Papilloomavirus+vauva?!!! Tarttuuko synnytyksessä vauvaan?

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
..............
Oli solumuutoksia raskauden aikoihin,ei olisi hoidettu kun olin raskaana,sanottiin et katotaan sit kun laps on syntyny papa uudestaan,ja se oli ok.Ei ollutkaan mtn hoidettavaa enää.Eli se voi parantua mutta virushan ei koskaan käsittääkseni poistu eli voi uusia.Eikös se niin ollu että pari papilloomatyyppiä on sellasta agressiivista lajia jotka voi aiheuttaa syöpää muut kymmenet papilloomatyypit ei aiheuta.Tupakointi ja papillooma???tupakointi sisnänsä lisää syöpäalttiutta ja eikös myös gynen syöpiä..
 
minä,
[QUOTE="vieras";24748073]Hpv virus joka aiheuttanut solumuutoksia...
Papa luokka 3

Paraneeko papillooma ikinä?
Onko tupakointi+papillooma=pahaa yhdistelmä? Vaikka paranee?[/QUOTE]
Papilloomavirus / Kondylooma - Väestöliitto
HPV eli ihmisen papilloomavirus on yleisin sukupuoliteitse leviävä virus. Sukupuoliyhteydessä tarttuvia virustyyppejä on useita kymmeniä.
Osa näistä virustyypeistä aiheuttaa kondyloomia eli visvasyyliä. Toiset papilloomavirustyypit voivat aiheuttaa kohdunsuun solumuutoksia, jotka voivat näkyä papa-testissä.
Suurimmalla osalla naisilla HPV poistuu elimistöstä omia aikojaan. Osalla naisista HPV-tartunta aiheuttaa papa-näytteessä näkyviä solumuutoksia. Näistä muutoksista suurin osa häviää; elimistö itse poistaa viruksen ja sen aiheuttamat vauriot.
 
apee
Oli solumuutoksia raskauden aikoihin,ei olisi hoidettu kun olin raskaana,sanottiin et katotaan sit kun laps on syntyny papa uudestaan,ja se oli ok.Ei ollutkaan mtn hoidettavaa enää.Eli se voi parantua mutta virushan ei koskaan käsittääkseni poistu eli voi uusia.Eikös se niin ollu että pari papilloomatyyppiä on sellasta agressiivista lajia jotka voi aiheuttaa syöpää muut kymmenet papilloomatyypit ei aiheuta.Tupakointi ja papillooma???tupakointi sisnänsä lisää syöpäalttiutta ja eikös myös gynen syöpiä..
Onko minulla agressiivista lajia. Jos PAPA luokka on 3?

Tarttuuko se vauvaan?:(
 
PAPA-luokka ei kerro virustyypistä mitään. Ainoastaan näkyvän solumuutos asteen. Virustyypistä osaa kertoa hoitava lääkärisi. Jos tuo luokka ei laske vuoden aikana, voit joutua silmukkahoitoon jossa poistetaan se muuttunut alue.
 
Itselläni papillooma-virus ja odotan nyt ensimmäistäni..Neuvolassa on tämä tiedossa, eikä sieltä ole ainakaan mitään sanottu, että se millään tavalla tarttuisi vauvaan tai että siitä olisi vauvalle jotain haittaa!
Papaan ja kolposkopiaan menen sitten synnytyksen jälkeen, tsekkauttamaan tilanteen!
 
"..."
kyllä sä nyt vaan olet se hemmetin sama HULLU joka tätä nyt kysyy tuhannetta kertaa. siis sulle on vastattu niihin vanhoihin ketjuihin ja tähän ja ihan oikeesti minkätakia me muut löydetään netistä tietoa mutta sinä et!
koita nyt hankkia sitä ammattiapua pääkopalles (ja alapäälles) kuten jo viime ketjussa sanoin. vai ootkohan tehny senkin jälkeen alotuksia, aivan varmasti olet!
 
"vieras"
Onko minulla agressiivista lajia. Jos PAPA luokka on 3?

Tarttuuko se vauvaan?:(
Mä muistan lukeneeni, että vauvaan voi tarttua vain silloin, jos virus on rakkulavaiheessa. Jos sulla on asiallinen tieto viruksesta papereissa, synnärihenkilökunnan pitäisi asia huomioida. Jotain sille voi synnytyksen yhteydessä tehdä, ettei tarttuisi vauvaan. Jos ei ole niitä syyliä ei pitäisi tarttuakaan.
 
Apee
[QUOTE="vieras";24750010]Mä muistan lukeneeni, että vauvaan voi tarttua vain silloin, jos virus on rakkulavaiheessa. Jos sulla on asiallinen tieto viruksesta papereissa, synnärihenkilökunnan pitäisi asia huomioida. Jotain sille voi synnytyksen yhteydessä tehdä, ettei tarttuisi vauvaan. Jos ei ole niitä syyliä ei pitäisi tarttuakaan.[/QUOTE]

Oli 1 rakkula, se on jo poistettu:)
 

Yhteistyössä