Parveke lasien tummennuksesta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja yksityisyyttä rakastava
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Y

yksityisyyttä rakastava

Vieras
Me asutaan suhteellisen ylhäällä kerrostalossa:) Ja omistus osakehan tämä on,tosin isännöitsijä on vähän mitä on...
ASIAAN..
Haluasin tummentaa meidän parveke lasimme,sillä nyt kuumimmilla ilmoilla siellä on on ollut sen 40 :(
Joten nyt kysynkin että voinko lätkästä tuohon ikkunaan ne tummennnuskalvot
(samoja mitä myydään autojenkin ikunoihin yksityisyyttän 'ilman lupia' )
Vai pitääkö minun jostakin kysyä nyt tarkemmin??

Niin.. meillä on kyllä nuo tummennus kalvot jo hakinttuna (aikaisempaan autoon ja jäi siihen laittamatta ) Joten... Tosiaan meidän taloyhtiössä jokinen on hankkinut nuo lasinsa itse ja niit ei siis ole mitenkään kilpautettu ja kaikilla taloyhtiössämme ei edes laseja ole..joten uskaltaiskohan laittaa ne tummennukset..

Alkuperäinen kirjoittaja veikkaus:
mä luulen, et ei ihan noin vain saa laittaa..

Kiva kun tuli ristiriitainenkin komentti:) Ja nyt kysyn ettö mitn perustelet tämän?

Toisaalta meidän isännöitsijä on hmmmmmmm
jääköön sanomati. no mutta kuitenkin yleensähän nämä lasit kuuluu julkisivurempaan ym niin meillä ne ei kuulun ja jokainen saa lasittaa parvekeensa miten tahtoo ja jos joskus tulee peruskorjaus/julkisivuremppa niin me asukkaat hankimme noille lasitetuille eri irrottajan ja siihen ei taloyhtiö sano mittään.

perustelen sillä, et se ei oo vain "sun juttu", kun se saattaa olla ns. "rumenne" naapuruston mielestä tai yksinkertaisesti taloyhtiön mielestä. kannattais varmaan kysyä sieltä vuokratoimistosta/omistajalta lupa. luulen kuitenkin, et talossa talon tavoilla...en oo ikinä nähny tummennettuja kalvoja partsilaseissa. enneminkin oikeita verhoja oon nähny..
oishan se siistiä, jos suomessakin ois Christianian meininki neonvärisine taloineen.... :D

Jos niistä tuleekin joku valitus, niin ettet saa kalvoja enää ehkä siististi pois ja tulee kalliiksi. Mitä jos laittaisit vaikka jotkut verhot/sälekaitimet, niin sitten niiden poistaminenkin olisi helppoa.

kiitti..sillä meidän isännöitsijä ei otanut kantaa kun laseja hakittiin ja ne oli 'oma juttu' nyt olaan huomattu kun meille paista auriko kesällä amu 9.00 ja melkein ilta 22.00 niin asunto on kuin sauna:(

quote="Rukoilijasirkka"]Me pidetään laseja auki... Kun laittaa yhden lasin sivuun ja toisten kaikkien lasien väliin raot, niin ilma kulkee niistä kivasti.[/quote]

Niin mekin tehtiin kun alempana asuimme mutta nyt kun keroksia on 12 ei niin vain ilma kulje:(apa

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
quote="Rukoilijasirkka"]Me pidetään laseja auki... Kun laittaa yhden lasin sivuun ja toisten kaikkien lasien väliin raot, niin ilma kulkee niistä kivasti.

Niin mekin tehtiin kun alempana asuimme mutta nyt kun keroksia on 12 ei niin vain ilma kulje:(apa[/quote]

Aijaa, jännä ja ikävä juttu. Mitä jos on ropelli katossa, liikuttasko se ilmaa?

Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
quote="Rukoilijasirkka"]Me pidetään laseja auki... Kun laittaa yhden lasin sivuun ja toisten kaikkien lasien väliin raot, niin ilma kulkee niistä kivasti.

Niin mekin tehtiin kun alempana asuimme mutta nyt kun keroksia on 12 ei niin vain ilma kulje:(apa

Aijaa, jännä ja ikävä juttu. Mitä jos on ropelli katossa, liikuttasko se ilmaa?[/quote]

On ropeli katossa on lattiatuuletin ja on ilmastointilaite 'mikä lie häkkyrä'
nyt ollaan sähkön surr kulutukselal saatu lämpötila tippumaan 30 mutta koitappä nukkua