Miksi suomalaiset mukautuvat muiden kulttuurien mukaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mietinpä vain.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Huomasitteko että tämä ketju meni taas siihen että SUOMALAISET ovat rasisteja, juntteja, tyhmiä, suvaitsemattomia, idiootteja, suomalaisilla ei ole kulttuuria, ei tapoja ei mitään ovat vain maailman typerin kanssa täynnä idiootteja.

ja samaan aikaan ne ulkomaalaiset ovat ihania, täydellisiä, suvaitsevaisia, mahtavia yms.

Miksi suomalaisia saa aina haukkua olematta rasisti? Mutta muita ei saa edes aiheesta arvostella kun ON HETI RASISTI!

^^
Tämän sanoit vain ja ainoastaan sinä itse.
Monet tässä ketjussa vaativat kunnon faktaa,todisteita ym ym.
Eikä vain mutu tuntumaa päästä keksittyä "porvoossa tulee juttuja". Jotka on kasattu sen perusteella kun joku yksilö on toiminut tavalla xx.
Ja viestistäsi huokuu asenne josta voi tehdä vastalauselman että ulkomaalaisia ei saa puolustaa koskaan että ne kaikki on surkeita paskoja ja rikollisia.
Jokainen meistä on yksilö ja jokaisessa korissa on aina mätä omena (niin suomalaisissa kun ei suomalaisissakin ) ja sen yhden mädän omenan takia ei pidä syyllistää koko koria.

Huomasitteko että tämä ketju meni taas siihen että SUOMALAISET ovat rasisteja, juntteja, tyhmiä, suvaitsemattomia, idiootteja, suomalaisilla ei ole kulttuuria, ei tapoja ei mitään ovat vain maailman typerin kanssa täynnä idiootteja.

ja samaan aikaan ne ulkomaalaiset ovat ihania, täydellisiä, suvaitsevaisia, mahtavia yms.

Miksi suomalaisia saa aina haukkua olematta rasisti? Mutta muita ei saa edes aiheesta arvostella kun ON HETI RASISTI!

ei vaan väite kuului, että ulkomaalaiset vaativat suomalaisia sopeutumaan omaan kulttuuriinsa. Yhtään esimerkkiä tästä ei vaan kukaan osannut kertoa.

Kukaan ei ole kutsunut KETÄÄN rasistiksi tässä ketjussa.

Tässä ketjussa vain jokainen vastasi jonkun toisen mielipiteeseen omalla mielipiteellään / tiedollaan. Ei ole siis haukuttu, on puhuttu eri asioista.

Ulkomaalaiset eivät ole mahtavia ja täydellisiä. Vaan perusteiltaan SAMANLAISIA ihmisiä kuin suomalaisetkin. Samanarvoisia, arvostettavaia ja kunnioitettavia ihmisiä siinä missä suomalaisetkin.

Heidän joukossaan on yhtä paljon ääliöitä ja juntteja kuin suomalaistenkin.

Mutta en vihaa suomalaisiakaan näiden mätien omenoiden takia, joten enpä vihaa 'ulkomaalaisiakaan'. Se on niin simppeliä

Alkuperäinen kirjoittaja nooh:
Alkuperäinen kirjoittaja tajua jo:
Alkuperäinen kirjoittaja tkö jo tajua:
Alkuperäinen kirjoittaja apsi:
Alkuperäinen kirjoittaja odotan:
Koko ketjuun ei ole vieläkään tullut yhtään esimerkkiä siitä kuinka suomalainen kulttuuri mukautuu? Tuo esimerkki, jossa mies oli käyttäytynyt huonosti, ei ollut sellainen, sillä kukaanhan ei mukautunut.

