Pariterapia/seksiterapia

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mikus.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mikus.

Vieras
Onko teillä kokemuksia pariterapiasta tai seksuaaliterapiasta? Meillä on päällisin puolin todella hyvä suhde, rakkautta riittää ja asiat on ihan mallillaan. Kuitenkin aikaisemmin meillä oli todella vaikeaa, mm. omien henkilökohtaisten ongelmieni vuoksi ja suhteen konfliktien vuoksi. Nyt kun olen saanut omat asiani psykoterapiassa kuntoon, parisuhteemme kaipaisi myös jotakin. Suhde oli siis kovilla aiemmin ja loukkasimme toisiamme puolin ja toisin. Tämä vaikuttaa vieläkin väkisinkin, vaikka tilanne onkin nykyään huomattavasti parempi kuin aiemmin. Esimerkiksi seksuaalinen kanssakäyminen on meille vaikeaa. Läheisyys kyllä toimii, mutta seksielämämme ei toimi. Lisäksi kumppanini on varpaillaan melkein asiasta kuin asiasta, koska pelkää edelleen että reagoin voimakkaasti. Meneekö tämä itsekseen ohi, vai tarvitsemmeko vielä jotakin ammattiapua? Parivuotinen terapiani päättyi lähes vuosi sitten ja ongelmia meillä oli suhteessamme vuosien ajan, oikeastaan alusta lähtien.

Mä uskon, että te hyötyisitte jostain parisuhdeleiristä tai seksiterapiasta. Ainakin kannattaa kokeilla. Ehkä toi seksiterapia olisi tarpeellisempaa. Syttyisitte uudelleen.

Alkuperäinen kirjoittaja uusia näkökulmia;10293742:
Mä uskon, että te hyötyisitte jostain parisuhdeleiristä tai seksiterapiasta. Ainakin kannattaa kokeilla. Ehkä toi seksiterapia olisi tarpeellisempaa. Syttyisitte uudelleen.

Hei!
Ap:n kanssa aika lailla samanlainen kokemus täälläpäin meillä.

Ei auttaneet mitkään terapiat ja nyt tässä ihmetellään mitä tän avioliiton kanssa tekisi. Muuten menisi okei päällisin puolin mutta mutta.. seksi ei kiinnosta minua mieheni kanssa vähän vähääkään! En usko että tulee enää koskaan kiinnostamaankaan. Ei sitä kukaan ulkopuolinen saa kyllä kenenkään liitossa syttymään, epäilen ja pelkään. Mutta kun ei viitsisi pelkän toimimattoman seksielämänkään takia laittaa poikki 18 v kestänyttä liittoa!

Ymmärrän aloittaja hyvin, olen itse elänyt samanlaisessa tilanteessa. Uskomatonta kuinka pahat sanat ja teot jäävät kehon muistiin ja vaikka läheisyys on mahdollista, seksuaalinen kanssakäyminen ei ole.

Minä suosittelen pariterapian kokeilua, tai parisuhdekurssia. Suosittelen myös jotain fyysistä tekemistä puolison kanssa, jotain jonka aikana joudutte tukemaan toisianne ihan konkreettisesti. Näin saatte rakennettua uutta luottamusta välillenne. Esimerkiksi tulee mieleen patikointi, vaikkapa lapissa ihan päivämatkoja. Kukkuloita ja kapuamista löytyy toki myös kaempaakin. Eli jos olette yhtään liikunnallisia suosittelen vaellus -.tai patikointimatkaa yhdessä.

Yhteistyössä