Partylite konsultit

  • Viestiketjun aloittaja ....
  • Ensimmäinen viesti
olen ollut
Ei kannata ihan vinkiksi vaan. Tai kannattaa, jos jaksat olla 3 iltaa viikossa kaupittelemassa kippoja ja kuppeja ja jos sulla on ihan hullun laaja ja varakas ystäväverkosto, jotka ostaa tuotteita. Ystävät siinä kyllä voi mennä.

Korvaus mielestäni huono 20-25% myynnistä.
 
just
Ja hirvee raahaaminen kutsuille särkyvää ja painavaa tavaraa! En suosittele! Ala mielummin myydä vaikka kosmetiikkaa katso tuolta www.avon.fi edullisia hyviä tuotteita ja saa n. 10-25%
 
Konsultti saa kutsujen myynnistä palkkiota tuon 20%, eli ihan äkkiseltään arvioiden n. 50-100?/kutsut, tulot kasvaa kun saat sponsoroitua lisää konsultteja jne. Verot pitää tuosta maksaa, mutta aika paljon saa myös vähennyksiin, eli joka kk ei tarvitse veroilmoitusta täytellä.

Itse aloitin konsultiksi, koska tuossa ei tarvitse rahallisesti sijoittaa mitään kun aloittaa, aloituspakkauksen, jonka avulla pääsee alkuun saat, kun sitoudut pitämään 6. kutsut. Jos haluat voin yv:llä vastata tarkemmin.
 
*
Alkuperäinen kirjoittaja ....:
Ohko täällä partylite konsultteja? Kokemuksia? mitä siinä tienaa? pitääkö palkasta maksaa itse verot?
Jos riittää että saat tuotteita itsellesi halvemmalla niin kannattaa harrastuksen vuoksi olla mukana. Jos katsot niitä myyntirjajoja niin ovat aika korkeita jotta esim. pääsisit bonustamaan. Rajat nousevat joka vuosi samaten kuin tuotteetkin kallistuvat melkein joka vuosi. Sen vuoksi mulla on jo konsultin hommat ohi, vajaa 3v. jaksoin mukana. Ja harrastuksen vuoksi, tienaamaan ei päässyt vaikka kutsuja pidinkin.
Tulosi menevät toimistolta verottajan tietoon, ja veroilmoitus täytyy täyttää Y-tunnuksellisesta yritystoiminnastasi vuosittain. Periaatteessa matkakulut yms. nollaavat verot ainakin liiketoimintasi alkuvuosina, kun ne verot maksetaan jälkikäteen seuraavana vuonna.
 
*
Alkuperäinen kirjoittaja Vala Mal Doran:
Konsultti saa kutsujen myynnistä palkkiota tuon 20%, eli ihan äkkiseltään arvioiden n. 50-100?/kutsut, tulot kasvaa kun saat sponsoroitua lisää konsultteja jne. Verot pitää tuosta maksaa, mutta aika paljon saa myös vähennyksiin, eli joka kk ei tarvitse veroilmoitusta täytellä.

Itse aloitin konsultiksi, koska tuossa ei tarvitse rahallisesti sijoittaa mitään kun aloittaa, aloituspakkauksen, jonka avulla pääsee alkuun saat, kun sitoudut pitämään 6. kutsut. Jos haluat voin yv:llä vastata tarkemmin.
Mun 3v. konsultinuran aikana sain vain yhdet sellaiset kutsut, joista palkkio oli 100e!! Oot sä hyvillä ansioilla sitten liikkeellä :)
Usein illan myynti oli hikiseen sen 220e vai onko se raja nykyään jo 250e ja inhottavaa oli kalastella niitä jatkoja jotta emäntä olisi saanut paremman lahjan.
 
kokemusta on
Alkuperäinen kirjoittaja Vala Mal Doran:
lisään vielä sen, että rahallisesti en nyt tiedä kuinka kannattavaa tämä on, tai toki mitä enemmän itse jaksaisi panostaa niin enemmän rahaakin tulisi, mutta kuin huomaamatta täyttyy oma koti kaikesta ihanasta :D
Ja sekin ihana alkaa loppupeleissä vaan ärsyttämään, kun on joka nurkalla kuppia ja kippoa ja myyjähän ei saa niitä virallisesti myydä poiskaan vaan ainoa oikea tapa myydä tuotteita ovat kutsut!! Elä poikkea käytännöstä tai saat kauheet haukut työstäs!
 
Alkuperäinen kirjoittaja *:
Mun 3v. konsultinuran aikana sain vain yhdet sellaiset kutsut, joista palkkio oli 100e!! Oot sä hyvillä ansioilla sitten liikkeellä :)
Usein illan myynti oli hikiseen sen 220e vai onko se raja nykyään jo 250e ja inhottavaa oli kalastella niitä jatkoja jotta emäntä olisi saanut paremman lahjan.
Olen vasta aloitellut, mutta muutamilta kutsuilta on tullut lähes tuo 100?, omilta tuo oli erityisen kiva, kun sai vielä tuotteita emännänpalkkioina =) Jatkojen metsästykseen itsekkin kaipaan harjoitusta, mutta kuten aikasemmin kirjoitin, on tätä aika turvallista kokeilla (vertaa esim. Me&I) kun itse ei joudu alussa laittamaan rahaa kiinni.
 
