Parjaako valikausihaalarilla?

Mä en ymmärrä tätä kuviota kun ihan samanlaillahan se toppahaalarikin on kuoripuku jossa vaan on vanu sisällä, miksi se eroiais mitenkään kun siihen laittaa jonkun vastaavan kerroksen alle?
No siinä mielessä joo. Kerrospukeutumisella kyllä selviää välikausihaalarilla pienet siirtymät. Mutta onko ap:lla riittävästi villa&fleevevaatteita sinne alle? Kyllä 30 asteen pakkaseen pitäisi olla fleece korvaamassa toppapuvun fleeceä ja ne parit villakerrokset sinne alle. Henkilökohtaisesti tarvitsen takiksi kyllä untuvan :) mutta töihin menin ruskovilla+suorat housut (villaa) + kuorihousut alakerrassa.

Välikausikengissä tulee kyllä kylmä vaikka villasukat olisi. Lisäksi villatumput+topparukkaset tarvitsee moni lapsi näillä keleillä.
 
har
No esim Ticket ainakin myy tollasia vanupukuja jotka on tarkoitettu ihan lämpöpuvuiksi haalarin alle ja on paljon tujumpia kuin perus villahaalarit. Sellasen kun laittaa puvun alle ja vielä sinne villakerraston niin pärjää varmasti eikä ole tönkkö.
Musta näyttää tuo linkkaamasi puku sille että vk-haalarin kanssa yhdessä vastaisi suunnilleen toppahaalaria. Meidän vilukissa ei ainakaan pärjäisi pelkällä aluskerrastolla ja toppahaalarilla vaikka kuinka olisi villaa. Lisäksi lähtökohta oli että ap:llä ei ole niitä pakkasvaatteita eli tuskin on tuollaista välipukuakaan. Sitten jos rupeaa sellaista ostamaan niin itse ainakin hankkisin ennemmin toppahaalarin koska yksi vaatekappale on lapselle huomattavasti helpompi pukea kuin monta. Mutta makujahan on monia.
 
kyllä pärjää
Totta kai välikausihaalarilla pärjää JOS alle pistää riittävästi villaista. Eli esim. kahdet villavaatteet. Nilkkureilla sen sijaan ei pärjää, jos ei saa sinnekin muutamia villasukkia väliin.

Hei haloo ihmiset oikeesti. Mikä siitä toppahaalarista tekee paremman verrattuna välihausipukuun, jonka alla on riittävästi villavaatteita?
 
har
Alkuperäinen kirjoittaja kyllä pärjää;23168563:
Hei haloo ihmiset oikeesti. Mikä siitä toppahaalarista tekee paremman verrattuna välihausipukuun, jonka alla on riittävästi villavaatteita?
Miksi toppahaalareita sitten edes myydään? Mun mielestä toppahaalari on parempi ihan pukemisen helppouden takia. Mutta kuten jo aiemmin sanoin, makuja on monioa ja jos hermot kestää pukea vastahankaiselle taaperolle monia kerroksia niin go for it. Kyllä kerroksilla pärjää kunhan niitä on riittävästi. Mutta tavallinen villapuku+vk-haalari ei vielä vastaa lämpimyydeltään toppahaalaria vaan vaatii enemmän. Plus tietysti vielä normaalit välikerrokset lisäksi.
 
kyllä pärjää
Miksi toppahaalareita sitten edes myydään? Mun mielestä toppahaalari on parempi ihan pukemisen helppouden takia. Mutta kuten jo aiemmin sanoin, makuja on monioa ja jos hermot kestää pukea vastahankaiselle taaperolle monia kerroksia niin go for it. Kyllä kerroksilla pärjää kunhan niitä on riittävästi. Mutta tavallinen villapuku+vk-haalari ei vielä vastaa lämpimyydeltään toppahaalaria vaan vaatii enemmän. Plus tietysti vielä normaalit välikerrokset lisäksi.
Voi hyvänen aika. Eihän tässä ollut siitä kiinni, että miksi niitä myydään tai ei myytäisi. Totta kai niitä myydään ihmisille, jotka tarvivat niitä joka päivä.

Mutta eipä tullut kukaan mamma tänne viisastelemaan enää, että mikä tekee toppahaalarista paremman kuin vk-haalarista jossa on runsaasti villavaatteita alla.

Taisivat mammatkin itse tajuta, että sama asiahan se on laittaako vain vk-haalarin alle enemmän lämmintä.

Kyllä kuulkaa minäkin pärjäsin helmikuusta lähtien viime vuonna pelkällä ohuella kevättakilla, (tuulitakki). Laitoin vain sinne riittävät villakerrokset alle (olin raskaana enkä jaksanut ostaa muutaman kuukauden vuoksi uutta toppatakkia).
 
har
Alkuperäinen kirjoittaja kyllä pärjää;23170472:
Kyllä kuulkaa minäkin pärjäsin helmikuusta lähtien viime vuonna pelkällä ohuella kevättakilla, (tuulitakki). Laitoin vain sinne riittävät villakerrokset alle (olin raskaana enkä jaksanut ostaa muutaman kuukauden vuoksi uutta toppatakkia).
Kyllä mäkin pärjäisin ympäri vuoden kuorivaatetuksella ja mieluiten niitä käytänkin. Mutta siitä huolimatta laitan toppavaatteet -15 asteen hujakoilla jos oikeasti tarvii ulkona tareta (ei nyt puhuta mistään autolla kauppaan reissuista). Ja ihan sen takia että mun mielestä monta kerrosta kuorien alla ON tönkömmän tuntuiset kuin toppavermeet. Tietysti jos omistaa pari kokoa ylikokoiset kuoret jonne ne pari ylimääräistä kerrosta mahtuvat niin mikäs siinä sitten. Mutta jos lapselle on olemassa sisävaatteiden kanssa sopivankokoinen vk-haalari ja pistät sinne 2-3 villahaalarin verran lisää tavaraa sisälle niin aika ahdasta tulee olemaan ja tiukka paketti päästää kylmyyden herkemmin läpi.
 
[QUOTE="vieras";23170597]Mutta jottei olisi liian helppoa, niin Reima taisi vaihtaa nuo nepparit uusiin 2010 tai 2009. Joten jos on vanha haalari, ei käy uusi fleecepuku ja toisin päin.[/QUOTE]


Taa on onneksi uusi haalari - ja Wan'n keskustelusta kavi jo ilmi, etta haalari on itse asiassa kunnon haalari - ei valikausihaalari! Parjaankohan itse villakangastakilla? 7-vuotiaalle on kunnon Reiman takki sun muut vermeet. Toppahousuja ei kylla ole...mutta saattaahan jo ensi viikolla olla helle, ei koskaan tieda...;)
 

Yhteistyössä