Parhaat vaunut?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja :)
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

:)

Vieras
Vaunujen hankinta edessä, vaan millaiset pitäisi hankkia... Mitkä ominaisuudet vaunuissa olisi ihan must?
Ja alumiini- vai teräsrunko? Kevyet olisi tietty kivat, mutta täytyyhän niiden myös kestää.
Entäs väri? Kumpi on käytännöllisempi, tumma vai vaalea?

Joo ekoja vaunuja hommaamassa :P

Väreistä tumma on käytännöllisempi kuin vaalea. Yhdistelmät kannattaa ehdottomasti hankkia (myydäänköhän edes muunlaisia?), ja kun niihin sovittaa kurakenkäistä taaperoa, tietää miksi;)

Kiinnitä huomiota vaunujen rungon korkeuteen, jotta saat omaan pituuteesi sopivat kiesit. Emmaljungat on korkeita, muistaakseni Gessleinit tosi matalia. Vaunujen keveydellä on merkitystä, siksi en itse hankkisi teräsrunkoisia. Heittoaisaa hehkuttaa moni, mutta hyvin tulee toimeen ilmankin.

Riippuu minkälaiseen tarkoitukseenhaet vaunuja.
Meillä on Emmaljungan Ceroxit Quadrolift-kopalla.

stroller.jpg

Itse en enää ostaisi yhdistelmiä uudelle vauvalle!
Meillä oli esikoöle brio duot mutta myytiin ne heti kopan jäätyä pois kun olivat niin massiiviset. Vaihdettiin quinny freestylw 3xl:iin joihin olin oikein tyytyväinen kunnes sitten hankittiin pikku kakkosta varten phil&teds sportit.

Jos nyt odottaisin ekaa ja suunnitteilla olisi toinen lapsi alle 3vuoden ikäerolla ostaisin suoraan phil &tedsit. Menevät yhtä hyvin yhdelle lapselle ja pehmeän kantokopan kanssa ovat mainiot aivan pienellekin vauvalle :)

Meidän käytössä Emmaljungat on koettu parhaaksi, muitakin on kokeiltu. Emmaljungia on vuosien varrella ollut useampia ja ikinä ei ole tarvinnut pettyä.

Mun mielestä tummat värit on parempia, kun lika ei näy niin hyvin, tosin ainakin Emmaljungissa on likaa hylkivät kankaat jotka on helpo pyyhkiä puhtaaksi. Ja mustatkaan Emmaljungat eivät ole kuumenneet enempää kuin vaaleatkaan kesällä.

Jos teillä on säilytystilaa ja tilava auto(tai aiotte hankkia matkarattaat), niin voin koko sydämestäni suositella Emmaljunga Edge duoja. Ne ovat täydelliset! Sport rungolla kun ottaa niin on heittoaisakin. Mun mielestä oikea vaununkoppa on paljon parempi kuin kantokopat. Kalliit ovat, mutta sen arvoiset ja hyvä jälleenmyyntiarvo.

Jos taas tilaa on vähän tai joudut joka päivä kantamaan vauvan esim. kerrostalon portaikossa asuntoon ja jättämään vaunut varastoon, niin suosittelen Emmaljunga Ceroxeja pehmeällä kantokassilla. Jos muuten haluat kombi yhdistelmät, ottaisin Ceroxit kovalla kantokopalla.

Mutta nämä ovat niin makuasioita, että jos mahdollista, kannattaa kiertää mahdollisimman moni lastentarvikeliike ja koeajaa vaunuja. Ja testata kavereiden vaunuja niin monia kuin mahdollista. Esim. monet pienirenkaiset vaunut/rattaat tuntuvat kaupan kokolattiamatolla kevyiltä ja ihanilta, mutta totuus lumisella soratiellä on toinen...

Juu sitä piti myöskin kysyä, että kumpi, kova vai pehmeä koppa... Näkyy olevan noita kumpaakin vaihtoehtona.

Mä en oikein itsekään tiedä että ns. mihin tarkoitukseen vaunut tulee. Renkaiden on oltava kyllä sellaiset että niillä pärjää epätasaisemmassakin maastossa. Siksi myös keveys olisi hyvä juttu. Itse ainakin kuvittelisin haluavani yhdistelmät.
Nuo kolmirenkaiset tuntuu tooosi vierailta. Miten niillä saa kuljettua sorateillä yms?

