V
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
"Merkittävin muisto menneisyydestä löytyi suusta: toisin kuin nykylinnuilla, Ichthyornisilla oli nokan täydeltä teräviä hampaita ja vahvat leukalihakset, joiden ansiosta sen puraisu oli napakka.
kaikkea tietoa ei ole siellä, etkö sitäkään tiedä?Aika tylsää keskustelua, kun ketjussa joku koko ajan "neuvoo" muita. Pitää itseään muiden yläpuolella olevana, ihan kuin muut eivät itse osaisi hakea netistä tietoa.
Paikka on jo valmiina, on jykevä puulämmitteinen mökki, kaivo, pommisuoja, maakellarit, ulkovessat, aurinkopaneelit, tuulimylly, kaasuhellat, generaattori ja 5000 litraa polttoainetta, metsästys- ja käsiaseita, maastoauto, enduropyörä, jne. Matkaa lähimmälle isolle tielle riittävästi ja kalaisa järvi vieressä. Ihmisansat valmiina virittämistä varten ja verkko/piikkilanka-aidat ympärillä. Jos yhteiskunta romahtaisi niin ampuisin surutta kaikki pihapiiriin asti pääsevät, jos sinne nyt joku joskus löytäisi. Elintarvikkeita kuivattuina ja säilykkeinä on neljälle hengelle vuosiksi, samoin polttopuita. Omaa metsää kymmeniä hehtaareja ympärillä ja parinkymmenen kilometrin päässä varamökki, jos jostain syystä paska osuisi päämökillä tuulettimeen.
Kaikki on maksettu vuosia sitten. Mites sun varautumissuunnitelmat? Kolme tölkkiä tonnikalaa riihimäkeläisen vuokrayksiön keittiökaapissa?vielä kun saisit ostettua paikan omakses
Metsästäjiä?Mä menisin appivanhempien tykö. Niillä on peltoa, iso talo ja kaivovesi. Suvun miehet on laitaluvulta kala- ja mehtämiehiä ja me naiset osataan viljellä perunat sun muut.
Kyllä kaikki pärjäävät vaihtotaloudella, siihenhän rahankäyttökin loppujen lopuksi perustuu.Pärjäisitkö hengissä, jos yhteiskunta lakkaisi olemasta?
Luulen, että itse pärjäisin, koska pystyisin ammattini tuomalla osaamisella elää
pelkällä vaihtotaloudella.
Entä jos tulee umpisuolentulehdus tai sääriluu murtuu poikki. Metsässä jäät kaatamasi puun alle jumiin eikä ole kännykkää millä soittaa apua. Elämä muuttuu paljon riskialttiimmaksi.Kyllä kaikki pärjäävät vaihtotaloudella, siihenhän rahankäyttökin loppujen lopuksi perustuu.
Mä pärjäisin ihan oman työn ja luonnon antimilla. Omistan peltoa, metsää, järveä, osaan kasvattaa hyötykasveja ja kotieläimiä, osaan tehdä vaatteita alusta asti, pitää talon lämpimänä ja säilöä ruokia monella eri menetelmällä.
Pukeudutaan sään mukaanEli lokakuusta maaliskuuhun ollaan ilman sähköä ja palellaan, mutta sitten kun ei tarttis edes lämmittää, tuotetaan sähköä ja myydään sitä niille, jotka eivät sitä tarvitse? Loogista![]()
Kohta pörssisähkö on melkein ilmaista!Eli lokakuusta maaliskuuhun ollaan ilman sähköä ja palellaan, mutta sitten kun ei tarttis edes lämmittää, tuotetaan sähköä ja myydään sitä niille, jotka eivät sitä tarvitse? Loogista![]()
Ei ne ennää sinnuu ehkä tunne?Mä menisin appivanhempien tykö. Niillä on peltoa, iso talo ja kaivovesi. Suvun miehet on laitaluvulta kala- ja mehtämiehiä ja me naiset osataan viljellä perunat sun muut.
OIkeestikko joku luulee et kaikki tieto olis netissä?Aika tylsää keskustelua, kun ketjussa joku koko ajan "neuvoo" muita. Pitää itseään muiden yläpuolella olevana, ihan kuin muut eivät itse osaisi hakea netistä tietoa.
No kun ei saa kenkiä jalkaa itse, tulee ruusu tai joku muuJusthan tuli uusi tutkimuskin, joka toi ilmi että lihavuus lisää kuolleisuutta vaikkei ihminen edes saisi lihavuudesta johtuvaa sairautta.
Lihavuus siis itsessään tappaa.
reikä sukkaanNo kun ei saa kenkiä jalkaa itse, tulee ruusu tai joku muu
Olisko sulla mielessä sellaista hyvää pientä kirjaa missä olisi kaikkia parantavia kasveja/yrtittejä käyttötarkoituksineen?OIkeestikko joku luulee et kaikki tieto olis netissä?
Sota-ajan oloihin kirjoitettiin aikanaan tämä kirja, löytyy varmaan jostakin antikasta ja ehkä kirjastostakin?Olisko sulla mielessä sellaista hyvää pientä kirjaa missä olisi kaikkia parantavia kasveja/yrtittejä käyttötarkoituksineen?
Niin on silloinkin, kun päättää olla syömättäHelsinkiläinen kuolee kun sen vie 100 metriä tiestä metsään, kun se ei osaa navigoida sieltä ihmisten ilmoille... mutta muutenhan se menee sillai, että kannattaa olla mahdollisimman lihava, koska jokaisessa kilossa rasvaa on 7000 kcal, jolla elää abourallaa 3 päivää. Eli jos on vaikka 30 kiloa rasvaa, elää sillä kolme kuukautta verrattuna toveriin, joka on fit ja kuolee parin päivän sisällä.
Eikun sopeutuvimmat selviävät, jos lisääntyvätAi sokeriko ihmisen elinikää on pidentänyt? Eikö jääkaappi ole kuitenkin loogisempi asia? Tai terveydenhoito, jossa kuolemaan tarkoitetut lapsetkin pelastetaan? Mikäli oikeasti tarvitset rokotuksia pysyäksesi hengissä, joudatkin kuolla. Luonnon laki on se, että vain vahvimmat jäävät eloon.
Jos on liesikamina, ei tuu kylmä ja kaikki ruoat voi tehdä siinä liedellä. Kuumavesipannut muulloin niin on aina pesuvettäkin.Eli lokakuusta maaliskuuhun ollaan ilman sähköä ja palellaan, mutta sitten kun ei tarttis edes lämmittää, tuotetaan sähköä ja myydään sitä niille, jotka eivät sitä tarvitse? Loogista![]()
Niin kai.