Lumioista se, jonka hinta ja ominaisuudet osuvat sinulle kohdilleen. Lumia on ehdottomasti paras puhelin jos haluat että: luuri toimii ilman sen harrastamista, haluat käyttää office-tiedostoja tai haluat käyttää puhelinta navigaattorina. Lisäksi Lumioissa on hintaluokkansa parhaat kamerat.
WPn sovellusvalikoima on hieman ohuempi kuin kilpailijoilla, mutta mitään oikeasti tarpeellista ei kuitenkaan puutu. Itseasiassa puhelin tulee paketista jo hyvinkin valmiina, SOMEt, sähköpostit, kontaktiluettelot ja office ovat niin sisälle rakennettuna itse käyttöjärjestelmään ettei niiden käyttöön tarvitse itse uhrata ajatuksia.
Navigaattori painii muuten ihan oikeiden navigaattoreiden kanssa samassa sarjassa, mutta siinä on tuoreet kartat ja ajantasaiset liikennetiedot. Puhelimen laskemaan saapumisaikaan voi oikeasti luottaa! Webbiselain on ihan kelvollinen, toimii luotettavasti ja niinkuin pitääkin mutta ei sisällä ylimääräistä karkkia (flash-video toistin puuttuu). Netin jakaminen on tehty liiankin helpoksi ja toimintavarmaksi, tosin akun säästämiseksi se sammuttaa itsensä jos sitä ei ole käytetty 20 minuuttiin. Siis se täytyy aina erikseen käytä pistämässä päälle jos meinaa maailmalla kaapata netin puhelimesta. Jonkun Supersään nyt joutuu lataamaan ja Sports Trackerin vaihtamaan jos siltä tuntuu, muuten valmis vehje jo paketista.
Itse ylläpidän neljää Lumiaa ja yhtä Androidia. Lumioiden tuki on tarkoittanut sitä, että jouduin luomaan hotmaili osoitteet jokaiselle käyttöönotossa sekä luonnollisesti normaalit käyttäjätunnus-salasanarumbat facebuukkiin ja sähköposteihin. Supersäät jouduin lataamaan myöhemmin. Androidi on tarkoittanut jokaviikkoista tappelua kun jokin asia ei toimi, yleensä netti, sähköposti tai tekstiviestit.