? ........pp--

kolmisin............ 1.ICSI 2.PAS...... ? .......pp--

jerpuska........... 2.IVF 2.PAS........ ? ......pp--

Tirlittan-75.........1.ICSI 1.PAS.......? ...........pp--

HepaH................1.IVF 2.PAS..........?...........pp--

[color=Green3]Plussanneet:[/color]






Myöhemmin onnistuvat:

Poloinen.............1.IVF 2.PAS :hug:
 
haltialle ONNEA plussasta! :heart:

Poloiselle lohtu :hug: !

Onnea Tao et pääsitte siirtoon!! :D Toivottavasti meidänkin ainokainen selviää sulatuksesta! Tänään kävin ultrassa ja kaikki näytti hyvältä. Oli siellä nytkin se sama iso "folli", mut gyne meinas et se on vissiin cysta. Eli turhaan siinä tapauksessa keskeytettiin hoito viime kierros jos se ei ollutkaan folli :/ Limis oli nyt 10,6 mm.. sitä jäinkin ihmetteleen et ku siirto on vasta 8 päivän päästä niin miten ton limakalvon kaa käy?! Pitääkö zumet sen kasassa ja jatkaako se kasvamista?? Tää on mun eka PAS joten ei oo kokemusta...
Siirto on ens viikon tiistaina 7.4. mikäli blasto selviää sulatuksesta :p
 
erminea
haltialle rutkasti onnea!

Mie kattelin uudestaan nuita PAS ohjeitani ja nyt sain testipäiväksi laskettua pp 12, voiko se olla niin? Siinä sanotaan että kierron 33. päivä pitäis testailla ja se on mulla vasta pp 12. Ensin tosiaan laskin että vasta pp 16 olis testi mutta laskinkin sen ennen kun tiesin edes siirtopäivää niin pieleen meni.

Mulla vaan jatkuu menkkamaiset kivut ja näin jo untakin viime yönä että vuoto alkoi. Toisaalta muuten ei ole ollenkaan samanlainen olo kuin tuoresiirron jälkeen, mutta silloin olinkin niin huonossa kunnossa kaikin puolin että vaikea verrata. Ihan mukavasti onnistuin tällä kertaa olemaan stressaamatta koko asiaa mutta siirron jälkeen sitä alkoi taas miettimään kaikenlaista tyhjänpäivästä. Varsinkin kun hoitohenkilökunta yritti niin kovasti nostattaa toiveita, olin varmaan jo ulospäinki niin periksiantaneen näkönen. Näyttivät jopa ultralla alkioita että siellä ne nyt on. Oli ihan mukava naislääkäri, viimeksi mulla oli semmonen kärttysen olonen vanha äijä joka ei näyttäny mitään ultrajuttuja ja mulle jäikin sellanen olo että laittoikohan se sinne edes mitään.
 
Miimi Eiköhän se teidänkin blasto ole sitkeää tyyppiä. Lääkäri sano juuri tänään, et hyvin ovat ainakin Taysissa selvinneet sulatuksista. Tiistain ultrassa oli limakalvo tota samaa luokkaa kuin sulla ja tänään siirto, joten kyllä ne zumet sen kasassa hyvin vissiin pitää. Mullahan kans kummitteli siellä folli tai kysta, mut ei kuulemma haittaa mitään.

erminea Kyllä joillakin klinikoilla vissiin annetaan testipäiväks pp 12. Jostain edellisistä pinoista muistaisin näin olleen. Mulla aina ollu pp 14 testipäivä. Tosin oon kyllä testaillu aina vähän etuajassa, kun en ole malttanu odottaa...
 
Paljon tsemppiä kaikille piinailijoille, toivottavasti tehdään ennätys pitkä plussa pino. :)

Kommentoisin kirjoituksia enemmän, mutta olen niiiiin sairaan väsynyt, etten jaksa millään kirjoitella. Eilen illalla tehtiin miehen kanssa uusi testi ja kyllä se selvää plussaa nyt näytti, vaikkakin oli vaaleampi kuin kontrolliviiva. Testaan vielä ke, kun on varsinainen testipäivä, nyt ei oikeastaan edes tunnu tarpeelliselta. Torstaina ajattelin käydä klinikalla veritestissä lähinnä siksi, kun viimeksi oli se tuulimuna, niin huolestuttaa nuo hormooniarvot. oireet puhuu puolestaan. Vatsassa erilaisia tuntemuksia, flunssainen, nuhainen olo, pissattaa kokoajan, kamalia finnejä puskee, päätä särkee, kuvottava olo on jatkuva seuraleinen. Hmm vieläköhän muuta. Rinnat on alkaneet vihdoin kasvaa. Viimeksi mulla ei ollut yhtään näin raskautunut olo, ja mitään vuotoa ei oo onneksi ainakaan vielä tullut. Oireetkin alkoi vasta tässä äsken, mutta nyt ovatkin sitten hurjan rankat. Voi mut varmaan laittaa plussanneisiin, onhan se plussa ainakin selvästi tullut, sieltä sitten tiputaan, jos huono tuuri taas käy. Voi kun toivon, että saisin tämän lapsen syliini.
 
