mitä pitäs tehdä? ei mitään?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "piiperö"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

"piiperö"

Vieras
Mulla on todella ikävä tilanne .. mulla on 2kk ikänen poika ja lapsen isän kanssa meillä oli puhtaasti vain s-suhde.. eli oikeastaan voisin sanoa et en ees tunne tätä miestä kunnolla.. (tutustuin aikoinaan häneen baarissa ja sit hän kävi useesti mun luona "kahvilla"..hyi minua) No mutta kesällä sit tajusin olevani raskaana ja järkytyin ensin tietysti koska tää mies ei oo millään lailla mun tyyppiä eikä sitä muutenkaan mun kohdalla kiinnostanut muu kuin seksi. Sit monen viikon ja ensimmäisen neuvolan yhteydessä päätin et pidän lapsen ja ilmoitin tälle miehelle ja hän ei kommentoinut asiaan juuri mitenkään.. ihan kuin olis luullut koko juttua vitsiksi! no miestä en nähnyt koko odotusaikana enkä myöskään soitellut tai muutenkaan ollut missään yhteydessä häneen.. Lapsi sit syntyi viime vuoden lopulla ja lastenvalvoja otti tähän mieheen yhteyttä ja mies oli laittanut luurin hänelle korvaan(siis l.valvojalle)! Ja ilmoitti mulle viestillä ettei aio mennä isyystestiin.. no oon kuitenkin lastenvalvojani kanssa päättänyt et aion viedä asian oikeuteeen..
Mutta siis sillon kun vielä raskaana olin niin katselin facebookkia ja löysin tän miehen profiilin ja näin et tää mies seurusteleee.. siellä näin myös tän naisen profiili kuvan (en muuta, sillä hänen muut tiedot yms näkyivät vain kavereille) mutta aattelin vaan et varmaan just ruvennut seurustelemaan, et tuskin seurusteli silloin sinä aikana kun kävi mun luona "kahvittelemassa"
No mutta.. sit tossa ihan vähän aikaa sitten aattelin että menempäs vilkaisemaan tän miehen profiilia pitkästä aikaa.. ja jotenkin taas päädyin sen nais ystävän profiiliin jossa näkyi taas vain pelkkä kuva > JA SEN NAISEN PROFIILI KUVANA OLI KUVA JOSSA HÄN PITÄÄ AIVAN PIENTÄ VAUVAA SYLISSÄ SAIRAALA VAATTEET PÄÄLLÄ!! kyllä tuli järkyttynyt olo.. kun vielä siskoni lapset olivat mun luona just sillon niin siskoni 5v tyttö näki sen kuvan ja kysyi et "kenen sylissä Jaska on tossa kuvassa?" (vauvan nimi muutettu) ja täytyy kyllä sanoa et on selvästi samaa näköä mun pojassa ja sen kuvan vauvalla! Jos se siis on tän saman miehen lapsi niin herranen aika sehän tarkottaa sillon et tää mies on pettänyt naistaan kokoajan kun mun luona kävi.. KAMALAA:( olen miettinyt et pitäisikö mun nyt ottaa yhteyttä tähän naiseen ? vai elänkö vain ns "piilossa" eli et lapseni ei välttämättä saa koskaan tietää et hänellä on mahdollisesti sisarpuoli... MITÄ IHMETTÄ pitäis tehdä ??? jotenkin tuntuu vaan väärältä jos menen jotain sille naiselle sönköttämään.. mut sit toisaalta taas, minä itse ainakin haluaisin tietää jos olisin tän naisen tilassa.. vaikka kauheeta se onkin... hohhh :( tulipahan stoori!

Sä päätit pitää lapsen joten miksi et keskittyisi vain lapseesi ja antaisit tän miehen ja hänen naisystävän olla rauhassa. Miksi sotkemaan asioita, mitä hyötyä siitä on kellekkään sillä mies tuskin on koskaan tekemisissä sun lapsen kanssa joten lapsesi ei koskaan näkisi sisarpuoltaan.

Mä antaisin asian vaan olla.

minä ainakin kertoisin sen miehen naiselle,, kukapa tietää jos tää nainenkin tajuaiskin millanen kusipää toi mies on ja ihan hyvin tää nainen vois vaikka halutakin et nää sisarpuolet sais tavata toisiaan... hmm sitä kun ei koskaan voi tietää miten just joku tietty ihminen reagoi tuollaseenn.. toinen saattas olla ihan näreissään miehelle ja pistää välit poikki ja haluta kuitenkin jatkos ppitää yhteyttä suhun ja sun lapseen ja toinen sit saattaa taas itkeä miehelleen et miksi petit nyyhnyyh ja antaa sit kuitenkin anteex ja pitää sua vaan huorana ..

