parisuhde ulkomaalaisen miehen kanssa

  • Viestiketjun aloittaja susette
  • Ensimmäinen viesti
Jaa-a
Oikea, ja se kipein kysymys kuuluu, että miksi suomalaiset naiset ovat länsimaailman muita naisia innokkaampia pariutumaan ulkomaisen miehen kanssa. Tähän on kyllä olemassa vastauksia, mutta ei yhtään sellaista joka neiti nirppanokka 33:a miellyttäisi...
 
Älä valehtele
""Tiedän kymmeniä pariskuntia, joissa suomalaismies on ottanut ulkomaalaisen vaimon.""

Ja aiemmin tunsit satoja virolaisia naisia, jotka ovat naimisissa ulkomaalaisen miehen kanssa.

Voisitko jo lopettaa tuon paskanjauhamisen, kiitos?
 
hiphei
Elikä en ole siis itsenäinen vain sen takia, että mulla on ei-suomalainen mies....jaa...no joo...just...mitähän tuohonkin nyt sanoisi...ja mulla täytyy olla todella huono itsetunto vain sen takia, että mulla on ei-suomalainen mies...ja mun mieheni on b-luokan makkaraa koska ei ole suomalainen ja tänne asti raahautui ihan vain mun epäitsenäisen huonoitsetuntoisen naisen takia...no niin...sinäpä se varsinainen psykologi olet! Itse asiassa täytyy muuten sanoa, että jos ihan oikeasti makkarasta puhutaan, niin pidän B-luokan makkarasta enemmän kuin täyslihaisesta A-makkarasta. Jauhomakkara vetoaa meikäläiseen enemmän kuin lihaisa...no asiasta kuitenkin kuudenteen...

Mainitsemasi huonon itsetuntoni ja epäitsenäisyyteni tuloksena on seuraavaa:
laaja ystäväpiiri, hyvä terveys, hyvät suhteet omiin ja mieheni vanhempiin, ihana suku, ylempi korkeakoulututkinto, eläkevirka työssä josta pidän, ok palkka sekä rakastava mies, joka tulee toimeen vanhempieni kanssa, pitää minua maailman ihanimpana naisena, jolla myös ylempi korkeakoulututkinto, loistava vakityöpaikka, vieläkin parempi palkka...onnellinen elämä, seksikin maistuu, lapsi tulossa...suurimmat ongelmat elämässä on se, että kumpi jaksaa tiskata tänään ja katsotaanko lällyleffa vaiko toimintajännäri.

Niin, että kyllä elämäni on täysin raiteiltaan kun menin ei-suomalaisen kanssa naimisiin...ei varmaan ois kannattanut. Suomalaisen kanssa olisi varmasti asiat ihan toisin. Jännä kyllä, että sisareni viettää aivan samanlaista elämää kuin minä ihan pesunkestävän suomalaisen miehensä kanssa. Niin, että olisiko se kuitenkin niin, ettei sillä miehen suomalaisuudella, ei-suomalaisuudella tai laihialaisuudella ole kuitenkaan minkään valtakunnan väliä???
 
hiphei
Ai niin...miten se pääsikin tuo unohtumaan...voi kökkö...
kun täällä Suomessa on niin avarakatseisia ja ihania ihmisiä ympärillä kuten sinä rakas Höpö höpö!

Ei kai täältä nyt voisi mihinkään lähteä lottovoittajien maasta...pitääkin viedä lotto jos vaikka voisin sitten mennä lomalle arabimieheni (heh, miten se muuten yhtäkkiä arabiksi muuttuikin?) kanssa Epsanjan Kanariansaarille ja katsoa kulttielokuva Uuno Epsanjassa matkalla ja taputtaa niin maan perusteellisesti kun suomalaisen matkatoimiston tilauslentokone laskeutuu kentälle.
 
kieliongelmia
Olen usean vuoden elänyt suomenruotsalaisen kanssa. Hänen koko tuttavapiiri on ruotsinkielinen, joten suomenkieli on ollut aina lähinnä käytännönasioiden hoitamista varten. Molempien suvut ovat eläneet sukupolvia samassa kaupungissa.

