Paras sarja ikinä?

Tiedän monta tosi hyvää sarjaa, mutta ykköstä on vaikea päättää. Parhaita esimerkiksi:
- gilmoren tytöt
- frendit
- sinkkuelämää
- house
- dexter
- criminal minds
- ncis
- how i met your mother
- walking dead
- once upon a time
...

Nuo sellaisia mitkä olen katsonut alusta loppuun/seurailen :) paria muutakin tulee kyllä seurailtua..
 
[QUOTE="vieras";29199160]Mikä tuossa Walking Dead sarjassa muka viehättää aikuisia ihmisiä? Visvaisia raatoja ja niiden uudelleen tappamista?[/QUOTE]

Et ilmeisesti ole siis sarjaa katsonut. sehän on täynnä ihmissuhteita, hyvä-paha moraalitaisteluita... vinkeitä juonenkäänteitä....
 
[QUOTE="vieras";29199160]Mikä tuossa Walking Dead sarjassa muka viehättää aikuisia ihmisiä? Visvaisia raatoja ja niiden uudelleen tappamista?[/QUOTE]

On siinä draamaa ja ihmissuhteita mukana myöskin, mutta se jännitys ehkä sitten. Monet kerrat sarjan aikana olen peittänyt silmäni kun tiedän, että kohta nurkan takaa hyppää zombilauma tmv. Jotenkin siinä myös eläytyy ja alkaa miettiä että mitä jos itse joutuisi joskus moiseen kammottavaan tilanteeseen. En itsekään ole esim zombileffoista tykännyt koskaan, enkä niistä veri-suoli-kohtauksista niin nauti, mutta se kaikki muu. Ja sarjoja tulee monesti katseltua kun ei ole parempaakaan tekemistä, eikä viitsi aina katsoa samanlaisia sarjoja - tässä on vaihtelua muihin sarjoihin. Samasta syystä tulee katsottua esim revolutionia ja terra novakin tuli katsottua. Maailmanlopun sarjat on vähän erilaisia kuin perus ihmissuhdesekoilut ja rikossarjat.
 
[QUOTE="vieras";29199160]Mikä tuossa Walking Dead sarjassa muka viehättää aikuisia ihmisiä? Visvaisia raatoja ja niiden uudelleen tappamista?[/QUOTE]

Samaa ihmettelee mun mies. Eikä tosiaan sarjaa seuraa. On vaikea selittää, että se minkä sarjasta ensin näkee on vain kulissi kaikelle sille mikä sarjasta tekee katsottavan. Criminal Mind jo mainitsikin monta seikkaa ja lisään itse vielä sen, että vähän samoin kuin aikoinaan telkussa pyörineessä Kylmä rinki-sarjassa, tässäkään et koskaan tiedä kuka seuraavaksi lähtee. Ja se luo kyllä tietynlaista jännitystä sarjaan.
 
  • Tykkää
Reactions: Criminal Mind
"..."
[QUOTE="vieras";29199160]Mikä tuossa Walking Dead sarjassa muka viehättää aikuisia ihmisiä? Visvaisia raatoja ja niiden uudelleen tappamista?[/QUOTE]

Mua on vaan aina kiinnostanu kaikki maailmanloppuskenaariot, pandemiajutut yms. Mietin samalla miten itse tekis jos joutuisi vaikka zombielauman tielle. Mitkä sarjat sua sitten kiinnostaa?
 
"vieras"
Et ilmeisesti ole siis sarjaa katsonut. sehän on täynnä ihmissuhteita, hyvä-paha moraalitaisteluita... vinkeitä juonenkäänteitä....
No mulle riittää kun joltain ojasta nousseelta kuolleelta tussautetaan pää hajalle niin että visvat tirskuu ja ne mädäntyneet murisee aidan takana samalla kun toiset ihmissuhteilee.
Mun mielestä hyvä sarja perustuu asioille jotka voisivat olla mahdollisia, silloin siinä voi olla jännitystä. Nuo raadot on niin liikaa. :D
 
"vieras"
[QUOTE="...";29199194]Mua on vaan aina kiinnostanu kaikki maailmanloppuskenaariot, pandemiajutut yms. Mietin samalla miten itse tekis jos joutuisi vaikka zombielauman tielle. Mitkä sarjat sua sitten kiinnostaa?[/QUOTE]

Sodan vangit, se israelilainen versio, oli paras ever. Sillä oli kosketuspintaa todellisuuteen. Kaikki fiktiiviset maailmaloppuskenaariot tökkii, runsaine ällötys momentteineen.
 
QI, rillit huurussa, siinäpä ne tällä hetkellä seuratut.(ja hyvät ja huonot uutiset )

tykkään myös criminal mindsistä, csi-sarjoista (silloin ku Grissom vielä oli Vegasissa oli pakko nähdä kaikki, nykyään katselen vain sillointällöin ) ja housesta

ja vanhemmista sarjoista maa 2, babylon 5, columbo on hyviä

suomalaisista sarjoista oon tykänny kans (nää taivaan tulen uusimmat jaksot on kyllä aikamoista skeidaa) eli taivaan tulet ykköskausi, pirunpelto, karjalan kunnailla (siitä kans ensimmäinen kausi ) Harvoin tarjolla ja mooseksen perintö
 
151
[QUOTE="vieras";29199160]Mikä tuossa Walking Dead sarjassa muka viehättää aikuisia ihmisiä? Visvaisia raatoja ja niiden uudelleen tappamista?[/QUOTE]

Mikä siinä on, että joillain on kauhea tarve tulla arvostelemaan muiden mieltymyksiä. Onko olemassa sellaista selitystä, joka sinulle kelpaisi?
 
[QUOTE="vieras";29199160]Mikä tuossa Walking Dead sarjassa muka viehättää aikuisia ihmisiä? Visvaisia raatoja ja niiden uudelleen tappamista?[/QUOTE]

No juuri se, ettei siinä ole ihan niiiin kiiltokuvamaista eikä ihan niiiiin käsikirjamaista juonta kuin monessa muussa sarjassa. Se on yksi lemppareistani.

Kaksi muuta hyvää (ja vähän kauniimpaa) sarjaa on Gilmoren tytöt ja Frendit.
 
Homicide - pelon kadut (Homicide - Life on the Street)
Hädän hetkellä (Third Watch)
Chigagon ratsupoliisi (Due South)
Pony Express (The Young Riders)
Jälkiä jättämättä (The Killing)
Kylmä rinki (Oz)
 
Ehdottomati paras tällä hetkellä on Revolution, aivan mahtava. Dexter, The Tudors, Good Wife, Wenthworth, Hello Ladies.... Ääh onhan näitä. Suosittelen kyl tuota Revolutionia, tulee Canal+ (C-more). Mulle se on aina ja ikuisesti Canal+ :snotty:
 
Aika lailla samoja sarjoja mitä on jo lueteltu.


Tämä on ehdottomasti näkemieni sarjojen kärkikaartia!

Uusi Sherlock


 
"sondersson"
Supernatural, viihdyttävä, hauska, tykkään aiheesta ja hyvännäkösiä poitsuja :p
Ja Frendit ja Simpsonit on sellasia mihin en ole koskaan kyllästynyt, samat jaksot jaksaa katsoa aina vaan uudestaan. Walking Dead on hyvä mutta mua ärsyttää kun ne on jämähtäneet sinne vankilaan.
 

Yhteistyössä