Paras astiasarja? Entä mitä et ikinä huolisi?

mulla
on arabian Lumi-sarjaa, joka on musta edelleen maailman kaunein. Myös parjatusta Myrnastakin tykkään, en tosin itselle ostais. Kaikki Kultakeramiikka on niin yök, kuka haluaa katsoa niitä rumia vaaleanvihreitä ja marjapuuron värisiä hirvityksia vuodesta toiseen. Sitä paitsi ovat paksuja ja painavia, eivät sovi kyllä mihinkään parempaan kattaukseen.

villeroy&boch
Meillä on Teema tällä hetkellä käytössä. Ollaan alettu keräämään Villeroy&Bochin New Wavea, josta tulee se pyhäastiasto. Ne ovat niin kalliita, että eivät tuu koskaan olemaan arkikäytössä.

Unna
Meillä Arabian 24H valkoisena käytössä ja tykkään erittäin paljon siitä, menee arkena ja vaikka juhlavimpana astioina, on muotoilultaan kaunista ja yksinkertaista, eikä väriin heti kyllästy. Lisäksi haaveilen paremmiksi astioiksi V&B:n New Wave-sarjaa. En pidä yhtään Kermansaven Heinä-sarjasta, jos nyt nimen muistin oikein, kuitenkin tarkoitan niitä kaksi värisiä astioita..yykk...

Kati
Unna: Ei ole heinää - tai no kupit on kaksiväriset. Alareuna ruskea ja yläreuna valkea, lautaset koko ruskeita.

Moni ei ehken usko, mutta edelleen olisi yksi kysytyimpiä kermansaven sarjoja, kuten myös siniperho, mutta valmistuslopetettiin. Saimaa on sitten ihan pers**stä, käytössä ja tehdessä!
Kermansavi - nykyinen tulikivi - on valitettavasti hinnoitellut itsensä pihalle. Vaikka kuinka on 100% kotimaista - valmistettu suomessa.
Uudemmista kermansaven astiastoista en itse pidä ollenkaan, eniten puistattaa oliivi, jos saimaata ei lasketa.
Plussaa saa erityisesti siitä, että "eivät säry vaikka heittäisi seinään".
Teema 12 hengen kahviastiasto saatiin lahjaksi, mutta möin melkein samantien käyttämättömänä pois - ei ole minua varten.

Itsellä ei ole arki ja pyhä astiastoja erikseen, jos ei kelpaa juhlissa tai muuten pyhänä syödä tai juoda normiastioilla niin sitten voi jättää syömättä ja juomatta.

*"Savella" töissä*

Parasta arkiastiasarjaa on vaikea nimetä, koska sitä ei vielä ole täysin löytynyt.
Mutta mä en huolis itselleni näitä joita näkee joka kodissa eli Arabian Arcticaa tai Teemaa, enkä kyllä sitä vanhaa suosittua mutta kamalanväristä Myrnaakaan.
Paratiisia en myöskään siedä.

Arabian Arctica on malliltaan suht kiva ja käytännöllinen ja siitä voisinkin kelpuuttaa harvinaisen Troikka-version jota ei sitten mistään oikein saakaan.
Lumi-sarja on harkinnassa.

Pikku nainen
Meillä on halppistavaran lisäksi Arabian Aurinko (siniset kukat) 1970 luvulta, Muumimukit sekä Iittalan koboltinsinistä tavaraa (esim Verna ja Kartio). Tuo sininen tympii jo ja lujaa, sen voisikin jo vaikka myydä huuto.netissä. Tilalle haluaisin jotain valkoista ja mustaa posliinia sekä kirkasta tai harmaata lasia. Arabiaa ja Iittalaa mielellään, ei ainakaan Kultakeramiikkaa tai kermansavea. Tapio-sarja on yksi suosikki.

Arkilautasina on Kultakeramiikan Helmi sarjaa (värinä Latte) ja arkikahviastioina Arabian 24 h. Parempana astiastona on Arabian Arctica -sarja.

Olen ryhtynyt keräämään myös Saara Designin Aura Hiekka -sarjaa.

Niin ja Myrna ja Paratiisi ei ole mun makuun.

Meillä on Lumi-sarjaa käytössä (häälahja). Nyt 6 v jälkeen voisin vaihtaa mustaan ja valkoiseen Teemaan, lisättynä Bottnalla ja mustavalkeilla Taika-sarjalla.

Parempi astiasto voisi olla vaikka Wegdewoodilta: http://www.wedgwood.com/GB/Tableware/_The_Designer_Room/Vera_Wang/Lace_Platinum

Yhteistyössä