Parisuhde ja baarit

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Neiti30
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kun perusajatus ap:llä on se, ettei kotiin voi kutsua kavereita syömään, juttelemaan, parille viinilasilliselle. Eikä kavereidenkaan luokse voi mennä viinilasilliselle. Samaten tämä vaihtoehto on pois saariskallakin.

Pitää päästä nimenomaan baariin.
Miksi sinne on ehdottomasti pakko päästä edes kerran kk:ssa?

Syy ei ole alkoholi.. kukaan ei juo itseään änkyräkänniin..
Syy ei ole ystävien seura.. mukavampihan se olisi jutella ystävien kanssa rauhassa viinilasin ääressä kotona, ei olisi hälyä, ei vieraita ihmisiä.

Tunnustakaa nyt itsellenne edes yhden kerran se oikea syy siihen, mikä teitä sinne baariin vetää, niin teidän olisi helpompi ymmärtää myös samanhenkista puolisoanne.
Sama syyhän se näet häntäkin siihen lähipubiin kiskoo ja pitää siellä kerrasta toiseen.

no aphän sanoi että hänen miehensä puolusteli tekojaan (siis pussailuja muiden naisten kanssa) ja kotiin tulemattomuuttaan sillä ettei hän muista mitään.

Yleensä tuossa muistamattomassa kunnossa tulee mukaan myös noita muitakin sivuoireita, kuten kuseskelua kadulle, oksentelua jne.

Toki näin vapaaehtoistoiminnan vuoksi nimenomaan öisin mukana olleena ehkä se karumpi elämä on näkynyt enemmän. Mutta kyllä siellä joka viikko näkyy hienoja leidejä ja pukumiehiä joilla on oksennukset rinnuksilla/ puskakusella. Etenkin pikkujouluaikaan nämä tavikset ovat useammin huonossa jamassa kuin rutinoituneet rapajuopot.

Olin tuollaisen kanssa naimisissa toistakymmentä vuotta. Tulin töistä viiden maissa, tein ruuan ja odotin miestä syömään, ei tullut. Soitti kahdeksalta, että lähti poikien kanssa kaljalle, tulee ihan just. Soitti kymmeneltä, että nyt hän on lähdössä. Joskus tosiaan tuli kymmenen jälkeen, joskus vasta aamuneljältä.

Tuota tapahtui kerran tai pari viikossa. Keskustelu ei auttanut, hän ymmärsi kantani oikein hyvin ja lupasi parantaa tapansa, eipä parantanut. Minäkin aloin käydä ulkona ja joskus jopa tapasimme toisemme jossain tanssiravintolassa, silloin sellaisia vielä oli. Pois sentään lähdettiin yhdessä. Lapsia ei ollut, joten heitä se ei häirinnut, minua vain.

Ap, ei kaverisi opi. Ota hänet sellaisenaan tai etsi luotettavampi kumppani. Baareissa ja viihteellä voi käydä myös parisuhteessa, mitä se sellainen on että ei kotoa mihinkään lähdetä kun on mukava kaveri löydetty. Voi käydä yhdessä ja erikseen mutta pitäisi selvät pelisäännöt ja lupaus kotiintulosta ehdottomasti pidettävä.

No minulla on nyt toinen mies ja olen jo bilettämiseni bilettänyt.

No täytyy nyt ainakin keskustella miehen kanssa asiasta, että antamista ajoista voisi pitää kiinni tai ainakin ilmoittaa jos tuleekin myöhemmin. Välillä hän sanoo tulevansa jossain vaiheessa ja parempi sekin kuin, että annetaan aikoja mistä ei pidetä kiinni. En ole koskaan häntä joutunut kuitenkaan odottelemaan niin, että ruoka olisi valmis tai muuta.

Viimeksi muokattu:
no aphän sanoi että hänen miehensä puolusteli tekojaan (siis pussailuja muiden naisten kanssa) ja kotiin tulemattomuuttaan sillä ettei hän muista mitään.

Yleensä tuossa muistamattomassa kunnossa tulee mukaan myös noita muitakin sivuoireita, kuten kuseskelua kadulle, oksentelua jne.

