Parisuhde ja mustasukkaisuus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja apuja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

apuja

Vieras
Miehellä on ollut ennen meidän yhdessä oloa aika vilkas seksielämä..itsellä vähän kokemuksia. Rakastamme toisiamme ja haluamme olla yhdessä. Minua on aiemmissa suhteissa järjestäen kaikissa petetty, olen myös pahoinpidelty koska ex pettämisensä jälkeen epäili minua-- turhaan.
Tuntuu etten ole tarpeeksi hyvä sängyssä miehelle, vaikka hän sanookin muuta. Tuntuu myös, että en voisi luottaa häneen vaikka ei ole antanut selkeitä merkkejä epäilyyn. Entisissä suhteissa koetut pettämiset painaa mieltä ja painaa tätä suhdetta vaikka kuinka yritän päästä eroon. Haluan olla mieheni kanssa loppuelämäni, mutta mietin jo pitääkö minun lopettaa tämä jos en pääse eroon epäilyistäni.. en kuitenkaan katsele hänen puhelinta, tietokoneta yms vaan pähköilen vain omassa mielessäni..

Onko kukaan päässyt tälläisestä eroon? Ahdistaa tämä itseä :( :(

Eletty elämä jättää aina jälkensä ja traumansa.
Maailmaan ei ole syntynytkään miestä johon mä kykenisin enää luottamaan,sen kanssa pitää vaan oppia elämään.

Tuntuu niin kovin ahdistavalta itsellekin.. tuntuu ettne tosiaan itsekään pysty enää ikinä luottamaan. Mutta kuinka saan suhteen onnistumaan jos en pysty luottamaan?
Mietin, että on ehkä naiivi tapa ajatella, että vaadin mieheltä täyttä uskollisuutta. Itsekin sitä parisuhteessa olen, mutta pelottaa ajatella kaatuuko muuten hyvä parisuhde tähän traumaan entisistä suhteista... :(

ei ole mitenkään naiivia odottaa puolisolta täydellistä uskollisuutta =)
uskoisin, että ajan kanssa sinun luottamuksesi kasvaa, kun aikaa kuluu ja huomaat että vau - tuo upee mies on tuossa vieläkin eikä ole tehnyt mitään typeryyksiä =) kyllä mies varmasti jaksaa olla kanssasi, puhuthan hänelle ajatuksistasi muuten ?
ihan ymmärrettäviä ovat mietteesi taustaasi ajatellen. :hug:

Naivia tai ei niin mäkin vaadin.Mulle parisuhde on pyhä asia,kahden ihmisen välinen suhde eikä paria muuta suhdetta siinä rinnalla.
Tähän ei näytä yksikään munallinen kykenevän.
Mä elän jonkinmoisessa parisuhteessa,päivän kerrallaan,nautin siitä mitä on mutta en kuole kun tää päättyy ja mies käy vieraissa.Sen jälkeen elellään sitten yksin.
Mä olen valmiiksi jo asennoitunut siihen että toi mies tosta lähtee,päivää vaan ei etukäteen tiedä.

toi on aika vaiketa tilanne. meillä miestä petetty eikä siksi luota minuun vaikka jo kuusi vuotta yhdessä. aika ajoin vaikeaa.. ei edes töiden pikkujouluihin ovi mennä ilman epäilyjä. enkä itse ole antanut epäilyille aihetta. en voisi pettää

Miellä on ihan tapeltukkin (tosin pienessä humalassa) entisten suhteiden takia suhteen alkuaikoina. Miehellä niitä traumoja kun niistä on kun hänet on petetty lähes kaikilla mahdollisilla tavoilla. Mutta ajan kanssa ollaan menty, ja tietenkin todella paljon asiasta juteltu.

Traumojen kanssa oppii elämään kun ne tiedostaa itse traumoiksi. Toisen niskaan niitä ei pidä kaataa, toki jutella voi. Mutta itsensä kanssa pitää oppia elämään. Itseä on petetty ja luottamus mieheen on vaikeaa. Mutta yritän käsitellä itse niitä asioita hiljaisesti enkä kaataa mieheni niskaan epäluottamusta. Onhan se vaikeaa välillä mutta ajan kanssa oppii.

Alkuperäinen kirjoittaja clivia:
Naivia tai ei niin mäkin vaadin.Mulle parisuhde on pyhä asia,kahden ihmisen välinen suhde eikä paria muuta suhdetta siinä rinnalla.
Mä elän jonkinmoisessa parisuhteessa,päivän kerrallaan,nautin siitä mitä on mutta en kuole kun tää päättyy ja mies käy vieraissa.Sen jälkeen elellään sitten yksin.
Mä olen valmiiksi jo asennoitunut siihen että toi mies tosta lähtee,päivää vaan ei etukäteen tiedä.

Onpa kurja elämä sulla.

Meilläkin paljon asiasta keskusteltu ollaan, mutta mies kokee hieman loukkaavana etten pysty täysin luottamaan. Hänkin luottaa minuun, vaikka toki ymmärtää ajatukseni historiani vuoksi. Pelkään, että tämä hyvä katoaa jos en pääse ajatuksistani yli. Niin monia petturimiehiä on lähipiirissä nähty, että tuntuu vaikealta täysin luottaa siihen, että minulla on se yksi uskollinen mies.

Päivä kerrallaan... kai :/

täällä kans yks jota on petetty aiemmissa suhteissa ja myös tässä suhteessa. ollaan miehen kans 4vuotta seurusteltu ja just syntyi esikoisemme. vasta lähiaikoina olen pystynyt luottamaan täysin mieheeni. meidän suhteen alussa miehellä oli muita naisia joista en tiennyt kuin vasta jälkikäteen. erosimmekin parisen vuotta sitten sen takia. sen jälkeen ollaan oltu ja asuttu yhessä ja hän on sanonut ettei enää ole vehdannut muiden kanssa ja uskon häntä kyllä, mutta vasta nyt. monta vuotta kesti siis mulla saada luottamus takaisin ja paljon työtä sen eteen teimmekin-molemmat.

Alkuperäinen kirjoittaja s:
Alkuperäinen kirjoittaja clivia:

Onpa kurja elämä sulla.

Ei mun elämä ole yhtään kurjaa.Mulla on ihana mies josta tosi paljon välitän.Mä olen kuitenkin tähän ikään oppinut olemaan realisti.En ole ikinä törmännyt mieheen joka ei tilaisuuden tullen kävis vieraissa,miks tää mies olis luomakunnan ainoa poikkeus.Mä asennoidun siihen asiaan jo ennakolta.Otan huomioon mahdollisuuden että niin käy ja silloin tulee äijälle lähtö.Elämä jatkuu senkin jälkeen siitä huolimatta mutta se jatkuu yksin.
Ei yksinolossakaan mitään vikaa ole.Sillon vaan keskitytään eri asioihin kuin nyt.

Yhteistyössä