Heippa kaikki!

Haltialle valtavasti ONNEA! Ihanaa, että saadaan hyviä uutisia!!!

Hienoa sannuli ja tao, että tekin pääsitte siirtoon! Koitetaan pitää lippu korkealla, vaikka itsellä ainakin nyt taas alkaa vaikeimmat ajat pitää toivoa yllä, kun mitään oireita ei ole (miniminimaalisia alavatsatuntemuksia eilen ja tänään, mutta ne voi suunnilleen kuvitella). Tulisipa joku uusi mahtava oire antamaan toivoa...

Tulin nyt vain pikaisesti omaa napaa tilittämään, mutta tuun paremmalla ajalla jutskaamaan.
Voikaa hyvin kaikki!

Ainiin ja tervetuloa tirlittan!! Me ollaankin oltu samassa pinossa tuolla naapurissa jo pitkään. Tee vain se digitesti aamupissasta. Pitänee vain luottaa siihen, että testeissä on eroja. Tosiaan minähän olen pelannut kahdenkin testin (digi ja liuska) kanssa välillä ovista varmistellessa. Näihin hoitojen ja lääkkeiden hintoihin verrattuna ne testeihin menevät eurot on enää pientä...

Muoks: erminealle unohtui sanoa tervetuloa! Tänne on tullut kivan paljon kirjoitusta viime päivinä, joten olen hiukan pihalla näköjään ja jäi sinut huomaamatta.
 
Tosi paljon onnea myös minun puolesta haltialle! Toivotaan että se on ensimmäinen plussa monista tulevista tässä pinossa.

Omasta tilanteesta sen verran, että kävin eilen ultrassa ja nyt sitten bongailen ovista. Kokemuksesta arvioisin, että pe tai la ovis-viiva ilmestyy eli siirto ehdittäisiin sitten tehdä ennen pääsiäistä. Toivotaan näin. (Sen verran täytyy tilittää että lääkäri oli täysi urpo, joka ei puhunut sanaakaan ja kun yritin keskustella/kysellä jotain niin vastauksena oli epämääräinen murahdus. Tosi kiva fiilis jäi, kun ei edes kertonut limiksen tai follien kokoa vaikka kysyin suoraan :kieh: Toivon todellakin ettei tuo tyyppi ole se, joka tekee siirron ensi viikolla, ties mikä lopputulos silloin olisi...)
 
[/url][color=Green3]

Mukana menossa keskiviikkona 1.4.2009:[/color]

Hipkukka............2.ICSI 3.PAS.......24.3.......pp8

Sini78................ 2.ICSI 1.PAS..... 25.3........pp7

Merilintu............ 1. IVF 3.PAS.......25.3........pp7

Sannuli-81........ 1.IVF 1.PAS....... 25.3........pp7

erminea...........1.IVF 1.PAS..........25.3.........pp7

Tao74................ 2.IVF 3.PAS....... 30.3........pp2

Pikku-Tintti........ 2.PAS..................1.4.........pp--

Miimi78.............. 2.ICSI 1.PAS.......7.4.........pp--

jerpuska........... 2.IVF 2.PAS..........9.4.........pp--

millis1981.......... 1.IVF 1.PAS..........?...........pp--

wilsson...............1.IVF 2.PAS...........?...........pp--

Viinirypäle76......1.ICSI 3.PAS.........?...........pp--

kolmisin............ 1.ICSI 2.PAS..........?...........pp--

Tirlittan-75.........1.ICSI 1.PAS.........?...........pp--

HepaH................1.IVF 2.PAS..........?............pp--

[color=Green3]Plussanneet:[/color]

haltia: 1.ICSI:n 1.PAS


Myöhemmin onnistuvat:

Poloinen:1.IVF:n 2.PAS :hug:
 
kävin tänään ultrassa ja kaikki oli niinkuin pitääkin. limis oli kasvanu hyvin 10mm. siirtopäivä on 9.4. jos pikkuiset selviää sulatuksesta!
HALTIApaljon onnea plussasta!
tsemppiä kaikille piinailijoille =) =)
 

Yhteistyössä