Toki näin vapaaehtoistoiminnan vuoksi nimenomaan öisin mukana olleena ehkä se karumpi elämä on näkynyt enemmän. Mutta kyllä siellä joka viikko näkyy hienoja leidejä ja pukumiehiä joilla on oksennukset rinnuksilla/ puskakusella. Etenkin pikkujouluaikaan nämä tavikset ovat useammin huonossa jamassa kuin rutinoituneet rapajuopot.

Mä olen se ap joka ketjun aloitti ja en ole kyllä tuollaista kirjottanut. Ei se mun mies itteään kuitenkaan niin känniin juo, että muisti menee. Enkä muista naisistakaan ole kirjottanut, vaan lähinnä siitä aikataulussa pysymisestä.

Viimeksi muokattu:
Kun perusajatus ap:llä on se, ettei kotiin voi kutsua kavereita syömään, juttelemaan, parille viinilasilliselle. Eikä kavereidenkaan luokse voi mennä viinilasilliselle. Samaten tämä vaihtoehto on pois saariskallakin.

Syy ei ole alkoholi.. kukaan ei juo itseään änkyräkänniin..
Syy ei ole ystävien seura.. mukavampihan se olisi jutella ystävien kanssa rauhassa viinilasin ääressä kotona, ei olisi hälyä, ei vieraita ihmisiä.

Tunnustakaa nyt itsellenne edes yhden kerran se oikea syy siihen, mikä teitä sinne baariin vetää, niin teidän olisi helpompi ymmärtää myös samanhenkista puolisoanne.
Sama syyhän se näet häntäkin siihen lähipubiin kiskoo ja pitää siellä kerrasta toiseen.

Kyllä sitä voi kotiin kavereita kutsua ja käydä kavereiden luona. Itse en kauheasti tykkää kotona juopotella, toki siellä välillä kiva aloitella, mutta sitten on kiva lähteä liikenteeseen. Miehen kanssa kyllä tykkään kotonakin ottaa välillä ettei edes lähdetä mihinkään. Mua ainakin vetää baariin tanssiminen koska tykkään tanssia, ihmiset, on kiva nähdä muitakin naamoja kuin vaan sitä omaa miestä tai aina samoja naamoja, tykkään myös jutella uusien ihmisten kanssa ja tutustua uusiin ihmisiin. Nyt tähän tietenkin joku sanoo, että muuallakin voi tutustua kuin baarissa, se on totta, mutta on se vaan baarissa helpompaa ja niin, että on vähän ottanutkin. Kavereita olen sieltäkin saanut joita näen tänäkin päivänä. Onhan noita syitä mitkä sinne baariin vetää. Ja onhan se biletys ihan hiton hauskaa vielä tässä iässäkin ja eiköhän se mies ajattele ihan samoin ja samoista syistä baareissa käy.

Viimeksi muokattu:
Minun käsitystäni hauskanpidosta ei vastaa joku jumppa tai kirjasto tai työväenopisto. Hauskanpito on minusta samanhenkisten ystävien kanssa oleilua, ei välttämättä sitä viinanjuontia, juttelua, naurua, tanssia jne. Ei ryppyotsaista harrastamista, se sopii vasta keski-ikäisille ja vanhemmille hauskanpidoksi.

No ei minunkaa, toki ne on ihan kivoja harrastuksia, mutta ei sitä hauskanpidoksi voi sanoa.

Viimeksi muokattu:

No, jos et tajua niin ei kai sitä saa sun päähäsi millään selittämisellä.
Miksi mennä leffaan, kun elokuvat voi vuokratakin?
Miksi mennä konserttiin, kun musaa on paljon kivempi kuunnella kotona omalla sohvalla?
Mitä sitä salille tai jumppaan? Voihan kotonakin jumpata.

Ai niin, mutta sehän on se kauhea ALKKOHOLI! Jos jossain paikassa myydään ALKKOHOLIA niin eihän sinne muunlainen ihminen halua kuin rapajuoppo. Ei se mene tapaamaan ihmisiä, rupattelemaan, tanssimaan, muuten vaan kotinurkista pois vaihtelun vuoksi - ei, se menee VIINAN takia.

Logiikkasi ontuu. Jos alkoholi on mielestäsi ainoa syy baariin menolle, niin kaipa se halvemmaksi tulisi kitata se viinakin kotona?

