Paras kirja jonka olet lukenut?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Tosi moni on sanonut tähän Raamattu. Itsekin yritin joskus Raamattua lukea, mutta en kyllä sen parissa viihtynyt enkä siitä oikein mitään saanut irti. Vanhassa testamentissa oli osa ihan viihdyttäviä tarinoita, mutta sitten tuli ne sukuluettelot. Huhuh. VT:n tarinoista myös yleensä tuli kauhean paha olo, kun Jumala, jonka pitäisi kai olla hyvä ja lempeä, on niissä aivan tolkuttoman julma.
 
  • Tykkää
Reactions: -roosaruusa-
Tosi moni on sanonut tähän Raamattu. Itsekin yritin joskus Raamattua lukea, mutta en kyllä sen parissa viihtynyt enkä siitä oikein mitään saanut irti. Vanhassa testamentissa oli osa ihan viihdyttäviä tarinoita, mutta sitten tuli ne sukuluettelot. Huhuh. VT:n tarinoista myös yleensä tuli kauhean paha olo, kun Jumala, jonka pitäisi kai olla hyvä ja lempeä, on niissä aivan tolkuttoman julma.
VT on lakiuskontoa (ja juutalaisten historiaa). UT on armon uskontoa (ja kristittyjen historiaa).
 
vierailija
Pieni elämä, Puolikas keltaista aurinkoa, Tuhat loistavaa aurinkoa
Tuhat loistavaa aurinkoa oli mieleenpainuva kirja. Luin sen lukusuosituksena.
Lainasin eilen kirjan kirjastosta. Sain kyseisellä kirjahyllyllä aivastuskohtauksen. Kirjastonjoitaja hääräili lähistöllä maski kasvoillaan. Kirjastot ovat pölyisiä paikkoja.
Harmi kun kotikulmani kirjakaupassa on loppuunmyynti. Pitkä vuosikymmeniä kestänyt asiakkuuteni päättyy ja asiointini siirtyy stadiin.
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
vierailija
Nyt viisi vuotta yliopistossa opiskelleena olen pettynyt siihen ettei luennoilla juurikaan käydä luennoitsijan ja yleisön välisiä väittelyitä.
Korona-aikaan yliopiston luennoitsija kertoi luennosta, johon osallistui vain kaksi opiskelijaa. Toivotaan, että opetus palaa entisiin hyviin aikoihin. Somekeskustelu on köykäistä verratuna liveen. Tykkään käydä kirjallisuusilloissa, joissa yleisö tekee kysymyksiä.
 
vierailija
Kierrätyksestä saa ilmaiseksi ja se on hyvä kun ihmiset poistavat kirjatkin eikä kirjahyllyjäkään asunnoissa ole.
Juuri luin Arto Paasilinnaa. On miehellä mielikuvitusta, se minua kiehtoo, tosin jotkut kirjat loppuvat melkoiseen kaaokseen.
Antti Tuuri on myös minun lukemisiini kuuluvaa. Varsinkin illalla luen, että saan unesta kiinni.
 

Yhteistyössä