Pärjäisitkö ilman tiskikonetta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lentää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
En pärjäisi. Meillä kolmihenkinen perhe, 2 aikuista ja 1 lapsi. Tietenkään perhekoon takia tiskit ei ihan hirmuiset olisi, mutta kun mä olen tällainen pintaviallinen, että kädet ei kestä sen enempää tiskivettä (tiskiainetta) kuin kumihanskojen käyttöäkään, niin on kohtuutonta vaatia miestä pelkästään huolehtimaan kaikista tiskeistä. Tiskikone on siis meidän taloudessa välttämätön.

Meitä 2 aikuista ja 1 lapsi.
Tiskikone on. Pärjättäisiin ilmankin mutta kun mukavuudenhalu on niin valtava niin enää en tiskikoneesta luopuis.
Kyllä mä aika useestikin tiskaan astiat heti ruuan jälkeen. Meillä ei käy kone joka päivä ja sit jos siellä on astioita jemmas ja avaa luulun niin jessus mikä haju.
Eli kerään ensin tiskejä ja sit pesen täyden koneellisen tai jos tiskejä vähän niin tiskaan käsin.

Meillä on, mutta pärjäisin ilmankin. Tosin silloin en pahemmin laittaisi ruokaa. Ainakaan mitään nakkikastiketta ja keitettyjä perunoita vaativampaa. Meitä on 2 ja tiskikone pyörii lähes päivittäin täytenä.

en kyllä suostuis olemaan ilman, kone nimittäin hajos tossa keväällä ja ajattelin että ostetaan uus vasta kun muutetaan muutaman kuukauden päästä ja viikko meni kun muutin mieleni, meitä on 3.

Pärjäisin kyllä, mutta jos näin kävisi ettei olis konetta käytössä, hävittäisin kaikki ylimääräset astiat. Pakko olis sillo tiskata suoraan omat astiat.

Kone päällä noin kolmen päivän välein, ja 2 henkilöä sitä kuormittaa, että sikäli ei paha

No kaipa sitä pärjäis jos pakko olisi. Mökilläkin pärjätään hyvin ilman astianpesukonetta eikä sellaista ole sinne edes osannut kaivata, mutta kotona kun on tottunut että se tuossa keittiössä on niin olishan siinä "opettelemista" taas pärjätä ilman. Tosin tällä hetkellä kun on muutenkin niin hirveä homma tuon kuopuksen jälkiä siivotessa niin kaikki lisätyöt kotona ahdistaa jo pelkällä ajatustasolla :x

Alkuperäinen kirjoittaja r u u s a:
Mä en edes osaa käyttää moista. :ashamed:

En ole milloinkaan asunut taloudessa missä moinen olisi ollut.

Eipä osannut anoppikaan silloin kun niillä sellainen oli. En kyllä tiedä, miksi ne sen osti, kun ei oikeastaan sitä edes käyttäneet. Se pelkäs, et kone hajottaa kaikki astiat...

Mutta kyllä sitä varmaan pärjäis, jos olis pakko, mutta jos toi kone sattuisi hajoomaan, niin viikkoa kauempaa en odottaisi, että saan uuden koneen. Niin ja lapsia on nyt 2; 6v ja 1v10 kk, helmikuussa kolme lasta.

Yhteistyössä