Parisuhteeseen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vinkiksi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vinkiksi

Vieras
Moni miettii miksi suomalainen nainen lähtee ulkomaanpellen mukaan. Tässä tulee teille suomalaiset miehet, viimeinkin se kauankaipaamanne vastaus ko. kysymykseen.

Kirjoitin tämän saman viestin myös ""ulkosuomalaisena"" palstalle, ja huomasin että tälle saattaisi olla lukijakuntansa myös täällä parisuhdepuolella. Vielä on niitäkin miehiä jotka ovat saaneet toistaiseksi pidettyä naisensa kotona, mutta on vain ajan kysymys milloin he lähtevät ulkomaanpellen mukaan mikäli varotoimenpiteisiin ei ryhdytä.

Miksi suomalainen lumoutuu ulkkismiehestä? vastaus: naisen arvostuksen ilmentäminen ja kohteliaisuus.
Paljon puhutaan ulkomaalaisten siirappisesta imartelusta, johon tyhmät suomalaisnaiset haksahtavat miesten suureksi harmiksi. varsinkin vanhat poijat ja jätetyksi tulleet ovat erityisen katkeria.
Tässä se tulee:
Ehkä suomalaiseen naiseen ei tekisi niin suurta vaikutusta joku kukkapuska ja ""i love you"", jos suomalainen mies joskus tekisi sen.

Asia menee seuraavassa järjestyksessä-

Lapsi joka on saanut kerran elämässään maistaa makeaa karkkia, ja näkee sen jälkeen karkkia vain kaupan näyteikkunasta, lähtee namusedän perään koulunpihalta todennäköisemmin kuin lapsi, joka tietää että kotonakin saa karkkia.

Sama homma naisilla; jos romantiikkaa ja rakkaudenosoituksia ei tule kotimaisilta miehiltä, yksi ainoa-jopa omassa maassaan naisten epäsuosiossa oleva- ulkomaanpelle saa naisen mukaansa tarjoamalla yhden kukkapuskan, illallisen ja ""i love you"";n, mahdollisesti riittää jopa että ulkomaanpelle avaa naiselle oven ravintolaan mennessä.

Suomalaisilla rakkaudessa pettyneillä miehillä on taipumus aliarvioida omia vaikutusmahdollisuuksiaan naisen onnellisuuteen parisuhteessa, ja kohteliaisuuden (jopa lievän palvonnan) vaikutuksia naisen iskemisessä.

Koska ulkomaalaisilla naisilla on näistä asioista jopa ylitarjontaa, heillä on kyky arvioida myös miehiä kriittisemmin, koska yksi ruusupuska ei ole siellä kuin pikkuvaluuttaa, eikä se ketään hämää.

Siksi suomalainen nainen saakin ulkkiksista vain ne, jotka eivät ole kelvanneet kotimaassaan ruusupuskista ja ""i love you"":sta huolimatta. Suomalaiselle naiselle ne asiat kun ovat harvinaista gourmet-herkkua.

Niinkauan, kun suomalainen mies ei arvosta naista, lähtevät naiset ulkomaanpellejen mukaan. Tämä arvostuksen puute on sitä, että suomalainen mies ei pidä naisen miellyttämistä tavoitteena sinänsä- vaan kriittisesti arvioi, mitkä naisten vaatimuksista ovat miehen kannalta turhia ja jättää järjestelmällisesti ne asiat tekemättä.

MIehet ovat oikeasti täysin jäävejä arvioimaan, mikä on naisen kannalta järkevää ja mikä ei, koska nainen on erilainen.

Vertaus: Jos miehellä on jano, niin miltä siihen tuntuisi että vaimo sanookin, että ""Ei sinulla ole jano, koska vesi on turhaa"", ja soittaisi vesilaitokselle pyytäen vedentulon katkaisua.
Poistuuko jano? Jättääkö mies veden juomatta vai lähteekö haemaan muualta?

sama asia: Poistuuko naisen romantiikantarve sillä, että mies julistaa kukkaset ja kynttiläillalliset tarpeettomiksi, tai päättää itsekseen että vaimolle riittää yksi rakkauden sana- tahdon- ja senjälkeen homa on selvä seuraavat 60 vuotta?

