Parvorokon sairastaneiden vanhemmat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lunacy sioux
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

lunacy sioux

Aktiivinen jäsen
02.08.2006
6 381
0
36
Missä vaiheessa olette parvon siarastaneet lapsenne päiväkotiin, leikkikentälle tai kauppaa? Siinä vaiheessa kun rokon viimeisetkin rippeet on kadonneet iholta?
Ja miten olette "eristäneet" muut lapsenne? He kun mahdolliseati kantavat virusta.

Mun piti alkaa miettiä, että onko meillä mukulat sairastaneet sitä. Ja pakko sanoa, että en muista. :ashamed:

Mutta, en mä ainakaan voisi eristää noita muita lapsia. Tälläisessä sakissa kun tauti voi jyllätä vaikka kuinka kauan. Luulen että kouluista tulisi sanomista jo mukulat olisivat viikkotolkullla pois, näin niinkuin kärjistetysti. :saint:

Alkuperäinen kirjoittaja RouvaRajatapaus:
Mun piti alkaa miettiä, että onko meillä mukulat sairastaneet sitä. Ja pakko sanoa, että en muista. :ashamed:

Mutta, en mä ainakaan voisi eristää noita muita lapsia. Tälläisessä sakissa kun tauti voi jyllätä vaikka kuinka kauan. Luulen että kouluista tulisi sanomista jo mukulat olisivat viikkotolkullla pois, näin niinkuin kärjistetysti. :saint:

:D
Me ollaan eletty jo melko eristetysti kohta 2 kk :Kun on ollut vatsatautia, enterorokkoa ja nyt parvoa. Lapset alkaa hermostua kun ei ne pääse leikkikentälle. Mutta kun en mä taas halua tahalteen tartuttaa tauteja muille. Mutta mietin missä se eristämisen raja kulkee.

Ja muutkin lapset vietiin hoitoon. Taisivt sairastaa oireettomana muut. Vain yhdelle lapsista tuli ihottumaa. Kylässä ei kyllä lapsiperheissä käyty (eikä raskaanaolevien luona) ennen kuin mhdollinen itämisaika oli ohi.

Alkuperäinen kirjoittaja hm:
Ei tartu enää sen jälkeen, kun on ihottumaa. Me vietiin, kun lapsen vointi salli. Ihottumaa oli vielä.

Näin mäkin olen ymmärtänyt. Mutta sitten mietin kuinka muut äidit alkaa kuitenkin supista jos vien tuon punanaaman leikkikentälle :whistle:
Ja toisaalta taas meidän pojat todennäköisesti kantaa juuri nyt sitä virusta ja tartuttavat sitä.

Alkuperäinen kirjoittaja lunacy sioux:

Me ollaan eletty jo melko eristetysti kohta 2 kk :( Kun on ollut vatsatautia, enterorokkoa ja nyt parvoa. Lapset alkaa hermostua kun ei ne pääse leikkikentälle. Mutta kun en mä taas halua tahalteen tartuttaa tauteja muille. Mutta mietin missä se eristämisen raja kulkee.
Voi hitsi, mulla olis varmaan leviäis päänuppi jos 2kk joutuisi olemaan eristyksessä. :kieh:

Mutta, vaikea kysymys, että missä kulkee se eristämisen raja. :/ Tosiaan, noilla koululaisilla on hiukan eri juttu. Alle kouluikäisten kanssa mä oon jättänyt liikkumiset ihan minimiin, jos meillä joku tauti jyllää. Lähinnä vain ne ihan pakolliset, esimerkkinä heitän esim puheterapian. Ja sinnekin olen soittanut ja kertonut tilanteen ennen kun aika on ollut. Ja tietenkään en ole liikkunut niiden sairaiden kanssa, vain niiden jotka ehkä saattavat kantaa tautia.

Me ollaan eletty jo melko eristetysti kohta 2 kk :( Kun on ollut vatsatautia, enterorokkoa ja nyt parvoa. Lapset alkaa hermostua kun ei ne pääse leikkikentälle. Mutta kun en mä taas halua tahalteen tartuttaa tauteja muille. Mutta mietin missä se eristämisen raja kulkee.
Voi hitsi, mulla olis varmaan leviäis päänuppi jos 2kk joutuisi olemaan eristyksessä. :kieh:

Mutta, vaikea kysymys, että missä kulkee se eristämisen raja. :/ Tosiaan, noilla koululaisilla on hiukan eri juttu. Alle kouluikäisten kanssa mä oon jättänyt liikkumiset ihan minimiin, jos meillä joku tauti jyllää. Lähinnä vain ne ihan pakolliset, esimerkkinä heitän esim puheterapian. Ja sinnekin olen soittanut ja kertonut tilanteen ennen kun aika on ollut. Ja tietenkään en ole liikkunut niiden sairaiden kanssa, vain niiden jotka ehkä saattavat kantaa tautia.

No ei me sentään ihan neljän seinän sisällä olla oltu :D
Mutta leikkikentät on olleet pannassa silloin kun siellä on muuta väkeä.
Ollaan sitten ulkoiltu kävelemällä siellä täällä.
Lapsilla se pää tuntuu enemmän hajoavan.
Mulla nyt hajoaa muutenkin kun yritän täällä väsäillä kaaoksen keskellä muuttopakkauksia.
mutta hitsio jos toi parvo voi itää jopa 28 vrk! Niin hulluksihan tässä tulee jos joutuu ton ajan eristää pojut muista lapsista!

