Paras astiasarja? Entä mitä et ikinä huolisi?

Meillä arkikäytössä jotain halpista ja Teemaa. Kahviastiasto löytyy Teemana. Eli se on se suosikki tällä hetkellä. Pentikin Mansikkaa löytyy kanssa, sitä voisin haluta enemmänkin.
Mulla ei oo mitään sellasta mistä en tykkäis. :)

Fleur de la Cour
Alkuperäinen kirjoittaja prinsessa ruusunen:
Alkuperäinen kirjoittaja prinsessa ruusunen:
arabian 24h ja myrnat heittäisin seinään.
muuten mä oon varmaan "outo" kun mulla ei ole mitään arki tai pyhäastioita erikseen... :whistle:
Mä kans hiukan ihmettelen tuota arkiastiakäsitettä.. no joo, mun mies haluaa väkisin käyttää aina tiettyä ikivanhaa lautastaan ja kahvimukiksi osuu käteen aina välillä viivi&wagner-muki, mutta miks tavaraa säilötään johonkin kaappiin olemaan ja pölyttymään.. jos hommaa itselleen arvokkaan astian niin kyllä sitä pitää käyttää. Toki myönnän, että juhlapyhinä ja vieraiden saapuessa paikalle koitan katsoa että astiat sointuu yhteen.

XXS
Valkoista Teemaa on tullut ostettua jo vuosien ajan ja hiukan väriä antamaan Paratiisi-sarjaa. Parempana astaistona on Saran - en muista sukunimeä, mutta se kaunis kokki kuitenkin - suunnittelema valko-beige astiasto.
Niitä Arabian Pirtti-asioita en huolisi mistään hinnasta.

Pidän Teemasta, koska se sopii arkeen ja juhlaan. Meillä on valkoisena, ja mielestäni se on ajaton ja tyylikäs (ja onhan se jo tosi vanha sarja, 50-luvulta).
Mä en itselleni ottais esim.mitään Pentikin astioita.

Meillä on Pentikin omenaa ja tapiota, ennen oli arabian uhtuaa. En tiedä, ovatko ne nyt nii-in ihania, mutta mun näköisiä ovat. Meillä nuo omena-astiat kahvitteluihin ja tapiot teelle. Sit niitä tarjoiluastioita on sekaisin. Kovasti tykkään myös arabian koko-sarjasta. Myrnasta en oikein pidä, mut en taida mitään sarjaa pitää kovin kamalana. Kaikki riippuu koko kattauksesta, ei pelkästään astioista! :D

MySelene
Meillä on kaikennäköistä. on ikeaa ja yksittäisiä mukeja ja laseja. löytyy pentikkiä myös. eniten tykkään Arabian Apilasta. ne on vanhoi ja nyt ku tuli se sarja takasin myyntiin niin hinnat nous että ei viitti ostaa lisää (tässä vaiheessa) ja haluun niitä vanhoja. :D

Ellu
Joistakin kommenteista paistaa aikamoinen tietämättömyys astiastoista. Joku esim. väitti, että V&B on mummomaista kamaa. Tuolla yhdellä maailman suurimmista posliinin valmistajista on astiastoja niin laidasta laitaan, ettei niitä todellakaan voi rutistaa yhden adjektiivin alle. Kuka voi pitää esim. Ne Wave -sarjaa mummomaisena?

Sama koskee Kerman Saven arviointia. Mitä yhteistä muka on esimerkiksi sarjoilla Kirsikka ja Heinä?

Yhteistyössä