Sama asia kun vaimo antaisi miehelle seksiä kerran, ja senjälkeen panisi pillunluukut kiinni koska ""johan se homma tuli selväksi""

Vielä yksi vinkki Suomalaisille miehille, olen huomannut että tätä ei tiedä monikaan katkera suomimies:

Kun olette naisenne kanssa syömässä ravintolassa, ÄLKÄÄ alkako pukemaan takkia päälle silloin, kun naisella on vielä ateria kesken. Ja poistukaa ravintolasta niin, että NAINEN ensin.
Ei niin, että mies on jo ovella ja nainen juoksee perässä pukien takkia päälle kävellessään- puhumattakaan että mies olis auttanut takin pukemisessa. Helvetin moni Suomalainen nainen alistuu tähän, tietämättä lainkaan miltä tuntuisi jos mies odottaisi naista ja arvostaisi.

Kyse ei ole siitä, että nainen ei osaisi pukea takkia päälleen, vaan siitä miltä naisesta tuntuu.

Toinen asia; kun olette lähdössä autolla liikkeelle ja mies on kuski:
EI niin että mies menee autoon edeltä, laittaa auton käyntiin kun nainen sulloo ostoksia auton perään, ja lähtee kaahaamaan kun nainen on saanut hädintuskin turvavyön päälle.

Tuollaisia asioita näkee ympärillään, kun suomalaisia pariskuntia seuraa, eikä ihmetytä ollenkaan jos suomesta on naisten muuttoliike ulkomaita kohti.

itsellänipä meni hieman toisinpäin, muutto takaisin suomeen 9 vuoden jälkeen. Avioliitto portugalilaiseen mieheeni ohi. Tottakai suhteen alussa tuli niin kukkia ja huomion osoituksia mutta annas olla kun papin aamen oli sanottu jo muuttui ääni kellossa. Siitä alkoi niin henkinen/fyysinen väkivalta sekä pettäminen. Ja tiedätkös, edes poliisi ei tee mitään vaikka mies hajoittaa kodin ja hakkaa vaimon. Sehän on ihan normaalia ja miehellä vaimoonsa oikeus ko maissa!!! Miehen äitikin vain antaa paksun meikkivoiteen mustan silmän peitoksi ja suukon pojalle poskelle!!

Voi olla että jos jonain päivänä olen valmis uuteen suhteeseen miehen kanssa, suomalainen mies voi tuntua taivaalliselta. I love u, i love ice cream: eroa noiden lauseiden välillä ei ole. Mieluumin sitä odottaa sitä suomalaista rakastan sua vaikka kauemmin, tietääpähän sen ainakin todeksi.

Joojoo. Ja ulkomaalaisissa miehissähän ei ole yhtään huonotapaisia ja muuten idiootteja juntteja. Kannattaisi asustaa ehkä pidempään ulkomailla ja tutustua tosielämään kuin tehdä yleistyksiä vain sen perusteella, mitä paikallisen Valtsun parkkipaikalla näkee...

Onpa sulla ollu huono tuuri Suomalaisten miesten kanssa.

Ei minun mieheni, eikä varmaan kukaan ystäväperheidenkään miehistä käyttäydy kuvaamallasi tavalla..huh!

""Tottakai suhteen alussa tuli niin kukkia ja huomion osoituksia mutta annas olla kun papin aamen oli sanottu jo muuttui ääni kellossa.""

Nii-in, mutta kerropa tuo suominaiselle jotka eivät ole huomionosoituksia saaneet. Olisi sinunkin reissusi varmaan jäänyt tekemättä muutoin. Harmi että suomalaisten naisten arvostus on täällä niin alhaalla, että tuokin pitää kokea kantapään kautta.

