PAS HUHTIKUUSSA!

Heissan!

Itsekin täällä taustalla piinailen ekan ICSI:n ekaa PASia... Menossa
pp7 ja odottavan aika on TODELLA pitkä...

Halusin tulla vinkkaamaan hiirelle tuosta Clearbluen digitaalisesta ovistestistä. Siinä ei tarvi vertailla niitä viivoja, vaan näytölle tulee joko täysinäinen kuvio tai puoliksi täysi ja se on mulla toiminut ainakin oviksen bongauksessa sataprosenttisesti.
Testistä enemmän Clearbluen sivuilla.

Hyvää Pääsiäistä kaikille ja Oikein Paljon ONNEA jokaiselle matkaan :)
 
Heissan halinalle ja tervetuloa tähän pinoon mukaan!

Tänään oli sitten uä ja hyvältä näytti. Yksi iso 15mm follikkeli plus monta pientä ja limis oli 7,5mm. Huomenna alkaa stiksuttelut. Kävin tänään ostamassa Clearbluen digitestin ettei tarvi hermoilla tarkkavaisuuden kanssa. Lääkäri oli sitä mieltä että perjantaina voisi olla ovis tämän mukaan ja sitten päästäis siirtoon alkuviikosta...JOS ne meidän huurunenut pärjäävät yli sulatuksen.....Täytyy vaan pitää peukkuja...ja mieli positiivisena. Jotenkin on nyt taas niin sellainen olo että ei tästä mitään tuu...Mieliala kyllä vaihtelee niin edes takas.
 
Amelia3: Hienoja uutisia!!! Ja peukutuksia huurunenille.

Jotenkin on ajatukset mulla ainakin (onneksi) ollut ihan muissa jutuissa kuin tässä lapsettomuusrumbassa. Olisi ollut taas odottavan aika pitkää.

Luin ketjua niin pikaisesti, että ei jäänyt kaikki yksityiskohdat mieleen. Tsemppiä ja onnea ja haleja kaikille niitä tarvinneille! :hug: :wave:

Mulla on ollut koko pääsiäisen ajan pieniä vihlaisuja mahassa. Ekana tietty tulee mieleen, ettei laastarit ole tehonneet. Mulla siis ilmeisesti ei pitäisi ultrassa näkyä follin follia. Jos siis olen oikein ymmärtänyt. No, ylihuomenna se selviää! Kunhan nyt päästäisiin taas siihen siirtoon...

Palaillaan astialle!
-Liisu-
 
Moikka!

Saisinko liittyä pinoonne?
Meillä on lapsettomuutta takana parisen vuotta. Kevyempien hoitojen lisäksi on tehty 2 icsiä. Meillä on syytä miehessä, ilmeisesti hieman itsessänikin ja yhtenä isona se, ettei ivf:ssä hedelmöittynyt yksikään solu, eli jotenkin ei toimita yhteen. Ekasta ivf/icsistä jäi yksi priima-alkio pakkaseen, mutta se ei selvinnyt sulatuksesta. (silloin mut valmisteltiin lääkkeelliseen kiertoon) Nyt icsissä siirrettiin 2 hyvää, jotka ei kiinnittyneet ja pakkasessa olisi vielä 2 hyvää alkiota.

Nyt olisi tarkoitus koittaa sellaiseen puoli luomuun kiertoon passia. Tänään kp10 oli kontrolli ja siellä oli limakalvo 7,4mm ja yksi folli tulossa(15mm). Perjantaina olisi kontrolli ja sen perusteella määrätään Pregnyl päivä. Ovulaatio siis varmistetaan irroituspiikillä. Ensi viikolle olisi sitten siirto.

Jännittää miten käy sulatuksen kanssa tällä kertaa. Mille viikoille noin teidän passit menee? Omani menee siis viikolle 16, jos jotain ei käy ennen sitä.
-Vimppu-
 
Kiitti Liisu! :heart:

Tervetuloa pinoon Vimppu! Aikas samoissa mennään. Meillä siirto todennäköisesti maanantai tai tiistai vko16, JOS ja JOS kaikki menee siihen asti hyvin.