Ite laittaisin tuollaisessa tilanteessa sille naiselle ihan fiksusti kirjoitetun viestin jossa ei syytellä ketään, kerrotaan vain tilanne. Ja mieluusti vielä näkökannalla että lasten vuoksi haluat kertoa, että on edes mahdollisuus kertoa kummankin äidin että lapsella on jossain sisarus, vaikka tätä ei koskaan tapaisi. Ettei tule yllätyksenä esim. mahdollisessa perinnönjaossa, puhumattakaan jos ovat eri sukupuolta ja joskus seurustelisivat (ja ihmettelisivät miksi asiaa vastustetaan).

Kuitenkin tämä nainen saa jossain vaiheessa tietää että jossain on joku lapsi kun ensin tulee käräjäoikeuden kirjeet ja jossain vaiheessa alkaa mennä myös elatusmaksut miehen rahoista. Tai vaihtoehtoisesti jos ei maksa elatusmaksuja, tulee ne ulosoton kirjeet. Jos asuvat yhdessä ja mies on päivät töissä, niin nainen varmastikin näkee ne kirjeet kun posti tulee. Vaikka ei avaa, niin kysymyksiähän tuollaiset herättää kun tulee oikeudesta/ulosotosta kirjeitä.

vaikka totuus ei ole muotia, niin tärkeä se silti on. Ja tässä asiassa tärkeämpi kuin juuri koskaan muuten. En näe muuta syytä olla kertomatta kuin miehen liiton suojelu, mutta tässä asiassa kaikki muut syyt menevät kyllä sen edelle. Eikä liittoakaan mielestäni suojella vaikenemalla. Valheella on pitkät jäljet.

Aina sitä silti ihmettelee, eikö miehet koskaan opi... Toivotaan että tämä jonain päivänä oppisi niin paljon, että lapsesi voisi ainakin halutessaan etsiä hänet käsiinsä ja kohdata kohtuullisen epäidiootin isän. Ehkei kaikkia isättömyys niin paljon vaivaa, mutta joillekin siitä tulee vallan fyysiseen kipuun verrattava tila. Muistathan hyväksyä lapsen tunteet, jos näin kävisi?

Eli lapsen takia kannattaa pitää mahdollisimman hyvät välit heihin. Mutta tottakai oikeuden kautta - muuten on aivan liian helppoa miehen vain jatkaa urpolinjaa. Joskus yhteiskunnan puuttuminen asiaan saattaa jopa herättää hyödyllisiä häpeäntunteita.

Jotensakin mie en oikein aina vaan jaksa ymmärtää...
Siis mie en tarkoita pahalla, mutta siis: ok, tullaan raskaaksi ja päätetään pitää lapsi, vaikka mies ilmoittaa tai antaa ymmärtää, että hän ei halua ottaa vastuuta lapsesta eikä ilmeisesti halua olla osa lapsen elämää.
Itsekään ei olla sillätavalla kiinnostuneita miehestä, että edes haluaisi hänestä elämänkumppanin.

Joo, on ihan ok että lapsen kannalta isyys varmistetaan vaikka oikeusteitse isyystestillä, mutta jos mies edelleenkin antaa ymmärtää, että hänellä ei ole kiinnostusta isyyteen, niin miksi mennä sotkemaan asiaan vielä ulkopuolisia, kuten tämä toinen naisystävä lapsensa kanssa?

Eli mie antaisin asian olla ja hoitaisin viralliset jutut miehen kanssa lastenvalvojan ja tarvittaessa oikeuden kautta, mutta en sotkeentuisi muuten tämän miehen elämään, koska kuitenkin olisin tietoisesti tehnyt valinnan raskauden jatkamisesta vaikka mies on alunpeinkin antanut ymmärtää, että hän ei siinämielessä aio olla isä lapselle.

Ja jotenkin minua mietityttää sekin, että miksi sie ylipäätään käyt miehen profiilia katselemassa, jos sinulla ei ole mitään muuta tekemistä hänen kanssaan... tai lähinnä, miksi sie katselet hänen naisystävänsä profiilia.
Jos tällä naisella ei olisi ollut sitä kuvaa, missä on tämä lapsi, niin olisiko asia toinen: kokisitko, että sinun tulisi silti ilmoittaa naiselle lapsesta, jos he joskus tämän miehen kanssa aikoisivat lapsen hankkia, että täällä on sitten sisarpuoli kasvamassa?

Toki siis asia varmasti paljastuu joskus, sikälimikäli lapsesi isompana vaikka haluaa etsiä isänsä, mutta minusta se on silloin lapsen ja isän välinen asia, ja nimenomaan siis isän asia myös kertoa asiasta mahdolliselle perheelleen.

Toivottavasti tämä ei nyt loukkaa ketään, mutta mie ajattelen näin.

Ne muodollisuukset hoitaisin mutta muuten antaisin miehen ja hänen perheen olla. Olet itse tehny päätöksen tehdä lapsen kysymättä mieheltä, joten pysy päätöksesi takana..

Uskon että tää asia paljastuu miehen kotona muutenkin, vaikka kirjeiden tai muun kautta, joten anna heidän selvittää asia keskenään.

Yhteistyössä