MIEHET: älkää enää haukkuko naisia, jotka muka levittävät liian helposti ulkkiksille. Ymmärtäkää, että he ovat kuitenkin TEIDÄN naisianne, joista ette pidä huolta. Se on teidän häpeänne että naisenne joutuvat ulkomaille hakattavaksi.

Ja tämä ei ole vittuilua, eikä varsinkaan provo.

Hyvä. Etkä ole tarvinnut ulkomaisia miehiäkään, ethän? Siinäs näette miehet; miehet jotka EIVÄT käyttäydy kuten kuvailin, saavat tyytyväisen naisen, joka ei osaa edes kuvitella mitä voi pahimmillaan elo suomalaismiehen kanssa olla. Sama koskee niin isiä kuin aviomiehiä, myös poikaystäviä ja veljiä.

Edellinen kirjoittaja on hyvinkohdeltu, ja hyvän itseluottamuksen omaava nainen, osin elämässään olevien miesten ansiosta, osin omastaan. Hän ei haksahda ulkomaanpellejen lepertelyyn, koska hänen ei TARVITSE.

Pakko myöntää että olet aikalailla oikeassa.
Olen joskus hävennyt kanssasisarteni käytöstä etelän kohteissa.
Itsekin nautin flirtistä, silti en ole koskaan joutunut ns.pulmallisiin tilanteisiin.
Ehkä olen osannut katsoa kuka osaa flirtin kuka ei.

Ymmärrän kyllä että se on vaaarallistakin joissakin maissa..

Niin se on, jos kotona arvostetaan, sitä ei tarvitse lähteä etelästä etsimään.
Sieltähän sitä ei missään nimessä löydykkään, päin vastoin.

Aloittajalle vaan tiedoksi että en todellakaan mennyt ulkomaille miesten perään vaan erittäin hyvän työpaikan. Mun maailmassa sattui nääs olevan muitakin mielenkiinnon kohteita. jos asut maailmalla 9 vuotta niin kyllähän se on mahdollista 6 vuoden maassa olon jälkeen rakastua kansalaisuutta katsomatta.

Yritän tässä vain todeta että kyllä niitä huonosti käyttäytyviä miehiä löytyy joka maailman kolkasta ei vain suomesta.

Mikä oli pointti?
Luuletko että on joku yllätys. että maailmassa on erilaisia ihmisiä? Well, guess again.

""Aloittajalle vaan tiedoksi että en todellakaan mennyt ulkomaille miesten perään vaan erittäin hyvän työpaikan.""

No kiva.Hups! En varmaankaan muistanut sinua omaa viestiäni kirjoittaessani. Kuinka saattoinkaan unohtaa sinun olemassaolosi? Kamalaa.

Sorry, mutta en todellakaan tunne ketään broken heart- nimistä ihmistä enkä edes nimimerkkiä, enkä todellakaan siis ottanut sinua huomioon muodostaessani mielipidettäni ja lausumaani.

JA TODELLAKAAN: en aio ottaa sinua ja elämääsi huomioon jatkossakaan.
JOs puhun suomimiehille naisten kaltoinkohtelusta ja kohteliaisuusasioista, niin en aio todellakaan joka käänteessä viitata Sinuun ja sinun elämäsi hienouteen hyvä nm. ""broken heart"" vaikka olisit kuinka hyvä esimerkki tästä asiasta, mitä et kylläkään ole. Olet valinnut eri tien, se on varmasti hyvä ja olet onnellinen ja hyvä niin, pysy siellä.
Minua ei elämäntilanteesi kiinnosta vähimmässäkään määrin.

-Tosin pahoillani olen jos sinua on hakattu tai loukattu. Niin paha ihminen et varmasti ole. Mutta älä luule että jokainen viesti tällä palstalla olisi Sinulle tarkoitettu tai Sinua vastaan suunnattu.
Kaikkea hyvää.