*
Huutiskin alkaa olla pullollaan kaikkee partylite kamaa jota lopettaneet konsultit myy - tai sitten konsultit jotka ostaa niitä konsultintilauksella ja kehtaavat myydä huutiksessa kalliimmalla (tää ei ole sallittua niin kauan kuin on toimiva konsultti).
Mua ärsytti kaikkein eniten se saakelin sponsorointipakotus, aina ois pitänyt olla sponsoroimassa kaveri mukaan myyjäksi ja perustaa oma yksikkö.
Kynttilöistä kyllä tykkään ja todennäköisesti käytän niitä jatkossakin sit kun omat varastot on poltettu loppuun.
 
"Ellu"
... ole olemassa yhtäkään suoramyyntifirmaa, jossa ei tarvitse tehdä yhtään mitään saadakseen rahaa - se on totuus. Kyllä etenkin syyskaudella kutsuilta saa helpostikin myyntiä 300€, josta sinulle tulee se 60€.

Kyllä se on myyntityö mikö tahansa: jos haluat enemmän, teet enemmän. Eikä PartyLite pakota ketään sponsoroimaan ketään - päätät siitäkin ihan itse niin kuin koko liiketoimintasi laajudesta muutenkin. Minusta tämä on hirmuisen kivaa - 2,5 vuotta olen tehnyt, ja tuotoilla on tehty kaksi etelänmatkaa ja nyt juuri kylppäriremppa.
 
"Minttis"
Olen ollut vuoden verran PL-konsulttina ja pidän tästä 'harrastuksesta', mistä minulle maksetaan. Sen sijaan, että harrastamiseen menisi rahaa. Jokaisessa paikassa otetaan iloisesti vastaan ja jatkokutsujen saaminen on mielestäni helppoa, vuodenajasta riippumatta. Olin hieman skeptinen, kun lokakuussa 2012 aloitin, että mitenhän minun käy, kun kevät alkaa, mutta kutsuja on riittänyt läpi vuoden. Toki joulua kohti kiihtyy.
Mielestäni PL-konsulttina toimimisesta saatava palkkio on hyvä. Ei päivätyössäni (kyllä, minulla on päätyö jolla pärjäisin loistavasti taloudellisesti) tuntiliksa ole 25-50€/tunti. Aloituspakkauksessa sain kaiken, mitä tarvitsen ja, mistä en siis maksanut mitään. Aloituspakkauksen tuotteiden arvokin oli n.450€.
Ja nyt minulla on oma verkkokauppakin, minkä eteen ei tarvitse tehdä mitään, kuin mainostaa esim.kutsuilla ja facebookissa. Verkkokaupasta tehdyistä ostoksista saan myös sen 20%
Myös olemalla aktiivinen konsultti (250€ myyntiä per kuukausi, mikä tulee jo pelkällä omalla keräilytilauksella) ansaitsee rahan lisäksi uutuus tuotteita (jopa julkaisemattomasta tulevan kuvaston tuotteita) pikkurahalla, jolloin saa monipuolisuutta ja uudistettua tuotevalikoimaa, mitä pitää mukanaan. Tuotteita en pidä mukana, kuin n.10-15kpl. Enempäänsä ei tarvitse kuljettaa mukanaan.
Joka kuukausi on eri tarjoukset, mikä lisää mielenkiintoa kutsuja kohtaan, vaikka 'edellisellä viikolla olisi juuri käynyt kutsuilla'. Toisinaan myös kuukauden ensimmäisellä puolikkaalla on eri tarjouksia, kuin loppu puoliskolla.
Eräs keskustelija aiemmin puhui korkeista ansaitsemisrajoista. Niin minäkin luulin, kun aloitin 'kuka muka voi myydä yli 2000€ kuukaudessa?' Ja minä tein sen jo ensimmäisenä kuukautenani ja olen tehnyt sen monta kertaa sen jälkeen.
Konsultteja saa kysymällä ja heistä saa pienen extran. Aina aika ajoin tulee vastaan henkilö, josta vain näkee, että hän on kiinnostunut kosultin työstä. Mutta on tullut myös vastaan henkilöitä, jotka ovat kysyneet minulta, millaista työtä oikein teen ja olisiko hänestä siihen myös.
Painostamisesta sanoisin, että en ole sellaista itse kokenyt. Kukin tekee parhaansa ja se riittää. Tämä on toki kiinni konsultista, joka on sinut ottanut konsultintyöhön mukaansa. Hän voi olla mielestäsi yli innokas, mutta konsultin omasta mielestä vain informatiivinen. Minä olen pitänyt siitä, että tekemistäni seurataan ja kannustetaan, jos on jostain pienestä kiinni.
Tällä hetkellä teen myyntiä, josta näyttäisi lähes väistämättä olla kaiken muun lisäksi palkintona matka ison veden taakse, 5päivää all-inclusive viiden tähden hotellissa, ja tämä lysti ei maksa minulle, kuin aktiivisen harrastamisen.
Odotan innolla seuraavaa vuottani.
 

Yhteistyössä