parvorokkopoika

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja PahaSilmä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

PahaSilmä

Vieras
Meidän poika lähetettiin kotiin parvorokon takia. Hävettää, että en katsonut aamulla sen naamaa, enkä huomannut niitä pilkkuja sen poskissa ja laitoin kouluun. :ashamed:

Meillä kävi sunnuntaina raskaana oleva ystäväni ja nyt mua pelottaa, että josko poika onkin tartuttanut sen häneen. Sillon ei kyllä ollut pilkkuja pojalla.

Hmm, hassua, kun juuri viimeviikon torstaina pähkäilimme asioita, sanoi kouluterveydenhoitaja, että jos lapsella on parvorokko, saa silloin olla koulussa, hoidossa ja eskarissa ihan normaalisti :/
Näin ne vaan on erilailla jokapaikassa mielipiteet :whistle:

Tosi #&%?$!* juttu, se voi kuulemma aiheuttaa keskenmenoja.
Pitääkö minun siitä ilmoittaa sille naiselle, kun siihen ei kuitenkaan ole mitään hoitoa olemassa? Sitten se vaan huolestuu ja ahdistuu. :'(

\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.05.2007 klo 10:45 PahaSilmä kirjoitti:
Pitääkö minun siitä ilmoittaa sille naiselle, kun siihen ei kuitenkaan ole mitään hoitoa olemassa? Sitten se vaan huolestuu ja ahdistuu. :'(

Raskaus

Parvorokko voi aiheuttaa keskenmenoja. Infektio voi vähentää sikiön punasolutuotantoa, mikä johtaa anemiaan ja turvotuksiin lapsella. Tilanne voidaan usein hoitaa menestyksekkäästi. Jos raskaana olevalla äidillä epäillään parvorokkoa, varmistaudutaan infektiosta verikokeen avulla ja lapsen tilaa seurataan mm. ultraäänitutkimuksilla.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.05.2007 klo 10:45 nöppäri kirjoitti:
Hmm, hassua, kun juuri viimeviikon torstaina pähkäilimme asioita, sanoi kouluterveydenhoitaja, että jos lapsella on parvorokko, saa silloin olla koulussa, hoidossa ja eskarissa ihan normaalisti :/
Näin ne vaan on erilailla jokapaikassa mielipiteet :whistle:

Niin siis ei se ole vaarallinen lapsilla mutta raskaanaolevilla sattaa aiheuttaa keskenmenoja. Minä en laita lasta kouluun, koska jonkun oppilaan äitihän saattaa vaikka olla raskaana.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.05.2007 klo 10:47 Cruella DeVille kirjoitti:
\

Raskaus

Parvorokko voi aiheuttaa keskenmenoja. Infektio voi vähentää sikiön punasolutuotantoa, mikä johtaa anemiaan ja turvotuksiin lapsella. Tilanne voidaan usein hoitaa menestyksekkäästi. Jos raskaana olevalla äidillä epäillään parvorokkoa, varmistaudutaan infektiosta verikokeen avulla ja lapsen tilaa seurataan mm. ultraäänitutkimuksilla.

Eli mun pitäis ilmeisesti ilmottaa sille siitä? Vähänkö se tulee vihaamaan mua. Mun syy, mutta mistä mä oisin voinut tietää, että pojalla on joku parvorokko. en ennen oo ees tienny, mikä se on...

\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.05.2007 klo 10:48 PahaSilmä kirjoitti:
\
\

Raskaus

Eli mun pitäis ilmeisesti ilmottaa sille siitä? Vähänkö se tulee vihaamaan mua. Mun syy, mutta mistä mä oisin voinut tietää, että pojalla on joku parvorokko. en ennen oo ees tienny, mikä se on...

ei oo sun syy mut tietty pitää ilmottaa et osaavat varautua

\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.05.2007 klo 10:56 PahaSilmä kirjoitti:
Mä inhoon tämmöstä.

ihan varmasti on huono fiilis mut mieti et mistä sä oisit voinu tietää. ei todellakaan oo sun syy. ainahan raskaana oleva ottaa ns riskin jos vierailee lapsiperheessä koska sieltä voi saada tartuntoja. toivotaan että selvii säikäyksellä. onko kaveris raskaus kuinka pitkällä?

\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.05.2007 klo 10:48 PahaSilmä kirjoitti:
\
\

Raskaus

Ilmoita nyt ihmeessä tälle ystävällesi tästä parvorokon mahdollisuudesta. Itselläni kävi esikoisen raskauden aikaan näin: olin töissä päiväkodissa ja sinne tuotiin parvorokkoa sairastava lapsi. Sain sairaalasta ohjeet käydä tk:ssa omalla lääkärillä hakemassa lähetteen labrakokeisiin, jossa selvitettiin, olinko parvoa sairastanut. Jos verestä löytyy vanhat vasta-aineet (l. tauti on sairastettu ajat sitten) ei ole mitään hätää. Jos löytyy uudet vasta-aineet tarkoittaa se, että tartunta on ollut vasta ja silloin raskautta seurataan tarkemmin. Jos vasta-aineita ei löydy ollenkaan tarkoittaa se, että tautia ei ole sairastettu ja silloin otetaan vielä uusi verikoe myöhemmin. Parvorokko raskaudenaikanaan sairastettuna ei välttis tarkoita sitä, että raskaus päättyy ikävästi, mutta suurempi riski tietysti on olemassa.

Yhteistyössä