Pari kysymystä joululahjoista! Vastauksia, kiitos! =)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja HyppyKeppi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

HyppyKeppi

Aktiivinen jäsen
12.12.2005
2 682
0
36
Eli olen tässä pähkäillyt, pitäisikös vanhemmilleni ostaa jotakin joululahjaksi... kyse on yli 60 pariskunnasta, joilla on aivan kaikkea ja jotka eivät oikeastaan edes halua mitään lahjaa, mutta toisaalta olisi mukava heitäkin jouluna muistaa. Ajattelimme sisarusten kesken jotakin yhteistä, mutta MITÄ?!?

Ja toiseksi, ostatteko te lastenne kummeille jonkinlaista muistamista jouluna? Meillä on ollut tapana aina jouluna muistaa heitäkin ja nyt kun aloin miettimään meitä kummeina, saamme "muiston" aina toisen kummilapsemme perheeltä, mutta toiselta emme ainakaan muistaakseni ole saaneet mitään... Ei sillä, ettäkö siitä olisi jotakin hampaan kolossa, mutta aloin miettimään, että mikähän on käytäntö muilla?

Ja vielä pohdin hoitotätejä päiväkodilla...
Onko Teillä tapana muistaa heitä jotenkin?
Meillä on ollut tapana aina kevätjuhlan ja joulujuhlan tienoilla viedä heille jotakin, mutta nytkin niitä olisi jo yhteensä 6 muistettavaa, kun tytöt ovat eri ryhmissä... Heilläkin on varmaan jo kaikkea ja mitään turhaa/tarpeetonta en tahtoisi antaa. Miten Teillä?

Ja lopuksi iso KIITOS vastanneille!!!

Meillä tapana vuosittain antaa vanhemmille mappikalenterin, pörrösukkia.

Hoitotädeille ja pk:n johtajalle olen antannut ennen joulua pieni suklaa- ja karkkirasiat. Ajattelin antaa heidän kahvihuoneeseen ison paketin Fazerin suklaata.

Kummeille en osta mitään koska eivät koskaan muista kummilapsiaan.

Meillä sisaruksilla on tapana antaa vanhemmille lahjaksi lahjakortteja hierontaan, jalkahoitoon, kampaajalle. Eli sellaista, mikä on taatusti henkilökohtaista mutta ei lisää enää sitä tavaramäärää, mikä heillä asunnossaan jo nyt on.
Lapsen kummeille olen hankkinut ikäänkuin lapseltani lahjaksi jotain pientä tyyliin hyvää irto teetä + teesiivilä tai kynttilöitä + servettäjä. Tänä vuonna saavat pojan valitseman seinäkalenterin.
Päiväkodin tädeille lahjoina oli yleensä kynttilöitä tai muuta jouluun liittyvää, nykyisin poika valitsee opettajalle itse jonkin kivan lahjan. Sääntönä on ollut, että lahjaksi jotain sellaista, jonka voi sitten käyttää pois kuleksimasta, keväällä annettiin Kreikasta tuomaamme kahvia.

Alkuperäinen kirjoittaja sss:
vanhemmilles lahjakortti jalkahoitoon....

Tämä oli toisaalta aikas hyvä vinkki, koska muistin juuri, että ystäväni äiti tekee sellaisia nykyisin. Tarviikin udella hintoja. =)
Ja vielä, kun saisimme äitimme moiseen... :whistle:

Onko vanhemmillasi jo digiboksi?JOs ei niin hankkikaa yhdessä heille semmoinen.

Lasten kummeja meillä ei ole tapana muistaa lahjoin, kummilapsia kyllä muistamme.Tämä päätös tehty kummien kanssa.

Tarhantädeille viemme konvehteja ja joulukahvia, sekä lasten tekemä joulukortti.Ja nämä viedään siis yhteiseksi tarhalle, ei jokaiselle tädille erikseen.

Itse teen vanhemmilleni tossa aiemmin jo jonkun mainitseman herkkukorin. Pipareita, pastejoita, piirakkaa, makeisia... sitte ne vaan kaikki sellofaaniin ja siinä se. Taatusti tykätty lahja.

