Paras konsti laihtua, kun pudotettavaa noin 25-30 kiloa?

  • Viestiketjun aloittaja laihikselle
  • Ensimmäinen viesti
laihikselle
Onko se Painonvartijat, Xtravaganza, Keventäjät vai mikä? Kertokaa kokemuksianne te, jotka olette pudottaneet painoa rutkasti tai jotka olette aloittaneet pudotuksen....
 
Lihastreeni pari kertaa viikossa. Tämän lisäksi pari kertaa viikossa reipasta lenkkeilyä/ uimista/ pyöräilyä vähintään tunti, mielellään enemmänkin.
Syö illalla vain hedelmiä ja vihanneksia, muuten ihan tavallista ja terveellistä kotiruokaa.
 
nyt kone kiinni
elämäntapamuutos..ei mitään kituutusta laiharilla missä ei saa syödä ollenkaan sitä ja sitä.

Eli varmaan tuo painonvartija juttu.Its olisin saanut päivässä syödä n.1800kaloria.Paljonkohan lie oli pisteinä,en musita.
Laskemalla mitä suuhunsa laittaa ja sillä mitä kuluttaa päivän aikana saa paljon aikaan.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja hei:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
Uinti ja hydrospinning!
Uinti ei sovi, polven nivelrikon takia :(
no mutta eikös juuri vedessä kuorma helpotu kun vesi kannattelee??
Niinhän sitä luulis, mutta mun tapauksessa esim. uinti tekee tosi kipeää. Kävely kyllä sopii ja tällä hetkellä sauvakävelen 2-3 kertaa viikossa noin tunnin verran...

 
fysioterapeutti
millasta liikuntaa lääkäri suositteli sulle nivelrikon takia? oon kans aika yllättynyt, ettet voi harrastaa vesiliikuntaa, mutta kävellä ym. voit... no, yksilöllistä. Mut joka tapauksessa. Noin isoon laihdutukseen en voi suositella mitään muuta keinoa, kuin elämäntapamuutos. Mitä syöt nykyään? on helpompi lähtee muuttaan niitä, jos kerrot normaalin päivän syömiset rehellisesti :)
 
tilda harmailee ku sivut tökkii
Paras tapa on aloittaa terveellinen ruokavalio, laskea kaloreita ja tarkkailla mitä kannattaa syödä ja mitä ei... itse olen aloittanut kiloklubi.fi -sivustolla muutama viikko sitten ja tykkään kovasti kun näen päivän syödyt kalorit ja sen mukaan tiedän mitä voin syödä ja mitä en. Kaikkeahan saa myös laihduttaja syödä, mutta se pitää heijastaa sitten koko päivän ruokailuun. Itse olen oppinut sen, että jos syön pizzan niin sit ei koko päivänä voi paljon muuta syödäkään. Liikuntaa kannattaa harrastaa mahdollisimman paljon ja monipuolisesti. Lihaskuntoa kannattaa harjoittaa 2x viikossa, kuten tuossa ylhäällä joku jo ehdottikin. Itse olen ratkaissut kys. asian niin, että käyn kerran viikossa kuntosalilla ja sitten toisen kerran teen lihaskuntoharjoituksia (jumppaa) kotona. Nyt tosin viime viikko ja viikonloppu on mennyt ihan susille, kun olen ollut flunssassa, mutta jatkan taas kunhan tämän flunssan saan taltutettua.

kannattaa oikeasti alkaa katsomaan ruokia ja tekemään niitä pieniä päätöksiä, esim. itse karsin lähes kaiken makean ensi alkuun (olen kova syömään karkkia ja pullaa ym. makeaa) ja keskityin syömään monipuolisesti ja ravitsevasti. Paino tippuu hitaasti mutta varmasti, liian nopeaan tavoitteeseen pääsemiseen en suosittele, koska lihakset eivät ehdi mukana ja menetät lihaksista sitä painoa sekä iho ei ehdi kiinteytyä liian nopealla tahdilla mukana.

Sisua se vaatii, helppoa ei tule olemaan, mutta maksaa vaivan... itse olen tiputtanut vasta 6 kg, mutta tuntui niin hyvälle viime viikolla töissä, kun työkaveri huomautti asiasta, oli huomannut, että olen laihtunut. Se motivoi ja tuntuu hyvälle. Lisäksi se, että kun jaksaa paremmin tehdä kaikenlaista ja huomaa ettei lenkillä/tanssimassa (minun uusi intohimoni) jaksaa pitempään läkähtymättä...
 
fysioterapeutti minäkin
Alkuperäinen kirjoittaja fysioterapeutti:
millasta liikuntaa lääkäri suositteli sulle nivelrikon takia? oon kans aika yllättynyt, ettet voi harrastaa vesiliikuntaa, mutta kävellä ym. voit... no, yksilöllistä. Mut joka tapauksessa. Noin isoon laihdutukseen en voi suositella mitään muuta keinoa, kuin elämäntapamuutos. Mitä syöt nykyään? on helpompi lähtee muuttaan niitä, jos kerrot normaalin päivän syömiset rehellisesti :)
Samaa mietin myös minä.. vesiliikuntaa kyllä nimenomaan itsekin työssäni olen nivelrikkoiselle suositellut, mutta yksilöllistä on näköjään tuokin... mutta muuten kuin minun suustani :)
 
vieras
itse olen laihtunut nyt noin 50 kiloa terveellisen ruuan ja liikunnan ansiosta.Kerran viikossa herkuttelupäivä.tavoite oisi pudottaa vielä 20 kiloa=) 4 v mennyt nyt ja loppuelämän tavoitteeksi otan tuon 20 kiloa...
 
Fakta nro. 1 on kyllä tuo kuluta enemmän kun syöt. Lisää liikuntaa. Etsi itsellesi mieluisin laji. Rehellinen arvio tämän hetkisestä ruokailusta ja siitä mikä siinä menee pieleen. Joku laskee kaloreita, toinen pisteitä tai kolmas välttelee hiilihydraatteja. Tähänkään ei yhtä ainoaa oikeaa vastausta ole vaan etsit itsellesi sen oikean tavan. Laihduttaessa ei saa olla nälkä eikä ruoan tarvitse olla mautonta. Lisäät mausteiden käyttöä. Jos koet koko ajan syöväsi vain ns. laihdutusruokaa repsahdat paljon helpommin. Ja muistat pitää silloin tällöin herkkupäivänkin. Tsemppiä :hug:
 

Yhteistyössä