Ompa ihan hiton pitkä itämisaika. :/

Mutta, tekö ootte vihdoin saaneet uuden asunnon?Millaisen asunnon saitte? Tsemppiä muuttoon, sitä tarvii. :wave: Muutot on hermoillekäypiä. :snotty:

Joo vihdoin saatiin :D
Päästään rivariin, jesh! Muutto ois vajaan kahden viikon päästä ja mies lähtee opiskelemaan viikon päästä :o . Kaikki tuli sit samaan syssyyn. Eli arvaas vaan ressaako :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja Kirsikka:
Ihan vierestä et mistä muuten se itämisaika alkaa, mistä sitä osaa arvioida koska se 28vrk on kulunut?

Siis se itämis aika on keskimäärin 16vrk. Mutta voi olla jopa 28vrk!
Itämisaika alkaa kun lapsi on saanut tartunnan ja loppuu kun ihottuma puhkeaa. Ja tauti tarttuu yleensä vain itämisvaiheessa :/

Ihan vierestä et mistä muuten se itämisaika alkaa, mistä sitä osaa arvioida koska se 28vrk on kulunut?

Itämisaika alkaa kun lapsi on saanut tartunnan ja loppuu kun ihottuma puhkeaa. Ja tauti tarttuu yleensä vain itämisvaiheessa :/

Voi uu-la-laa, toivottavasti tuo ei koskaan löydä meillä. Ei kai käytännös kukaa oo kotona kuitenkaan noin pitkää aikaa, tuohan nyt on ihan kidutusta jo. Vaikka minäkin suosin kotona olemista, ettei tartuttaisi muita mutta rajansa silti kaikella.

Mutta, tekö ootte vihdoin saaneet uuden asunnon?Millaisen asunnon saitte? Tsemppiä muuttoon, sitä tarvii. :wave: Muutot on hermoillekäypiä. :snotty:

Päästään rivariin, jesh! Muutto ois vajaan kahden viikon päästä ja mies lähtee opiskelemaan viikon päästä :o . Kaikki tuli sit samaan syssyyn. Eli arvaas vaan ressaako :whistle:
Kuulostaa ihanalta, siis tuo että pääsette rivariin. :) Muutoin voi tosiaan pukata "stressinpoikasta", kun tosiaan nuo tulee samaan syssyyn. :snotty: Koita jaksaa, toivottavasti saatte muuttoapua. :wave:

Voi uu-la-laa, toivottavasti tuo ei koskaan löydä meillä. Ei kai käytännös kukaa oo kotona kuitenkaan noin pitkää aikaa, tuohan nyt on ihan kidutusta jo. Vaikka minäkin suosin kotona olemista, ettei tartuttaisi muita mutta rajansa silti kaikella.

Sepäs se. Meilläkin on 3 lasta, joista vasta yhdellä rokko päällä :whistle: Onneksi sentään enterorokko iski suht samoihin aikoihin jokaiseen.

Kuulostaa ihanalta, siis tuo että pääsette rivariin. :) Muutoin voi tosiaan pukata "stressinpoikasta", kun tosiaan nuo tulee samaan syssyyn. :snotty: Koita jaksaa, toivottavasti saatte muuttoapua. :wave:
Muuttoapua on tulossa, onneksi :D

Sepäs se. Meilläkin on 3 lasta, joista vasta yhdellä rokko päällä :whistle: Onneksi sentään enterorokko iski suht samoihin aikoihin jokaiseen.

Mistä te sen taudin sit saitte? Joku muukin oli ennen aikojaan liikenteessä :whistle: ;) Rajansa toki tartuttamisella ettei suinpäin mennä tartuttelemaan ketään mut kyllä välillä voi aatella omaa napaansakki. Eipä ne muutkaa oo näyttäny aattelevan muita :wave:

Vähän ohi aiheen, mutta kaveri sai parvorokon päiväkodissa olevalta pojaltaan, kun oli 4. kuulla raskaana... Oli tosi rankka raskaus sitten odotella miten vauvan käy. Hänen mielestään oli edesvastuutonta päiväkodin hoitajilta etteivät infonneet häntä päiväkodissa riehuvasta parvorokosta . Hoitajat olivat siis tietoisia hänen raskaudestaan ja myöhemmin selvisi, että rokko oli kuulemma kiertänyt siellä jo siihen mennessä monta lasta ennen kun kaverin lapsi sai sen.

Mistä te sen taudin sit saitte? Joku muukin oli ennen aikojaan liikenteessä :whistle: ;) Rajansa toki tartuttamisella ettei suinpäin mennä tartuttelemaan ketään mut kyllä välillä voi aatella omaa napaansakki. Eipä ne muutkaa oo näyttäny aattelevan muita :wave:

Mä veikkaan että saatiin tuo tauti Hopsstopista :whistle: Kun lapset pääs sinne riuhumaan enterorokosta selvittyään.
Toisaalta tuo parvo kun tarttuu ennen kun tartuttaja edes tietää kantavansa virusta :/

Yhteistyössä