Alkuperäinen kirjoittaja eräs:
Meillä tapana vuosittain antaa vanhemmille mappikalenterin, pörrösukkia.

Hoitotädeille ja pk:n johtajalle olen antannut ennen joulua pieni suklaa- ja karkkirasiat. Ajattelin antaa heidän kahvihuoneeseen ison paketin Fazerin suklaata.

Kummeille en osta mitään koska eivät koskaan muista kummilapsiaan.

Tuo suklaarasia oli todella hyvä idea!!!!! Kiitos!
Vien myös ison rasian...siitä piisaa kaikille ja kenenkään ei tarvotse viedä mitään rojuja kotiin notkumaan! Kiitti oikeesti!!! :wave:

Äidille ostan kirjan tai cd:n. Päiväkodin tätejä muistan joskus yhteisellä lahjalla (keksejä kassillinen, hedelmäkori tms), joskus ostan jokaiselle jotain syötävää. Lasten kummeille en osta mitään ja toivottavasti en saa kummilapsilta korttia kummempaa muistamista.

Vanhemmilles voit leipoa, tehdä joululaatikot jne? Tai tilata jonkun lehden- se menee ainakin hyötyyn?

Lasten kummeille ostetaan jotain pientä, joulukukka jossain kivassa ruukussa, jotain pientä pehmeää tms. Osa kummeista on meidän sisaruksia, joten he saavat sitten muutenkin lahjan.

Meidän lapset on vielä kotihoidossa ja mä vastustan kaiken roinan antamista tarhatäteille ja opettajille. Jos jotain on pakko antaa, leivo kakku, tee sinappia tai jotain sellaista käyttöön menevää. Ei mitää kuppeja, kippoja tai koriste-esineitä, ne menee roskiin kuitenkin.
;)

Itse olen lastenhoitaja ja harvemmiltapa mitään joulumuistamisia ikinä olen saanut.. Mutta jospa sitä itse muistaisi omien lastensa hoitajia, täytyypä alkaa miettiä mikä olisi kiva pikku juttu..

Vanhemmille suosittelisin, jos jotain konkreettista pakettiin haluaa, 2008-vuoden kalenteria (meiltä lähtee vuosittain kalenteri lastemme kuville ) tai jos vähemmän konkreettista, sellanen erilainen lahja
http://www.lahjaksilehma.fi/

Alkuperäinen kirjoittaja tennari:
mä vien esikoulun opettajille tänä vuonna toisenlaisen lahjan

http://www.toisenlainenlahja.fi/index.php?id=733

=)

Tämä on ideana minusta TOSI hyvä, mutta vieläkin suhtaudun näihin epäilevästi ja aina mietin, että niin paljon, kuin kehitysmaihinkin olemme rahaa ja muuta hyödyllistä antaneet, miksi tilanne on aina sama? Tai ainakin minulle on se kuva...

Joulukukka on aina ihana, niin annettuna kuin saatunakin. Niin mummeille kuin kummeillekin. Ja tarhantädeille me viedään henk. koht. kortit ja yhteiseksi vien kahvitaukojen ajaksi tänä vuonna keksicoctailin,eli muutaman erilaisen keksipaketin. Olen vienyt myös sinne joskus kukan ja vaikka pari konvehtirasiaa.

Vanhempien lahjat ovat aina niitä kinkkisempiä. Hyviä vinkkejä on tullutkin. Itse ostan äidilleni yleensä kynttilöitä, sisustusjuttuja tms..Isälleni viskiä.

Kummeja en muista erityisesti, mutta heidän lapsilleen (meidän kummilapsia) ostetaan paketit. Yhdelle kummille, jolla ei ole lapsia, annan suklaata tai muuta pientä.

Hoitotädeille viedään kukka, suklaarasia, kynttilä tai muuta pientä. Tätejä on kaksi ja saavat molemmat omat.

kun annatte kukkia, minkä kukan? haisevan hyasintin, josta kaikkien oletetaan tykkäävän vai joulutähden vai havukukan? Itse en hyasinttia voi sietää sen hajun takia, vaikka en allerginen ole, sen haju on NIIN voimakas että aivastelen koko ajan..

Yhteistyössä