Olen nyt koko ajan äänbessä, mutta lupaan panna suuni kiinni ihan pian... Entä tosiaan se aiemmin mainitsemani ympärileikkauskysymys? Eikös siitä tehty ihan päätöskin, ettei pikkupoikien ympärileikkausta lueta enää pahoinpitelyksi? Takana oli se seikka, että näin joustamalla leikkaukset saataisiin lääkärien käsiin ja säästyttäisiin kotikutoisilta rituaaleilta. Minusta tämä on kulttuurin vaatimuksiin taipumista. Muita näkökulmia, jos satun olemaan hakoteillä?

Pikkupoikien ympärileikkaukset ovat aivan normia monessa länsimaisessa kulttuurissa, kuten esimerkiksi Jenkeissä. Täysin laillisia ovat eivätkä edes kiisteltyjä operaatioita. Poikien ja miesten ympärileikkaus kuuluu tosiaan moneen länsimaiseen kulttuuriin eikä ole siis mitään muelimien kumartelua.. Mulla on ollut monia poikaystäviä, jotka on ympärileikattu (useasta Euroopan maasta ja USA:sta) eivätkä heidän operaationsa ole mitään kiistanalaisia olleet..

Johan ihan Sinkkuelämää -sarjassakin eräs aikuinen mies meni leikkauttamaan itsensä.. :)

NIIN MUTTA TÄMÄ EI KUULU SUOMALAISEEN KULTTUURIIN

Joten hygieenistä, nopeaa, yleistä ja helppoa toimenpidettä ei voida ottaa suomalaiseen sairaalaan käyttöön, ettei vaan kukaan täällä asuva amerikkalainen saisi tahtoaan läpi..? :D

Jos täällä ruvetaan esteettisistä syistä leikkelemään niin ei vero-euro riitä..sittenj aikkien pitäisi saada rasvaimut yms valtion laskuun

Hekin ovat työssä ja tuottavat verorahoja.

Toisekseen ympärileikkauksillahan on positiivisia terveyteen liittyviä vaikutuksia mieheen, joten ihan typeryydestä siinä ei ole kyse.

Kyllä tästä ketjusta huomaa, että Suomeen ei saisi muuttaa KUKAAN, joka ei ole normaali luterilainen, Suomessa syntynyt ja Suomen passia kantava. :D

Uskallankohan tuoda ranskalaista miestäni koskaan Suomeen asumaan?

noh kerros niitä positiivisia puolia?

No, entäs ihan vaan se, että ihmisiä liikkuu joka suuntaan yli rajojen yhä enemmän eikä sitä voi enää estää. Ja sen sijaan, että siitä murisisi yksikseen, kannattaisi varmaan yrittää keskittyä johonkin rakentavampiin ratkaisuihin asian suhteen..

Suurin osa mun lukuisista ystävistä, joilla on ulkomaalainen kumppani Suomessa, ovat tutustuneet kumppaniinsa ulkomailla opsikelun ja työnteon kautta. Mekö saisimme asua vain joissakin muissa maissa, mutta emme Suomessa? Ai niin ja mieheni ei puhu suomea, joten me kyllä aina etsisimme palvelua englanniksi. HUI!

Kannattaa siis varoa ulkomailla käymistä, siellä opiskelua, kielten oppimista ja muihin kulttuureihin tutustumista, että voit tehdä parhaasi sen suhteen, että Suomi pysyy vain suomalaisille tarkoitettuna. Ettei vahingossakaan yhtään kasva maailmankuva ja suvaitsevaisuus.

Saisivatkohan mun kahden maan kansallisuuden omaavat lapset asua Suomessa? Vai ovatkohan hekin jo liian outoja?

Kiitos tästä kirjoituksesta,mutta puhuin ympärileikkauksesta et sen pos. puolia :D

Alkuperäinen kirjoittaja Dodde:

^^
Tämän sanoit vain ja ainoastaan sinä itse.
Monet tässä ketjussa vaativat kunnon faktaa,todisteita ym ym.
Eikä vain mutu tuntumaa päästä keksittyä "porvoossa tulee juttuja". Jotka on kasattu sen perusteella kun joku yksilö on toiminut tavalla xx.
Ja viestistäsi huokuu asenne josta voi tehdä vastalauselman että ulkomaalaisia ei saa puolustaa koskaan että ne kaikki on surkeita paskoja ja rikollisia.
Jokainen meistä on yksilö ja jokaisessa korissa on aina mätä omena (niin suomalaisissa kun ei suomalaisissakin ) ja sen yhden mädän omenan takia ei pidä syyllistää koko koria.

