Saamattomuuden hinta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Gloria Mundi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Gloria Mundi

Aktiivinen jäsen
25.10.2004
3 333
17
38
Ei sita voi ymmartaa noitten 16 aivoituksia. Ei sitten millaan. Ehka vika on kasvatuksessa sitten - mene ja tieda. 16v poika meilla on saanut autokoulun loppuun tana kesana kohta jo puoltoista kuukautta sitten. Inssi ajo pitais varata jotta saisi sen ajokortin. MINA en sita varaa - olen sita mielta etta se on pojan omalla vastuulla se asian hoitaminen. Mina olen jo tarjonnut, ja maksanut autokoulun, etta vahan jotain itse yrittamistakin pitais tassa homma olla. Mutta kun ei vaan,,, ja koulukin alkaa kohta ja pitais sinne kouluun jotenkin paasta. Mina en enaa kuskina halua olla.

Sama homma auton kanssa - samoin kun isolla veljellaan, vaatimuksena on ollut etta kun saa tietyn keskiarvon todistukseen (meilla niita tulee aika useasti lukuvuoden aikana) me ostamme hanelle auton. Mutta kun ei, niin ei. Ei ilmeisesti ole porkkanaa tarpeeksi.

Tulos on nyt sitten se etta pojalla ei ole ajokorttia eika autoa ja kaikki on hanen omasta viitseliaisyydestaan kiinni. Ottaa niin paahan kun seurauksena on se etta minun pitaa hanta edelleen suhailla paikasta toiseen; kouluun, harkkoihin, koulusta kotiin, harkoista kotiin. Taidan ryhtya lakkoon - hoitakoon itse kuljetuksensa, saamari.

Vai mika tassa on mennyt pieleen? Miksi ei poika tee mitaan koko homman eteen?

Siksi kai kun tietää että lopulta teet sen kuitenkin.
Ja kuskaat kouluun ja harkkoihin ja vaikka mihin, vaikka uhoat mitä.
Eihän sen kannatta itse kun sinä hoidat.
Tee toppi sille, ei siinä muu auta.

Miksi hänen mitään pitäisi tehdäkään? Vanhemmat maksaa autokoulun. Jos inssi jää hoitamatta, mitä sitten? jos ajokortti ja auto jää saamatta, niin mitä sitten? mama ja papa kuskaa sinne minne poitsu sitten haluaakin. Paljon helpommalla hän näin pääsee.

Kun poika ei tee mitä pitäisi, tai jättää tekemättä häneltä vaadittavat asiat, mitä tapahtuu? Seuraako mitään sanktiota?

doctor Phil apuun vaan.
Kuten tuossa joku sanoi, se vastuuttaminen pitäisi alkaa aikaisemmin. Ehkä ei ole vieläkään myöhäistä. Lakkaat kuskaamasta poikaasi.
Ilmeisesti amerikassa varakkaiden ja ylemmän keskiluokan kakarat kasvaa just tommoseksi.

Jos saa vähän parempaa numeroa kokeista, saa auton. Jos vielä parempaa numeroa, saa paremman auton jne.
Kovin vähällä lapsenne saa - ja paljon.

Miksi mitään pitäisi yrittääkään, jos kerran vanhemmat antaa ja hankkii ja tekee puolesta???!!!

No, sitten vaan auto lapselle.
Mutta ai, kun sillä ei ole ajokorttia, sen pitäisi tehdä itse sen verran, että varaa inssiajoon ajan, ja jos ei varaa, äiti kuskaa.
Nalkuti-nalkuti. Äiti kuskaa, vaikka jäkättääkin täällä ja pojalle itselleen. Siis: miksi pojan pitäisikään mitään tehdä, kun tekemättä jättämisellä ei ole mitään merkitystä eikä mitään vaikutusta mihinkään. Äiti kuskaa, lapsi pääsee minne haluaakin jne.

Vastuuttaminen olisi pitänut alkaa aiokaisemmin mutta kait sen voisi jo nytkin alkaa tehdä?

Amerikkalaista meininkiä kuitenkin. Parempaa keskiluokkaista menoa. kaiken saa, mitään ei tarvitse itse yrittää.

Meillä on tuon kakkosen luonteessa vähän jo samaan viittaavaa, esikoinen on itse säntillisyys, hulluuteenkin asti joskus. :D Pikkusesta en uskalla todellakaan sanoa vielä mitään, ainakin joitain viitteitä esim kirjanpitäjän ammattiin olisi ilmoilla(aivan uskomaton tilastoija)
Teeppä julmat ja älä kuskaa, eiköhän sen inssinkin aika jostakin ilmesty sällille. :saint:

Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:
Mä suosittelen sitä kuskaus lakkoa. Kyllä pikkuhilja pitä alkaa huolehtia asioistaan, ettei tuu liian kovaa iskua kun aikoinaan on pakko opiskelujen tai töiden perään muuttaa.