Miehille, jotka aikovat testata käytännössä näitä asioita, eli jotka aikovat avata naiselleen oven ja ostaa ruusupuskan, JA jotka aikovat edes kerran kokeilla, auttaako asiaa, kun mies auttaa takin päälle ravintolassa.

VINKKI: älkää kokeilko kerran, tehkää se KYMMENEN KERTAA, tai 20..tai 50kertaa.

SYY ON TÄSSÄ:

Suomalainen nainen, siis sellainen joka Ei ole vielä lähtenyt ulkomaanpellen mukaan, EI OLE SAANUT sitä KOSKAAN, eli hän ei välttämättä osaa HETI arvostaa yrityksiäsi. Hän ehkä jopa nauraa sinulle.

MUTTA: älä anna sen hämätä. TEE sitä kykyjesi mukaan, aina kun mahdollista, vaikka nainen vain nauraisi. Tai vaikka kaikki naiset nauraisivat- pian miehet kuitenkin kadehtivat voimaasi, kaikki katkerat suomimiehet jotka ovat LUOVUTTANET naisensa ulkomaanpelleille, jotka sentään osaavat homman.
Koska -tehdessäsi nämä asiat-silloin opit myös oman arvosi, et enää välitä naisen naurusta- vaan huomaat että Sinua miellyttää uusi itsesi-vaikka suominainen ei huomaisi mitään- SINÄ- mies alat arvostaa itseäsi uudella tavalla, koska OLET SENTÄÄN YRITTÄNYT PARHAASI.

Voitko sanoa samaa NYT?

Todellinen suomiNAINEN huomaa arvostaa kohteliaisuutta vasta pitkän ajan kuluttua- asian toistuttua tarpeeksi monta kertaa.
Syy on siinä, että hän on oppinut tyytymään LIIAN VÄHÄÄN, eikä enää tiedä paremmasta. Ajattele mikä häpeä- meidän SUOMInaisemme ovat VÄHÄÄN tyytyväisiä. Teillä jätkillä ei todellakaan ole paljoa leuhkimista tässä asiassa.
Asiaan:
MUtta vaikka hän ei osaa kuvitella parempaa, ja nauraa sinulle kun yrität kohteliaisuutta, se nauraminen loppuu kun nainen huomaa että se on SINULLE TAPA, josta et luovu IKINÄ, vaikka olisi riitakin. Tee siis SE, ja tee se itsesi ja naisesi takia, niin ei tarvitse itkeä, että MUKA ulkomaanpellet tulevat ja vievät naiset teiltä.

Haluut sä turpiin! Jep ,tälle palstalle pitäs saada ""isoveli"" valvomaan mitä viestiä tänne lähetetään ja erityisesti, onnistuuko tai minä alan terrosoimaa?! kyllä mie kohta häivyn parisuhteen palstalle se on aivan varma! Täällä lastentarhasta- siellä voi keskustella asiallisesti, siis me aikuiset! Samalla minä ja onni voisit vihjaista soneralle että korjaisivat palstat muutenkin. Edelliselle sivuille ei pääse, viestit sekoilee. Hae viestiä toimintokaan ei toimi. Tämä on ollu puolta vuotta ! No hei homo alotti vitun kovis alko rääpi päätä. Kyl mä sun kaa voin olla asiallinen ja jos päästäs joskus pitemmälle homo! Netta on huora ja jätti minut! Halut sää minut! t:amis

Minusta alkuperäisen jutuissa on paljon asiaa. Itse en niinkään lähtisi ulkomaanpellen mukaan varmaankaan missään tilanteessa, mutta ymmärrän kyllä jos joku senkin tempun tekee.