Sanoin juuri melkein prikulleen saman asian! :)

Alkuperäinen kirjoittaja nih:
Alkuperäinen kirjoittaja nooh:
Alkuperäinen kirjoittaja tajua jo:
Alkuperäinen kirjoittaja tkö jo tajua:
Alkuperäinen kirjoittaja apsi:
Alkuperäinen kirjoittaja odotan:
Koko ketjuun ei ole vieläkään tullut yhtään esimerkkiä siitä kuinka suomalainen kulttuuri mukautuu? Tuo esimerkki, jossa mies oli käyttäytynyt huonosti, ei ollut sellainen, sillä kukaanhan ei mukautunut.

Olen nyt koko ajan äänbessä, mutta lupaan panna suuni kiinni ihan pian... Entä tosiaan se aiemmin mainitsemani ympärileikkauskysymys? Eikös siitä tehty ihan päätöskin, ettei pikkupoikien ympärileikkausta lueta enää pahoinpitelyksi? Takana oli se seikka, että näin joustamalla leikkaukset saataisiin lääkärien käsiin ja säästyttäisiin kotikutoisilta rituaaleilta. Minusta tämä on kulttuurin vaatimuksiin taipumista. Muita näkökulmia, jos satun olemaan hakoteillä?

Pikkupoikien ympärileikkaukset ovat aivan normia monessa länsimaisessa kulttuurissa, kuten esimerkiksi Jenkeissä. Täysin laillisia ovat eivätkä edes kiisteltyjä operaatioita. Poikien ja miesten ympärileikkaus kuuluu tosiaan moneen länsimaiseen kulttuuriin eikä ole siis mitään muelimien kumartelua.. Mulla on ollut monia poikaystäviä, jotka on ympärileikattu (useasta Euroopan maasta ja USA:sta) eivätkä heidän operaationsa ole mitään kiistanalaisia olleet..

Johan ihan Sinkkuelämää -sarjassakin eräs aikuinen mies meni leikkauttamaan itsensä.. :)

NIIN MUTTA TÄMÄ EI KUULU SUOMALAISEEN KULTTUURIIN

Joten hygieenistä, nopeaa, yleistä ja helppoa toimenpidettä ei voida ottaa suomalaiseen sairaalaan käyttöön, ettei vaan kukaan täällä asuva amerikkalainen saisi tahtoaan läpi..? :D

Jos täällä ruvetaan esteettisistä syistä leikkelemään niin ei vero-euro riitä..sittenj aikkien pitäisi saada rasvaimut yms valtion laskuun

Hekin ovat työssä ja tuottavat verorahoja.

Toisekseen ympärileikkauksillahan on positiivisia terveyteen liittyviä vaikutuksia mieheen, joten ihan typeryydestä siinä ei ole kyse.

Kyllä tästä ketjusta huomaa, että Suomeen ei saisi muuttaa KUKAAN, joka ei ole normaali luterilainen, Suomessa syntynyt ja Suomen passia kantava. :D

Uskallankohan tuoda ranskalaista miestäni koskaan Suomeen asumaan?

noh kerros niitä positiivisia puolia?

No, entäs ihan vaan se, että ihmisiä liikkuu joka suuntaan yli rajojen yhä enemmän eikä sitä voi enää estää. Ja sen sijaan, että siitä murisisi yksikseen, kannattaisi varmaan yrittää keskittyä johonkin rakentavampiin ratkaisuihin asian suhteen..

