Paras puhelin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Mikä olisi paras kännykkä maks 200 eur hintaluokassa?

Tärkeitä ominaisuuksia olisi:

-hyvä kamera (min 5 megapix)
-kätevä netti
-sähköpostin saa kännykkään
-näppärä käyttää muutenkin ja
-nätti :)

Ja jos joku kännykkä on osottautunut aivan sudeksi niin saa varottaa!

Miehellä on Samsungin x-cover, kamera siinä ainakin on paljon parempi kuin mun galaxy acessa. Nättihän se ei ole, mutta tytöllä on sama ja itse suunnittelemansa skinssit siinä päällä, vois harkita itsellekin samaa seuraavaksi puhelimeksi.

Kannattaisi ehkä miettiä Nokia Lumia 520, on kovasti suosittu ja varmaan näinä päivinä tullut vasta myyntiin. Hinta Gigantissa 135 euroa muistaakseni eli ei kallis, ja on kuitenkin käsittääkseni 4 tuuman näyttö.

Alkuperäinen kirjoittaja Rähinä-Reetta;28715270:
Miehellä on Samsungin x-cover, kamera siinä ainakin on paljon parempi kuin mun galaxy acessa. Nättihän se ei ole, mutta tytöllä on sama ja itse suunnittelemansa skinssit siinä päällä, vois harkita itsellekin samaa seuraavaksi puhelimeksi.

Jos tarkoitat tuota kosketusnäytöllistä Android -versiota Xcoverista (siitä on myös näppäinversio ja paljon kestävämpi), niin sehän on jo vanhaa rautaa ja poistumassa myynnistä koska Xcover 2 tullut myyntiin ja sen hinta lähempänä 300€.

Alkuperäinen kirjoittaja Yh-isä;28715287:
Jos tarkoitat tuota kosketusnäytöllistä Android -versiota Xcoverista (siitä on myös näppäinversio ja paljon kestävämpi), niin sehän on jo vanhaa rautaa ja poistumassa myynnistä koska Xcover 2 tullut myyntiin ja sen hinta lähempänä 300€.

Minkäs sille voin. :D

Lumia 820 on loistava puhelin, mutta en tiiä saako 200 eurolla jostain.
Jokin Lumian malli on kai vähän halvempi.

Viimeksi muokattu:
Alkuperäinen kirjoittaja Rähinä-Reetta;28715270:
Miehellä on Samsungin x-cover, kamera siinä ainakin on paljon parempi kuin mun galaxy acessa.

Mulla on tuo sama ja kamera on kyllä muuten hyvä mutta ihan sairaan hidas. Jos meinaa kuvata liikkuvia kohteita niin pitää ennakoida reilusti. Muuta valittamista en ole löytänyt.

Alkuperäinen kirjoittaja viisikymppinen isoäiti;28715566:
lumia on muuten hyvä, mutta sen akku on ihan perseestä

Riippuu täysin mallista, ei kannata yleistää. Ja älypuhelinten akku onkin pääsääntöisesti tarkoitettu kestämään vain yhden päivän aktiivista käyttöä.

