Parisuhdeasiaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja onneton
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

onneton

Vieras
Mikä määrä "parisuhdetoimintaa" on teidän mielestänne tarpeeksi? Riittääkö parisuhteeksi se, että on yhteinen sänky ja jääkaappi, että seksiä on kerran pari vuodessa, ja että kerran viikossa käydään yhdessä ruokakaupassa? Mitä te teette miestenne kanssa, ja kuinka paljon?

Mieheni ei nimittäin ymmärrä, miksi olen onneton tässä parisuhteessa, hänen mielestään kaikki on oikein hyvin. Kaikki yhteinen tekeminen on hänestä turhaa, hänelle riittävät edellä mainitut asiat. Itse kaipaan... jotain. Sellaista tunnetta, että toinen välittää.

Ei nuo ap:n listaamat asiat mielestäni riitä. Seksiä 4-6 kertaa viikossa, yhteisiä,pitkiä kävelylenkkejä yhtä usein, kotitöiden tekemistä yhdessä, telkkarin katsomista/kirjojen lukemista toistemme kainalossa, paljon juttelua. kaikkea tätä ja monenlaista muutakin yhteistä puuhastelua on ainakin meillä tämä parisuhde.

jaa a..seksiä 3-6krt vko,sit kauppareissut,lisäks pyritää ainaski kerran viikos käymää kolmisteen jossain(uimahallis tms..) ja kahestaa edes vaikka leffas 2x/kk.telkkaa katotaa aina iltasi ja jutellaa jos poika sattuu nukahtaa aikasin ja jää aikaa vaa olla..tosin meil on ollu suhde vähä koetuksel lapsen(nyt 2w)syntymän jälkeen koska AINOA kuka hoitaa lasta sillon tällön on oma äitini.oma mies tosin on aika hankala tapaus ja tuskin kauheesti yhes puuhailtas jos en minä patistais kokoajan=)

No ei riittäs tollanen todellakaan..

Tuohan on kamalan tylsää ja apaattista elämää! Kyllä elämän pitää tuntua elämältä, eikä vaan siltä, että madellaan päivästä toiseen eteenpäin, vain siksi kun on pakko..

Jaa-a, mä en olekaan koskaan ajatellut sitä suhdetyytyväisyyttä "parisuhdetoiminnan" funktiona. Itellä on takana helvatan pitkä suhde ja siihen on mahtunut puolin ja toisin aikoja, jolloin on enemmän omaa juttua ja vähemmän yhteistä ja taas päinvastoin (joo ja ei ne yhdessäolon/eriytymisen syklit sitten todellakaan mene edes samaa tahtia kaiken aikaa).

Ei me varmaan ulkoapäin katsottuna niin loputtoman paljon yhdessä tehdä asioita, kumpikaan ei myöskään ole toivottoman romanttinen, mutta tiedän kyllä kenelle soitan tai juttelen mieltä painavat asiat, kenelle voi nillittää kun politiikka risoo tai kuka uskollisesti pitää tallessa kaikki juorut eikä levitä niitä eteenpäin. Tollanen jörtsähän se on, mutta meillä on - no - ihan hyvä kimppa.

Ja viimeiseksi vaan ei vähäisimmäksi: sillä ei ole mitään väliä miten vähään/paljoon/outoon joku muu on tyytyväinen. Sinä saat itse päättää omat kriteerisi - eikä se sun mies niitä välttämättä tajua, sillä on (ilmeisestikin) omat kriteerinsä. Toista et voi muuttaa. Sitä voi lähteä shoppailemaan parempaa tai sitten todeta että "ken ruusua ei koskaan saa, se riemuin poimii orjantappuraa..." Kunhan vain muistat itse olla se aktiivinen toimija, etkä ala uhriksi ja katkeraksi.

hmh. me tehdään tavalliset arjen asiat yhdessä. oli kova paikka hällekkin olla viikot pohjanmaalla kun mun on pitäny kuluttaa housuntakamusta koululla. eli aika tiivis tämä mein suhde on. on siis muutakin yhteistä ku jääkaappi ja sänky. seksielämä ei vaan oikeen kukoista..

musta kaikista ihanteellisin parisuhde ois et asuttas erillään,nähtäs vaikka pari kertaa viikossa..mutta koska mun mies ei pidä tollasta parisuhteena niin asumme yhessä ja näämme joka pvä ja tehään joka pvä jotai yhessä ja minä oon ihan tyytyväinen tilanteeseen vaikken saakkaan asua ja elää yksin..

Ei ap:n kuvailema elämä ainkaan itseäni tyydyttäisi. No, seksin määrä on riippuvainen elämäntilanteesta, vähintään kerran viikossa nyt kuitenkin, oli elämntialnne mikä oli. Meillä ei kahdenkeskistä aikaa ole reiluun kahteen vuoteen juuri ollut kuin iltaisin lapsen nukkuessa koska meillä ei tukiverkkoja ole kummankaan vanhemmista, eikä maksettua lapsenvahtia ole etsitty. Mutta ei sekään ole parisuhdetta kaatanut, perheenä teemme paljon yhdessä ja välillä käydään vuorotellen omien kaverien kanssa ulkona. Kunhan lapset kasvaa ja pärjää jo muutaman tunnin omillaan, tarkoituksena alkaa golfata taas miehen kanssa yhdessä.

Mulle tuottais eniten tuskaa se, jos en sais keskustella miehen kanssa.
Jakaa sen kanssa kaikkia maailman asioita, haaveilla ja unelmoida tulevaisuudesta jne.

En kyllä mitenkäänpäin voisi kuvitella eläväni tuollaisessa suhteessa kuin ap.

No meillä jutellaan joka päivä ilot ja murheet ja normikuulumiset, tehdään yhdessä kotitöitä ja ruokaa, käydään kävelyillä, käydään kaupassa ja ystävien luona yhdessä, ulkona syömässä, harrastetaan yhdessä, saunotaan ja ollaan lähekkäin. Katotaan telkkaria ja luetaan niin että ollaan lähekkäin. Pidetään myös hauskaa yhdessä, vitsaillaan ja flirttaillaan. Ja kyllä seksiä on vähintään kolme kertaa viikossa, parhaimmillaan kolme kertaa päivässä =)
En mäkään tyytys tuohon AP:n tilanteeseen.

Alkuperäinen kirjoittaja weballergy:
Mulle tuottais eniten tuskaa se, jos en sais keskustella miehen kanssa.
Jakaa sen kanssa kaikkia maailman asioita, haaveilla ja unelmoida tulevaisuudesta jne.

En kyllä mitenkäänpäin voisi kuvitella eläväni tuollaisessa suhteessa kuin ap.

Kyllä se yhteisen arjen jakaminen puhumalla menneistä, nykyisyydestä ja tulevaisuudesta on meillekin henki ja elämä! Jos ollaan oltu parikin päivää niin kiireisiä että ei olla ehditty kunnolla juttelemaan, niin sit kyllä ihan istutaan alas ja puhutaan mitä kuuluu ja miltä tuntuu =) Ja me ainakin juoruillaankin pikkusen ;)

ihanaa että seksikin voidaan määritellä tyyliin "4-5kertaa viikossa".

meillä ainakin vaihtelee. joskus viikkoja mennään ilman tai yhdellä panolla ja joskus taas on vilkkaampaa. pätee itseasiassa vähän kaikkeen suhteessa. joskus kivempaa,joskus hiljasempaa.mut päivääkään en vaihtais pois.

Yhteistyössä