Puhuin äsken siskoni kanssa joka on töissä lapsettomuusklinikalla ruotsissa. sanoi että siellä on paljon puhuttu että siirron jälkeen pitäisi olla makuuasennossa pari tuntia. Ei saisi nousta nopeasti ja pitäisi ottaa rennosti monta päivää siirron jälkeen...Käski mun pyytää että saisi jäädä ainakin hetkeksi makuulle. Viimeksi juoksin heti vessaan siirron jälkeen, kun oli rakko aivan ylitäynnä ja sitten äkkiä ulos tutkimushuoneesta, bussilla kotiin ja vietin ihan normaalia elämää. Ruotsissa siellä hänen työpaikalla on saatu hyviä tuloksia tällä "menetelmällä". Mä vaadin petipaikan kyllä ensi kerralla!

Minkänlaisia kokemuksia teillä muilla tästä on?

Tsemppiä ja peukutuksia kaikille! :heart:
 
Kiitti Liisu! :heart:

Tervetuloa pinoon Vimppu! Aikas samoissa mennään. Meillä siirto todennäköisesti maanantai tai tiistai vko16, JOS ja JOS kaikki menee siihen asti hyvin.

Puhuin äsken siskoni kanssa joka on töissä lapsettomuusklinikalla ruotsissa. sanoi että siellä on paljon puhuttu että siirron jälkeen pitäisi olla makuuasennossa pari tuntia. Ei saisi nousta nopeasti ja pitäisi ottaa rennosti monta päivää siirron jälkeen...Käski mun pyytää että saisi jäädä ainakin hetkeksi makuulle. Viimeksi juoksin heti vessaan siirron jälkeen, kun oli rakko aivan ylitäynnä ja sitten äkkiä ulos tutkimushuoneesta, bussilla kotiin ja vietin ihan normaalia elämää. Ruotsissa siellä hänen työpaikalla on saatu hyviä tuloksia tällä "menetelmällä". Mä vaadin petipaikan kyllä ensi kerralla!

Minkänlaisia kokemuksia teillä muilla tästä on?

Tsemppiä ja peukutuksia kaikille! :heart:
 
Olipas mielenkiintoinen uutinen tuo että Ruotsissa makoillaan siirron jälkeen. Mulle on ainakin aina sekä inssien että icsin alkionsiirtojen jälkeen sanottu, että samantien pystyyn ja normi elämää. Voisinkin kysäistä huomenna kun näen lääkärin. Käyn tarkistuttamassa tilanteen. Et kuinka on folli kasvanut ja koska saan Pregnylin tuikkasta. Jos omat laskut yhtään pitää paikkaansa niin ensi viikon alkupuolella koitetaan siirtää, jos jotain siirrettävää on.
Vimppu
 
Joo kysykää ihmeessä kaikki lääkäreiltänne tosta, mitä mieltä he ovat siitä että olisko hyvää jäädä pötkölleen jonkun aikaa siirron jälkeen. Olisi mielenkiintoista kuulla. Mä meinaan ainakin yrittää saada joku makuupaikka tällä kertaa jos nyt päästään siirtoon asti.

Lääkäri silloin uä:ssä vähän veikkaili että ovistesti olisi näyttänyt tänään plussaa mutta ei se mitään näyttänyt....Mulla on kyllä enemmän kuin ovis-olo...Saa nyt nähdä miten käy. Ei muuta kun että tarvii pakata mukaan testitikut mökille viikonlopuksi ja jatkaa testailua.
 
Huomenta! Se on maanantai ja viikonlopun juhlinta tuntuu silmissä. No, kyllä se tästä taas meikäläinenkin käynnistyy. Kahvia, kahvia... B)

Amelia3: Minä ainakin pidän kaikki varpaatkin pystyssä teidän pakkasukkojen puolesta! :wave:

Minäkin olen kuullut, että joillakin klinikoilla Suomessakin on makuutettu hetken aikaa siirron jälkeen. Tosin ihan vain muutaman minuutin. Voihan se olla että sillä on vaikutusta. Toisaalta tuntuisi vähän oudolta, että asiasta ei tiedettäisi lääkärien keskuudessa jos se huomattavasti edesauttaisi alkion kiinnittymistä?

