Parisuhde ja pelko

Ensin vähän taustaa... vaikka en edes tiedä mitä tällä kirjoituksella haen, ehkä vain helpotusta omaan oloon jotenkin kun saa purkaa..vaikkea ketään kiinnostaisikaan.

Tapasin avomieheni vuosi sitten ja tulin samantien raskaaksi. Alkutaival ei ole ollut helppo, kummatkin olimme vastikään eronneet kun tavattiin. Miehellä keskeneräinen talo exänsä kanssa, yhteiset lainat, koirat yms. Itse olin jo omillani entisestä suhteesta.
Ensimmäiset puoli vuotta raskautta oli täyttä empimistä parisuhteen suhteen.. En itse oikein tiennyt mitä haluaisin.
Mies taas sanoi, että haluaa vain minut.
Päätin joulukuussa sitten että kyllä tää onnistuu ja helmikuussa muutin miehen luokse, mentiin kihloihin.
Toukokuussa lunastin talosta puolet, että päästäisiin vihdoin miehen exästä eroon edes paperilla.

Kesäkuussa syntyi pieni poikamme <3

Olin koko kevään onnellinen, aika meni töissä,sairaslomalla sekä jäin ajoissa töistä pois kesälomalle, sitten äitiyslomalle.
Hoitelin erinäiset miehen raha ja laskuongelmat kuntoon, että saataisiin aloittaa yhteinen elämä lapsen kanssa taloudellisestikin suht ok.

Suhdetta kuitenkin on rasittanut tämä miehen exä.. Aina on jotain minkä takia pitää pitää yhteyttä olkoon se koira tai sukupuolitauti, paha mieli omasta miehestään.
Tämä nainen kuitenkin jätti avopuolisoni avopuolisoni parhaan kaverin takia.
Itse olen alusta lähtien ollut suht seesteinen exän suhteen ja ollut asiallinen. Nyt vuoden jälkeen on mennyt hermot.. Maksoin hänet tästä talostakin ulos niin silti pitää soitella ja olla miehestäni huollissaan. En ymmärrä.
Viimeksi olin sairaan mustasukkainen ja kontrolloiva. Mielestäni omalla kohdalla kyse toisten parisuhteen arvostamisesta, enkä siksi välitä että hänestä pitäisi kuulua yhtään mitään kun ei ole yhteisiä lapsiakaan.

Sitten kaiken kruunaa eräs nainen, joka laittoi minulle facebookin kautta viestiä. Kertoi "totuuksia" miehestäni viime syksyltä, jolloin ei oikeastaan virallisesti oltu edes yhdessä. Hän kehtasi tulla selittämään asioita kuinka mieheni soitteli hänelle ja ronkusi yöpaikkaa aina juomareissuillaan viime syksynä, viimeisen kerran joulun aikaan. Häntä vaan kuulema niin kovasti vitutti mieheni kusetus häntä kohtaan, että halusi tehdä minulle palveluksen ja kertoa millainen mieheni oikeasti on. Hän muka arvostaa minua kun tuli kertomaan noita asioita.
Mieheni kieltää kaiken tuon mitä se nainen on kertonut.. ja toisaalta olisiko tuolla väliä, kun ei virallisesti yhdessä oltu. Tietty asia satuttaisi koska mies niin kovasti kertoi vain haluavansa minut ja itse tuon naisen selitti vain ystävä/kuuntelijana eron jälkeen.

Nyt sitten vaan ahdistaa koko ajan ja miettii, että jospa tuo kaikki on totta tai onko sillä väliä. Tuntuu vaan niin pahalle josko mieheni valehtelee.. Minulla on aivan liian paljon aikaa miettiä tätä kaikkea yksin kotona lapsen kanssa.

Sitten vielä raha-asiatkin on päin persettä... Mies päätti lopettaa töissä, koska palkanmaksut ei oikein sujuneet, joten millähän tässä nyt talolainat maksetaan? Ei ainakaan äippärahoilla :(

Suuren suuri on vaan pelko kaiken menettämisestä. Itse niin suuren riskin otin ja muutin toiselle paikkakunnalle, otin puolet talolainasta.. Olinko ihan idiootti?
 

Yhteistyössä