PAS joulu/tammikuu

Kiitos Mithril, kyllä tämä tästä.. sitä vaan odottelee kaikenlaisia tuntemuksia, jotka antaisivat vastauksen, vaan ei :eek: ,
Multa ei tosiaan kyselty tuosta passin tekotavasta -onko lääkkeetön vai ei mitään, myös kierto on suht säännöllinen päivän kahden heitot saattaa joskus olla.. ja sitten myös tuolla paikassa, missä me käymme tehdään kyllä siirtoja joka päivä, arkisin ..
Ja käytettävät lääkkeet ovat ainakin zumenon, joka on estrogeenihormoonia sekä lugesteronia, joka taas on keltarauhashormoonia, muitakin varmasti on. Ja näitä sitten käytetään pitkälle alkuraskauden ajan, mikäli sinne asti päästäisiin..
 
Kuten huomamme, PAS:sin tekotapa vaihtelee hoitopaikkojen välillä täysin randomilla :LOL: Saas nähdä mitä RobottiRuttuselle huomenna ehdotetaan ;) Minäkin itse asiassa yritin varovasti ehdotella lääkärille tuota lääkkeelista vaihtoehtoa. En nimittäin henkisesti jaksaisi enää hermoilla siitä, sattuuko ovulaatio oikealle päivälle jne. Näin on kuitenkin edettävä.

Kris Tuo on niiiin hermoille käyvää aikaa :hug: Aika herkkiähän ne testit kai on, mutta toisaalta väärä tulos saattaa tuntua vielä kamalammalta kuin odottaminen.
 
Soittelinpa sairaalaan. Hoitaja oli, et höh mitäs sä tänne soitat kun ei oo menkatkaan alkanu. Siis pitää oottaa menkkojen alkua. Alkais nyt sit heti...mä en jaksa oottaa. Eilen aamulla laitoin viimesen lugen...eli millonkahan vois oottaa menkkoja? Sano, et riippuu lääkäristä tehäänkö PAS tähän kiertoon vai ootetaan yhet menkat väliin.
No nyt taas tuntuu, et ihan sama. Eipä jaksa mikään kiinnostaa. Kaikkein vähiten tuo tuleva joulu. Voi kun sen sain pyyhittyä kalenterista pois.
 
Kävin tänään hakemassa apteeksista tabut ja tätiä odottelen visiitille.
Luin tuon lääkkeen pakkausselosteen ja siinä käsitellään lääkkeen vaikutusta vain vaihdevuosi-ikäisten naisten käyttöön.
Osaako kukaan kertoa miksi lääkäri on tuon tähän PASiin sen määrännyt? Mitä hyötyä sen käytöstä oletetaan olevan ja mihin se vaikuttaa?

Toinen juttu, eikö ketää huolestuttanut siinä haittavaikutus -listassa olleet rinta-ja kohtusyöpä tutkimusten tulokset. Näitä käyttävillä riski tutkitusti lisääntyy.

Kuulumisiin! :)
 
Kaneli-07 lääkeinfo.fi -osoitteessa oli juttua tuosta zumenonin rintasyöpäriskiä lisäävästä vaikutuksesta. Jutussa kuitenkin mainittiin, että valmisteen käyttöä on harkittava silloin, jos itse on aikaisemmin sairastanut rintasyövän tai jos lähisukulaisilla on esiintynyt rintasyöpää. Minä en ole tähän mennessä hirveästi jaksanut stressata hoitojen riskeistä, koska en niiden takia kuitenkaan jättäisi hoitoja tekemättä. Tämä tieto kuitenkin tuntui aika pahalta: meillä on suvussa tosi paljon rintasyöpää eikä kukaan siihen sairastunut ole siitä myöskään selvinnyt :'(
Täytyy toivoa, että lääkkeetön PAS on mahdollinen ja jos ei ole, niin sitten kai näitä riskejäkin täytyy ryhtyä punnitsemaan ihan tosissaan...
 
Kaneli-07: Zumenon tukee limakalvon kasvua, sanoi hoitaja mulle kun viimeksi söin ja kysyin siitä.

Palstalla jotain häikkää...kirjoittelen viestiä jo kolmatta kertaa ja aina ne vaan häviää jonnekin.... :/
 
Ultrassa käyty! Siinä näkyi hyvä 8mm limis ja 8,5mm johtofollikeli. Aamulla ovistesti oli nega ja kun se folli oli vasta noin pieni niin ei tarvi huomenna testata mutta sitten taas sunnuntaista eteenpäin.

