Paras astiasarja? Entä mitä et ikinä huolisi?

Parasta sarjaa ei olekaan :D Mieli muuttuu koko ajan, ja sen huomaa kun katsoo mun astiakaappiin:
rippilahjaksi ja siitä 4-5vuotta sain koboltinsinistä lasia, ja sitä on runsaasti!! siis kartioo ja vernaa sen kaikissa muodoissa, yöks :x oon kahen vaiheilla, josko laittas kaikki myyntiin...siinä vaan se pelko jos taas tulee se vaihe että ihastun väriin :D
sen jälkeen ostin osarilla hobbarista keltaista teemaa =)
sitten "aikuisiällä" olen alkanut kasvattaan astiakokoelmiani kirpparilöydöillä; valkoista vanhaa arabiaa, eriparikuppeja ja vanhoja kristallilaseja, sopivasti sekaisin =)

Alkuperäinen kirjoittaja kuka lie:
Mä en oo ikinä ymmärtäny astiasarjojen keräilyä...
Meil on käytössä sekalainen kokoelma äidiltä ja mummilta perittyä ikivanhaa Arabiaa.
Mä en nyt oikein tajua sun kommenttia. Kyllä mullekin perityt tavarat kelpaa ja niiden tunnearvoa ei voi mitata. Mutta jos itsellä ei ole lautasen lautasta niin pakkohan se joku astiasto on hankkia. Monet sitten alkaa keräämään jotain tiettyä sarjaa. Harva raskii sijoittaa rahoja koko astiastoon vaan keräilee pikkuhiljaa. Ja käyttöä varten minä ainakin tavaroita ostan, vaikka keräily sanaa käytänkin...

Mulla on Oliivia, ja tykkään kyllä. Mulla tulee korvista ulos Arabian Pirtti-sarj, koskapa mun äidillä on sitä about miljoona kappaletta, eli olen koko lapsuuteni syönyt niistä lautasista. :/ ikäänkuin kyllästyttää ne kipot.
(toivottavasti en ikinä peri niitä!) |O

Minulla on mustaa teemaa arkiastioina, enkä ole vieläkään kyllästynyt sitä. Piristän sitä muulla kattauksella sitten. Illusian hankin sitten ns. juhla-astiastoksi, niitä käytetään yleensä sunnuntaisin ja usein kun on vieraita tai juhlia.

Minusta kahvi- ja teekupin pitää olla ohutta posliinia, siksi en voisi kuvitella Paratiisia tai pentikkia jne. ns. paremmaksi astiastoksi. Ja vaikka esim. Taika on ihana, ja olen sitä jo vähän hankkinut, niin en haluaisi sitä koko astiastoiksi, kun siinä vaan on niin vähän osia, ja monet tärkeät puuttuu.

Konstikas
Alkuperäinen kirjoittaja Tiitis:
Meillä Pentikin vanilja parempana. Käytössä jokin mun ellokselta tilaamani ja kauniina pitämäni kalusto, lisäksi kultakeramiikkaa on, mutta niistä en tykkää yhtään (liian pienet syvät lautaset ja vihreä väri ei nappaa) ja sitten mies aikoinaan saanu myrnan kahvikaluston 12 kpl + muut kahvivärmeet, ja ne on iskemättöminä laatikoissaan.. ei kukaan haluais ostaa? :LOL:
Paljolla myyt myrna-astiaston?

Tulipeikko harmaana
Meillä on teemaa ja paratiisia käyttöastioina ja Wedgwoodin Cornucopiaa "parempana" ja sitä edelleen kerään....
Nyt haluaisin käyttöastioiksi jotain Pentikin astioita, mutta miehen mielestä ne ovat "mökkiastioita", emme ole oikein samoilla linjoilla näiden astiamakujemme suhteen. Toinen vaihtoehto olis joku kiva valkoinen sarja, kun löytyis sarja, missä on jokin kiva idea.

