PAS huhtikuussa

Moi kaikille

Sain tiedon, että seuraavasta vuodosta aloittaisin lääkkeet, joten pas olisi arviolta huhtikuun puolivälissä. Laitetaan siis uutta pinoa kasaan. Mun kierrot (ja varsinkin ovulointi) on mitä vaan, joten pas tehdään lääkkeelliseen kiertoon. Lääkkeeksi tulee Pregynova (?), 1 tabl. aamulla ja 1 illalla. Mitähän oireita tuosta tulee???

Historiaa hieman: takana eka IVF, joka päättyi kohdun ulkoiseen. Pakkaseen jäi vain yksi solu enää, joka nyt olisi tarkoitus siirtää. Solu on priimaluokkaa. Lapsettomuutta takana melkein kolme vuotta. Olen aikoinaan ollut luomusti raskaana joka meni kesken rv 6+. Sen jälkeen ongelmat sitten alkoikin.

Niin ja nyt ollaan yksityisellä hoidoissa. Aloitettiin Naistenklinikalla, mutta kun tahti oli ...hidas, vaihdoimme.

Puppeli
 
Moi!
Minäpäs lyöttäydun tähän pinoon :) Meillä tehtiin eka ICSI helmikuussa, mutta siitä tuli nega. Ja nyt seuraavassa kierrossa ois PAS edessä..

Odottelen menkkojen alkavaksi huhtikuun alussa, joten myös meillä PAS huhtikuun puolessa välissä. meillä on pakkasessa 2 alkioo. Meillä ei ole vielä kertaakaan saatu plussaa testiin ja välillä on mielessä ajatus ett saadaankohan sitä edes koskaan!? :(
 
täällä olisi kanssa PAs huhtikuussa ja ovis bongataan. Meillä takana helmikuusta 1.IVF josta tuoresiirrosta nega. Yksi ainoa alkio pakkasessa. Sen tulisi nyt selvitä sulatuksesta ja kaiken muunkin mennä oikein.

Meille luomu PAS. Jos kierto pitää kutinsa niin huhtikuun tokalle viikolle menee.
 
Minäkin ilmoittauden itselle parhaiten sopivaan pinoon!!
Toiset varmaan muistaa mut; tammikuussa tehtiin ICSI Felicitaksessa ja tuoresiirrosta nega!!
Pakkaseen jäi kolmeen olkeen 1+2+2, josta nyt huhtikuussa luomukiertoon se 1 jos säilyy, muuten sulatetaan seuraavat 2. Meillä miehessä vikana huonolaatuiset siittiöt, ja mä täysin normaalikiertoinen, joten halutaan mennä luomuna...siitä johtuen maaliskuun pas meni ohi, kun paras siirtopäivä osui sunnuntaille :'(

Mutta huhtikuussa mennään tämän pinon kanssa kohti plussaa, eikö niin??!!! :flower: :flower:
 
Moi!
Mukava että tähän ketjuun on löytynyt myös muita Huhtikuulaisia :)
Puppeli, joo kyllä meille tehdään lääkkeellinen PAS, eli Zumenonia alan käyttään het ku menkat vaan alkaa.. Tuntuu ett nyt aika matelee aika hitaasti. Vasta menossa kierron puoliväli.

Minäpä kokeilen värkätä tuon listan jos onnistaa

HUHTIKUU

Taivaansilpoja 1.IVF 02/08--> nega, 1.PAS (luomu) vko 15
Saana 1.ICSI 01/08 --> nega, 1.PAS (luomu) vko 16
Puppeli 1.IVF --> ku, 1.PAS (lääkkeellinen) vko 16-17
Toiveikas 1.ICSI 02/08 --> nega, 1.PAS (lääkkellinen) vko 16-17


Lisäilkää ja muokkailkaa :D
 
meillä pitäisi myös olla pas huhtikuussa.
pakasteessa 2 alkiota, yhdessä ojessa.
ekan ivf:än tuoresiirrosta 11/05 meillä on 2v9kk lapsukainen.
helmikuussa pas mutta siitä nega ja nyt tää kuu jäi väliin kun osasto jolla siirrot tehdään on tän viikon kiinni ja siirto ois ajoittunut just tälle viikolle.
mulla oli aikaisemmin pco, mutta nyt kun kävin helmikuussa ultrassa kp 12, lääkäri huomasi että munasarjat ovat normaalit ja ovuloinkin siitä kierrosta ja myös nyt mulla oli ovulaatio.oon saanut pudotettua painoa josta muutos ilmeisesti johtuu. eli mahdollisuuksia ois tulevaisuudessa raskautua myös luomusti, miehellä hieman hidastumista siittiöissä. siirrot yritetään saada luonnolliseen kiertoon, silloin voisi kuulemma olla parempi onnistumis mahdollisuus.
 