Mulle sanottiin, että alkion on kuin kahden patjan välissä, josta se ei pääse putoamaan vaikka ponnistelisi kuinka. Minäkin elelin ihan tavallista elämää viimeksi siirron jälkeen. Tai no en ihan, koska kovin liikunta ei oikein punktion jälkeen vielä tullut ekana mieleen. Nyt täytyy varmaan ottaa rauhallisemmin. Tuskin siitä mitään haittaa ainakaan on. :)

(.) Meilläkin ultrassa tilanne oli ok. Limistä vielä kasvatellaan, mutta muuten kaikki oli niin kuin pitäisikin, huh!. Sulattelut alkaa keskiviikkona ja siirto (jos kaikki hyvin menee. :/ Pekutuksia tännekin päin! ;) ) torstaina.

Toivottavasti päästään pian kaikki hakemaan kyytiläiset matkaan!

 
Liisu: Mäkin pidän teille peukkuja niin paljon kun jaksan!!

Tänään soitin sitten hoitajalle ja yllätys yllätys...Siirto onkin tänään jo! Alkiot ovat kolmen päivän alkioita ja sulatetaan ja siirretään samana päivänä ja se on tänään! 13.45! Nyt jänskättää kyllä miljoona kertaa enemmän mitä viimeksi. Silloin oli niin sekaisin vielä kaikesta..punktiosta ja hormooneista. Tänään alkaa taas Luget sitten illalla. Mies saa hakea apteekista. Musta tulee ainakin kahdeksi päiväksi vuodepotilas! Tai pakkohan sitä nyt jotain pientä tehdä ja ulkoiluttaa koiraa mutta meinaan ainakin ottaa hyvin lunkisti!
Harmi vaan että joudun yksin siirtoon kun mies ei pääse töistä... :'( Mutta enköhän mä siellä pärjään.

Kunhan ne pienet nyt vaan selviäisi tosta sulatuksesta.... :\|
 
Onnea siirtoon Amelia!! Kerrohan sitten kuinka meni.

Mä kysyin perjantaina lääkäriltäni levosta siirron jälkeen ja lääkärini kertoi tuon saman patja jutun mulle, kuin mitä Liisulle oli sanottu. Ei kuulemma pääse alkio tippumaan kohdusta enää mihinkään, monenkin tekijän vuoksi. Kertoi myös että joskus ennen hoidot on tehty sillain että oltiin siirtoaika kokonaan sairaalassa ja maattiin siellä jopa 3 päivää. Raskaustulokset ei kuitenkaan olleet yhtään sen suuremmat. Kannusti liikkumaan ja olemaan ihan normaalisti. Sanoi kyllä että jos mun on parempi oman pääni suhteen makoilla se päivä, niin kirjottaa kyllä saikun siksi! :) Sanoin meneväni töihin.

Omaa tilannetta: Mä pistin Pregnylin lauantaina. Eli sunnuntai oli sitten ovulaatiopäivä. Me mennäänkin Liisun kanssa samalla aikataululla sillä meidänkin alkiot sulatetaan keskiviikkona ja jos torstaina ollaan vielä hengissä siellä maljalla, niin silloin sitten siirretään.
Vimppu
 
Nyt alkoi jännittämään Amelia3: puolesta. Toivottavasti kaikki menee hyvin. Nyt pidetään niitä peukkuja sitten pystyssä!

Vimppu: :wave: Keskiviikkoa odotellessa!

Meillä alkiot oli jo 6-8 soluisia pakastettaessa. Ja nyt kun ne sulatetaan ja katsotaan lähtevätkö ne jatkamaan jakautumista, niin ovat jo varmaan 100-soluisia siirtohetkellä? Vaikuttaakohan se kiinnittymiseen? Eikös kiinnittyminen yleensä kuitenkin tapahdu myöhemmin kuin 8-soluisena?