Lumioista se, jonka hinta ja ominaisuudet osuvat sinulle kohdilleen. Lumia on ehdottomasti paras puhelin jos haluat että: luuri toimii ilman sen harrastamista, haluat käyttää office-tiedostoja tai haluat käyttää puhelinta navigaattorina. Lisäksi Lumioissa on hintaluokkansa parhaat kamerat.
WPn sovellusvalikoima on hieman ohuempi kuin kilpailijoilla, mutta mitään oikeasti tarpeellista ei kuitenkaan puutu. Itseasiassa puhelin tulee paketista jo hyvinkin valmiina, SOMEt, sähköpostit, kontaktiluettelot ja office ovat niin sisälle rakennettuna itse käyttöjärjestelmään ettei niiden käyttöön tarvitse itse uhrata ajatuksia.
Navigaattori painii muuten ihan oikeiden navigaattoreiden kanssa samassa sarjassa, mutta siinä on tuoreet kartat ja ajantasaiset liikennetiedot. Puhelimen laskemaan saapumisaikaan voi oikeasti luottaa! Webbiselain on ihan kelvollinen, toimii luotettavasti ja niinkuin pitääkin mutta ei sisällä ylimääräistä karkkia (flash-video toistin puuttuu). Netin jakaminen on tehty liiankin helpoksi ja toimintavarmaksi, tosin akun säästämiseksi se sammuttaa itsensä jos sitä ei ole käytetty 20 minuuttiin. Siis se täytyy aina erikseen käytä pistämässä päälle jos meinaa maailmalla kaapata netin puhelimesta. Jonkun Supersään nyt joutuu lataamaan ja Sports Trackerin vaihtamaan jos siltä tuntuu, muuten valmis vehje jo paketista.
Itse ylläpidän neljää Lumiaa ja yhtä Androidia. Lumioiden tuki on tarkoittanut sitä, että jouduin luomaan hotmaili osoitteet jokaiselle käyttöönotossa sekä luonnollisesti normaalit käyttäjätunnus-salasanarumbat facebuukkiin ja sähköposteihin. Supersäät jouduin lataamaan myöhemmin. Androidi on tarkoittanut jokaviikkoista tappelua kun jokin asia ei toimi, yleensä netti, sähköposti tai tekstiviestit.

[QUOTE="vieras";28716142]Anteeks mut miten teillä on jo näitä Lumia 520 puhelimia ja niistä kokemuksia kun netissä lukee et tulee markkinoille ja kauppoihin 11.7 eli eilen..?!?[/QUOTE]

Muutamalla tutulla on ulkomailta ostettu, nimittäin monin paikoin tullut myyntiin reilusti aiemmin kuin Suomessa. Itse en ole käyttänyt tuota mallia.

Alkuperäinen kirjoittaja Yh-isä;28716175:
Muutamalla tutulla on ulkomailta ostettu, nimittäin monin paikoin tullut myyntiin reilusti aiemmin kuin Suomessa. Itse en ole käyttänyt tuota mallia.

Gigantinkin sivuilla ko. puhelimen kohdalla vaikka kuinka monta arvostelua ja tulee koko kauppaan vasta 15. pvä..
Taitaa myyjät siellä naputella kehuja lämpimikseen..

[QUOTE="vieras";28716229]Gigantinkin sivuilla ko. puhelimen kohdalla vaikka kuinka monta arvostelua ja tulee koko kauppaan vasta 15. pvä..
Taitaa myyjät siellä naputella kehuja lämpimikseen..[/QUOTE]

Suomeen Nokia tuo Lumiat jälkijunassa. Tosin noihin Gigantin "arvosteluihin" en paljon luottaisi... Lue matkapuhelinfoorumi.fi sivulta käyttökokemuksista, sieltä löytyy luotettavampaa tietoa :)

Kyllä alkoi tuo Lumia 520 kiinnostaa.. Miinuksena vaan, että ei ole radiota eikä salamaa kamerassa.. Ja sitten täytyis vakuuttua siitä, että kosketusnäyttö on oikeesti hyvä.. Mulla nykyisessä aika p... ja se kyllä on rasittavaa!

[QUOTE="vieras";28716142]Anteeks mut miten teillä on jo näitä Lumia 520 puhelimia ja niistä kokemuksia kun netissä lukee et tulee markkinoille ja kauppoihin 11.7 eli eilen..?!?[/QUOTE]