Pitäiskö munkin ilmottautua.
Ekan icsi:n eka passi, tulossa kai huhtikuussa. Kaks "lasta" pakastimessa, eri oljissa. Ja luomuna haluan mennä, mä itkin 2 vrk putkeen, kun oli icsi-hormonit menossa.

Pullasorsa: Kuka sulle on sanonut, että luomuna on parempi onnistumismahdollisuus? Mun lääkäri just sanoi, et yleensä julkisella (me ollaan) tehdään aina lääkkeellinen pas. Eikä puhunut mitään onnistumisprosentin laskemisesta.
Ja sanoi, et yleensä passin jälkeen on 6-10 viikon lugekuuri, onko tietoa, onko oikeesti noin pitkään?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Finttu:
Pitäiskö munkin ilmottautua.
Ekan icsi:n eka passi, tulossa kai huhtikuussa. Kaks "lasta" pakastimessa, eri oljissa. Ja luomuna haluan mennä, mä itkin 2 vrk putkeen, kun oli icsi-hormonit menossa.

Pullasorsa: Kuka sulle on sanonut, että luomuna on parempi onnistumismahdollisuus? Mun lääkäri just sanoi, et yleensä julkisella (me ollaan) tehdään aina lääkkeellinen pas. Eikä puhunut mitään onnistumisprosentin laskemisesta.
Ja sanoi, et yleensä passin jälkeen on 6-10 viikon lugekuuri, onko tietoa, onko oikeesti noin pitkään?
hoitaja mulle sanoi.julkisella puolella ollaan hoidossa käyty. luonnolliseenkiertoon siirrettäessä mulla oli lugekuuri ainoastaan kaksi viikkoa.
 
Voi kiitos Pullasorsa, olispa tosiaan noin noiden lugejen kanssa.
Mulle ei oo sanottu tosiaan mitään tosta luomukierron paremmasta onnistumisprosentista ja mun kierto on säännöllinen. Silti yx lääkäri yritti mua pistää hormonikierrolla passiin, mut en halunnu.
 
Me ollaan hoidossa Hesan Väestöliitossa ja mun lääkäri sanoi, että Naistenklinikalla tulokset ovat samanlaiset oli sitten luomukiertoon tai lääkkeelliseen, mutta heillä on hieman paremmat tulokset luomukierrosta.

Meille tehdään lääkkeelliseen, koska mun ovulointi on sitäsuntätä, joten haluan varmistua että onnistuisi.

Hain tänään juuri lääkket (Pregynova?) ja menkat pitäisi olkaa pääsiäisen jälkeen. Tai mitäpä jos ne ei alkais ollenkaan.... Aika hemaiseva ajatus :)
 
Toiveikas: tuohon listaan liittyen, meille tehtiin tuo eka IVF marraskuussa 2007.

Ja nyt vasta on sitten eka PAS, koska tuosta kohdun ulkoisesta kesti tosi pitkään toipuminen. Sain siihen solumyrkkyäkin, kun oli niin "sitkeä" tapaus. Myrkyt sain jouluaaton aattona ja jouduin ravaamaan kaikki välipäivät Jorvissa kontrollissa, jotta arvo saataisiin alas. No tämä nyt hieman meidän taustasta.

Kaikilla muilla pinolaisilla onkin ollut näköjään vähän aikaa sitten ollut eka IVF, josta tullut enga. Minä ole siis listan poikkeus - kiva.
 
Onko elämää kolmannen tuulimunan jälkeen...? No siltä se näyttää, että pikkuhiljaa alkaa elämä voittaa. Sairaslomaa en ole saanut päivääkään, mutta onneksi on niin ihana työ, että sen avulla olen jaksanut...

6. ICSI siis tuotti tammikuun lopussa plussan, joka ultrassa todettiin tuulimunaksi. Kaksi edellistä raskautta v. 2005 oli myös tyhjiä pusseja. Kaikki aikaansaatu ICSI:llä tai PAS:lla.