Ja jess!!!! Klinikalla tehdään ensi viikolla siirtoja myös perjantaina!!!! Mä olen niin onnellinen. Ei meillä voi olla niin epäonnea että se sattuis sitten torstaiksi..Ei..ei ole. Ei tietenkään.

Hyvää pikkujoulua kaikille ja tsemppejä! :heart:
 
Hienoa että hommat etenevät Amelia3! Toivotaan nyt kovasti, että päivät osuu kohdilleen! Monentenako kierron päivänä sulle tehtiin tuo ultra? Mulla on vastaava nyt maanantaina, joka on kp 10. Meidän hoitopaikassa sunnuntai on ainoa päivä, jolloin siirtoja ei tehdä. Eli jos ovulaatio osuu torstaille, siirto jää tekemättä. Tuleva torstai on mulla kp 14 eli se voi osua juuri siihen tai sitten olla osumatta.... Vaikka eihän sitä vielä tiedä onko siellä edes tarvittavaa folliakaan jne. Kaikkea sitä joutuukin murehtimaan :eek:

Mites Kris sulla menee? Joko olet testannut? Taas kerran hurjasti plussaonnea :hug:

Hienoa viikonloppua kaikille :heart:
 
Zumenonista, Kaneli 07 ja muillekin, niinkun tässä jo Ameliakin kertoi.. mutta siinä tuoteselosteessahan lukee myös tämä seikka vaihdevuosioireiden hoidosta ja kohdassa; haittavaikutukset, että limakalvon liikakasvu. Ja tämähän on meillä hoidoissa käyvillä ja mm. PAS:ssa sen mitä pyritään kasvattamaan ja paksuntamaan.. Zumenonejahan jatketaan sitten pitkälle raskauden alku kk. saakka..mikäli sinne saakka päästään joskus. :ashamed:

Kyllähän ne syöpäriskit on olemassa lähes kaikessa mitä tekee tai ei tee. Tämä zumenonhan on vaihdevuosi-ikäisillä sellainen lääke, jota syödään koko ajan, eikä tällätavoin "kuuriluontosesti" niinkun meillä, jotka hoidoissa ovat.
Että ei ole kyllä minua hermostuttanut tämä lääkkeen popsiminen, kyllä näissä hoidoissa on muut murheet ja odottamiset ja pettymiset suurempia huolenaiheita. :ashamed:
 
Huomenta vaan kaikille ja kaunista lauantai aamua! Mithril kiitoksia onnen toivotuksista kauhiasti :hug: , En ole vielä testaillut ja muutenkin olen yrittänyt pysyä täältäkin pois muutaman päivän, että voisin ajatella muutakin ja saisin ajatukset pois näistä jutuista.. Mutta se on kovin vaikeaa.. Kaapissa odottaa testit ja ajattelin huomenna, josko olisin uskaltanut testata.. huomenna on 12pv. Uskaltaisko?
 
Hei!

Liityn joukkoonne, kun mulle on tarkoitus siirtää toisen ivf:n jäljiltä jääneet 2 alkiota tammikuun alussa. Jos siis jäävät henkiin sulatuksesta.
Mä en ole koskaan synarelaa ja zumenonia käyttänyt. Mitä oireita niistä olette saaneet. Mun on tarkoitus aloittaa torstaina se synarela 2x2 ja sitten myöhemmin toi zumenon 3 tbl kerran päivässä. Onko teillä menneet tällaisilla annostuksilla? ja tuo zumenon kerran päivässä sen 3 tbl? Tämä kait on se lääkkeellinen vaihtoehto siihen passiin. Mulla ei ovulaatiota oikein tule luonnostaan lainkaan, eikä clomien kanssa....
Mä ainakin testaisin jo tänään kris :) mä olen sen verran hätäinen. Mutta ivf:n kanssa jo pp 8 olen jo tienyt tuloksen...siis negana on pysynyt myös myöhemminkin. Kyllä jo testaisin. Saahan niitä testejä sitten ostettua uudelleenkin. Toivotaan että lykästää!!! Onko sinulle aiemmin siirretty sulatettuja alkioita?
 
Hei elämänperhonen!,
Oletko saanut tuollaiset ohjeet noiden lääkkeiden käytöstä? Mulla on ollut zumenon lääkitys 3 krt pvssä 1tabletti. Ja olen popsinut näitä zumenoneja kierron 2pvstä alkaen. eli ainaki pari vkoa ennen siirtopäivää aloitin, ja sitten tuo lugesteron aloitettiin kaksi pv. ennen siirtoa. Siinä annostus 2x aamuin ja illoin.