Meillä etenkin riidellessä tulee usein ongelmia. Puhumme yleensä suome yhdessä, mutta etenkin erilaisia vivahteita voi olla vaikea ymmärtää ja hän sanoo välillä jotain, jonka ymmärrän aivan väärin ja suutun. Tärkeintä molempien on myöntää, ettei toinen todellakaan aina tarkoita loukata, kun niin sattuu käymään (molemmin puolin), vaan välillä vaan muulla kuin omalla äidinkielellä asioita ilmaisee huonommin.

Ei siis tarvitse tämän kauemmas mennä. Kuhan avoimesti puhuu kieliongelmasta ja jos kumpikin kokee, että saa tunteensa ilmaistua ja tulee ymmärretyksi, pienistä kieliongelmista kyllä selviää. :)

Ja muuten, yllättävän erilaiset kulttuurit saman kaupungin sisällä eri kieliryhmillä. Ei pelkästään perinteet vaan myös tapa olla ja kommunikoida. Koko sosiaalinen systeemi...
 
hiphei
Sinulle rakas radix lecti:

Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure.

Quidquid latine dictum sit, altum viditur.
Aliquando insanire iucundum est.

Nunc est bibendum.
 
Asiahan ei...
...tietenkään minulle kuulu, mutta tulin vaan kirjoittamaan, että haista sinä äijän käppänä (Heh) hevon vee ja lakkaa jankuttamasta! Mikä sinä olet mitään horisemaan suomalaisten naisten puolesta, kun et näytä meitä arvostavan pätkän vertaa. Pidä nyt kaksin käsin kiinni siitä omastasi (epäilenpä onko sulla edes naista...) ja jätä tämä aihe nyt jo loppuunkäsiteltynä.

Mitä mieltä olet muuten Fortumin johdon optioista tai maailmalla sattuneista maanjäristyksistä ja tulvista?
Paljon tähdellisempääkin ajateltavaa luulisi löytyvän kuin tuntemattomien ihmisten parisuhteet.
 
kilta
Joku ihmetteli, että miten paljon ihmisiä (mokupariskuntiakin) olen kohdannut. No tapaan työssäni paljon ihmisiä. Olen myös asunut Saksassa, Englannissa, Yhdysvalloissa ja Virossa. Sekä matkustellut noin sadassa maassa.

Kun pitkään elää, niin paljon näkee.

Jos listausta näistä tapaamistani suomimiesten ulkomaalaisvaimoista kaivataan, otetaanpa tusina ensiksi mieleen tulevaa: amerikkalainen ohjelmistosuunnittelija, amer. balettiopettaja, ranskalainen tutkija, ransk. kotirouva, kaksi englantilaista englanninopettajaa, saksalainen saksanopettaja, venäläinen lääkäri, venäl. venäjänopettaja, venäl. sihteeri, venäl. kotirouva, virolainen hevostenhoitaja. Nämä siis kaikki Suomessa asuvia.

Listaa voisi jatkaa loputtomiin (mutta ketä kiinnostaa lukea).
 
vierailija
Seurustelin kurdilaisen miehen kanssa . Todella mustasukainen ja ylimielinen kunnes yhtenä päivänä hännen kotona oti mut paidasta kiinni ja työnsi mun täysille selkä edessä lattialle niin että mun sydä melko pysähtyi ja sain hiljaisella äänellä sanottu ambulanssi mut ei see soittanut mihinkä. mut kuolema oli silmien edessä . olin sit tuolla lattialla vähä aikaa , nousin ja laitoin saapat jalkaa ja menin kävelemään noin 5 km kotiin olin aivan hilja eikä puhunut kelle. Luulin että en näkee tätä miestä enä ja menin kaverin kanssa ulos erän päivänä kun sit hän tuli autolla ja näi minut . Käskes kaverilla painua menemaan muuten tapa hännet. sen jälkeen olin vielä ennemän paniikissa kun alkoi lopuksi uhkaaman jos menet ulos tapan sun äiti ja mä pelkäsin koska hän seurasi kokon ajan.kaikki tapahtui Lahdessa.
 

Yhteistyössä