Paras yhteiskuntajärjestys

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Miten niin tuo ajatusmaailma on "muilta pois". Nykyinen verotus-sosiaalitukijärjestelmähän on nimenomaan itsekeskeinen mulle-mulle, mun-mun, lisää lisää tukien muodossa (vaikkein itse laita tikkua ristiin yhteikunnan puolesta) sekä muilta pois-muilta pois korkean verotuksen muodossa (eli menestyviltä nettomaksajilta). Aikuislapset? Eli vastuulliset aikuiset verottavat tämän maan tuottavuuden hengiltä ja ottavat lisää velkaa (lapsiensa maksettavaksi) ja kiristävät veroja kunnes nettomaksajat lähtevät ulkomaille? Sekö on vastuullista ja aikuismaista käytöstä?
Keski- ja hyvätuloisilla sekä varakkailla menee Suomessa paremmin kuin koskaan taloudellisesti huolimatta korkeasta yritysten ahneusinflaatiosta (greedflation) sekä siitä johtuvasta koronnoususta.
 
Tuommoisella mallilla ei olisi tähän pisteeseen kehitytty. Eikä siinä myöskään pysyttäisi.

Ne ominaisuudet, jotka ovat "jungle"-meiningissä parhaat, eivät ole parhaat nyky-yhteiskunnassa. Silloin vallassa olisivat tosiaan ne tietyssä mielessä vahvimmat. Vahvuus vaan tarkoittaisi julmuutta ja todennäköisesti suorastaan psykopaattisia ominaisuuksia.

Tuollainen yhteiskunta ei rakenna sivistystä, eikä se kehity. Tietenkin jos se rakennettaisiin nyky-yhteiskunnan päälle, niin teknologiapuoli esim. toimisi jonkun aikaa.
 
  • Tykkää
Reactions: Echo
vierailija
Tuommoisella mallilla ei olisi tähän pisteeseen kehitytty. Eikä siinä myöskään pysyttäisi.

Ne ominaisuudet, jotka ovat "jungle"-meiningissä parhaat, eivät ole parhaat nyky-yhteiskunnassa. Silloin vallassa olisivat tosiaan ne tietyssä mielessä vahvimmat. Vahvuus vaan tarkoittaisi julmuutta ja todennäköisesti suorastaan psykopaattisia ominaisuuksia.

Tuollainen yhteiskunta ei rakenna sivistystä, eikä se kehity. Tietenkin jos se rakennettaisiin nyky-yhteiskunnan päälle, niin teknologiapuoli esim. toimisi jonkun aikaa.
Pieni ripaus julmuutta tekisi itse asiassa yhteiskunnasta terveemmän kun liika "empaattisuus" ei pakottaisi tuhlaamaan varoja ihmisiin jotka eivät tuota mitään.
 
vierailija
Pieni ripaus julmuutta tekisi itse asiassa yhteiskunnasta terveemmän kun liika "empaattisuus" ei pakottaisi tuhlaamaan varoja ihmisiin jotka eivät tuota mitään.
En usko, että tämä nykyisen hallituksen persussuomalaisiin kohdennetu erityiskurjuuttaminen tuo yhteiskuntaan lisää yhtään mitään. Taloustieteessä on kuitenkin niin, että köyhältä otettu euro häviää heti kansantalouden kierrosta ja rikkaalle annettu euro häviää kansantalouden kierrosta.

Joku peran parikymppinen on valtion kassassa alta kahden päivän, kun Gunnarssonin euro on bahamalla odottamassa eläkepäiviä
 
vierailija
Vaikka köyhiltä leikattaisiin kaikki tuet niin kyllä valtio niille veroeuroille keksii muuta käyttöä, sehän on ihan marginaalinen summa valtion menoista. Ja suurin osa tuen saajista on mamuja niin siihen varmaan pätee sama sääntö kuin lemmikkiin "kun kerran on otettu niin sitoudutaan myös hoitamaan loppuun asti"
Nyt ha kkii lisää niitä hissitorneja vainajille
 
Miten niin sekoilua ja outoutta? Tuo yhteiskuntajärjestys on looginen ja oikeudenmukainen. Ei luonnossakaan eläin joka ei kykene elättämään itseään selviä. Tälläinen yhteiskuntajärjestys olisi siis paljon luonnollisempi. Se pakottaisi/kannustaisi keksiliäisyyteen kun oma elanto olisi pakko hankkia. Ne jotka pystyisivät hankkimaan elantonsa saisivat pitää sen, eikä heiltä verojen muodossa varastettaisi niin paljoa että joku joka lorvii saisi ilmaisen elätyksen.
Ihminen on, ja sen kuuluu olla pitkäjänteisempi ja älykkäämpi kuin eläimet. Ihmisellä on korkeampia käyttäytymismalleja.

