PAS+ alkion kiinnittyminen+ alavatsan kipuilu?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sintu74
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Sintu74

Aktiivinen jäsen
25.12.2010
1 063
1
36
Hei!
Minulle tehtiin maanantaina 20.12 PAS.

Alkion kiinnittymisestä kysyisin eli kuinka monta päivää pakastealkion siirrosta alkio mahdollisesti kiinnittyy?

Minulla alkoi tänä aamuna alavatsan nipistely... ihan samanlaista kuin ennen kuukautisia. Voisikohan tuo kipuilu merkitä alkion kiinnittymistä?

Kaipa se yleisimmin kiinnittyy 3-6pv siirrosta. Vähän riippuu minkäikäisestä alkiosta on kyse ja koska siirretään.

En halua masentaa, mutta pakko todeta että itsellä on joka kerta (2 tuoresiirtoa ja 6 PASia) ollut jos minkälaisia nipistelyjä ja vihlontoja, eikä ikinä ole kiinnittynyt. :'( Voi toki kipuilut merkitä kiinnittymistäkin! Toivotaan sulle parempaa onnea!

Mulla takanani 2 tuloksetonta inseminaatiota ja 2 IVF:ää. Eka kerralla laitettiin 2 alkiota, koska eivät olleet TOP-luokkaa, kumpikaan ei kiinnittynyt. Toisella kerralla saatiin 2 TOP-luokan alkiota, joista toinen siirrettiin ja toinen laitettiin pakkaseen. Tuo siirretty ei kiinnittynyt. Ja nyt siis tämä maanantainen PAS takana.
IVF-hoitoihin siirryttiin sen vuoksi että minulla todettiin paha endometrioosi. Vasen munasarjanioli tuhoutunut täysin ja se poistettiin. Hormonihoidoillakaan oikea munasarjani ei ole tuottanut kuin 4 munasolua/ hoitokerta ja niistä vain 2 on hedelmöittynyt molemmilla kerroilla.
Aikaisemmista siirroista ei kyllä ole ollut mitään nippailuja vatsassa, paitsi sitten paria päivää ennen kuukautisia. Toivottavasti olisi nyt tärpännyt. :)
Ikääkin alkaa jo olla ja minua huolettaa erityisesti kuinka kauan jäljellä oleva munasarjani jaksaa tuottaa munasoluja, kun samainen endometrioosi jyllää myös siinä... :(

Kun sullakin kerran negasiirroista on kokemuksia, niin kaikki niistä poikkeavahan oireiluhan on sitten periaatteessa vaan hyvästä, eikö! :) Peukkuja kovasti parhaalle tulokselle! Kyllä tuo voi hyvinkin olla otollinen aika kiinnittymiselle.

Yhteistyössä