Kaikki tulee mieleen, missä voi mennä pieleen. :whistle: ( tätä voisi alkaa laulamaan :D ) Kyllä huomaa että Liisua väsyttää.
 
Meidän jännäilyt on tältä kuulta taaksejäänyttä elämää -
menossa ihanaakin ihanampi kp 2 :'(

Nyt yksi kierto väliä ja sitten taas uuteen yritykseen...

Toivottelen teille kaikille paljon onnea matkaan. Toivottavasti
saatte paljon hyviä uutisia :)

 
Hengissä ollaan ja onnistunut siirto on takana!
Siirrettiin vain toinen alkioista kun se toinen oli sulatuksen jälkeen vaan huonuntunut ja oli soluja hävinnyt. Tämä siirretty kaveri kuitenkin oli lähtenyt heti jatkamaan jakautumista ja toivottavasti tekee se edelleenkin. Sehän ei alunperin ollu mikään super-alkio mutta ehkä se siitä. Siirto meni paljon paremmin kuin viimeksi. Ei tuntunu missään ja sain jäädä lepäämään kunne mies tuli hakemaan. Suurin syy siihen että oli ihan pakko jäädä oli hirvee migreeni. Iski tietty just ennen siirtoa ja mä en nyt ota mitään lääkettä. Kohtaus kesti vuorokauden ja olen nyt vasta jalkeilla. Ehkä se lepo teki pikku huurunenullekin ihan hyvää! :) Mä kun olen tällainen stressipakkaus muuten. :eek:

Nyt alkoi sitten ne kamalat piinapäivät ja vappuaattona sitten testeille!

Vimppu: Kiitos ja tsemppiä huomiseen ja torstaihin! Tuu sitten heti kertomaan uutisia!

Liisu: Kiitti hyvistä peukutuksista! Tsemppiä viikon koetuksiin teillekin!

halinallelle iso lohdutus- :hug:


Amssu pp 1
 
Kiitoksia Liisu ja Amelia :heart:

Jäi meille vielä neljä "sisarusta" pakkaseen odottelemaan.
Alkaa tää lapsentekeminen vallata ajatuksia ja elämää niin paljon, että
vaikka haluaisi heti laittaa uutta putkeen niin ajateltiin miehen kanssa, että koitetaan saada edes hetkeksi etäisyyttä asiaan.
(Silti täällä palstoilla pyörin :D )

Odotuksentäyteisiä päiviä kaikille pinolaisille :)

Terkuin, hali
 
Hienoa Amelia3! Kyytiläinen lähti matkaan, kannatti siis peukuttaa! Nyt jatketaan vielä peukkujen pitoa että jaksaisi kiinnittyä kanssa.

Ja lisää peukkuja pliis :wave: . Meidän alkioista vain yksi on selvinnyt sulatuksesta 100%. Ja se nyt sitten jatkaa jakautumistaan huomiseen tai ei. Hoitorumba alkaa sitten pistoksineen alusta jos ei tämä ressukka jaksa elää tai jos toivottua tulosta saada. Mikä jotenkin tuntuu taas todennäköiseltä :/ . Usko on kyllä ollut niin kovalla koetuksella ettei tahdo jaksaa aina paljon toivoa tähän ladata. Ei jaksa edes jännittää enää. No, katsotaan miten käy.


 
Meillä ei kumpikaan alkioista selvinnyt sulatuksesta. V***a aivan mahottomasti. Vaikka osasin epäillä tätä tilannetta sen pohjalta ettei viimeksikään passiin päästy juuri samaisesta syystä, niin silti tuntuu kyllä pahalta. Onkohan tämä kuinka yleistä että näin käy? Meillä on siis yhteensä sulatettu 3 alkiota, joista kaikki on olleet heti menetettyjä.

Taas alkaa koko homma alusta. 3 icsi edessä jossain vaiheessa. Tietääkö kukaan 3. rankemmasta hoidosta plussanneita? Epätoivo ei enää vain hiivi, vaan juoksee rynnien mieleeni. Mulla on ihan sellainen fiilis että jos joku plussaa näistä hoidoista niin se plussa paukahtaa sit ekoista hoidoista. Olenhan tässä väärässä, olenhan?

