Me oltiin pari vuotta sitten Pargassa. Matkaseurueeseen kuului meilläkin serkukset, iältään 1v8kk ja 2v2kk. Ja minullakin kulki mukana pieni masuasukki, joka teki äitin oloa hieman heikoksi ja väsyneeksi...
Hyvin siellä pärjäsi rattaillakin, ne rappuset sinne linnoituksellekin tuli moneen kertaan kuljettua rattailla, kun siinä rappusten varrella oli niin ihania pikku putiikkeja, joihin piti päästä monta kertaa ostamaan vielä jotain pientä kivaa...
Valtosin puolella käytiin kerran, mentiin sitä isoa asfalttitietä pitkin, joka tuntui kyllä hieman turvattomalta etenkin rattaiden kanssa. Pois tultiinkin sitten lyhintä reittiä eli niitä rappusia pitkin. Hieno ranta lasten rantaleikkkeihin, kannattaa käydä katsastamassa.
Lichnosin rannalle mentiin venetaksilla. Otettiin rattaat mukaan veneeseen ja kun oli tarpeeksi vietetty aikaa rannalla niin patikoitiin sitä ihanaa, valtavien oliivipuiden katveessa kulkevaa reittiä pitkin takaisin Pargaan. Pari pientä pätkää oli sellaista, että lapset pääsi matkustamaan olkapäille ja vedettiin rattaita perässä, kun polku kapeni liiaksi tai oli muuten huonokuntoinen. Mutta tosiaankin ne oli ihan lyhyitä matkoja missä ei rattailla kunnolla päässyt menemään.
Me käytiin myös sillä minijuna-ajelulla. Kiva reissu, suosittelen sitäkin! Siellä Ali Paschan linnoituksella vaan saa olla tosi tarkkana ettei lapset karkaile mihinkään, kun siellä on korkeita pudotuksia vailla mitään aitoja. Meillä oli sielläkin rattaat mukana mutta niille ei kyllä siellä ollut käyttöä, kun lapset kävelivät itse tai olivat sylissä. Paluumatkalla tehtiin pysähdys pieneen kylään. Meille se merkitsi jätskitaukoa

.
Saako udella mihin hotelliin olette menossa? Me majoituimme Tropicalissa, josta tykkäsimme tosi paljon.
Mukavaa matkaa teille, toivottavasti te jäätte muistelemaan Pargan matkaanne yhtä hyvillä mielin kuin mekin =) !