No pitäskö mun sitten jo testailla :whistle: , saahan niitä niin uusia kaupasta.. Mä en kyllä ollenkaan olosta osaa mitään aavistaa. Olo on ihan normaali. Ja mulla on kokoajan ollut lugeista paha olla ja pyörryttäny, et ei siitäkään voi mitään johtopäätöksiä vedellä.. Ja pahan olon saan kyllä tuntumaan, vaikei oikeesti oliskaan. Luulosairas!

Mulla tehtiin nyt eka PAS. Ja pari kk. sitten tehtiin ivf-hoidot ja siirä tuoresiirto. Meillä oli pakkasessa 1 alkio + 2 alkiota. Pakatttuna siis näin, ja nyt siirrettiin tuo yksinäinen yksilö, joka oli tohtorisedän mukaan hieno yksilö. Saas sitten nähdä, oliko niin voimakaskin, että tarrautui. :headwall: , kovasti mietityttää.. että meinaa pakahtua! Tohtorisetä sanoi minullekin, että välttämättä ei sulatuksessa selviä, ja siinä tap. otetaan ne kaksi käyttöön sieltä. Ja sitten vielä, että jos ne on pakattu kahdestaan, niin niitäkin voi siis siirtää yhden ja toisen vielä panna pakkaseen.. jos näin nähdään parhaaksi toimittavan. Mutta kyllä ne teilläkin selviävät! Usko vaan! =)
 
No niin, testailin sitten tässä lauantai-illan alkajaisiksi ja fiiliksen korottajaksi negan.. että silleen. Tänään on pp11, että voihan se ehkä vielä muuttua, vaan enpä oikein usko :ashamed:
 
Älähän nyt vielä Kris . Mikä teidän hoitopaikassa on virallinen testipäivä? Meillä on 14. ja joissain kai vasta 16. Itse en ole koskaan päässyt vielä testaamaankaan, mutta kyllä se varmaankin voi tuosta vielä plussaksi muuttua. Tsemppiä :hug:
 
Kiitos Mithril! :hug: , yritän itsekin vielä toivoa ja selitellä, että on liika aikaista.. mutta :ashamed: , ei mitään virallista ole mun mielestä. Tohtorisetä sanoi vaan, että kahden vkon kuluttua, ja kaks vkoa on kulunut tulevana keskiviikkona.. ajattelin vielä sillon testata. Mutta olo on kyllä aika myrtynyt. :ashamed:
 
Toivottavasti Kris oli liian aikaista. Toivotaan, ettei vuoto ala ja pääset testailemaan vielä keskiviikkona ja tietysti toivon sydämestäni, että plussaa tulisi. Älä vielä heitä toivoasi. Käy vaan ostamassa tai tilaa uusi testi. Ja onneksi teillä on vielä niitä vauvanalkuja siellä odottamassa, jos tämä ei nyt onnistuisikaan. Tämä ei tässä tietysti lohduta, tiedän sen.
Olen pahoillani, että sinua innostin testailemaan jo etukäteen.
 
Kris Kyllähän se varmasti mielen maahan vetää, mutta odottele vaan rauhassa vielä muutama päivä. Ja aivan niin kuin Elämänperhonen tuossa kirjoittelikin: teillä on vielä kaksi elämänalkua odottamassa. Minulle oli hyvä muistutus sekin, kun lääkäri viime käynnillä mainitsi että IVF *kaikkine alkionsiirtoineen* on se "yksi hoito", johon esimerkiksi onnistumistilastoissa viitataan.

Itselläni on humenaamulla eka ultra. Vähän jännittää, että mitä siellä näkyy. Toivon niin kovasti, että saataisiin siirto tehtyä vielä tämän vuoden puolella...

Loskaisesta säästä huolimatta valoisaa viikkoa kaikille :xmas:
 
Täältä sunnuntain myöhäisillan terkkuja ja kuulumisia. Ei ole täti tullut vielä kylään kovasta odottelusta huolimatta (tänään piti tulla) ja tarkoitus aloittaa ne Zumenonit. Toivottavasti pian tulis niin ehtittäisiin vielä joulukuussa PASiin, enää en jaksais ottaa yhtään kuukautta lisää.