Ei tällä palstalla kukaan ole väittänytkään omaavansa kokemusta Lumia 520 puhelimesta. Lumia on kokonainen tuoteperhe, jotka kaikki käyttävät Windows Phone käyttöjärjestelmää. Käyttis puolestaan määrittelee puhelimen käyttökokemuksen hyvinkin tarkkaan, toki raudassakin on eroja. Esimerkiksi Lumia 620 puhelin sopii tuohon hintahaarukkaan oikein erinomaisesti (198€ Gigantissa) ja on erittäin hyvä puhelin. Toki Lumia 520 hinta (135€) on vielä parempi, mutta siitä puuttuu salama joka on puhelimien kameroissa edelleen tärkeä.
Myös hieman vanhempi Lumia 800 puhelin sopii tuohon hintaluokkaan ja on erittäin hyvä varsinkin hintaisekseen. 8-sarjalaisena se on alunperin suunniteltu hieman vaativammalle asiakaskunnalle kuin 6- tai 5- sarjat, joten hinnanlasku on pystynyt hyvin kompensoimaan sen ikää. Saatavuus uutena on kyllä jo aikamoisen heikkoa, mutta juhannuksen kieppeillä ainakin Gigantilla oli vielä erä.
Lumia 610 puhelinta ei kannata ostaa vaikka jostain halvalla saisikin. Siinä tingittiin jo liikaa materiaaleista, joten se on muovinen nitisevä p****.

Nokiallahan on Lumioissa äärimmäisen yksinkertainen ja toimiva nimeämiskäytäntö joka on periytynyt Nokian aikaisemmista puhelimista. Ensimmäinen numero kertoo mallisarjan hieman periaatteella "isompi numero on laadukkaampi", ja jälkimmäinen numero sukupolven. Viimeistä numeroa käytetään joskus kertomaan markkina-alueesta, eli jenkkimallit saavat ykkösen viimeiseksi numeroksi. Lumia 5xx on siis halpis-, 6xx perus-, 8xx premium- ja 9xx high end-puhelin. Puolestaan Lumia x00 on ensimmäistä sukupolvea Lumioita, x20 on nykyistä toista sukupolvea ja Lumia 850 on viidennen sukupolven premium Lumia joka tuskin on vielä edes suunnitteluasteella. Tällainen numerointahan helpottaa ostoprosessia huomattavasti kun jo pelkästä nimestä tietää aika tarkkaan mitä on saamassa. Jenkkien käytäntöhän on täysin hirveä, koittakaa saada selvää Motorolan puhelimista. Canonin järkkärit on toinen hyvä kohde, niillä on myös erinomaisen järkevä numerointi käytössä kaikkialla muualla paitsi jenkkilässä täysin käsittämätön nimeämissysteemi.

[QUOTE="alkup";28716386]Kyllä alkoi tuo Lumia 520 kiinnostaa.. Miinuksena vaan, että ei ole radiota eikä salamaa kamerassa.. Ja sitten täytyis vakuuttua siitä, että kosketusnäyttö on oikeesti hyvä.. Mulla nykyisessä aika p... ja se kyllä on rasittavaa![/QUOTE]

Radion saa varmaan jonkun nettiradiosovelluksen kautta, dataahan se sitten käyttää. Käy Gigantissa tsekkaamassa puhelin, hinta kuulemma tippunut 129€. Ja melkoisen suosittu kun on jo nyt myydyin Windows Phone -puhelin...

[QUOTE="Vieras";28716040]Androidi on tarkoittanut jokaviikkoista tappelua kun jokin asia ei toimi, yleensä netti, sähköposti tai tekstiviestit.[/QUOTE]
Aika erikoista sillä minulla on ollut Android-laitteita jo useamman vuoden eikä koskaan ole tarvinnut tapella minkään asian kanssa. Eikä Androidin kanssa tarvitse "harrastaa" mutta se on mahdollista jos niin haluaa. Puhelin on paketista valmis ja toimii.
Ei kai vaan elantosi olen jotenkin riippuvainen Lumian myynnistä?

Pojalle ostettiin Lumia keväällä. Lopetti toimintansa ekalla viikolla. Vaimo sai toissapäivänä työmaalta Lumia 520 ja piti tänään pttaa käyttöön. Ei toimi eli ei lataa. Laturi lataa toista puhelinta eli vika Lumia-puhelimessa. Näyttää olevan Kiinassa tehty. Surkeaa. Itse lopetin täysin Nokiapuhelimien käytön pari vuotta sitten kun olivat jatkuvasti rikki. Windowsista luovuin 1,5v sitten. Nyt toimii pelit ja vehkeet. Niin - olen IT ammattilainen ja tiedeän mistä puhun...

Yhteistyössä