Emmaljungan Ceroxit kyllä näyttää kivoilta :D Toisaalta myös haaveilen näistä, ihan ulkonäkönsä puolesta ;) :
http://www.lastentarvike.fi/default.asp?docId=11971&paatuoteid=126&valikoimaid=1
Noissa ei kyllä taida olla heittoaisaakaan?

Valinta on vaikea, varsinkin kun ei edes tiedä mitä etsii... :/

Alkuperäinen kirjoittaja :):
Juu sitä piti myöskin kysyä, että kumpi, kova vai pehmeä koppa... Näkyy olevan noita kumpaakin vaihtoehtona.

Mä en oikein itsekään tiedä että ns. mihin tarkoitukseen vaunut tulee. Renkaiden on oltava kyllä sellaiset että niillä pärjää epätasaisemmassakin maastossa. Siksi myös keveys olisi hyvä juttu. Itse ainakin kuvittelisin haluavani yhdistelmät.
Nuo kolmirenkaiset tuntuu tooosi vierailta. Miten niillä saa kuljettua sorateillä yms?

Emmaljungan Ceroxit kyllä näyttää kivoilta :D Toisaalta myös haaveilen näistä, ihan ulkonäkönsä puolesta ;) :
http://www.lastentarvike.fi/default.asp?docId=11971&paatuoteid=126&valikoimaid=1
Noissa ei kyllä taida olla heittoaisaakaan?

Valinta on vaikea, varsinkin kun ei edes tiedä mitä etsii... :/

Muoks.
En vielä tiedä auto- ja asuntotilannetta tarkkaan, mutta olettaisin, että vaunujen olisi hyvä mahtua pieneenkin tilaan tarvittaessa. Sisälle aion kuitenkin kuskata vaunut aina.

Emmaljungat on hyvät mutta haalistuu helposti. On kokemusta ja saman voi todeta huuto.net sivuilla myytävistä kärryistä. Tummansininen saattaa muuttua lilan väriseksi VAIKKA ei pitäisi suoraan auringossa jne.

Mulla on Brion novat ja olen todella tyytyväinen ollut noihin! Kevyet ja tais olla sinä vuonna kun ostin odotuslehden testivoittaja vaunut ominaisuuksiltaan. Vastasyntyneelle lisäksi suojaisa vaunukoppa ja myöhemmin menee rattaana (ilman hankalia vaihdeltavia lisäosia). isot pyörät, joten menee maastossa ja lumessakin hyvin. Heittoaisa, Kankaat likaa hylkivät, kurkistusluukku, avattava ilmastointi aukko ja talvella lämmin vaunu. Omani ovat tosiaan kuin uudet ,vaikka ovat pari vuotta vanhat. En raaskisi millään luopua noista, nin hyvin ovat palvelleet!!!

Emmaljungan duo edget. Meillä on tummat vaunut, mutta ei ne ole haalistunut. Olen kyllä yrittänytkin niitä suojata auringon suoralta valolta. Vielä 3 vuoden jälkeenkin näyttävät hyviltä'! :)

Alkuperäinen kirjoittaja Jorma:
Emmaljungat on hyvät mutta haalistuu helposti. On kokemusta ja saman voi todeta huuto.net sivuilla myytävistä kärryistä. Tummansininen saattaa muuttua lilan väriseksi VAIKKA ei pitäisi suoraan auringossa jne.

meillä on emmaljungat ja ei ne oo haalistuneet. koppa ostettu käytettynä mutta näyttää ihan hyvältä.
http://www.aijaa.com/v.php?i=5137457.jpg

Noi Duo Mondialit ovat periaatteessa samat kuin Edget, mutta niissä on tosiaan classic runko, jossa ei ole heittoaisaa. Mutta jos malli miellyttää, niin Edget saman malliset, tosin tuota keinonahkakuosia niissä ei ole.

Ja Edget eivät mene pieneen tilaan, Ceroxit menevät. Ne ovat myös kevyet ja niissä on heittoaisa. Ne ovat tarkalleen ottaen kuomurattaat(koska istuinosa ei ole irrotettava, kankaat kylläkin), joista tulee yhdistelmät kaittamalla niihin kantokopan tai kantokassin.