Vai on Villeroy&Boch mummosarjaa :D No, tällä mummolla on sitä edellämainittua Pasadena sarjana parempana astiastona ja sinistä teemaa ja muumia arkikäytössä. Minusta on kiva et on arkena eri astiat, kaikki parittomat oon myyny kirpparilla pois joten kaapissa on kyllä tilaa kahdelle asiastolle. Myrna on ehdoton inhokki! :x Ja ihana anoppini on keränny sitä koko sarjan ja varmaan on testamentannu koko komeuden meille..

vieras
Meillä kerätään kermansavea kun on nätti, arkinen ja halpa. ( mulla lentää mukit käsistä ja rikkuuntuu usein )
Hienoja ois sellaset vanhat siniset joissa oj paljon pientä piperrystä. Kaupunki kuvattu tai jotain... Niistä oli lapsena kiva syödä kun katteli samalla mitä muusin alta paljastuu :)

jeps1 harmaana
Alkuperäinen kirjoittaja Konstikas:
Meillä Pentikin vanilja parempana. Käytössä jokin mun ellokselta tilaamani ja kauniina pitämäni kalusto, lisäksi kultakeramiikkaa on, mutta niistä en tykkää yhtään (liian pienet syvät lautaset ja vihreä väri ei nappaa) ja sitten mies aikoinaan saanu myrnan kahvikaluston 12 kpl + muut kahvivärmeet, ja ne on iskemättöminä laatikoissaan.. ei kukaan haluais ostaa? :LOL:
niin kuten jo joku muukin kysyy niin paljonko pyydät tuosta kahvikalusto-setistä ?

Eli täysin käyttämättömät, avaamattomina laatikoissaan: 12 kahvikuppia lautasineeen ja asetteineen. Kermakko ja sokerikko (kansi halkesi, kun mulla tippu se laatikko) ja pullavati, sekä kuusi hopeista myrna-kahvilusikkaa. Niiden hinta on kuulemma nousussa kun valmistus lopetettiin. Napapiirin lasista suosittelivat myymään vasta muutaman vuoden kuluttua, mutta kun säilytystilat käyvät kohta vähiin, niin pakko hävittää tavaraa. Eli voit tarjota vaikka yv:llä, niin katotaan mitä mun mies tuumaa.

Joku fiksu sanoikin, että parasta sarjaa ei olekaan. Jostain syystä ihminen on vaihtelun haluinen. Mulla on Pentikin mansikkaa ja tykkään kyllä. Voisin silti matkia tätiäni, joka on kirppareilta kerännyt Arabiaa ja jotain muuta, semmosia missä geometrisiä kuvioita tai muuta 70 lukulaista. Ja joka lautasta on vain yks tai korkeintaan kaks. Ja saa sitten valita lempilautasensa.

Meillä Pentikin Tapio-sarjaa kaikki. Kuvio ei ehkä ole kivoin mahdollinen, mutta väri on paras. Joskus ja jouluna käytämme mummin ja ukin häälahja-astiastoa Arabian Kesäkukkaa (vai mitä se vanha kukkainen on?)

En huolisi mitään ruskeita astioita.

Eli täysin käyttämättömät, avaamattomina laatikoissaan: 12 kahvikuppia lautasineeen ja asetteineen. Kermakko ja sokerikko (kansi halkesi, kun mulla tippu se laatikko) ja pullavati, sekä kuusi hopeista myrna-kahvilusikkaa. Niiden hinta on kuulemma nousussa kun valmistus lopetettiin. Napapiirin lasista suosittelivat myymään vasta muutaman vuoden kuluttua, mutta kun säilytystilat käyvät kohta vähiin, niin pakko hävittää tavaraa. Eli voit tarjota vaikka yv:llä, niin katotaan mitä mun mies tuumaa.
Sun kannattaa ehottomasti laittaa huutonettiin tms. myyntiin!!!

Mulla on Potnovan tupasvillaa ja poro sarjaa. Ne on varmaan monelle aika outoja, enkäoo törmänny missään kaupassa niihin. Ne on kaikki tehty käsin ja maalattu käsin. Tykkään niistä tosi paljo. Erikseen ei oo pyhä astioita kun ei ole tilaa..

Meillä on sovussa sekasin KoKoa, Teemaa, Pentikkiä ja Ikeaa :D
Pentikit on juhlakäytössä yleensä, katelautasina (?) kun ovat niin isot. Teemaa tahdon turkoosina leipälautasina, KoKoa on kulhoja. Matalat lautaset on Ikean lasisia :)
En osaa sopeutua vaan yhteen lajiin :|

Pentikin vaniljaa kerään, tyyliin yksi lautanen kuukaudessa =) Arkikäytössä on ihan joku ikean valkoinen astiasto, kirkkaita kartio laseja ja primavera teekuppeja. Tarkoitus olisi jossain vaiheessa ottaa tuo vanilja ihan arkikäyttöön.
Ja isompia juhlia varten löytyy kaapista anttilasta hankittua valkoista kiloposliinia. Eipähän harmita jos menee rikki.

Yhteistyössä