Papilloomavirus+vauva?!!! Tarttuuko synnytyksessä vauvaan?

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Mäkin olen jo kertaalleen vastannut. Synnytykseen ei vaikuta. Sitä tarttuuko lapseen vai ei on hyvin vaikea tietää sillä kondylooma on virus ja voi olla oireeton. Useimmiten ei tartu sillä lapsilta löytyvät kondyloomat on harvinaisia joskaan ei mahdottomia. Meillä on kaksi lasta ja kumpikin on terve ja oireeton. Kondylooma on virus joka useimmiten paranee 6kk-2v mutta voi aktivoitua uudelleen. Sun kannattaa kysyä asiasta lääkäriltä. Turha tuntea tollasta pelkoa asiasta, sillä ei kondylooma nyt mikään maailmanloppu ole joskin naisille kurja vaiva ja vaatii seurantaa.
 
"vieras"
Papaluokka ei kerro millanen se virustyyppi on ja sekin voi muuttaa muotoaa ajan kanssa. Näin mua valisti lääkäri. Itsellä on ollut niitä litteitä jotka ei näy silmällä ja papa oli luokkaa 1. Sitten oli näkyviä syyliä ja papa oli luokkaa 1. Kerran olin oireeton ja papa oli luokkaa 2. Jos syyliä on tosi paljon synnytyksessä ongelmaksi voi muodostua tikkien laitto ja tällöin lääkäri arvioi tilanteen.
 
"..."
[QUOTE="Vieras";24754533]Eikös tämä palsta on siitä varten?![/QUOTE]

no en tiiä täyttääkö tää sun tarkotusta ollenkaan jos tästä samasta aiheesta pitää kuitenkin jauhaa viikkotolkulla. kyllä sua varten taitaa nyt olla mielenterveyspalvelut, eikä tämä palsta.
 
Apee
[QUOTE="...";24754685]no en tiiä täyttääkö tää sun tarkotusta ollenkaan jos tästä samasta aiheesta pitää kuitenkin jauhaa viikkotolkulla. kyllä sua varten taitaa nyt olla mielenterveyspalvelut, eikä tämä palsta.[/QUOTE]

Hullu sä itte oot
 

Yhteistyössä