Paras kirja jonka olet lukenut?

• Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
Ehkä genreittän vaikee valita parasta. Mut esim sven hasselin kirjoi oon lukenut monta kertaa uudestaan. Joku niissä portan,pikkuvelin ja appelsiinin purijan barcelona blomin ja monien muiden seikkailussa tykästyttää se on sellasta kevyttä hulluttelua. Joo se yks jamppahan koitti joskus todistella hasselii vastaan et oliko tämä oikeasti näin tehnyt elänyt sitä elämää jos oikein muistan. Mut joo kyl monesti sai nauraa niille jutuille ku ekaa kertaa ne luki. Harmittavasti jäi viimenen osa berliini kirjoittamatta vain puolet kuulemma kerkisi kirjoittaa. Mut joo jokainen kirja silt on erilainen ja eriseikkailu jossa vain joskus hyvin harvoin edes viitataan toiseen sen kirjoista. Noh yks oli ns vakavempi kirja joka hyvinkin voi pitää paikkansa. Tottakait ei kaikki mut kertoohan se tarinaa ja kirjoissa on hyvä olla fiktiookin ellei ole joku elämänkerta missä kerrotaan itsessä onko silloin hyvä edes liioitella? Mut sii svenin kirjoishan on liioittelua se on selvä. Mut on saanut hyvän seikkalun kirjoitettua ja olen viihtynyt ni eiks se oo kirjan tarkoitus et viihtyy kirjan parissa? Ja svenin kirjoi oon lukenut moneen kertaan. Svenin kirjois sekin hyvä et ei tarvii alottaa ekasta kirjasta vaan voi ottaa kirjan mistä järjestyksestä tahansa. Nyt menos sellainen paksu kirja kuin aseveljet ja rangaistuspatalioona. Ainiin tiedätkö mikä ammattiryhmä tulee mieleen karboli?
Fantasia kirjoista vaikee valita niin monta erilaista ja hyvää. Aattelin kun kirjastoon tulee palefacen protestilaulaja nih sen historiikin vois lukee onko siihen jonoja en tiedä. En oo pitkään aikaan lukenut muistelma teosta ni tää vois olla nyt sit sellanen minkä luen.
Luetteko te paljon muistelma teoksia jos niin minkä muistelma teoksen olet lukenut ja onko jotain luku suositusta muistelma teoksien saralla?.
Ainiin törmäsin tälläiseen kirjaan kuin rautaliekki rebecca yarros vaikuttaa mielenkiintoselta.

vierailija
Ei sellaista olekaan jonka voisi lukea vaikka kuinka monta kerta uudelleen.

En myöskään suostu sanomaan mitään kirjaa parhaaksi sillä hyviä kirjoja on paljon. Monet parhaita omalla tavallaan.

Joo nyt saa joulun lukee kirjoi. Koht jotain laatikoit kaupasta. Viel oottelen jos kirjastost tulis ilmotusta et yks kirja on saapunut. Ainiin ostan myös suklaata tänään kaupasta. Ni mikäs siin suklaata ja kirjoi. Nyt menos red hot chili peppersien kirja.

Sainkin sen joululahjan jo tänään. Tuli kirjastost viestii et hopealiekkien valtakunta kirja on haettavissa onneks hain heti ku meni aikasin kiinni ja lukemistakin 900 sivuu ni sen parissa menee joulu. Nyt on suklaata ja ruokaa ni on ihan jeba.

vierailija
Miksi nykyään ajatellaan että elämä on karkkikauppa?
Hyvä kysymys. Jossain Ylen keskusteluohjelmassa tällä viikolla puhuttiin asioiden karamellisoinnista. Sorrun liian usein irto- ym. karkkiostoksiin. Kai elämässäni täytyy olla jotain heikkouksia etten ala kuvitella itseäni täydelliseksi.
MTVuutiset-sivulla Elisabeth Rehn kertoo katsovansa hauskoja hömppäohjelmia ja nauravansa niille itsekseen. Kaivan netistä hauskaa katsottavaa. Viimeksi katsoin Yle Areenalta Lomalla-elokuvan.
Elokuva ei enää tuonut mieleeni ikäviä asioita kuten viime katsomiskerralla.
Elokuvassa on ihana ja onnellinen loppu. Outi Mäenpään hassu ulkomaalaistoimittajahahmo tuli mieleeni elokuvaa katsoessani. Hän huiputti tv-sarjassa ovelasti maski kasvoillaan mieshaastattelijaa teeskennellen olevansa japanilainen toimittaja. Kirja, elokuva tai lehtiartikkeli saattaa huvittaa tuomalla mieleen muiston jostain toisesta ohjelmasta tai oman elämän sattumuksista. Kipeille muistoille pystyy nauramaan aikojen päästä.
Olen pitänyt lukupaastoa jo harvinaisen kauan. Suorastaan karttelen kirjastoa, kirjakauppoja, kirjallissuusiltoja ja sanomalehtien kirja-arvosteluja. Kun hyvä kirja imaisee mukaansa, kaikki muut asiat jäävät odottamaan vuoroaan.
SF-elokuvienkin katsominen suorana Areenalta on jäänyt vähiin. Tosin perjantaina ehdin katsoa loppuminuutit vuoden 1936 Pohjalaiset-elokuvasta. Roolihahmot ovat körttejä ainakin ulkonäkönsä puolesta.
Jos voisin napsauttaa sormiani, ja esittää yhden toivomuksen kolmesta ensi kesälle, yksi niistä olisi päästä katsomaan Laura Malmivaaran esittämä rooli Savonlinnan oopperajuhlilla. Olen kerran käynyt Olavinlinnassa, joten sen näkeminen ei olisi kiinnostavin asia. Tietääkseni Lauran esitys kertoo Paavo Ruotsalaisesta. Viimeiset kiusaukset olen katsonut Yle Areenalta.
Ostan ja luen nykyään eniten lasten kirjoja monella kielellä. Valtavirran poikkeuksena en osta Muumi-kirjoja, vaatteita ja tavaroita. Aikuiset lapseni eivät niitä halua lapsenlapsilleni.
Summa summarum. Lukutauko tekee hyvää. Yritän uudistaa itseäni, ja siirtää mielenkiintoni uusiin kulttuureihin ja kieliin. Ehkä Trumpin valtakausi mullistaa muidenkin ihmisten arvot ja asenteet uusiin sfääreihin.
Olen liikaa kuluttanut amerikkalaista populaarikulttuuria muiden parempien elämysten kustannuksella.

Yhteistyössä