paras yövaippa kuukauden vanhalle megapissijä-kakkaajalle

Apua!ei edes kuivapintainen Pampers 3 näköjään riitä meidän pojalle (kohta 5 kiloa). Poika saattaa neljässä tunnissa yöllä tuottaa niin paljon tavaraa että yli tulvii selästä ja reisistä (kyllä, olemme kiinnittäneet vaipan parhaan kykymme mukaan). Haluaisin joskus nukkua vähän enemmän kuin parin tunnin pätkissä, löytyykö vaippaa joka pitää mölyt sisällään? Kivat sille, joka sanoi mulle etteivät pikkuvauvat pissaa paljon. Tervetuloa katsomaan meidän poikaa...

KESKUSTELUA ERI VAIPPAMERKEISTÄ, kiitos ;)
 
Sisätaskuvaippa bambusisuksella ja harsolla ja villahousut päälle tai sitten kertsivaippa ja hyvin lanoliinitetut villahousut päälle on mun ehdotus. Pienillä vauvoilla vaipat falskaa usein sivuista, mutta kun laittaa villapöksyt päälle, niin se sieppaa ohimenevät pisut.
 
Ammattilainen
Meilläkin käytetään nykyään kestovaippoja, mut kertavaipoista Libero on ehdottomasti paras. Kokeitu on lähes kaikki merkit mitä kaupassa myydään.. Monissa vaipoissa pissa ei jakaudu tasaisesti, vaan tulee jostain kohtaa yli. Meidän tytöillä käy niin että vaippa kastuu edestä ylös asti, mut takaosa on kuiva. Libero imee parhaiten takaakin. En muista yhtään kertaa liberolla, että olisi falskannut. Tuo villahousuidea kertakäyttövaipan kanssakin on hyvä kyllä!Vois itekin kokeilla, jos jostani syystä kaikki yövaipat on pesussa.
 
Meillä ei ole ollut samaa ongelmaa, mutta tuttava (jonka pikkuinen on myös osoittautunut todelliseksi megapissijäksi yöllä:) ) suositteli Lidlin vaippoja. Imevät kuulemma ylivoimaisesti parhaiten nuo yölliset pissitulvat. En olisi uskonut, mutta olivat kokeilleet Pampersista ja Liberosta lähtien kaikki muut ja nuo Lidlin oli parhaat yöksi. Päiväkäyttöön taitavat olla vähän turhan paksuja, ainakin jos vauva liikkuu enemmän.
 
itse suosittelen kanssa yöksi dailya, pirkkaa tai muuta "halpis" merkkiä.. Meillä ei ole kertaakaan yöllä tullut mitään läpi, mutta päivisin on joskus tullut kun on olleet pampersit käytössä!
 
No meillä sitte taas toimii vain Pampers ja ne kolmoset käytössä ja pimu painaa 5.5kg ja on kova kans pissaa niin ei silti ole ku vasta aamulla tarvinnu yleensä vaippa vaihtaa.. Yksilöllistä tämäki.. Ja riippuu vauvan mallistakin, meille Liberot malliltaan liian suuria.
 
Minäkin suosittelen Lidlin vaippoja (toujours tai joku sinnepäin). Meillä ainakin ne on toimineet loistavasti, ovat tooosi imukykyisiä, usein yön jäljiltä on vielä puolet tilaa vaipassa =) . Ja kaikenlisäksi ovat vielä edullisiakin. Materiaaliltaan ei juuri eroa Liberoista ja Pamperseista.
 
Meillä oli kuukauden ikäiselle yövaippana lidlin vaippa ja päivävaippana liberon vaippa. Lidlin vaippa oli vielä tuolloin aika iso, kun oli valveilla ja liikkui enemmän. Nyt kun poika on 5kk niin ollaan siirrytty vallan lidlin vaippoihin. Lildlin vaipasta siis vielä käytössä sama koko kuin tuolloin eli 4-9 kiloa eikä falskaa vielä 5 kk ikäisellä.
 
Meidän lidlis ei myydä ihan vauvoille vaippoja, mut pojalle ostan housuvaippoja ja hän heitti yhden kylpy ammeeseen. Oli naurussa pitelemistä, kun sellainen täysiin mittoihin pullistunut möykky olis sillä ja oli imenyt varmaan 5 litraa vettä, et imu kykyisiä todellakin on :LOL: :LOL: :LOL: Ja sitten toiseen asiaan. Meillä tyttö pissaa pieniä määriä yössä ja ei kakkaa ollenkaan.
Aattelin vaan, kun kirjoitit, että on 3 vaippa jo menossa, vaikka vauva on kk:n ikäinen, niin taitaa olla kyllä liian isoja vaippoja tuon ikäiselle. niin kannattaisko kuitenkin kokeilla painon mukaan 2 vaippaa, niin vois se yli vuoto rauhoittua. Meillä ollaan kyl käytetty 3 vaippaa pidemmän aikaan tytön pulleuden vuoksi, tyttö on 3 kk:t kun ei vyötäröltä mene kiinni, mut sit ne on kuitenkin isoja, sille, niin ei voi edes kokeilla nukuttaa ilman housuja, ettei putoa :LOL:
 