Emmaljungalla on myös useita malleja joihin saa erillisen city-vaununkopan(esim. city crossit), mutta se on paljon pienempi kuin Edgejen koppa ja käyttöikä jää turhan lyhyeksi hintaan nähden. Joten itse olen sitä mieltä että jos ei ota Edgejä, joissa on perinteinen vaununkoppa, niin kannattaa ehkä ottaa kantokoppa tai kantokassi. Ceroxeihin city- koppa ei käy.

Alkuperäinen kirjoittaja JoannaS:
Emmaljungalla on myös useita malleja joihin saa erillisen city-vaununkopan(esim. city crossit), mutta se on paljon pienempi kuin Edgejen koppa ja käyttöikä jää turhan lyhyeksi hintaan nähden. Joten itse olen sitä mieltä että jos ei ota Edgejä, joissa on perinteinen vaununkoppa, niin kannattaa ehkä ottaa kantokoppa tai kantokassi. Ceroxeihin city- koppa ei käy.

meillä on toi city-koppa ja vauvalla ikää 4kk, hyvin mahtuu vielä pitkään. ainoo ongelma on että kohta toi makuuasento ei nappaa enää joten täytyy siirtyä ratasosaan jos meinaa pitkiä aikoja olla rattaissa.

Meillä on Brio Happy Mixedit. Nuo on vuoden 2010 mallia ja tulleet juuri myyntiin. Teleskooppi rungolla, joten on ihanan joustavat. Tykkään kyllä tosi paljon. :)

Edelliset oli Brio Kombit compact rungolla. Muuten hyvät, mutta runko aivan liian jäykkä.

Puhun täysin Briojen puolesta! :)

Ja meillä mitkään vaunut eivät ole haalistuneet, tosin niitä on säilytetty aina sisällä, jos emme ole olleet ulkoilemassa tai lapsi nukkunut niissä ulkona. Ja muutenkin pidän kyllä vaunuja kuin kukkaa kämmenellä, vaikka ne meillä kovassa käytössä ovat olleetkin=)

Alkuperäinen kirjoittaja brio:
Alkuperäinen kirjoittaja kk:
Muista en tiiä, mut oon ollu brio kombeihin tyytyväinen

peesi

lisäys: meillä on vaunut olleet kovassa käytössä 2 vuotta, eikä mitään vikaa ole ollut. en ole suojannut auringolta, ei kuitenkaan ole haalistuneet tms. Tutun emmaljungista rispaantu kankaat alle vuoden käytön jälkeen. Varmaan emmaljungatki on ihan ok vaunut, mut kyllä mä brion puolesta liputan

Alkuperäinen kirjoittaja tyytyväinen:
Mulla on Brion novat ja olen todella tyytyväinen ollut noihin! Kevyet ja tais olla sinä vuonna kun ostin odotuslehden testivoittaja vaunut ominaisuuksiltaan. Vastasyntyneelle lisäksi suojaisa vaunukoppa ja myöhemmin menee rattaana (ilman hankalia vaihdeltavia lisäosia). isot pyörät, joten menee maastossa ja lumessakin hyvin. Heittoaisa, Kankaat likaa hylkivät, kurkistusluukku, avattava ilmastointi aukko ja talvella lämmin vaunu. Omani ovat tosiaan kuin uudet ,vaikka ovat pari vuotta vanhat. En raaskisi millään luopua noista, nin hyvin ovat palvelleet!!!

voi kun voisin olla samaa mieltä. meillä hajos lopullisesti kuukausi sitten 6/2006 käyttöön otetut ja tuossa välissä puoli vuotta toista vauvaa odottamassa olleet briot. vikaa vaunuissa on niin työntöaisan korkeussäädön mekanismissa, kasausmekanismissa ja kasausta varten suunniteltu jalanpaikka hajosi pakkasessa ja jarrurattaatkin (eli se mihin jarru lukittuu renkaassa) jouduttiin uusimaan. ja nyt lopuksi vaunut vain lysähtivät toiselta puolelta.

Yhteistyössä