Liisulle peukutuksia! Amelialle hyviä piinapäiviä.
Vimppu
 
Vimppu: Voihan sanonko mikä! Uskon että sua harmittaa ja paljon. :hug: Tämä on niin turhauttavaa. Näissä tilanteissa ei voi olla ajattelematta, että toiset ne tekee jälkikasvua puolivahingossa.

No, yhtään ei tässä tiedä vaikka huomenna komppaisin sua samalla aiheella. Olis vähän liian hyvää ollakseen totta, että me siirtoon päästäis.

Mä olen kyllä lukenut täällä useammankin ketjun, jossa on hoidot onnistuneet vasta kolmannella tai viidennelläkin hoitokerralla. Joten sen asian suhteen lopetat heti tuollaiset puheet! :attn: :attn: Jotkut on onnistuneet viidennen kierroksen toisesta pas:sta ja sitä rataa.

Kyllä se vielä sieltä tulee, ei luovuteta!! Hengähdystauko ja sitten uuteen yritykseen Vimppu!

 
Vimppu: Voihan sanonko mikä! Uskon että sua harmittaa ja paljon. :hug: Tämä on niin turhauttavaa. Näissä tilanteissa ei voi olla ajattelematta, että toiset ne tekee jälkikasvua puolivahingossa.

No, yhtään ei tässä tiedä vaikka huomenna komppaisin sua samalla aiheella. Olis vähän liian hyvää ollakseen totta, että me siirtoon päästäis.

Mä olen kyllä lukenut täällä useammankin ketjun, jossa on hoidot onnistuneet vasta kolmannella tai viidennelläkin hoitokerralla. Joten sen asian suhteen lopetat heti tuollaiset puheet! :attn: :attn: Jotkut on onnistuneet viidennen kierroksen toisesta pas:sta ja sitä rataa.

Kyllä se vielä sieltä tulee, ei luovuteta!! Hengähdystauko ja sitten uuteen yritykseen Vimppu!

 
Tuplina tulee... Läppärissä on vähän herkkä tuo mikä-lie hiiren korvikelevy...


Luinpas vähän huonosti Vimppu tuon sun kirjoituksen. Sähän nimenomaan kirjoitit, että "olenhan väärässä?" Vastaus on siis että olet! ;)
Ymmärsin ensin että olit varma että vain ekoissa hoidoissa onnaa ja siksi kirjoitin, että unohda tuollaiset puheet.

Sekavaksi meni, mutta pointti luultavasti selvisi. :)
 
Tervehdys taas kaikille!

Tässä on hermot kovilla. Nää piinaviikot ovat kyllä niiin piinaa. Koko ajan kuvittelee jotain oireita ja ei uskalla elää normaalisti ja on ihan outo olo....Onneksi ei olla tällä kertaa kerrottu kaikille läheiselle niin ei tarvi sitten koko ajan vastata kysymyksiin...Huh...vielä 11 päivää...Mutta päätettiin tehdä kotitesti ensi perjantaina.

halinalle: Hali sinnekin! On se varmaan hyvää vetää henkeekin välillä ettei elämä pyöri vaan tämän asian ympäri..Pitää huolta parisuhteesta ja tehdä jotain kevempaa kun käydä klinikalla yhdessä.

Liisu: Tänään on teidän THE päivä! Nyt ei saa menettää toivoa! Tuuthan heti ketomaan miten meni! Mä peukutan peukut kipeiksi!!

Vimppu: Voi ei...Pahoitteluni huurunenistä.... :hug: Olen ihan samaa mieltä kuin Liisu että olen lukenut ja kuullut monesta kenellä on tärpännyt vasta jopa viidennen hoitoyrityksen jälkeen. Ei menetetä toivoa vaan tsemppiä ja rohkeutta uuteen yritykseen!

Toivoa ja tsemppiä kaikille!

Amssu pp3
 

Yhteistyössä