Suurin osa mun lukuisista ystävistä, joilla on ulkomaalainen kumppani Suomessa, ovat tutustuneet kumppaniinsa ulkomailla opsikelun ja työnteon kautta. Mekö saisimme asua vain joissakin muissa maissa, mutta emme Suomessa? Ai niin ja mieheni ei puhu suomea, joten me kyllä aina etsisimme palvelua englanniksi. HUI!

Kannattaa siis varoa ulkomailla käymistä, siellä opiskelua, kielten oppimista ja muihin kulttuureihin tutustumista, että voit tehdä parhaasi sen suhteen, että Suomi pysyy vain suomalaisille tarkoitettuna. Ettei vahingossakaan yhtään kasva maailmankuva ja suvaitsevaisuus.

Saisivatkohan mun kahden maan kansallisuuden omaavat lapset asua Suomessa? Vai ovatkohan hekin jo liian outoja?

Kiitos tästä kirjoituksesta,mutta puhuin ympärileikkauksesta et sen pos. puolia :D

Siis perustelevat itse asiaa, eivät uskonnollisilla syillä, vaan puhtaasti kulttuurillisilla. Eli heidän kulttuurissaan on uskomus, että ympärileikattu vehje on hygieenisempi ja myös herkempi.

Kumma kun aina sanotaan että ympärileikattu vehje on normaalia herkempi. Omakin kokemus tämä todistaa, kuten myös miesten omat kertomukset.

Hygienia pysyy todella parempana.

No on tosiaan kumma, koska minä olen kuullut että juuri tunto häviää ja mieskunto kestää. Eli ympärileikattu turtuu kun ei ole nahkaa suojana ja siten kestää seksissä kauemmin.
Miten hitossa arpikudos voisi herkistyä???
Oletko mies jonka muna on herkistynyt? Ja olet vertaillut munaasi muiden miesten kanssa?

Kysymys ei tässä olekaan länsimaisesta kulttuurista, vaan jenkeissä on maailman suurin kansojen ja uskontojen sulatusuuni. Siinä mielessä se ei ole verrattavissa Suomeen. Ympärileikkauksia tehdään siellä uskonnollisista syistä. Ympärileikkauksia tehdään meilläkin suomalaisille miespuolisille terveydellisistä syistä. Se ei ole kiellettyä. Mutta muslimimaissa tehdään ympärileikkauksia (silpominen) pelkästään väkivaltasyistä.
Ahaa.
Eli amerikkalaisten ja juutalaisten ympärileikkaukset ovat uskonnollisista syistä tehtyjä, mutta muslimeilla tämä tismalleen sama operaatio on silpomista ja väkivaltaa?
Okei :D

Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:
Kumma kun aina sanotaan että ympärileikattu vehje on normaalia herkempi. Omakin kokemus tämä todistaa, kuten myös miesten omat kertomukset.

No on tosiaan kumma, koska minä olen kuullut että juuri tunto häviää ja mieskunto kestää. Eli ympärileikattu turtuu kun ei ole nahkaa suojana ja siten kestää seksissä kauemmin.
Oletko mies jonka muna on herkistynyt? Ja olet vertaillut munaasi muiden miesten kanssa?

Eikä sitä arpikudoosta siinä terskan päällä ole (mikä o se herkin osa). Tähän osaanhan ei kosketa lainkaan. Jos jotakin arpikudosta olisi, niin varmaan jossakin sivulla. Kuten sanottu, jotkut leikkauttavat myös aikuisena esinahkansa. Ja lääkäreillä on myös omat mielipiteensä asiasta (puoltavia siis).

Kun nahka ei ole tiellä, edes siellä sivuilla, herkkyys on suurempi. Näin väittävät. Omasta mielestäni (naisen silmääni :) ympärileikattu on oikein kaunis, se nahka näyttää mielestäni rumalta ja roikkuvalta. Kun olen molempia nähnyt muutaman. :D

mä sanon ihan suoraan, että vi.tut.taa kuin töissä pitää vahdata kukaa saa syödä sianlihaa ja kuka mitäkin. Ja kaiken pitää olla just niinku somalit jne haluaa tai sit valitetaan.
Joten kyllä, musta tuli rasisti...

Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:

Niin ja siis, olen tosiaan tästä aiheesta näiden miesten kanssa jonkin verrankin keskustellut. Tokihan se siis on ollut mulle kiinnostava aihe, joten olen kysellyt paljonkin.

Alkuperäinen kirjoittaja no:
mä sanon ihan suoraan, että vi.tut.taa kuin töissä pitää vahdata kukaa saa syödä sianlihaa ja kuka mitäkin. Ja kaiken pitää olla just niinku somalit jne haluaa tai sit valitetaan.

Mua vituttaa kun aina joku kaveri tulossa syömään, joka on kasvissyöjä. Pitää niin p**sti aina tehdä ruokia, jotka sitten kelpaa kaikille. Olen yrittänyt eliminoida kaikki kasvissyöjät ystäväpiiristä, mutta aina niitä jostakin sikiää!

*ojentaa sivistyssanakirjan*
Ehkä olisi sinunkin aika lukea.
Kaikki ulkomaalaiset kun eivät ole somalialaisia.

Kun Suomi aikoinaan(-80luvun alku) otti vietnamilaisia pakolaisia tänne alkoivatko he vaatia sitä ja tätä? Ovat pitäneet tähän asti suhteessa todella matala profiilia verrattuna somaleihin, arabeihin jne.

Mua vituttaa kun aina joku kaveri tulossa syömään, joka on kasvissyöjä. Pitää niin p**sti aina tehdä ruokia, jotka sitten kelpaa kaikille. Olen yrittänyt eliminoida kaikki kasvissyöjät ystäväpiiristä, mutta aina niitä jostakin sikiää!

:D :D :D

Samaa mieltä täälläkin. Ymmärrän vakaumusta mutta prkl. kun tulee sanomaan ettei saa olla sipulia, pähkinää ja sitä rataa mutta "joo, katkaa saa olla". Ei lettu sentään!

Alkuperäinen kirjoittaja nih:

No, tutkimusten mukaan ympärileikattujen miesten hiv-riski on jopa 50-60% pienempi kuin leikkaamattomien.
Naisen kohdunkaulan syövän riski on pienempi, jos kumppani on ympärileikattu. "Esinahaton mies suojaa sekä itseään että puolisoaan virusinfektioilta ja syöviltä " (Tiede-lehti).
Balaniitti & balanopostiitti eivät ole ongelmana ympärileikatuilla.

Siinä joitain hyötyjä.
Niistä huolimatta en toivo, että poikaani ympärileikattaisiin. Jos itse isompana haluaa, niin ok.

Ihanko totta! No säpä uutisen möläytit :D Voi jeesus....

Alkuperäinen kirjoittaja Hermot menee:

Samaa mieltä täälläkin. Ymmärrän vakaumusta mutta prkl. kun tulee sanomaan ettei saa olla sipulia, pähkinää ja sitä rataa mutta "joo, katkaa saa olla". Ei lettu sentään!

Ja entä jotkut "allergiset" sitten, voi saatana. Ei voi syödä maitoa ja mitä se pieni pala pähkinää muka ketään haittaa. Söisivät porkkanoita.

ja kyllä ne somalit valittaakin! Koko ajan... ja esim jos sisarus on päivähoidossa, voivat tuoda sinne koko saakutin katraan koska " ei muka tiedetty " että eka pitää hakea paikka. Jättävät vaan pihaan kellekään mitään kertomatta ja häipyvät kauppaan.

Ihanko totta! No säpä uutisen möläytit :D Voi jeesus....

Ei jeesus kun Dodde vaan.
Palstatasoa seuraillen se ei ole mikään itsestäänselvyys.
Monet kun niputtavat että kaikki ulkomaalaiset ovat pakolaisia.
Kaikki pakolaiset ovat somaliasta kotoisin ;) ja ironiaa hyvä herra/rouva/neiti

Yhteistyössä