Paljon haleja Krislle, toivotaan vielä, että se plussa kuitenkin pärähtäisi testiin.
Paljon tsemppiä kaikille ja kuulumisiin. =)
 
Täti tuli viime yönä kylään ja soittelin klinikalle. Voihan #!#!# v...tu!
Ei onnistu siirto vielä joulukuussakaan, lyövät ovet kiinni muuton vuoksi jo aikaisemmin! Ihmetyttää ettei tuolla yksityiselläkään puolella asiat niin nopeasti etene.. viimeksi hoidettu lokakuussa ja seuraava kerta menee tammikuun loppuun! Kyllä tämä koko hoitorumpa on sitten syvältä!
Anteeksi kielenkäyttöni mutta olo on pettynyt. Ei tämä onnistu ikinä!

Nyt poistan kaksplussan booksmarkin selaimesta ja jään joulutauolle viilentymään. Itku ja viha päälimmäisenä...
 
Soittelin tänään uudestaan sairaalaan, kun menkatkin suvaitsi alkaa. No yllättäin naistenpoli on kiinni kolme viikkoa joulun aikaan, joten siirto ei ilmeisesti onnistu seuraavaan kiertoon. Kyllä taas ottaa niin päähän :headwall: Että pitää olla toisten ihmisten lomista oma lapsen teko kiinni.
Lääkkeettömän pas:sin tekeevät. Selitti jotenkin, et kun tulee munasoluja ilman lääkkeitäkin niin tehään lääkkeetön.

Eli taidanpa jäädä tänne taka-alalle odottelemaan, josko joskus saataisiin kyytiläinen kyytiin.
 
Saanen liittyä tähän pinoon :D Aika monessa sitä on jo tullut oltua...
Negaa testasin 28.pv toisen icsin tuoresiirrosta (tai eka oli siis ivf keväällä 2007) Nyt alkaa elämä pikkuhiljaa voittamaan, mutta lujille se tällä kertaa otti. Vielä olis kaksi huurunenää pakkasessa ja siirto varmistui tammikuulle kun tossa soittelin polille. Pas tehdään lääkkeelliseen kiertoon niin kuin keväälläkin tehtiin. Jos sittenkään ei tärppä niin empä tiedä :ashamed: Mutta mitäs sitä vielä alkaa murehtimaan kun ainakin yks yritys on edessä (sikäli mikäli pakkasesta selviävät) Hyvänlaatuisia ovat kuulemman aina alkiot olleet, selittämättömiä ollaan vaikkakin miehen simpat ovat laadullisesti vaihdelleetkin.
 
Heips kaikille!

Mithril: Mulla oli aka ultra kp11! Viimeksi ovistesti oli plussa kp 15 ja siirto oli kp18. Mites ultrassa kävi?

Tänään ovistesti näytti plussaa ja siirto tehdään perjantaina! Vähän tuli ongelmia sen sulattamisen kanssa kun pitäisi aloittaa sulattamisen torstaina mutta kun se on pyhäpäivä niin otetaan sulatukseen perjantaina ja siirretään samana päivänä. Onko kellään kokemusta tästä että alkio joka on pakastettu hedelmöitymisen jälkeen heti sulatettaisi ja siirettäisi samana päivänä?
Silloin kun meillä viimeksi oli PAS niin sulatettiin ja siirettiin samana päivänä mutta silloin alkio oli saanut jakautua kolme päivää ennen pakastusta.

Kanelille, Krisille, ja Robottiruttuselle sekä kaikille muillekin voimia,tsemppiä ja :hug:

Tervetuloa vaan aida kyllä tänne mahtuu mukaan!
 
Heippa vaan kaikille! Ja kiitokset kovasti haleista ja tsemppailuista :hug: , testailen vielä huomenna, jotta saan varmuuden.. ei ole kyllä vuoto alkanut, mutta jotenkin sellanen tunne, ettei testi kyllä plussaksi muutu. Olen jo testannut kahdesti.. vaikka huomenna on se kaks vkoa kulunut :ashamed: ajattelin jo tänään, että josko noi lääkkeet voisi heittää romukoppaan, kun ei niistä näytä mitään apuja olevan, vaan murhetta ja enemmän vaan hermojen kiristelyä!
Amelia3, mä en kyllä tiedä mitään tuosta alkion jakautumisesta. :eek: , meilläkin sulateltiin samana päivänä ja siirrettiin sitten iltapäivällä..
 

Yhteistyössä