Mutta minun on helppo sanoa, sillä olen naimisissa miehen kanssa, joka oikeasti käsittää, mitä on naisen ja ylipäätään toisen ihmisen kunnioitus ja huomioiminen. Hän kantaa kauppakassit autoon, järjestää tunnelmailtoja kynttilöineen, käyttää ulkona syömässä silloin tällöin, tuo kukkia kotiin vaikka kauppareissulta joskus jne. Mies myös osaa sanallisen muistamisen, eli päivittäin saan kuulla jotain mukavaa luonteestani tai ulkonäöstäni ja hän muistaa myös kertoa miten paljon pitää minusta tai tekemisistäni. Yleensäkin hän muuttaa sanoiksi ne mukavat ajatukset, joita minun läsnäoloni hänelle tuo mieleen.
Kaikki tuo tapahtuu täysin luontevasti ilman pyytelyitä tai tunnetta että tässä pohjustellaan illan panoa.

On helppoa olla tyytyväinen tällaisessa parisuhteessa kun toisen läsnäolo ja läheisyys aiheuttaa jatkuvasti hyvänolon tunnetta. Silloin tekee mieli itselläkin jatkuvasti tehdä hyvää myös toiselle.

No haloo! Ihan itse vastasit kys. nimimerkin kirjoitukseen tuossa ylempänä, ja sitten et yhtäkkiä tiedä mistä on kysymys?
Pidin asiaasi periaatteessa oikeantapaisena, mutta vastauksesi nimimerkille broken heart oli kyllä typerryttävä ilkeämielisyydessään ja meni typeryydessään niin metsään kuin vain voi.

Juuri tästä samasta syystä miehet sortuu Thaimaalaisiin naisiin, heidän käytöksensä on aivan mahtavaa miestä kohtaan. Mutta lopussa, kun näytteleminen naisen osalta loppuu, elämä muuttuukin helvetiksi.

Naisten käytös ei ole siellä sen kummempaa, kuin että tyytyvät VIELÄ vähempään kuin suomalaisnaiset.
Koska thainaisilla on tapana piilottaa tunteensa ja hymyillä kokoajan, miehelle tulee se käsitys että nainen niin onnellinen läskistä suomalaisesta miehestään, että on hymy pyllyssä kokoajan.

Olen pahoillani jos sinua typeryttää.
Olen vain hiiltynyt koska täällä palstalla kuka tahansa tulee vain teilaamaan mielipiteet sillä perusteella, että ITSE on poikkeusyksilö.

Esimerkki:

""Mieheni pettää. MInusta pettäminen on väärin. Mitä itse tekisitte jos miehenne pettäisi?""

Ellien vastaus: "" Käsittämätöntä. Meillä ei ainakaan ole tuollaista ongelmaa. Itse olen elänyt avioliitossa vain naisten kanssa, joten yksikään mies ei ole pettänyt minua. En ymmärrä valitustasi, ja olen sitä mieltä että miehet eivät petä ollenkaan, koska minua ei ole petetty.""

Kun katsoo suomessa teiniporukoita ei voi kuin ihmetellä miten tämänpäivän tyttäret suomessa kasvatetaan.

Näin teinijoukon, jaa kuuntelin hetken heidän perjantai-ilta huutoaan parvekkeeltani.

Pojat sanoivat työille:

""Älä viitti, haista huora vittu""
""Onks sun pillu märkänä""
""Vittu saatana""
""Se on yksi vitunmaku vitun homo""

Pojat myös syljeksivät tyttöjen jalkojen ympärillä. MItä tytöt?
No mielistelivät, eivät edes poistuneet vaan jäivät kuuntelemaan ja väittelemään hermostuneesti naureskellen poikien kanssa siitä, onko heidän pillunsa sillähetkellä kuiva vai märkä-

Tämä oli yksi tapaus ja muita on jos jaksaa kirjoittaa. Kenelläkään vastaavanlaisia havaintoja? Katsokaapa naiset miten annatte miestenne teitä kohdella, ja isät katsokaa miten äitiä kohtelette tyttären silmien edessä- normaali 16 vuotias tavallisen perheen tyttö elää edelläkuvailemaani todellisuutta. Ainoastaan suomenruotsalaiset ja uskovaiset tytöt, ja akateemisista perheistä olevat tytön saattavat saada kotoa itsekunnioituksen. Mistä se johtuu? Ehkä teidän isänne ovat kasvattaneet teidät niin, että naisten ei tarvitse kertoa luokan pojille onko pillu märkä? MIten on?