Kun Liberon newbornit kävi pieniksi vaihdettiin Lidlin vaippoihin ja tyytyväisiä ollaan oltu. Alkuun oli vähän turhan isot ja pukemiseen täytyi oikeen keskittyä että sai pitävän paketin aikaiseksi. Vauvan kasvaessa ja vaipanvaihtajien taidon lisääntyessä tuo ongelma väistynyt. Myös Liberot on ok. Pampersit hautoi liikaa, sekä 1 että 2 koko aiheuttaen pyllyn punoituksen ja ihopoimussa rikkeymää.
Mut samaa mietin kuin Talluska edellä, oliskohan Pampers 3 liian iso? Vatsan pulleus herkästi tekee tuon että hyvinkin laitettu vaippa tipahtaa. Mut jos käyttää bodya niin ainakin se estää ettei vallan putoo :)
Meillä kokeiltiin myös bamboja, puoli pakettia on edelleen tuolla, päästi erityisesti pissat todella usein :/
 
Pampersia meillä, active fit on ollu paras... Joskus esikoisella tippu päältä kun oli niin painava siis täynnä pissaa mut ei tullu läpi :LOL:
Lidlin vaipat kans toimii, mut meillä tais olla sitä cien-merkkiä, uudesta en tiiä...
 
vaippamerkin etsintä vielä jatkuu, poika on jo pitkälti yli 5 kiloa (eilen punnittiin ;D) ja pitää 62 cm vaatteita, 3 koko Pampersista hälle ihan hyvä kun on pitkäselkäinen jne. Kokeilin Lidlin cien midi-vaippoja, sai aivan järkyttävän vaippaihottuman, ilmeisesti allerginen teepuu-uutteelle. ja sai aikaan megapissat ja -kakat kun ekaa lidlin vaippaa kokeiltiin, tulvi ylitse puolessa tunnissa.

Kokeiltiin myös hilivinksis AIOa, piti puoli tuntia meidän kaverilla :kieh:

villahousuja vaipan päälle en edes harkitse, olen itse allerginen villalle ja sitä paitsi haluan, että vauvalla on aina puhdasta päällä, mua oudoksuttaisi pelkästään tuulettaa pissaisia villahousuja, yritän nyt katsoa jotain kosteudenpitävää kuorivaippaa pojalle kertiksien päälle, jotain sellaista josta ei tulisi järkyttävän suurta pakettia. Onneksi poika nyt ei ole pariin päivään kakannut yöllä vaan keskittänyt pakoputken toiminnan päiväsaikaiseksi toiminnaksi.

nyt keräänkin vihjeitä ohuen ja pehmoisen kosteudenpitävän (ei villa!) kuorivaipan löytämiseksi...
kiitos kun jaksatte kommentoida!
 
Tuota itsekin pelkäsin että Lidlin vaipat aiheuttais ihottumaa kun niissä on sitä teepuu-uutetta. Ja haju vaipoissa oli aika voimakas, tosin nyt kun tuo merkki vaihtui en oo hajuun enää niin kiinnittänyt huomiota. Oon varmaan tottunut siihen... Mutta ei tullut onneksi ihottumaa meille.
Meillä helpotti kans kun alkoi keskittää nuo kakkaamiset päiväaikaan. Tosin vaihdoin vaippaa yölläkin syömisen yhteydessä, eli olin muutenkin hereillä joten ei siitä kummempa vaivaa ollut. Vauva vaan tuppas herään turhan paljon ja uudelleennukahtaminen joskus hankalaa :/

Eiköhän se teilläkin helpota ja siirry päiväkakkaajaksi. Mut nuo kertikset on kyllä oikeesti niin imukykyisiä, että sen puolesta pitäis mölyt sisällään pitää, jos ja kun vaan löytyy se sopiva. Eihän se vauva mitenkään enempää pissaa ja kakkaa tuota kuin mitä saa maitoa masuun =) Ja sit kun sopiva löytyy niin vauva kohta kasvaakin niistä ulos ja taas etsitään uutta :whistle:

Noista kuorivaipoista en tiedä mitään...
 
Ja kun oikein rupesin miettiin niin:
Pippelin asentoon oon joutunut kiinnittämmään huomiota, et on varmasti suoraan alas :D
Toinen on ne vuotosuojat, jos oon ne huonosti laittanut ja vauva kyljellään nukkuu niin pissat tulee ohi. Mut sanoitkin ekassa viestissä et vaipan laitatte hyvin joten ei tästä nyt sulle apua taida olla :hug:
 

Yhteistyössä