Heikompien kannattelu on osoitus älykkyydestä ja pitkäjänteisyydestä, se osaltaan tekee ihmisestä ihmisen. "Kaveria ei jätetä", oli erona suomalaisten ja venäläisten välillä sodassa.

Kadulle tai asuntovaunuun joutuu Usassa jne.aika helpostikin myös sellaiset, jotka ovat tehneet kaikkensa. Ei vain lusmut.
Enkä mä ainakaan halua maksaa jättimäisiä terveysvakuutuksia ja kymppitonneja koulutuksesta.

Mutta. Työttömät pitää pakottaa töihin. Työn vieroksuminen ehdottomasti pois. Eli oli vaikka mikä korkeakoulutettu, niin jos ei oman alan töitä ole, niin siitä vaan mummojen pyllyjä pesemään.

En mäkään haluaisi tehdä äijämaailman hanttihommia jos jäisin työttömäksi, mutta suostuisin tekemään, jos elatus olisi siitä kiinni.
 
vierailija
Miten niin tuo ajatusmaailma on "muilta pois". Nykyinen verotus-sosiaalitukijärjestelmähän on nimenomaan itsekeskeinen mulle-mulle, mun-mun, lisää lisää tukien muodossa (vaikkein itse laita tikkua ristiin yhteikunnan puolesta) sekä muilta pois-muilta pois korkean verotuksen muodossa (eli menestyviltä nettomaksajilta). Aikuislapset? Eli vastuulliset aikuiset verottavat tämän maan tuottavuuden hengiltä ja ottavat lisää velkaa (lapsiensa maksettavaksi) ja kiristävät veroja kunnes nettomaksajat lähtevät ulkomaille? Sekö on vastuullista ja aikuismaista käytöstä?
Jos ei muuta ymmärrä?
 
vierailija
Miten niin tuo ajatusmaailma on "muilta pois". Nykyinen verotus-sosiaalitukijärjestelmähän on nimenomaan itsekeskeinen mulle-mulle, mun-mun, lisää lisää tukien muodossa (vaikkein itse laita tikkua ristiin yhteikunnan puolesta) sekä muilta pois-muilta pois korkean verotuksen muodossa (eli menestyviltä nettomaksajilta). Aikuislapset? Eli vastuulliset aikuiset verottavat tämän maan tuottavuuden hengiltä ja ottavat lisää velkaa (lapsiensa maksettavaksi) ja kiristävät veroja kunnes nettomaksajat lähtevät ulkomaille? Sekö on vastuullista ja aikuismaista käytöstä?
Opittu/opetettu?
 
vierailija
Puoluegalluppien mukaan noita luonnehäiriöisiä löytyy melkoisesti, kaikki on itse jo saatu eikä muille suotaisi mitään, ja enemmistö kannattajista lienee niitä, jotka haaveilevat pääsystä samaan kastiin, muiden yläpuolelle potkimaan luusereita. Jyrki älä tyrki, Jyrki tee joskus miehen työ, Jyrki älä heikompaa lyö.
Jyrkipojat ovat varmasti kuulleet tuota renkutusta vauvasta saakka?
 
vierailija
Ihminen on, ja sen kuuluu olla pitkäjänteisempi ja älykkäämpi kuin eläimet. Ihmisellä on korkeampia käyttäytymismalleja.

Heikompien kannattelu on osoitus älykkyydestä ja pitkäjänteisyydestä, se osaltaan tekee ihmisestä ihmisen. "Kaveria ei jätetä", oli erona suomalaisten ja venäläisten välillä sodassa.

Kadulle tai asuntovaunuun joutuu Usassa jne.aika helpostikin myös sellaiset, jotka ovat tehneet kaikkensa. Ei vain lusmut.
Enkä mä ainakaan halua maksaa jättimäisiä terveysvakuutuksia ja kymppitonneja koulutuksesta.

Mutta. Työttömät pitää pakottaa töihin. Työn vieroksuminen ehdottomasti pois. Eli oli vaikka mikä korkeakoulutettu, niin jos ei oman alan töitä ole, niin siitä vaan mummojen pyllyjä pesemään.

En mäkään haluaisi tehdä äijämaailman hanttihommia jos jäisin työttömäksi, mutta suostuisin tekemään, jos elatus olisi siitä kiinni.
Eläimet nyt vaan sattuvat olemaan ihmistä viisaampia
 

Yhteistyössä