Viimeksi muokattu:
Alkuperäinen kirjoittaja jessus teidän kanssa;11019152:
Jos tämä on sinun tapasi käydä baarissa, ei se välttämättä kaikille ole samanlaista :)

Missä kohtaa on sanottu, että se olisi ap:lle elämän AINOA ilo? Vai onko niin, että baarissa käynti on ajanvietteistä ainoa, joka poissulkee kaiken muun tekemisen?

Niin missähän kohtaa. Kyl mun elämässä muutakin iloa on ku baareissa juokseminen. Harrastuksia on paljonkin lenkkeily, lukeminen, laskettelu, kirjeenvaihto, leffat, netissä surffailu... Kaikkea noista on kiva harrastaa, mutta ei se ole sellaista hauskuutta kuin just baarissa käyminen.

No, jos et tajua niin ei kai sitä saa sun päähäsi millään selittämisellä.
Miksi mennä leffaan, kun elokuvat voi vuokratakin?
Miksi mennä konserttiin, kun musaa on paljon kivempi kuunnella kotona omalla sohvalla?
Mitä sitä salille tai jumppaan? Voihan kotonakin jumpata.

Ai niin, mutta sehän on se kauhea ALKKOHOLI! Jos jossain paikassa myydään ALKKOHOLIA niin eihän sinne muunlainen ihminen halua kuin rapajuoppo. Ei se mene tapaamaan ihmisiä, rupattelemaan, tanssimaan, muuten vaan kotinurkista pois vaihtelun vuoksi - ei, se menee VIINAN takia.

Logiikkasi ontuu. Jos alkoholi on mielestäsi ainoa syy baariin menolle, niin kaipa se halvemmaksi tulisi kitata se viinakin kotona?

Pitää päästä nimenomaan baariin. Tääl näköjää muitaki alkuperäsiä ku mä. Missää vaiheessa en ole sellaista kirjottanut. Joo, mut yhdyn tuohon miksi mennä muuallekkaan mitä voi kotona tehdä. Itse just menen baariin tanssimaan, juttelemaan ihmisten kanssa, ja näkemään muitakin naamoja. Näkeehän niitä toki joka päivä muuallakin, mutta ei sitä tule kauheasti ventovieraalle mentyä juttulemaan ihan selvinpäin vaikkapa kaupassa. Halvemmaksi todellakin tulee kitata viinaa kotona, mutta se nyt vaan sattuu olemaan tylsää. Onhan se kiva oman miehen kanssa ottaa, ja jos on hyvä porukka koolla, mutta kyllä sitä uloskin haluaa päästä.

Viimeksi muokattu:
Ajattelen paljolti kuten AP (ehkä se alkuperäinen AP:) siellä pubissa, baarissa tai miksi sitä nyt sanotaankaan, näkee muitakin ihmisiä, voi jutella ihan ventovieraitten kanssa, tanssia ja nauraa ja niin sitten ottaa sitä alkoholiakin, joka olisi halvempaa kotona kitata. On sellaista menoa ja meininkiä, on enemmän ikäänkuin elämässä mukana.

Keski-iässä voi sitten hiljentää ja tietty jos lapsia hankkii. Nyt minuakaan ei baariin mikään vedä on mukavampi istua iltaa kotona ystävien kanssa viinilasillisen ääressa. Silti vielä muistan ja osaan ymmärtää nuorempia ihmisiä, jotka haluavat pitää hauskaa kodin ulkopuolella.

Ajattelen paljolti kuten AP (ehkä se alkuperäinen AP:) siellä pubissa, baarissa tai miksi sitä nyt sanotaankaan, näkee muitakin ihmisiä, voi jutella ihan ventovieraitten kanssa, tanssia ja nauraa ja niin sitten ottaa sitä alkoholiakin, joka olisi halvempaa kotona kitata. On sellaista menoa ja meininkiä, on enemmän ikäänkuin elämässä mukana.

Keski-iässä voi sitten hiljentää ja tietty jos lapsia hankkii. Nyt minuakaan ei baariin mikään vedä on mukavampi istua iltaa kotona ystävien kanssa viinilasillisen ääressa. Silti vielä muistan ja osaan ymmärtää nuorempia ihmisiä, jotka haluavat pitää hauskaa kodin ulkopuolella.