Pakkasessa on 2 kpl kakkosluokan alkioita. Niitä olis tarkoitus sulatella kun seuraava kierto alkaa. Lääkkeellisen tyhjennyksen jälkeen vuosin 2 viikkoa ja nyt pariviikkoa kuivillaan oltuna tuntuu kuin ovis olisi lähellä. Pitää siis odottaa yksi kierto, ennenkuin voi PAS:n tehdä, jotta limakalvo olisi kunnolla toipunut raskaudesta. Luonnollisesti tehdään tämäkin PAS niin kuin 4 edellistäkin...

Voi olla, että tämä on meille "viimeinen" mahdollisuus... jaksaako enää 7. hoitoa ja ainaisia pettymyksiä...

Tv. Tuulimunatehdas Tyyne
 
Liityn seuraanne huhtikuun passilaiset. Nyt vaan menkkoja odotellaan. Takana 2 ivf-negaa ja pakkasessa alkioita odottamassa. Odotan jo kovasti onnistumista...Saamme itse päättää lääkkeillä vai ilman -meidän lääkärin mukaan onnistuu molemmilla konsteilla yhtä hyvin. Taidan ottaa lääkkeiden kera, kun olen ihan hyvin sietänyt hormoneita.
Onnea matkaan kaikille :flower:
Onko mukana ketään, joka jo miettii vakavasti adoptiota? Meillä syy selittämätön lapsettomuus...
 
osan tunnenkin jo muista ketjuista :D

Itsellani alkoi uusi kierto 3 päivää liian aikaisin, epäilinkin sitä. Minun kiertoni on ollut n.27 pv, eli nyt on 24 kp tai siis alkoi uusi, KP1.

no väriä pääsiäiseen :whistle:

eli nyt sitten kp10 odottelemaan ja tiistaita, jotta pääsee soittelemaan aikaa ja etityttämään johtofollia!!

Toivottavasti löytyy.

Pääsiäistä kaikille väliaikatiedotusten kera!

:wave:
 
HUHTIKUU

Taivaansilpoja 1.IVF 02/08--> nega, 1.PAS (luomu) vko 15
Saana 1.ICSI 01/08 --> nega, 1.PAS (luomu) vko 16
Puppeli 1.IVF 11/07 --> ku, 1.PAS (lääkkeellinen) vko 16-17
Toiveikas 1.ICSI 02/08 --> nega, 1.PAS (lääkkellinen) vko 16-17
Pullasorsa 1.IFV 11/05 -->lapsukainen 1. PAS 02/08 --> nega, 2. PAS (luomu) vko
Finttu 1.ICSI 02/08 --> nega, 1.PAS (luomu) vko
Tyyne73 6.ICSI -->tm , 1.PAS vko
Casa 2.IVF --> nega, 1.PAS (lääkkeellinen) vko
Hopottitar 1.PAS??



Minä nyt yritin lisäillä teidän tietoja tuohon listaan. Korjailkaa niitä ihan vapaasti :D
Mukava että meitä alkaa olla kasassa jo aika iso joukko. Ja nyt sitte porukalla plussataan! :)

Tyynelle :hug: Tehdäänkö teille PAS luonnolliseen vai lääkkeelliseen kiertoon?
Hopottitar, sinun tarkempia tietoja kaipailisin :) Voit lisätä ittekin ne tuohon listaan :D

Ja muutkin jos vaan tiedätte niin laittakaa jo tarkempaa ajankohtaa :)

Taivaansilpoja, vai oli sulla kierto lyhyt, no on siinä se hyvä puoli ett nopeampaa pääset PASsiin :D Minäkii toivon kovasti ett jo viikon päästä alkais menkat eikä kierto venyis yhtään!!

Casa kyselit ett onko kukaan harkinnu vakavasti adoptiota. Joo meillä siitä on puhuttu aika paljon, mutta kumminkii sitä kovasti toivoo, ett nää hoidot vaan tuottais tulosta.. Kun ei se adoptio prosessikaan mikään yksinkertainen juttu oo.. Mutta jos vaikka kolmannella hoitokerrallakaan me ei onnistuta niin sitten varmaan aletaan jo adoptiopapereita täyttelemään..

Mutta tänne ei sen kummempaa kuulu, aika kuluu hitaasti mutta kuluu kuitenkii :)

T.TOiveikas =)



 
Takana siis vuodesta 2003 alkaen...