Ja miten nuoriso muuten käyttäytyy: pojat laittelevat autoihin poppikoneita ja jytäbassoja, ja tytöt teeskentelevät pitävänsä siitä metelistä jottei poika jätä. Poika saattaa jättää tytön vaikka kadulle jos haluaa ottaa muita kavereita autonsa kyytiin.

Jos käytte lukemassa suomalaisia teinipalstoja, tai ongelmapalstoja, niin suurin suomityttöjen huolen aihe on, että eivät kelpaa kenellekään miehelle, eivätkä siksi uskalla jättää hakkaavaa ja huorittelevaa poikaystäväänsä koska pelkäävät olevansa senjälkeen ikuisesti yksin.

Suomalaiset miehet: avatkaa silmänne niin ei tarvitse ihmetellä miten on joidenkin naisten kunnia niin löysässä menemään ulkomaanpellen puikotettavana.

Nyt on pohdittu, mita suomalaisen miehen pitaisi tehda, etteivat ulkomaalaiset miehet vie naisiamme. Seuraavaksi voisimme pohtia, miksi suomalainen mies nai tilastojen mukaan yhta usein ulkomaalaisen naisen. Olisiko senkin estamiseksi vinkkeja vai tarvitseeko naista monikulttuurisista suhteista olla muutoinkaan huolissaan?

'Inhorealisti', ei tarvitse olla huolissaan, koska nämä eivät herätä lainkaan niin kiivaita tunnekuohuja meissä naisissa kun naisten ulkomaalaiset puolisot miehissä. Hienoja naisia ovat varmasti suomimiehet löytäneet, ja minä en ainakaan tunne mitään tarvetta muuttaa tapojani tai tuntea alemmuutta siitä, että jollakin on ulkomaalainen nainen.

Sillä ei ole mitään väliä- varattu mies on varattu mies, ja varattuja miehiä jahtaa kuka jahtaa.

Ja otaksun kuitenkin, että kohteliaisuuden lisääminen on hyvä muistakin syistä kuin vain kilpailun vuoksi ulkomaalaisia vastaan.
Suomen jörrikät saadaan ehkä paremmin liikkeelle, jos sanotaan että ""hopi hopi ettei musta mies tule ja ehdi ensin.""

Sitäpaitsi- hyvä että on edes joku vastaveto niille suominaisetantaapilluaneekereillesuomimieseikelpaakoskanaiset onhoroja- jutuille , joita jotkut juntit täälläkin ja muilla palstoilla aika-ajoin heittelevät.

....on että suomalaiset miehet on pilattu (?). Naiset nielevät mitä vain epäkunnioittavaa käytöstä, tämä ei saa aikaan arvostusta vaan....

Miehet ovat hierarkisia ""eläimiä"", sitä saa mitä tilaa, kiltteydellä ja miellyttämisen halulla pääsee kynnysmatoksi. Arvosta toista mutta ensin näe oma arvosi. En kertakaikkiaan pysty olemaan miehen kanssa joka ei herätä minussa kunnioitusta, ei riistämällä minulta ihmisarvon naisena, vaan antamalla sille arvon, sellaisen kumppanin saa kuin millaisena häntä kohtelee...

Yhä harvempi suomalainen mies osaa tämän....Tai ehkä he eivät ajattele ansaitsevansa inhimillistä naista? Eivät koe olevansa tasavertaisen (ei nyt kyse feminismistä siten kuin se on vääristelty) parisuhteen arvoisia? Kokevat olonsa niin ""potkituiksi"" että kotoa pitää löytyä joku vielä ""alistetumpi""?

Yhteistyössä