Samoin mä. En kyllä ole varma, miten teillä päin kulkeminen kouluun onnistuu, mutta kaipa tuon ikäinen poika jo jotain keksii. Ja jos ei muuta, ruinatkoon kyytiä kavereiltaan - niiltä tulee varmaan jossain vaiheessa tulemaan myös palautetta siitä, jos yksi on aina kyytiä vailla.

Alkuperäinen kirjoittaja Homo heidelbergensis:
Mä suosittelen sitä kuskaus lakkoa. ..

Samoin mä. En kyllä ole varma, miten teillä päin kulkeminen kouluun onnistuu, ...

Määrätyillä alueilla jenkeissähän tuollainen vastaisi lähes tuottamuksellista heitteilejättöä.

Alkuperäinen kirjoittaja tod the dot:

Samoin mä. En kyllä ole varma, miten teillä päin kulkeminen kouluun onnistuu, ...

Määrätyillä alueilla jenkeissähän tuollainen vastaisi lähes tuottamuksellista heitteilejättöä.

Voisihan sen tulkita myös kotiarestiksi, kun et ole hankkinut kulkuneuvoa, et mene.

Alkuperäinen kirjoittaja tod the dot:

Voisihan sen tulkita myös kotiarestiksi, kun et ole hankkinut kulkuneuvoa, et mene.

Niin toki toisaalta noin, tuota en ajatelut. Muuten olen asiasta yleisemmin myös mm. nimimerkkien "noh" ja "heh" linjoilla.

Alkuperäinen kirjoittaja Gloria Mundi:
Ei sita voi ymmartaa noitten 16 aivoituksia. Ei sitten millaan. Ehka vika on kasvatuksessa sitten - mene ja tieda. 16v poika meilla on saanut autokoulun loppuun tana kesana kohta jo puoltoista kuukautta sitten. Inssi ajo pitais varata jotta saisi sen ajokortin. MINA en sita varaa - olen sita mielta etta se on pojan omalla vastuulla se asian hoitaminen. Mina olen jo tarjonnut, ja maksanut autokoulun, etta vahan jotain itse yrittamistakin pitais tassa homma olla. Mutta kun ei vaan,,, ja koulukin alkaa kohta ja pitais sinne kouluun jotenkin paasta. Mina en enaa kuskina halua olla.

Sama homma auton kanssa - samoin kun isolla veljellaan, vaatimuksena on ollut etta kun saa tietyn keskiarvon todistukseen (meilla niita tulee aika useasti lukuvuoden aikana) me ostamme hanelle auton. Mutta kun ei, niin ei. Ei ilmeisesti ole porkkanaa tarpeeksi.

Tulos on nyt sitten se etta pojalla ei ole ajokorttia eika autoa ja kaikki on hanen omasta viitseliaisyydestaan kiinni. Ottaa niin paahan kun seurauksena on se etta minun pitaa hanta edelleen suhailla paikasta toiseen; kouluun, harkkoihin, koulusta kotiin, harkoista kotiin. Taidan ryhtya lakkoon - hoitakoon itse kuljetuksensa, saamari.

Olet hoitanut poikia liikaa. Lopeta höösäys. Vain siten saat pojat ajan kanssa kantamaan vastuuta omista asioistaan.

Alkuperäinen kirjoittaja kaisa:
Alkuperäinen kirjoittaja Gloria Mundi:

Olet hoitanut poikia liikaa. Lopeta höösäys. Vain siten saat pojat ajan kanssa kantamaan vastuuta omista asioistaan.

Ja lisään vielä, että olen asunut Jenkeissä. Tiedän siis meiningin ja sen, miten auto/kuskaaja on välttämättömyys. Silti on pojillesi parhaaksi, että et palvele heitä pilalle.

Mä suosittelen sitä kuskaus lakkoa. Kyllä pikkuhilja pitä alkaa huolehtia asioistaan, ettei tuu liian kovaa iskua kun aikoinaan on pakko opiskelujen tai töiden perään muuttaa.

Samoin mä. En kyllä ole varma, miten teillä päin kulkeminen kouluun onnistuu, mutta kaipa tuon ikäinen poika jo jotain keksii. Ja jos ei muuta, ruinatkoon kyytiä kavereiltaan - niiltä tulee varmaan jossain vaiheessa tulemaan myös palautetta siitä, jos yksi on aina kyytiä vailla.

Ei paase muuten kouluun kun omalla autolla tai jonkun kyydilla. Ajattelin kanssa etta ruinatkoon kavereitaan aamulla hakemaan ja sitten taas tuomaan kotiin - ehka se 'peer pressure' tassa onnais paremmin.

Yhteistyössä