Laparoskopia--> todettiin endo
1.ICSI
PAS
PAS (+) tuulimuna
2. Laparoskopia
2.ICSI (+) tuulimuna
PAS
3.ICSI
PAS
4.ICSI
5.ICSI
6. ICSI (+) tuulimuna
Tulossa kaikkiaan 5. PAS kunhan uusi kierto lähtee käyntiin

Meille on kaikki PAS:sit tehty luonnolliseen kiertoon, niin tämä tulevakin. Siis jos sulavat...

Me mennään huomenna sosiaalitoimistoon juttelemaan tukilapsi-asioissa. Kuulemma sellaisille on kysyntää ja tuntuu, että ylimääräistä energiaa touhuta jonkun lapsen kanssa olisi, niin miksi sitä ei käyttäisi...

Tsemppiä kaikille PAS:sin odotteluun ja toivotaan, että tämä olisi meille kaikille SE positiivinen hoito...

Tyyne
 
Menkkoja odotellessa hankin tänään lääkkeet. Kp on suunnilleen 22, mutta edellisen kuun ivf varmaan venyttää kiertoa tavallista pidemmäksi. Varmaan viikon verran vielä saa laastartit odottaa käyttäjäänsä. Käyttääkö joku muu Estradot-laastareita?

Jospa tämä ketjussa roikkuminen toisi plussan tullessaan. Aiemmin olen ollut enemmän taustailija

:) =) =)

Onnea matkaan kaikille :heart:
 
Eli täällä varattu aika kp10 eli 1.4 johtofollikkeli-ultraan. Toivottavasti se löytyisi. Sitten siellä lekuri määrää milloin rupean tikuttamaan ovista. Toivottavasti sekin löytyy. Jos nämä menevät hyvin, toivottavasti se meidän yksi ja ainoa alkio selviytyy...

Kun itse ei voi vaikuttaa. Niin pitää vain katsoa ja joko pettyä tai iloita. Yleensä minulla on ollut hyvät kierrot ja tammikuussa ovis oli juuri kuin oppikirjasta, kp14 paikkeilla. Kp16 se oli näkyvissä ultrassa, että pari päivää aikasemmin oli munis irronnut.

Nyt huolettaaa tämän edellisen kierron lyhyys. Väestöliiton hoitaja kyllä sanoi, ettei sillä ole merkitystä. IVF-hoito taisi hieman sotkea.

ja uusille tiedoksi, jos puhun Kitvettäjästä, niin se on se meidän alkio. Edellinenkin oli, mutta siitä tuli nega. Jospas tämä on sitkeämpi sissi. :D

Meillä adoptiota ei voi harkita, kun siihen emme edes pääsisi. Luomulapsi on meidän ainoa keino saada lapsi.

Ja semmonen aiotaan nyt tästä Kitvettäjästä saada! NIH! :heart:

:wave: ihan kaikille
 
Minäkin liittyyn joukkoon! Meilla 1. ICSI juuri äsken maaliskuusa, josta tuli nega eilen (verikokeessa hcg alle 3), mutta vuotoa ei oo vielä alkanut. Lääkäri sanoi siirtopäivänä, että PASsin voi tehdä vaikka heti seuraavaan kiertoon ja näin varma teemmekin. Perjantaina on uusi lääkärinkäynti, katsotaan mitä hän sanoo, täytyykö ehkä kuitenkin jättä tämä kuukausi väliin? :|
Meillä vika miehen siemennesteessa.
 
HEI!
Täällä myös yksi joka haluaa joukkoon mukaan. Taustaa sen verran, että vuonna 03 tehty ensimmäinen ivf, josta tuoresiirrosta positiivinen tulos, joka nyt 3.5 vuotias vilkas pojanvesseli =) Myöhemmin tehtiin yksi pas, josta nega. Nyt on takana 2 ifv-hoito, josta ns. kemiallinen raskaus. Nyt odotellaan uusia menkkoja alkaviksi ja sen jälkeen olis tarkoitus yrittää pas:ia luomukiertoon. Elikkäs jos ovis bongataan ja kaikki menee niin kuin pitäis, niin siirto olis varmaan huhtikuun 20 päivän kieppeillä (toivotaan ainakin niin) Nyt olis tarkoitus aloittaa DISPERIN 50 mg kaks viikkoa ennen menkkojen alkua.
Lapsettomuuden syy meillä on selittämätön, mutta itse olen epäillyt jo usean vuoden ajan ednometrioosia, tätä kuitenkaan ei ole tutkittu.
 

Yhteistyössä