Niin silloin on pakkokin rauhottua jos lapsia meinaa hankkia, mut ei mun mielestä tarkota, että tarvitsee kokonaan rauhottua ja jättää baarit jos kumppani löytyy. Moni kyllä rauhoittuu ja alkaa sen jälkeen viihtymään paremmin kotona, mutta meitä ihmisiä on niin monenlaisia. Itsekkin viihdyn kotona mieheni kanssa ja yksinkin, mutta tykkään enemmän olla kuitenkin menossa. Jos en baarissa niin jossain muissa tekemisissä sitten. Ei sitä kotona iltaisin kuitenkaan juuri muuta tehdä ku katotaa teeveetä ja ollaa koneella ja päivät ollaa töissä. Ehkä mekin tästä rauhotutaan jossain vaiheessa tai sitten ei. Onhan niitä ihan vanhuksissakin pariskuntia jotka käy vielä baareissa. Mun mielestä siin ei oo mitään kunha se ei oo koko elämä ja elämään mahtuu muutakin. Mikäs tässä on ongelma kun mieheni kanssa molemmat tykätään bilettää ja tykätään yhdessä just ulos lähteä kahdestaan tai isommalla porukalla. Hauskaa on. Ongelma vaan lähinnä on se aikataulussa pysyminen jos mies yksin lähtee niin ei pysy aikataulussa. Kyllä hän kotiin on aina tullut, mutta siltä se unohtuu tuo ilmottaminen jos tuleekin myöhemmin kuin piti.

Viimeksi muokattu:
Taas tätä. Puoliskot ei hyväksy toista sellasena kuin se on. Kumpikin haluaa toisen muuttuvan. Tosi fiksu lähtökohta suhteelle.

Jos toi homma toimisi, niin mies ei haluaisi aiheuttaa huolta, eli jos menee pidempään ku se pari tuntia, se soittais tai laittais tekstarin että menee myöhään. Tai jos mies haluaa lähteä aikasemmin baarista kotiin sillon kun ovat siellä yhdessä, ni ap voisi lähteä myös eikä antaa äijän kännipäissä seikkailla yksin kotiin. Kavereita voi kyllä tavata sitte selvinkin päin vaikka seuraavana päivänä.

Siitä tietyst vois puhua, ettei kumpikaan vaadi toista lähtemään tai olemaan lähtemättä mihinkään. Eli ei estä baariin lähtöä, mutta ei myöskään vaadi toista lähtemään baarista silloin kun itse haluaa.

Jos ette siedä toisianne humalassa, muistakaa että ette itsekään ole kännissä sen miellyttävämpiä.

Taas tätä. Puoliskot ei hyväksy toista sellasena kuin se on. Kumpikin haluaa toisen muuttuvan. Tosi fiksu lähtökohta suhteelle.

Jos toi homma toimisi, niin mies ei haluaisi aiheuttaa huolta, eli jos menee pidempään ku se pari tuntia, se soittais tai laittais tekstarin että menee myöhään. Tai jos mies haluaa lähteä aikasemmin baarista kotiin sillon kun ovat siellä yhdessä, ni ap voisi lähteä myös eikä antaa äijän kännipäissä seikkailla yksin kotiin. Kavereita voi kyllä tavata sitte selvinkin päin vaikka seuraavana päivänä.

Siitä tietyst vois puhua, ettei kumpikaan vaadi toista lähtemään tai olemaan lähtemättä mihinkään. Eli ei estä baariin lähtöä, mutta ei myöskään vaadi toista lähtemään baarista silloin kun itse haluaa.

Jos ette siedä toisianne humalassa, muistakaa että ette itsekään ole kännissä sen miellyttävämpiä.

Luultavasti mies vaan ei viitti alkaa yöllä soittelee tai laittaa viestiä ku tietää, että mä nukun eikä viitsi herättää. Kyllä mä lähden lähes aina samaan aikaan kotiin ku mieskin. Mieskin lähtee usein samaan aikaan jos mä en jaksa olla, mut kyl sit yleensä jaksetaan olla molemmat loppuun asti.

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä