Seksi ja naisen logiikka

• Viestiketjun aloittaja mies
  • Ensimmäinen viesti
mies
Olen mies. Selvittäkää naiset tai naisen logiikasta perillä olevat minulle seuraavan päättelyn salat.

Naisten mielestä seksi ei ole suhteen tärkein asia, vaan vaikkapa rakkaus yleisesti, huolenpito ja kumppanuus ovat huomattavasti olennaisempia. Nainen voi kieltäytyä seksistä vetoamalla vaikkapa haluttomuuteen.

Miesten mielestä seksi on äärimmäisen tärkeää. Mies on äärimmillään valmis maksamaan, riskeeraamaan terveytensä tai jopa raiskaamaan saadakseen seksiä.

Nuo em. jutut ovat selviä. Tätä en ymmärrä:

Seksi muuttuukin naisten mielestä parisuhteen kannalta ratkaisevaksi asiaksi, jos/kun mies käy vieraissa esim. siksi, että hän ei saa omalta naiseltaan fyysistä rakkautta. Nyt seksi alkaakin jotenkin kummallisesti symboloida keskinäistä luottamusta ja hellyyttä. Nainen voi jopa purkaa parisuhteen vetoamalla miehen syrjähyppyyn.

:eek:

palstapomo
Sanoisin näin, että syrjähyppy ensinnäkään ei ole koskaan oikein eikä hyväksyttävää mielestäni...
Ja naisen ei tarvi pitää omia seksuaalisia haluja tärkeänä, ja seksiä yleensäkkään omalta osaltaan tärkeänä, mutta miehen haluja kyllä pitää osata kunnioittaa, vaikka ne poikkeaisivatkin omista.
Myös päinvastoin.
Mielestäni toista ei voi jättää puutteeseen vetoamalla omaan haluttomuuteen. En tarkoita yksittäisiä kertoja, vaan pitemmänpäälle.
Koen ite, että mulla on vastuu myös miehen tyytyväisyydestä ja päinvastoin. Tällä systeemillä meillä ainakin homma toimii! =)
Ajatuksemme ja halumme voivat poiketa, mutta toista ei jätetä pulaan! ;)

nainen
Onhan päivänselvää että naisetkin haluavat seksiä, minkä varmasti huomaa varsinkin suhteen alussa. MUTTA siinä on se olennainen ero että suhteen alussa miehet jaksavat PANOSTAA enemmän myös siihen hellyydenpitoon ja muuhun huomioimiseen, joka ylläpitää naisen halukkuutta ja tunnetta olevansa haluttu!!!! Turhan monesti vain käy niin että miehet eivät pidemmän päälle jaksa halitella ja pusutella muuten vaan, vaan pitäisi heti päästä itseasiaan. Se taas tuntuu naisesta raivopstuttavalta, koska tuntee olevansa vain joku panopuu ja thats it. Siispä naisen halukkuus seksiin laskee luonnollisesti ja hän alkaa yrittää miettiä keinoja miten saisi sen heellyyden ym. takaisin. Seksikerrat väähenevät, mutta vika´ei ole ainoastaan naisissa hyvä mies.

virde
Ei se ole siltikään vain se seksi, miksi nainen loukkaantuu tultuaan petetyksi. Pettämisen tultua ilmi on ensimmäisenä tunteena varmastikin tunne siitä, ettei ole kelvannut omana itsenään ja rakastavana kumppanina miehelle. Sitä kun olettaa, että jos mies rakastaa, ei ole niin kamala juttu, jos ei "pesää" irtoa joka päivä.

Varmastikaan naiset eivät täysin ymmärrä miesten seksihalujen suuruutta ja vakavuutta, vaan vertaavat niitä omiinsa, jotka pääsääntöisesti ovat vähäisemmät. (En ole tehnyt tai lukenut asiasta tutkimusta. Empiiriseltä pohjalta tässä kirjoittelen :) )

Ainakin omalta osaltani voisin kuvitella, että tuntisin itseni petetyksi jo silloin, jos mieheni olisi viettänyt vieraan naisen kanssa iltaa tai pidempiä aikoja yhdessä kahdestaan ja ilman seksiä. Seksi vain on se viimeinen tikki, sillä on seksi naisellekin tärkeä, vaikkei ehkä samassa määrin kuin miehelle. Se kuuluu olennaisena osana parisuhteeseen, vaikka sitä ei harrastettaisikaan päivittäin. Vähäinenkin seksi on tärkeää ja luo yhteenkuuuluvuuden tunnetta ja tunteen siitä, että tuo ihminen haluaa tehdä tätä juuri ja vain minun kanssa ja minä vain hänen.

Tunteet ovat vahva osa seksiä. Miehet ilmeisestikin pystyvät sitten pitämään seksin ja tunteet erillään toisistaan tarpeen vaatiessa. Vai? Sehän se naiselle onkin vaikeaa, lähes mahdotonta, ymmärtää. Vaikka mies kuinka sanoisi, että seksi vieraan naisen kanssa oli vain pelkkä suoritus, paineiden purku, niin luulenpa ettei kukaan nainen usko asian näin olleen. Ei kai mieskään mikään kone ole. Ja miten se sama ihminen, joka kotona on rakastava rakastaja voi muuttua tunteettomaksi panokoneeksi jonkun muun seurassa.

palstapomo
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.10.2004 klo 17:09 nainen kirjoitti:
Onhan päivänselvää että naisetkin haluavat seksiä, minkä varmasti huomaa varsinkin suhteen alussa. MUTTA siinä on se olennainen ero että suhteen alussa miehet jaksavat PANOSTAA enemmän myös siihen hellyydenpitoon ja muuhun huomioimiseen, joka ylläpitää naisen halukkuutta ja tunnetta olevansa haluttu!!!! Turhan monesti vain käy niin että miehet eivät pidemmän päälle jaksa halitella ja pusutella muuten vaan, vaan pitäisi heti päästä itseasiaan. Se taas tuntuu naisesta raivopstuttavalta, koska tuntee olevansa vain joku panopuu ja thats it. Siispä naisen halukkuus seksiin laskee luonnollisesti ja hän alkaa yrittää miettiä keinoja miten saisi sen heellyyden ym. takaisin. Seksikerrat väähenevät, mutta vika´ei ole ainoastaan naisissa hyvä mies.
Aivan! Naisilla herää halut hellittelyjen ja huomioimisten kautta, jota miehet ei välttämättä kaipaa syttyäkseen! Siksi ne on naisille tärkeitä.
Naiset ja miehet vaan ovat niin erilaisia siinäkin...luulen, että jos mies on valmis panostamaan naisensa eteen ja huomioi ja muistaa häntä muutenkin kuin sängyssä, ei naiselta halut pääse loppumaan! ;)
Mutta jokakerta ei minusta nainenkaan voi "krumeluureja" olla vaatimassa, väliin mennään miehisen kaavan mukaan ja taas toisella kertaa naisellisen kaavan mukaan! Tasapuolisuus ennenkaikkea.
Ei naiset oo koskaan ollu helppoja... ;)

nainen
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.10.2004 klo 17:17 palstapomo kirjoitti:
\
Aivan! Naisilla herää halut hellittelyjen ja huomioimisten kautta, jota miehet ei välttämättä kaipaa syttyäkseen! Siksi ne on naisille tärkeitä.
Naiset ja miehet vaan ovat niin erilaisia siinäkin...luulen, että jos mies on valmis panostamaan naisensa eteen ja huomioi ja muistaa häntä muutenkin kuin sängyssä, ei naiselta halut pääse loppumaan! ;)
Mutta jokakerta ei minusta nainenkaan voi "krumeluureja" olla vaatimassa, väliin mennään miehisen kaavan mukaan ja taas toisella kertaa naisellisen kaavan mukaan! Tasapuolisuus ennenkaikkea.
Ei naiset oo koskaan ollu helppoja... ;)
Toki myös niinpäin että väliin otetaan rajut sessiot miehen mieleen ilman pitkiä gourmet aterioita tai esileikkejä. Himot esiin ja menoks!! Pitää naisenkin ajatella välillä miehen mieltymyksiä.

\
Niin no, nämä on taas niitä asioita mitkät ei puhumatta parisuhteessa selviä. Jos hellyyttä on liian vähän se pitää osata sanoa ääneen, samoin kuin se että nytperkules on kalu ollut käyttämättä kuukauden tai kaksi. Että koska tositoimiin taas?
Mä itseasiassa (nainen) en pidä itseänä haluttavana halimisen ja pusuttelen lomassa: rakastettuna ennemmin mutta harvemmin sellainen huomioiminen ja hellyyden pito halukkaaksi minua saa. Meillä seksi on seksiä, myös ja etenkin minun kohdallani, ja halittelut ja pusittelut on sitten asia erikseen.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.10.2004 klo 17:03 palstapomo kirjoitti:
Sanoisin näin, että syrjähyppy ensinnäkään ei ole koskaan oikein eikä hyväksyttävää mielestäni...
Ja naisen ei tarvi pitää omia seksuaalisia haluja tärkeänä, ja seksiä yleensäkkään omalta osaltaan tärkeänä, mutta miehen haluja kyllä pitää osata kunnioittaa, vaikka ne poikkeaisivatkin omista.
Myös päinvastoin.
Mielestäni toista ei voi jättää puutteeseen vetoamalla omaan haluttomuuteen. En tarkoita yksittäisiä kertoja, vaan pitemmänpäälle.
Koen ite, että mulla on vastuu myös miehen tyytyväisyydestä ja päinvastoin. Tällä systeemillä meillä ainakin homma toimii! =)
Ajatuksemme ja halumme voivat poiketa, mutta toista ei jätetä pulaan! ;)
Kuittaan

nainen
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.10.2004 klo 21:38 NeitiNasu kirjoitti:
\
Niin no, nämä on taas niitä asioita mitkät ei puhumatta parisuhteessa selviä. Jos hellyyttä on liian vähän se pitää osata sanoa ääneen, samoin kuin se että nytperkules on kalu ollut käyttämättä kuukauden tai kaksi. Että koska tositoimiin taas?
Mä itseasiassa (nainen) en pidä itseänä haluttavana halimisen ja pusuttelen lomassa: rakastettuna ennemmin mutta harvemmin sellainen huomioiminen ja hellyyden pito halukkaaksi minua saa. Meillä seksi on seksiä, myös ja etenkin minun kohdallani, ja halittelut ja pusittelut on sitten asia erikseen.
Mä itse taas sytyn paaaaaaljon helpommin jos saan muutenkin huomiota osakseni esim. pieniä kosketuksia päivän mittaan tms. Mutta meitähän on moneksi.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.10.2004 klo 21:52 nainen kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.10.2004 klo 21:38 NeitiNasu kirjoitti:
\
Mä itse taas sytyn paaaaaaljon helpommin jos saan muutenkin huomiota osakseni esim. pieniä kosketuksia päivän mittaan tms. Mutta meitähän on moneksi.
Mo mä luulen että suurin osa naisista ajattelee tämän asian kuten sinä, ihan niinkun naisen kai kuuluukin. Mutta mä olen vähän outolintu näissä seksiasioissa, kuten monissa muissakin... mitä tietenkään kukaan nainen ei ikinä kykene ymmärtämään eikä hyväksymään. Tai sanotaanko että harva. Mutta tällainen vaan olen. En sano silti etteikö seksi olisi parempaa kun tunteita sitä toista osapuolta kohtaan on: totta ihmeessä se on merkittävämpää jollain tavalla, uskoakseni myös suurimmasta osasta miehistä. Mutta ei se seksi niitä tunteita oikeasti tarvitse ollakseen hyvää, tai ylipäätään. Se on vaan... seksiä. Ja sellaisenaankin oikein nautittavaa. ;)

KIKA
joku on joskus lohkassu että kotiäidin esileikki on imurointi! =) ja kyllä se verrannollisesti muhun pätee.kun yhessä touhutaan ja ohimennen kosketellaan ja pusitaan niin kyllä mä kehrään herkemmin.mä oon tällänen "hitaammin" syttyvä.

-peukku-
Haluan, että mieheni on sitoutunut minuun. Näin ollen hän on valintansa tehnyt, ja minä riitän hänelle. Ei joka päivä tarvitse polkea kuin tulpatonta mopoa, muutakin voi tehdä. Tosin puutteessa mieheni ei ole joutunut kärsimään, mutta jos joskus tulisi tilanne että näin olisi (esim. sairastuisin vakavasti) en silti haluaisi jakaa miestäni muden kanssa. Jakaisitko vaimoasi kavereillesi?

Tästä tulikin mieleeni mukava kevennys:
Vaimo: "meillä on ruoka viideltä joka päivä."
Mies: "Älä nalkuta sääntöinesi."
Vaimo: "Ruokaa on viideltä, olit kotona tai et."
Mies: "Hyvä, taidankin olla jossakin muualla, kun olet tuollainen pirttihirmu!"
Vaimo: "niin, ja sitten meillä #&%£$!* lauantaisin saunan päätteeksi. Olit kotona tai et."

:D :D :D

Hanhiemo
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.10.2004 klo 16:47 mies kirjoitti:
Seksi muuttuukin naisten mielestä parisuhteen kannalta ratkaisevaksi asiaksi, jos/kun mies käy vieraissa esim. siksi, että hän ei saa omalta naiseltaan fyysistä rakkautta. Nyt seksi alkaakin jotenkin kummallisesti symboloida keskinäistä luottamusta ja hellyyttä. Nainen voi jopa purkaa parisuhteen vetoamalla miehen syrjähyppyyn.

:eek:
No hyvä että teorian ymmärrät tästä seksi-vieraissa käynti-tunnepuoli-vyyhdistä,toivottavasti osaat sitte vastausten pohjalta soveltaakin sitä :x
Miksi seksi muuttuu ratkaisevaksi asiaksi pettämisen yhteydessä...hoh hoijaa...oletko kuullut asiasta nimeltä uskollisuus parisuhteessa??? Parisuhde on synonyymi asialle *ei enää seksiä muiden kuin oman naisen kanssa*-kuulostaako tutulle? Tottakai nainen siitä hepaantuu,pöllökö olet?
Järkytämpä maailmankuvaasi lisää kertomalla että on naisia jotka myös kaipaa enemmän seksiä kuin mieheltä "irtoo",katsos kun ei sekään oo miesten yksinoikeus,sorry B)

Yhteistyössä